Auteur Topic: Dagboek op .nl site  (gelezen 27368 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2007, 20:19:50 »
weet je wat ik opvallend vind in de twee dagboeken? het stukje van liesbeth over het missen van haar roommate renate , in het moldagboek staat, nu is liesbeth weg maar ja voor haar  had ik toch niks te vrezen, renate dus want zij en liebeth konden goed met elkaar, waren dikke maatjes en vertrouwden elkaar wel denk ik, ze verdachten volgens mij elkaar ook niet want liesbeth beet zich steeds vast in het gedrag van menno?!

ik denk dat Renate de mol is al vind ik alex ook heel verdacht op een vervelende manier!!
Ik denk net andersom: je roommate moet je het meeste vrezen. De kans op versprekingen is steeds het grootste bij je roommate, omdat je daar het meest mee samen bent. Om nog niet in panische angst te schieten als je bedenkt dat je roommate per toeval op een aanwijzing (nota, telefoontje...) van de Mol-alter-ego zou kunnen uitkomen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2007, 11:52:21 »
"Oh nee, ik doe niet meer mee. Gek hoor. Ik mis Renate, mijn roommate! Ik mis iedereen eigenlijk! Jammer, dat ik er al uit ben, want ik zou het liefst nu weer meedoen…maar dat mag vast niet meer..."

Is dit misschien een hint? Dat ze toch nog terugkomt. Ze legt er wel nadruk op. En de puntjes aan het eind laten zien dat dit een 'to-be-concluded' verhaal is...
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2007, 21:34:03 »
Derde dagboek-bijdrage van de Mol



Zag je de verbazing op de gezichten toen bleek dat er halverwege al een test en executie zou plaatsvinden? En al helemaal mooi vond ik de ontsteltenis toen bleek dat het een individuele uitslag zou zijn. Die onwetendheid die de twijfel doet toeslaan, maakt mij blij. Ik krijg er een machtig gevoel van.

En de treinopdracht was een makkie. Een mol voelt zich goed in de nacht. Iedereen is moe, geïrriteerd en wil naar bed. Welk station heet er nu ‘tempel’? Maar ja, het is niet mijn taak om hen daar op te wijzen, dacht ik zo.

En dan was er nog het stelen van de molboekjes. Zal ik je eens wat denkmateriaal geven? Is die opdracht nu gelukt of niet?
Is Paul nu een afvaller? Is Paul voorgoed uit het spel? Of komt hij terug?
Misschien heeft de mol het spel wel even verlaten. Gewoon om even nog meer twijfel te zaaien…


en daar is ie weer, menno is nog steeds overduidelijk mijn mol. Hij was de enige die over station = tempel begon aan het eind van de aflevering.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2007, 21:35:29 »
Dagboek van afvaller 3: Paul

"You only see what your eyes want to see" (Madonna’s Frozen, 1998).

"Als je in iemand de mol wil zien, dan lukt dat ook. Daar ging het mis bij mij. Om de mol op te sporen moet je op de juiste details letten. Dat klinkt als een makkelijke weg naar de overwinning, maar geloof me, zo makkelijk is het niet. Want waar heb je wat aan en wat is compleet nutteloze informatie?

"Op het moment dat ik naast Karel stond en zag wat de laptop toonde zakte ik door de grond. Ik was zo zeker van mijn verdenking dat ik uitsloot voor de finale naar Nederland terug te gaan. Maar het vliegveld kwam opeens héél dichtbij."

Of de nachttrein naar de hemel of hel zou rijden lag aan mijzelf. Nadat ik op het station van Chiang Mai van de groep gescheiden werd, stond ik op het punt van doordraaien. Ik had niet geslapen en wist niet waar ik aan toe was. Had ik nu wèl of niet voldaan aan de opdracht?"


en dit is ook opvallend. Toch een reactie van 'afvaller' Paul

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2007, 21:48:23 »
Idd.. dat vind ik eerder vreemd  ::vergroot::
Do you want to go to the Seaside?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2007, 22:44:07 »
Derde dagboek-bijdrage van de Mol



Zag je de verbazing op de gezichten toen bleek dat er halverwege al een test en executie zou plaatsvinden? En al helemaal mooi vond ik de ontsteltenis toen bleek dat het een individuele uitslag zou zijn. Die onwetendheid die de twijfel doet toeslaan, maakt mij blij. Ik krijg er een machtig gevoel van.

