Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81790 keer)

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2007, 08:55:27 »
"Is het niet slim om aas te zijn en dat de ander de foto maakt?", aldus Inge. Ja tuurlijk zij wist dat de mol in hun midden was....

Offline Benjimol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #101 Gepost op: 9-02-2007, 08:57:56 »
Misschien heb ik t verkeerd gezien hoor, maar had Renate nou ineens een broek aan bij de foto-opdracht? Ervoor en erna had ze in ieder geval een rok aan. Waarom zou ze zich voor deze opdracht verkleden?
Of ben ik nou helemaal gek aan het worden...  ???

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2007, 09:18:58 »
Misschien was de foto opdracht bij een religieuze bezienswaardigheid. Ik loop zelf ook niet in een korte broek en haltertje een klooster in. Dat zou het meebrengen van de omslagdoek door Eva ook verklaren.

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2007, 09:21:07 »
@ Lodewijk14e: Het kan heel goed zijn dat Paul aan zijn medekandidaten een heel ander verhaal verteld over zijn tactiek dan wat de waarheid is. Om zo te proberen zijn medekandidaten op een verkeerd spoor te zetten.

Eva met die sjaal.. Tja, je kan ook een sjaal dragen tegen verbranden. Maar was daar zoveel zon? En waarom neem je dan een zwarte sjaal?

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #104 Gepost op: 9-02-2007, 09:23:10 »
Met zwarte kleding lijk je slanker  :-X

Offline Molleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #105 Gepost op: 9-02-2007, 09:30:38 »
Over de sjaal van Eva en de broek van Renate: je mag niet met blote schouders en knieën in het middelste stuk van die tempel komen. Je kan daar errg charmante broeken en sjaals lenen. Waarschijnlijk dus gewoon uit respect, die kleding.
Natuurlijk kan Eva expres een topje hebben aangedaan, zodat ze de sjaal kon gebruiken om haar gezicht te bedekken?

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #106 Gepost op: 9-02-2007, 09:32:46 »
Maar waarom zou Eva als mol een sjaal willen hebben. Om 5000 voor de pot te winnen?  ::ohno::

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #107 Gepost op: 9-02-2007, 09:33:16 »
Blote schouders zijn in Thaise tempels inderdaad niet toegestaan. Grote kans dat je dan bij de ingang zo'n doek krijgt om toch binnen te mogen.
Nadja had ook een soort doek(je) om haar schouders als ik het goed heb gezien.

Met de liftopdracht kunnen we volgens mij echt helemaal niks. Je kan niet alle antwoorden op de vragen zeker weten en je weet niet of de mol ook te zien kon zijn als er vragen fout waren beantwoord.

Maar inderdaad een super spannende aflevering  :D

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #108 Gepost op: 9-02-2007, 10:16:56 »
Ik heb ff een transcript gemaakt van de lift-opdracht

Dick
1. Hoe heette Thailand vroeger?
A: Siam (correct)
2. Wat leverde Inge in bij de bagage-opdracht op het vliegveld?
A Reisgids (lijkt me fout, maar is niet duidelijk te zien.)
3. Hoe lang was route in China-Town?
A. 3km
Mol: Renate

Nadja
1. Hoeveel geld is er betaald voor de 5 jokers
A 6700 (correct)
2. Welke rivier was vanuit de commandokamer zichtbaar?
A Chao Praya (correct)
3. Hoe oud was de olifant?
A 48
Mol: Eva

Eva
1. Welke muziek bij kennismaking
A Beatles (correct)
2. Hoe vaak per jaar gaat Paul naar het cafe
A 26 keer (correct? Het is wel wat hij bij de draak-opdracht zei.)
3. Hoeveel kruispunten waren er op het parcours van de buggies?
A 9
Mol: Paul

Inge
1. Wat stond op de voorkant van het t-shirt van de koerier
A Lomed transport (correct)
2. Welke zin hadden jullie moeten maken in de letter-opdracht
A Geef Karel een hand (fout? Juiste antwoord is "Geef Karel de hand". Kan toch zijn goedgerekend.)
3. Hoe hoog waren de kisten?
A 130 cm (lijkt me correct. Er passen ongeveer twee hoofden tussen de lengte van Inge en de hoogte van een kist.)
Mol: Nadja

