Auteur Topic: Muzikale Hint 3  (gelezen 28273 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2007, 17:50:52 »
Daar dacht ik ook aan. En iemand die haar ogen goed openhoudt is Renate. Zij stopt, zodra ze in de gaten heeft dat Eva's boekje gestolen is, haar boekje in haar broek.

Terwijl ik dit lees zit de muzikale aanwijzing in mijn achterhoofd. En dit was het ontbrekende stukje eraan. Neem nu gewoon eens de tekst erbij. Renate hield zich volgens mij namelijk afzijdig toen Eva Paul betrapte. Je zag toen het fragment waarbij Renate haar molboekje in haar broek stopte. Ze hoorde de "kritiek" van de anderen naar Paul toe (writers & critics), dacht bij haarzelf: waar maak je je druk om (emphasize with your pen) en greep op tijd haar molboekje om die op een veilige plek op te bergen. In haar broek (keep your eyes wide open)

Hmm.. als ik dan zo de aanwijzingen optel is Renate nu de verdachte.

Vorige week met de "mol" tranen tijdens het abseilen
Nu met dit in de nachttrein. En de aanwijzing van aflevering 1 kan ik me niet herinneren. Iig niet herinneren hoe die uitgelegd zou worden naar Renate. Ik heb ook zo het gevoel dat het Renate, Menno & een 3de persoon zullen zijn die de finale halen. En als derde persoon hoop ik zelf dan op Nadja, maar Dick gun ik het ook.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2007, 18:27:18 »
Het lijkt het makkelijkste om deze muzikale aanwijzing naar Paul te herleiden en de hints zijn toch altijd naar de identiteit van de mol? Maar mijn eerste gevoel zegt natuurlijk meteen dat het zo veeeel te makkelijk zou zijn.
Laten we jabberen.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2007, 19:24:06 »
i zat tot an de aflevering van gisteren volledig op menno maar nu weet ik het echt niet meer

de muzikale aanwijzing slaat meer op paul dan op menno.
Maar paul had rood maar dat kan ook fake zijn. hij stemde op menno als hij de mol niet is is menno het ook niet. Dick is ook een verdachte. alex niet
dat is veel te voor de hand liggend na de 1e 2 afleveringen.

Dat het een man is is voor mij zeker. Karel droeg vorig jaar elke aflevering een rose stropdas. toen was milouska de mool. nu draagt hij 4 afleveringen een blauw overhemd dus een man.

Voorlopig ga ik voor menno of dick

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2007, 22:12:01 »
Nee, mijn gevoel zegt dat:

Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide

100% slaat op het akkefietje in de trein, met het opschrijven van het eerste 'tempel'station. De Mol wéét natuurlijk de echte naam van het eerste station en zal er alles aan doen om dat te vertroebelen. Renate noemt de de anderen stresskippen, ze heeft immer de'goede' naam opgeschreven?
Juist: heeft de rest de ogen wel open gehouden? Is de rest wel kritisch genoeg geweest naar Renate? Met het fout opschrijven van het eerste station is de mollenprofetie voltooid: geen geld in de pot. De opdracht was, voor de mol, na een half uur (??) al geslaagd.
Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2007, 01:07:59 »
Misschien overbodig, maar ook Acda en de Munnik hebben het lied in het Nederlands opgenomen. Daarin staat trouwens dat het orgineel van Tom Waits is. HUH ???

Morgen Wordt Alles Anders
Vertaling: Thomas Acda en Paul de Munnik
Origineel: Tom Waits - The times they are a-changin

Kom mensen, kom samen
Van waar ook vandaan
En zie hoe wij het water
Aan de lippen hebben staan
En om nou zómaar
Ten onder te gaan
Misschien kunnen wij het nog veranderen
Maar dan moeten we zwemmen
Of we zullen vergaan
Morgen wordt alles anders
Kom zanger wiens lied
Nog niet werd gehoord
’t Duurt niet lang meer
Voordat jij de orde verstoort
In landen waar de
Democratie wordt vermoord
Waar om geld een oorlog ontbrandde
Wie nu nog moet zwijgen wordt straks wél gehoord
Morgen wordt alles anders