En de treinopdracht was een makkie. Een mol voelt zich goed in de nacht. Iedereen is moe, geïrriteerd en wil naar bed. Welk station heet er nu ‘tempel’? Maar ja, het is niet mijn taak om hen daar op te wijzen, dacht ik zo.

En dan was er nog het stelen van de molboekjes. Zal ik je eens wat denkmateriaal geven? Is die opdracht nu gelukt of niet?
Is Paul nu een afvaller? Is Paul voorgoed uit het spel? Of komt hij terug?
Misschien heeft de mol het spel wel even verlaten. Gewoon om even nog meer twijfel te zaaien…


en daar is ie weer, menno is nog steeds overduidelijk mijn mol. Hij was de enige die over station = tempel begon aan het eind van de aflevering.

Waarom heeft Paul dan een rood scherm als Menno de mol wèl is?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2007, 23:43:42 »
Waarom is het zo zeker dat Paul dan op Menno heeft gestemd? Juist voordat hij zei op wie hij had gestemd werd het weggeknipt. Dus ik snap jullie even niet.
The British are not impressed.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2007, 23:56:58 »
Waarom is het zo zeker dat Paul dan op Menno heeft gestemd? Juist voordat hij zei op wie hij had gestemd werd het weggeknipt. Dus ik snap jullie even niet.

volgens mij had hij sowieso de afgelopen afleveringen al steeds duidelijk gezegd dat Menno zijn mol was (en andersom overigens ook volgens mij) en liet hij dat nu ook weer wel blijken toen hij zijn test aan het maken was

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2007, 00:04:45 »
Paul was heel erg duidelijk bij de test: hij stemde op Menno. Toen hij aan Inge wilde vertellen op wie hij had gestemd werd dit op geestige wijze weggebliept door het razen van de trein (maar dat werd bijna de gehele conversatie in de trein  :-\\). Dit is wellicht ook om ons in het ongewisse te laten over de vraag of hij Inge nu de waarheid vertelde of niet.
Woosie down?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2007, 11:30:37 »
Waarom heeft Paul dan een rood scherm als Menno de mol wèl is?

Paul was heel erg duidelijk bij de test: hij stemde op Menno. Toen hij aan Inge wilde vertellen op wie hij had gestemd werd dit op geestige wijze weggebliept door het razen van de trein (maar dat werd bijna de gehele conversatie in de trein  :-\\). Dit is wellicht ook om ons in het ongewisse te laten over de vraag of hij Inge nu de waarheid vertelde of niet.

Ja dat is een beetje mijn dilemma nu: Ik ga nog steeds voor Menno, maar Paul heeft nooit een andere naam genoemd. Ik blijf toch hopen dat het gemanipuleerd is en dat Paul misschien toch alles op een ander heeft gezet....


Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2007, 20:13:38 »
die stukjes uit het moldagboek, die worden niet door de 'echte' mol geschreven, toch? maar gewoon iemand van de redactie.

in het 1e dagboek stond dat woord ambivalent, wat Alex had gebruikt, en nu weer over dat station = tempel, wat Menno zei...  :-\\

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2007, 20:38:14 »
Tuurlijk, dat is expres. Zodat wij allemaal denken dat Alex slechts één complex woord in zijn vocabulaire heeft :P
The British are not impressed.

