Auteur Topic: Mysterieuze foto  (gelezen 12602 keer)

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2007, 14:54:13 »
om DIT topic

Nee, dat is niet weer. Het is gewoon DEZE topic.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=topic

Zoals je ziet is het gewoon 'de topic' en dus ook 'deze topic'. Het maakt me verder niet zoveel uit, maar als je toch de behoefte voelt iemand te verbeteren, zorg dan ook dat je je feiten op een rijtje hebt.

Offline mutzje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Paramore rocks
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2007, 15:11:55 »
hm.. ik vind dit topic toch beter klinken

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2007, 15:13:44 »
hm.. ik vind dit topic toch beter klinken
Ik ook, dus ik blijf het lekker zeggen

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2007, 15:25:01 »
Daar sluit ik me ook bij aan.
Die Van Dale-figuren doen ook maar wat, zeker als het gaat om het aanpassen van Engele woorden aan de Nederlandse taal.
Topic is min of meer synoniem aan 'onderwerp'. Onderwerp is onzijdig, dus waarom topic niet?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2007, 18:53:26 »
Omdat het een woord is dat aan het Engels ontleend is en die krijgen, op enkele uitzonderingen na, 'de' als voorzetsel. Het maakt me verder niet uit wat jullie gebruiken, ik begon er ook niet over, maar ik vind het wel een beetje achterlijk dat nevermind de taalnazi uit gaat hangen terwijl ze het zelf juist fout heeft.

Offline broodje bal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2007, 18:58:06 »
Die 9-theorie was gewoon een hint naar de winnaar ;D
Vond ik eerlijk gezegt niet, het had ook DE Winnaar kunnen betekenen ofzo


tuurlijk had het niet de winnaar kunnen betekenen want tijdens de opnames is dat toch nog lang niej bekend.

en waar draait het in het hele programa nou om (zie titel van programa) het heet heet toch niet wie is de winaar ::rofl:: ;D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2007, 19:03:46 »
dat vond ik nogal een flauwe hint..

ik vond 'm goed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2007, 19:55:24 »
(...) terwijl ze het zelf juist fout heeft.
Omdat 89% van de Nederlanders topic als onzijdig ziet. Er is geen enkele reden om dit anders te doen. En daarbij, officieel kan het wel x of y zijn, maar het gaat om het taalgevoel. Daarom is er een tegenhanger van het Groene Boekje gekomen, omdat zij achterlijke regels bedenken voor zaken die al decennia lang goed waren.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2007, 22:51:08 »
Omdat het een woord is dat aan het Engels ontleend is en die krijgen, op enkele uitzonderingen na, 'de' als voorzetsel. Het maakt me verder niet uit wat jullie gebruiken, ik begon er ook niet over, maar ik vind het wel een beetje achterlijk dat nevermind de taalnazi uit gaat hangen terwijl ze het zelf juist fout heeft.

taalnazi is ook weer overdreven. en DIT topic klinkt ook honderd keer beter dan DEZE topic. DEZE topic klinkt als een buitenlander die nog niet goed de Nederlandse taal beheerst. Dan kan het nog in de van Dale staan maar 90 % van de Nederlanders zegt waarschijnlijk DIT topic.

Bovendien zeg jij waarschijnlijk ook niet DE idee maar HET idee (en het is toch echt de), en zeg jij ook HET matras in plaats van DE matras (terwijl het toch echt DE is!)

dus overdrijf niet zo met je taalnazi
Triomf!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2007, 22:54:22 »
Bovendien zeg jij waarschijnlijk ook niet DE idee maar HET idee (en het is toch echt de), en zeg jij ook HET matras in plaats van DE matras (terwijl het toch echt DE is!)
Is dat echt zo? ::oink::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2007, 22:55:08 »
Mensen, zullen we 't even bij 't onderwerp van dit/deze topic houden aub? Graag weer ontopic nu voor zover er nog iets te zeggen valt over de mysterieuze foto.  :)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2007, 23:08:32 door Han13 »

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2007, 22:59:40 »
Is dat echt zo? ::oink::
En het is ook 'het flat' maar ik zeg altijd 'de flat'

(en ook de matras  ;) ) (en ook dit topic  ;) )

Ontopic? Eerder een slotje.. Die foto was dus gewoon een voorstukje van het programma erna...evt bedoeld om te kijken of we er op zouden reageren..
Molloot sinds seizoen 4

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2007, 23:16:25 »
Bovendien zeg jij waarschijnlijk ook niet DE idee maar HET idee (en het is toch echt de), en zeg jij ook HET matras in plaats van DE matras (terwijl het toch echt DE is!)

Pak er eerst eens een woordenboek bij, voordat iedereen elkaar fout gaat verbeteren.

Het is toch ook echt het matras en het idee en de flat. Ik verbeter niet graag andere mensen, maar wel als zij met hoofdletters hun gelijk willen halen, terwijl het niet helemaal klopt wat ze schrijven. Je spreekt wel weer van "de gooise matras", dat is om het makkelijk te maken. ;)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2007, 23:59:14 door Moni »

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2007, 23:18:22 »
Pak er eerst eens een woordenboek bij, voordat iedereen elkaar fout gaat verbeteren.

Het is toch echt het matras en het idee en de flat. Ik verbeter niet graag andere mensen, maar wel als zij met hoofdletters hun gelijk willen halen, terwijl het niet klopt wat ze schrijven. Je spreekt wel weer van "de gooise matras", dat is om het makkelijk te maken. ;)

ik zeg niet: JIJ HEBT ** ONGELIJK ** HET IS HET IPV DE ***

Ik zeg, dat het volgens mij het flat is terwijl ik altijd de flat zeg.. bij twijfel zeg ik altijd de.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2007, 23:28:15 »
ik zeg niet: JIJ HEBT ** ONGELIJK ** HET IS HET IPV DE ***

Ik zeg, dat het volgens mij het flat is terwijl ik altijd de flat zeg.. bij twijfel zeg ik altijd de.

Sorry hoor, maar ik citeerde iemand anders en daar doelde ik ook op met die hoofdletters.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2007, 23:30:01 »
Sorry hoor, maar ik citeerde iemand anders en daar doelde ik ook op met die hoofdletters.

maar je zei 'de flat', en die kwam van mij  ;)

En ik ben het eens met Thessa trouwens  :)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2007, 23:46:36 »
Idee kan zowel de als het zijn. Het idee betekent over het algemeen een gedachte of plan en de idee is het veronderstelde eeuwige en volmaakte grond- of voorbeeld van iets.
The British are not impressed.

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2007, 02:22:40 »
Ik ben het met Han13 eens... Waar gaat dit over? Maak een leuk topic aan in de Huiskamer of de Relaxhoek om te discuteren over lidwoorden...
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mysterieuze foto
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2007, 06:58:13 »
Deze discussie heeft idd niets meer te maken met WIDM. Discussies als deze kunnen gevoerd worden in onze Huiskamer. Ik sluit dit topic, want ik verwacht niet dat er iemand nog iets over de mysterieuze foto te melden heeft.