Auteur Topic: Muzikale Hint 2  (gelezen 30864 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2007, 15:58:12 »
Heb net het fragment geluisterd.
En de verschillende theoriën gelezen in het topic. Ik ben er nog niet uit.
Gevoelsmatig zit ik nog steeds op Paul, dus elke aanwijzing naar hem denk ik: ja,ja natuurlijk! Maar ik moet mezelf dwingen dat niet te doen, want dat is precies wat Liesbeth deed en die is er nu ook uit  ::).

Toch kan ik het volgende niet uit mijn kop krijgen:

does it make it easier? or do you feel the same?

Met andere woorden: hé kijk! Ik ben nu ook naar beneden gegaan en durfde ook niet zo goed. Ik vond het nu geweldig! Maakt dat het makkelijker voor je? Of voel je nog steeds hetzelfde?

Dit kan je koppelen aan Paul/Eva die na de 1e 5 nog eens naar beneden gingen en laten zien aan Alex/Rentae dat het wel meevalt. Ik zit alleen nog met you got someone to blame. Wie moeten ze beschuldigen dan?

Kortom: nog een groot misterie voor mij.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2007, 02:38:22 »
Heb net het fragment geluisterd.
En de verschillende theoriën gelezen in het topic. Ik ben er nog niet uit.
Gevoelsmatig zit ik nog steeds op Paul, dus elke aanwijzing naar hem denk ik: ja,ja natuurlijk! Maar ik moet mezelf dwingen dat niet te doen, want dat is precies wat Liesbeth deed en die is er nu ook uit  ::).

Toch kan ik het volgende niet uit mijn kop krijgen:

does it make it easier? or do you feel the same?

Met andere woorden: hé kijk! Ik ben nu ook naar beneden gegaan en durfde ook niet zo goed. Ik vond het nu geweldig! Maakt dat het makkelijker voor je? Of voel je nog steeds hetzelfde?

Dit kan je koppelen aan Paul/Eva die na de 1e 5 nog eens naar beneden gingen en laten zien aan Alex/Rentae dat het wel meevalt. Ik zit alleen nog met you got someone to blame. Wie moeten ze beschuldigen dan?

Kortom: nog een groot misterie voor mij.


Welnee, je denkt nu helemaal richting Inge...

Zij vertelde zoiets dat je jezelf ee keer tegen zal komen in WIDM. Het abseilen zag ze ook tegenop, van te voren wel geoefend, maar niet van zo'n hoogte.
En toen ze zelf abgeseild was, vond ze dat de anderen het ook maar moesten kunnen, met name Alex omdat hij de aflevering ervoor ook al het geld verstjierd had met die vrijstelling.

Ik begin nu zelf ook steeds meer richting Inge te komen, maar ben er nog niet helemaal uit.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2007, 16:51:34 »
Op http://www.answers.com/topic/one-u2-song staat een flinke lap informatie over het liedje en de single.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat de hint niets met de foto op de hoes van de single te maken heeft. Buffels die een rotswand af 'springen' doet me té veel denken aan de afgelopen aflevering. Zoals al is gezegd zou dit erop wijzen dat Renate en Alex geen mol zijn.

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2007, 17:54:48 »
Citaat van: Daedalus
Nou, laat ik zeggen dat JvB een goede methode kent met de hoogste boom waar ze naakt iets in zou moeten.
Citaat van: Daedalus
Joeri, haal die hoogste boom maar vast tevoorschijn!

 ::rofl:: ::rofl:: hangt die ondertusse nog niet vol dan?

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2007, 15:27:50 »
Ik zit nu aan 2 mensen te denken als mol. Met 1 die toch wel de boventoon voert..
Inge (voor mijn gevoel de mol) gaat als 3e naar beneden. 3e liedje op cd is One. (maar je kan ook denken one =1 u2 =2 samen is het 3. Zij maakt het in eerste instantie makkelijk voor de 4 'angsthazen' zodat die in eerste instantie niet hoeven. Neemt het aanbod aan van Karel, omdat ze in haar achterhoofd weet dat die het niet gaat doen, maar ook de keuze maken om voor het aanbod te gaan= anderen hoeven keuze niet te maken=make it easier on u now... Dus ze kan Alex, maar daarbij dus ook Renate hiervan de schuld geven voor het niet halen van de 10000 euro.=U2=Renate dus ook..
Hierbij heb ik wel ook de 1e muzikale hint in mijn hoofd die ook betrekking heeft op Inge, Met haar oude rol in goede tijden slechte tijden.=hate, love and peace.
Daarbij kun je ook nog extra denken aan het spel met de letters, het maakte niet uit dat Inge geen had gevonden (met Paul=Bono) omdat niet zijzelf (de mol) maar Nadja met haar gegiebel het spel en de aanwijzingen/richtingen verkeerd doorgaf. Dus weer iemand anders de schuld..