Offline Loezzzjuhhh

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2007, 13:30:15 »
'En de treinopdracht was een makkie. Een mol voelt zich goed in de nacht. Iedereen is moe, geïrriteerd en wil naar bed. Welk station heet er nu ‘tempel’? Maar ja, het is niet mijn taak om hen daar op te wijzen, dacht ik zo.'
Dus de mol heeft het zelf niet voorgesteld? dus iig NIET renate. Ach tzal vast wel een dwaalspoor zijn;)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2007, 13:31:37 »
'En de treinopdracht was een makkie. Een mol voelt zich goed in de nacht. Iedereen is moe, geïrriteerd en wil naar bed. Welk station heet er nu ‘tempel’? Maar ja, het is niet mijn taak om hen daar op te wijzen, dacht ik zo.'
Dus de mol heeft het zelf niet voorgesteld? dus iig NIET renate. Ach tzal vast wel een dwaalspoor zijn;)


Dat dagboek is eigenlijk alleen maar afleiding, het dagboek kan ook gemanipuleerd zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2007, 15:24:45 »
'En de treinopdracht was een makkie. Een mol voelt zich goed in de nacht. Iedereen is moe, geïrriteerd en wil naar bed. Welk station heet er nu ‘tempel’? Maar ja, het is niet mijn taak om hen daar op te wijzen, dacht ik zo.'
ik vindt dit wel iets voor Menno. Bij het start van de opdrachten roept íe het hardst mee met iedereen, en achteraf is het allemaal raar er dom en heeft hij er niks 'niks gezien'.
Een station met de naar 'tempel' vind ik trouwens helemaal niet zo vreemd... volgens mij zit er op die lijn ook een 'stop' met de naam 'Telegraaf paal'.
Daarnaast geeft Google meerdere stations met het woord 'tempel' in de naam, dus waarom is het zo raar?
Het is wel gewoon fout trouwens, er is geen station of de gereden route met de naam die de kandidaten opgeschreven hebben.

(Zat gister op een site ergens, weet niet meer precies... waarop elk station en stop in Thailand te zien is.

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2007, 21:55:28 »
Er is in ieder geval één iemand gelukkig vandaag! Of twee, dat ligt eraan wie jij denkt dat ik ben.
Maar vijf jokers en een vrijstelling bemachtigen is een hele prestatie. En de pot is dus helemaal leeg! Prachtig! Daar word ik dus echt blij van. Ik had er stiekem wel een beetje rekening mee gehouden en was er vrijwel zeker van dat een flinke hap geld zou verdwijnen, maar zoveel!
Als het om persoonlijke belangen gaat, is alles geoorloofd, zo blijkt maar weer. Zelfs als daarmee een extra kandidaat in het spel gehaald wordt. Maar ook daar had ik rekening mee gehouden.
Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met de molboekjes. Hoe persoonlijk zijn ze en is er daadwerkelijk nuttige informatie in te vinden?
Al met al was dit een enerverende aflevering voor mij. Het liep weer op rolletjes.


Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2007, 22:14:41 »
Maar vijf jokers en een vrijstelling bemachtigen is een hele prestatie

DEze zin...
Kan helaas slaan op nadja...
Want zij had de 5 jokers en een vrijstelling

En dan zal de mol het precies daarover hebben...?

Denk het niet..

Kan ze oowk wel beginnen over de hotelkamer
Dus ik denk dat dit dagboek an nadja komt
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2007, 23:00:17 »
Maar vijf jokers en een vrijstelling bemachtigen is een hele prestatie

DEze zin...
Kan helaas slaan op nadja...
Want zij had de 5 jokers en een vrijstelling

En dan zal de mol het precies daarover hebben...?

Denk het niet..

Kan ze oowk wel beginnen over de hotelkamer
Dus ik denk dat dit dagboek an nadja komt

1 of 2, dus
iemand (de mol) en nadja ==> 2 pers
of nadja en nadja(mol) dus 1 persoon. Met deze zin verklap je helemaal niets hoor.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2007, 09:48:50 »
1 of 2, dus
iemand (de mol) en nadja ==> 2 pers
of nadja en nadja(mol) dus 1 persoon. Met deze zin verklap je helemaal niets hoor.

 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Kan het nog ingewikkelder  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2007, 10:00:16 »
::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Kan het nog ingewikkelder  ::rofl::

sorry, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen  :D