Paul
1. Hoe lang was de route hemelsbreed
A 800m
2. Wat had juiste volgorde moeten zijn van de kisten
A 476 (correct)
3. Hoeveel schietschijven zaten er op de buggy?
A 3 (correct (2 achter, 1 bovenop))
Mol: Inge

Renate
1. Op welke positie stond het vat van Renate
A 7 (fout. Juiste antwoord is 9)
2. Hoe heete de 2e straat rechts op de juiste route in China Town
A Song wat road
3. Wat was juiste naam van het 2e station dat jullie tegenkwamen tussen Ayuthaya en Chiang Mai
A. Lop Buri (fout. Dit was het eerste station.)
Mol: Inge



en toen dacht ik nog hierbij goh je zag geen 1 keer bij deze liftopdracht dat ik dick niet zag als mol
dus toen dacht ik nou dan is dick de mol want hij stond er niet erbij
wat had ik het mis ::ohno::

Offline robertp

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2007, 10:22:12 »
Ik begreep helemaal niets van de indeling van de twee Jungle teams. Waarom zat Nadja in het zware team en Paul in het andere? In alle andere afleveringen liep Nadja de kantjes er van af, terwijl Paul best fanatiek was.

Offline Mikey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #110 Gepost op: 9-02-2007, 10:32:55 »
Wat mij vooral opviel was dat Inge de enige was bij de liftopdracht die lachte als iemand met de lift bij haar uit kwam.

Offline mirjam66

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • shit happens
Re: Aflevering 6
« Reactie #111 Gepost op: 9-02-2007, 11:02:12 »
Hebben we dat rood scherm ook gezien? Neen dacht ik.

Jazeker wel!

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 6
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2007, 11:11:15 »
wauw wat een te gekke aflevering, ik zat gewoon met klamme handen en een bonzend hart te kijken of ik de mol zag en ik weet bijna zeker dat dick alle antwoorden goed had en dus de mol zag, alleen twijfelde hij daar zelf wel aan volgens mij, je hoort hem bij de test ook niet zeggen dat hij op Renate heeft gestemd zoals vorige keren het is erg oppevlakkig dus ik sluit renate zeker nog niet uit

inge kan de mol niet zijn want paul had zoiezo 1 vraag fout want ik heb het filmpje nog es bekeken en op de buggy van dick en menno zaten echt maar 2 schietschijven!!

we hebben wel degelijk het rode scherm van paul te zien gekregen toen dus wat mij betreft is ook hij geschrapt als mol als hij het wel is waar ik wel een beetje bang voor ben dan vind ik dat echt heel stom want dat kan je er gewoon nooit achter komen.

Nadja is nog steeds zo obvious en toch is ze het denk ik niet want meestal word de mol toch niet ingezet voor een speciale opdracht? zoals bij het foto`s maken valt het minder op als je als mol gewoon rond darrelt en zogezegd perongeluk gefotografeerd word toch? en renate die ziet dat nadja een foto wil maken en zegt er niks van, ik zat al lang te schreeuwen op de bank van denk na kijk dan nadja is het maar ze had het niet door en ze lachte zelfs naar de camera. aan de andere kant nadja doet nooit serieus mee dus waarom zou ze ook niet foto`s voor de lol maken ik zou er misschien ook wel ingetrapt zijn!