Kom kamerlid, Voorzitter,
Kom informateur
Voordat ik je zelf uit je
Achterkamer sleur
Want de vrede wordt gepredikt
Door een mitrailleur
En ook al was jij in onschuld je handen
Het bonkt op je ramen
Het gebeurt voor je deur
Morgen wordt alles anders

Kom moeders en vaders
Geef je kinderen een zoen
En bespaar ons je praatjes
Van het goed fatsoen
En kijk liever niet
Want je ergert je groen
Als je ziet hoe wij je schepen verbranden
En ga uit de weg
Als je niet weet wat te doen
Morgen wordt alles anders

Ga uit de weg
Als je niet weet wat te doen
Morgen wordt alles anders
« Laatst bewerkt op: 20-01-2007, 01:23:26 door billyboem »
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #45 Gepost op: 20-01-2007, 01:28:12 »
Nou, ik weet niet wie jou verteld heeft dat Tom Waits het heeft geschreven, maar daar ik niks van waar: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Times_They_Are_a-Changin'_(song)
The British are not impressed.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2007, 01:35:33 »
Staat op de site van Acda en de Munnik. Snap er ook niks van...
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2007, 07:16:32 »
Daar dacht ik ook aan. En iemand die haar ogen goed openhoudt is Renate. Zij stopt, zodra ze in de gaten heeft dat Eva's boekje gestolen is, haar boekje in haar broek.
²
Je hebt mijn gedachten letterlijk neergepend.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #48 Gepost op: 20-01-2007, 12:14:34 »
Ik zit hardnekkig aan Eva vast (zij is de mol!) Zij zegt volgens mij bij het uitstappen van de trein: we waren allemaal wakker! Zij heeft ook de meeste baat erbij dat iedereen weer gaat zitten als de verkeerde naam is opgeschreven.

Ik heb nog zitten nadenken over de eerste muzikale aanwijzing. Kan die op Eva slaan? Ik denk steeds dat Turn Turn Turn verwijst naar het omdraaien van de bordjes in de eerste opdracht. Het eerste filmpje was Menno, het tweede Inge en het derde Eva? Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat Menno toen ook afviel.

Dan houd ik "One" over voor de 2e aflevering. Eva zegt: als ik de enige ben die niet durft, dan ga ik (wat ik al een heel vreemde opmerking vond): She is the one! Zij is de held... Ik vind het geen sterke verwijzing, maar toch....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2007, 16:45:15 »
Je zou, met enige fantasie, in elke muzikale hint de we tot nu toe hebben gehad, een verwijzing naar de bijbel kunnen zien. Het eerste nummer (Turn turn turn) was volgens mij zelfs letterlijk op een bijbeltekst gebaseerd. Het tweede nummer viel (One van U2) uit te leggen als een verwijzing naar Adam en Eva (Adam is One, Eva is Two), en in het derde nummer wordt gesproken van 'writers who prophesize' ofwel profeten ...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2007, 17:12:06 »
De tijden veranderen --> Voor Paul verandert de situatie (de tijden) --> Hij is de Mol   :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2007, 18:58:43 »
Je zou, met enige fantasie, in elke muzikale hint de we tot nu toe hebben gehad, een verwijzing naar de bijbel kunnen zien. Het eerste nummer (Turn turn turn) was volgens mij zelfs letterlijk op een bijbeltekst gebaseerd. Het tweede nummer viel (One van U2) uit te leggen als een verwijzing naar Adam en Eva (Adam is One, Eva is Two), en in het derde nummer wordt gesproken van 'writers who prophesize' ofwel profeten ...

Ja dat is waar, duss...  ???

hoe kunnen we dit koppelen aan een van de kandidaten?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2007, 19:31:50 »
Tja, ik denk dat je zo in 80% van alle nummers wel een (vage) verwijzing naar de Bijbel kunnen vinden.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2007, 20:12:46 »
Tja, ik denk dat je zo in 80% van alle nummers wel een (vage) verwijzing naar de Bijbel kunnen vinden.
Ja, dat zou me ook niks verbazen. Maar het viel me nu ineens op. Ik vermoed dat ook zo'n beetje elke naam zijn oorsprong in de bijbel heeft, al kom ik zelf niet veel verder dan Eva en Paul(us). Maar misschien dat het niet om een naam gaat, maar om een stroming. Bv. de Mennonieten ;)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2007, 20:27:00 door opaweethetbeter »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2007, 20:53:10 »
Ja, dat zou me ook niks verbazen. Maar het viel me nu ineens op. Ik vermoed dat ook zo'n beetje elke naam zijn oorsprong in de bijbel heeft, al kom ik zelf niet veel verder dan Eva en Paul(us). Maar misschien dat het niet om een naam gaat, maar om een stroming. Bv. de Mennonieten ;)
Als ik niet zou weten wat Mennonieten echt zijn, zou ik denken dat het de mensen zijn die er heilig van overtuigt zijn dat Menno de mol is ;D