Aande andere kant zit ik ook wel te denken aan Renate..niet gaan abseilen, maar niet helemaal haar schuld omdat Alex zowiezo niet ging. U2 = niet alleen Renate de schuld maar ook Alex...alleen de 1e hint zit hierbij een btj dwars..het enige wat in mij opkomt is dat het liedje Turn,Turn, Turn zou kunnen slaan op het feit dat Renate iets met War Child te maken heeft..(war and Peace).

Ik heb gewoon een groot vermoeden dat Inge de MOL is....
Ik denk ook, aangezien ik de tekst en uitleg van de muzikale hints van vorig jaar heb beluisterd van die redactrice...Dat het belangrijk is om de mol goed te kunnen achterhalen...dat we alle muz.hints bij ieder persoon moeten proberen te koppelen. En de meest logische (want dat zijn die hints meestal) eruit te halen en zo te proberen aan 1 iemand te koppelen.

Kijk maar naar de uitleg die ik hierboven geef...allebei de hints geven een duidelijke aanwijzing naar Inge..Bij Renate is dat van die War Child toch iets minder logisch.Niet iedereen weet dat ze dat doet.
Trouwens per muz. hint zijn er meestal ook 2 of meerdere aanwijzingen die te maken hebben met 1 persoon= de mol..Luister maar naar het uitleg van vorig jaar!
Carpe Diem!!!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2007, 16:52:40 »
Als je mij vraagt is deze muzikale aanwijzing alleen gericht op ons, kijkers. Ik zal het uitleggen...

Is it getting better?
Vind je dat de mollenacties goed verlopen
Or do you feel the same
Of blijf je erbij dat je de mollenacties maar niks vind (tot nu toe)
Will it make it easier on you now?
Maakt deze aflevering het gemakkelijker voor je om mij te herkennen?
You got someone to blame
Doordat het misschien er niet gemakkelijker op geworden is een duidelijke mol aan te wijzen, moet je iemand daarvan de schuld geven. Kan dus de montage zijn, maar ook andere kandidaten die niet de mol zijn.

Gelet op de muzikale hint van aflevering 1...

Kom ik dan enkel op Alex uit. Aflevering 1: hij verdiende de vrijstelling, wat kregen we te horen: a time of love, a time of war, a time of peace, a time of hate... Niemand in de groep kon ook maar verkroppen dat Alex de vrijstelling kreeg. Ze lieten hun ongenoegen toen overduidelijk merken.

En als je dan deze hint erbij pakt. Inge kan worden beschuldigd van het verspelen van geld wat anders verdiend zou zijn. En verder Alex & Renate die gingen samen spannen omdat duidelijk werd dat Alex echt niet wilde, kon Renate aanklampen en zodoende met zijn tweetjes zeggen: nee.

Doordat je Inge kan beschuldigen is zij de mol juist niet. You got someone to blame verwijst namelijk naar het feit dat de kandidaten mensen gaan verdenken van verdacht gedrag. Kijk naar Alex en vrijstelling, Renate/Alex in afl. 2. Of wat te denken van Eva/Nadja/Dick in de controll room.

Gelet op beide afleveringen kan ik voor als nog enkel Alex aanwijzen die je hiermee op het spoor krijgt.

Weet je wat? Skip al die hints en geef maar direct de uitleg erachter!  ::zwaai:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2007, 17:11:40 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2007, 15:57:06 »
Ik denk ook, aangezien ik de tekst en uitleg van de muzikale hints van vorig jaar heb beluisterd van die redactrice...Dat het belangrijk is om de mol goed te kunnen achterhalen...dat we alle muz.hints bij ieder persoon moeten proberen te koppelen. En de meest logische (want dat zijn die hints meestal) eruit te halen en zo te proberen aan 1 iemand te koppelen.

Ja dat denk ik ook. Daarom heb ik even een overzichtje gemaakt van de meest logische links die in deze topics zoal zijn genoemd. Toevoegingen zijn welkom!
-----------------------

Muzikale hints:

Hint 1:
Turn Turn Turn (to Everything There Is A Season) van The Byrds.
A time of love
A time of hate
A time of war
A time of peace


De tekst van het nummer komt uit de bijbel (Prediker 3 vers 1-8) Het stukje wat ze laten horen is vers 8. Alleen “turn turn turn” staat niet in de bijbel.
Dit nummer slaat waarschijnlijk op de China Town opdracht, waarbij ze telkens een afslag (turn) moeten kiezen.

Hint 2:
One van U2
Is it getting better?
Or do you feel the same
Will it make it easier on you now?
You've got someone to blame


Dit nummer slaat waarschijnlijk op de Abseil-opdracht, gezien de singlehoes van dit nummer. Een stier die van een rots valt (maar nog bij zijn staart vast gehouden wordt door een andere stier??)