Eva is een verhaal apart de ene keer doet ze niks zogezegd tactiek en de andere keer verdient ze 5000 euro en zo raakt ze niet echt verdacht of toch wel? en dan hoorden we verleden week alex nog vertellen hoe obvious nieuwschierig ze steeds was naar de opdrachten alsof ze het allang weet maar even verdacht onverdacht wil doen!

en dan nog Dick, ik kon mijn ogen niet geloven, de leukste, fanatiekste en de beste mol ging er uit dat had ik echt niet verwacht aan de andere kant is het wel fijn want hij was enorm verdacht bij mij dus een molletje minder!!

mijn conclusie: RENATE OF EVA IS DE MOL
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2007, 11:33:16 »
Nadja is nog steeds zo obvious en toch is ze het denk ik niet want meestal word de mol toch niet ingezet voor een speciale opdracht? zoals bij het foto`s maken valt het minder op als je als mol gewoon rond darrelt en zogezegd perongeluk gefotografeerd word toch? en renate die ziet dat nadja een foto wil maken en zegt er niks van, ik zat al lang te schreeuwen op de bank van denk na kijk dan nadja is het maar ze had het niet door en ze lachte zelfs naar de camera. aan de andere kant nadja doet nooit serieus mee dus waarom zou ze ook niet foto`s voor de lol maken ik zou er misschien ook wel ingetrapt zijn!
Ik dacht ook dat Nadja gewoon weer dom aan het doen was..Pas bij Eva  :-[ kwam ik erachter dat Nadja de fotografe was. Dus het zegt niets van Renate. Als je op een olifant gaat zitten bij een opdracht waar dus toevallig olifanten zijn, waarom dan niet foto's maken als je toevallig een camera in je handen hebt?

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2007, 11:50:45 »
Jazeker wel!

Kun je de tijd erbij geven? Aflevering 4? Ik heb ook nooit een rood scherm gezien! En heb dit bewijs nodig om van Paul af te stappen..... ;)
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2007, 12:09:17 »
wat belangrijk is, is dat als paul goed zat met zijn 800 meter, inge de mol is. Kan iemand dit uitzoeken?

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2007, 12:33:29 »
Ik snap er nu helemaal niets meer van. Volgens mij kan bijna iedereen het nu zijn. Ik zit vanaf het begin al op Renate en als reserve op Eva. Nadja is gewoon lekker op "schoolreisje" en het stoutste meisje van de klas aan het spelen. Voor de rest kan ik ook wel redenen bedenken waarom Inge of Paul het zijn. Alleen dat Paul in theorie er al uit had kunnen zijn, zit mij dwars.

Toen Dick bij Renate uitkwam in de lift, had ik zoiets van: "Ik wist het". Bleek dat er bij iedereen iemand te staan. Frusterend!

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2007, 12:46:56 »
inge kan de mol niet zijn want paul had zoiezo 1 vraag fout want ik heb het filmpje nog es bekeken en op de buggy van dick en menno zaten echt maar 2 schietschijven!!

Ik dacht zelf dat het er wel 3 waren.
Maar stel dat het er geen 3 waren: er is nooit gezegd dat je bij een fout antwoord niet de mol zou zien  ;)


Zijn we er trouwens zeker van dat we echt degene zien staan voor de lift die de kandidaat op dat moment ook zag? Of kan daar ook nog mee gerommeld zijn?

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #118 Gepost op: 9-02-2007, 13:04:56 »
3 schietschijven op de buggy..

Wat ik niet snap is dat de verdiepingen min of meer vast stonden..
Als je de laatste vraag goed was kom je op een verdieping uit met of zonder mol..

Als Karel nu gezegd had.. "dan moet je hier 4 verdiepingen omhoog" en 'hier 1 naar beneden" dan had de uitkomst van de laatste verdieping vast gestaan.. Of zou is zo snel dat uitgerekend hebben???

Wat zou de muzikale hint van vandaag zijn?? "love in the elevator" ;-)


Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #119 Gepost op: 9-02-2007, 13:07:07 »
Ik dacht zelf dat het er wel 3 waren.
Maar stel dat het er geen 3 waren: er is nooit gezegd dat je bij een fout antwoord niet de mol zou zien  ;)


Zijn we er trouwens zeker van dat we echt degene zien staan voor de lift die de kandidaat op dat moment ook zag? Of kan daar ook nog mee gerommeld zijn?
Ik dacht ook 3, want waar moest Eva anders op richten?

Oh, en ik heb wel het idee dat we wel degene zagen die de kandidaten ook zagen, anders kan je nergens meer op vertrouwen in het programma..