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2007, 11:41:08 »
Zou dit geen hint kunnen zijn naar wie níet de Mol is?
'Op fietse' is hier al eerder aangehaald en ik denk dat dit net zoiets is. De mensen die toen 'op fietse' zaten waren toen niet de Mol.

Voor mij slaat dit overduidelijk op de gestolen Molboekjes. Wat je in je Molboekje doet is 'prophesize with your pen'. 'Keep your eyes wide' anders wordt je molboekje gejat. De mensen van wie het Molboekje is gejat, zijn niet de Mol; Eva, Nadja en Dick.

Offline Nicole1984

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2007, 14:30:13 »
Er komen andere tijden...

Zal ik eens even lekker simpel gaan denken??

Goede tijden, slechte tijden.....====== Ingen Iepenburg...

 :-\\

Offline Jennifer_w

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2007, 15:48:03 »
De muzikale aanwijzing van deze week en het bericht op Paul's eigen weblog, met bijbehorend muziekfragment, lijken wel erg op elkaar!

Muzikale aanwijzing:
Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide

www.paulrabbering.nl:
"You only see what your eyes want to see" (Madonna’s Frozen, 1998).

Als je in iemand de mol wil zien, dan lukt dat ook. Daar ging het mis bij mij. Om de mol op te sporen moet je op de juiste details letten. Dat klinkt als een makkelijke weg naar de overwinning, maar geloof me, zo makkelijk is het niet. Want waar heb je wat aan en wat is compleet nutteloze informatie?

Op het moment dat ik naast Karel stond en zag wat de laptop toonde zakte ik door de grond. Ik was zo zeker van mijn verdenking dat ik uitsloot voor de finale naar Nederland terug te gaan. Maar het vliegveld kwam opeens héél dichtbij.

Of de nachttrein naar de hemel of hel zou rijden lag aan mijzelf. Nadat ik op het station van Chiang Mai van de groep gescheiden werd, stond ik op het punt van doordraaien. Ik had niet geslapen en wist niet waar ik aan toe was. Had ik nu wèl of niet voldaan aan de opdracht?




Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2007, 17:37:48 »
"You only see what your eyes want to see" (Madonna’s Frozen, 1998).

madonna, dat is ook wel bijbels

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2007, 17:49:11 »
De muzikale aanwijzing van deze week en het bericht op Paul's eigen weblog, met bijbehorend muziekfragment, lijken wel erg op elkaar!

Muzikale aanwijzing:
Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide

www.paulrabbering.nl:
"You only see what your eyes want to see" (Madonna’s Frozen, 1998).

Als je in iemand de mol wil zien, dan lukt dat ook. Daar ging het mis bij mij. Om de mol op te sporen moet je op de juiste details letten. Dat klinkt als een makkelijke weg naar de overwinning, maar geloof me, zo makkelijk is het niet. Want waar heb je wat aan en wat is compleet nutteloze informatie?

Op het moment dat ik naast Karel stond en zag wat de laptop toonde zakte ik door de grond. Ik was zo zeker van mijn verdenking dat ik uitsloot voor de finale naar Nederland terug te gaan. Maar het vliegveld kwam opeens héél dichtbij.

Of de nachttrein naar de hemel of hel zou rijden lag aan mijzelf. Nadat ik op het station van Chiang Mai van de groep gescheiden werd, stond ik op het punt van doordraaien. Ik had niet geslapen en wist niet waar ik aan toe was. Had ik nu wèl of niet voldaan aan de opdracht?
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Ik heb alleen geen idee wat we er mee moeten, Paul is niet de mol volgens mij en muziekale aanwijzingen horen over de mol te gaan, toch?

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat, voor de mensen die dat nog niet weten, het bericht op Paul weblog gelijk is aan het dagboek van de afvaller (paul) op .nl.