Eva:
Hint1:
- ?   
Hint 2:
- Omdat ze toch al wist dat in ieder geval Alex niet zou gaan kon ze even de held uithangen door toch nog te abseilen.

Dick:
Hint 1:
- Dick is scheidsrechten en fluit, vogels fluiten ook (the Byrds)
- Turn, turn: tijdens de China town opdracht werd er gedraaid met een stuk metaal en Dick bleef toen achter bij het bord.
- Turn Turn Turn (to Everything There Is A Season) à een voetbal seizoen?
Hint 2:
- ?

Inge:
Hint 1:
- A time of love,  A time of hate = Goede tijden Slechte tijden
Hint 2:
- Ze ging als 3e naar beneden (One + U2 = 3) en One is het derde nummer op het album

Paul:
Hint 1:
- ?
Hint 2:
- Hij kon de held uithangen en Renate en Alex de schuld geven. Aan de andere kant heeft hij de andere nog wel proberen over te halen om te gaan “jullie willen dit ook!!”. Hij had ook kunnen doen of het heel eng was zodat de anderen zeker niet meer zouden gaan.

Nadja:
Hint 1:
- Nadja droeg een tshirt met I love NY à a time of love
- Het nummer Turn Turn staat op het 2e album van the Byrds en is het 1e nummer van de cd. Het is het 2e spel van de aflevering en de 1e afslag wordt gevonden door de naam Nadja in te vullen in de Sudoku puzzel.
Hint 2:
- ?

Alex:
Hint 1:
- Alex zei in deze aflevering dat hij ambivalent is. Dus de ene keer zus en dan weer zo. De ene keer love dan weer hate, oorlog en vrede
Hint 2:
- Hij had iemand om de schuld te geven (you’ve got someone te blame) namelijk Renate omdat zij ook niet ging. En hij voelde zich het zelfde als haar (do you feel the same)
- One: er was maar een iemand die meteen al zei zeker niet te gaan, dat was Alex
- U2: Alex zou zeker niet gaan maar you too = jij ook niet (Renate)

Menno:
Hint 1:
- Turn Turn Turn kan slaan op de bordjes die ze bij opdracht 2 moesten omdraaien. Menno draaide 3x zijn bordje om voordat hij afviel.
Hint 2:
- Hij ging als 4e abseilen en hoopte zo dat een van zijn 3 voorgangers zou gaan voor de 10000 of niets. Dat deed Inge inderdaad en zo kon hij de schuld aan Inge geven (you’ve got someone to blame) Raar dat hij niet als eerst ging abseilen omdat hij waarschijnlijk (Jules-Unlimited) hier de meeste ervaring mee heeft en niet echt bang was. Hij ging expres als 4e in de hoop dat een van zijn voorgangers het werk van de mol zou doen. (will it make it easier on you now)

Renate:
Hint 1:
- ?
Hint 2:
- Zij had iemand om de schuld te geven (you’ve got someone te blame) namelijk Alex omdat hij ook niet ging. En zij voelde zich het zelfde als hem (do you feel the same)


Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2007, 15:59:10 »
de hoes van de cd heeft te maken met het spel van het abseilen en one is het derde liedje op de cd en Inge ging als derde naar beneden.

plus: Op het hoesje staat een stier = Inge's sterrenbeeld

Offline Eva88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Moffel? Piertje?
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2007, 16:35:20 »
Handig zo'n overzicht! Als ik zo vanalles lees, denk ik: oja, dat zou ook kunnen! Eigenlijk wordt het steeds verwarrender... Misschien verandert dat als er meerdere afleveringen zijn geweest ::ok:: ....of juist niet... ::niet-ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2007, 02:08:58 »
Dit nummer slaat waarschijnlijk op de Abseil-opdracht, gezien de singlehoes van dit nummer. Een stier die van een rots valt (maar nog bij zijn staart vast gehouden wordt door een andere stier??)
Bijna alle kandidaten liepen langs de muur of gingen in elk geval er langzaam naar beneden. Maar Menno ging heel snel. Dat van Menno komt het meest overeen met de vrije van die de stieren maken op de hoes.

De tunnelvisie is nu officieel toegeslagen bij mij.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2007, 19:48:33 »
Die muzikale hints gaan me ieder jaar te ver, ik snap er nooit iets van. :P

Offline Takkembah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik denk... en twijfel... maar weet het zeker... of
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2007, 21:11:42 »
Die muzikale hints gaan me ieder jaar te ver, ik snap er nooit iets van. :P


Nee inderdaad, ga je allerlei theoriën verzinnen en dan hoor je achteraf de gedachte achter de hints en dan denk je  ??? Want met de officiele uitleg zijn ze nog minder te begrijpen dan met de nutteloze theorieën die hier door iedereen verzonnen worden haha  ::rofl::
If we knew, what it was we were doing, it would not be called research, would it?

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 2
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2007, 15:17:30 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
gelijk heb je. Maar de nieuwe hint komt zo?!