Auteur Topic: Theorie: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 22924 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #20 Gepost op: 10-02-2007, 20:50:00 »
Conclusie: na vier weken met Inge als Mol voorspelt de gelijkekansentheorie nu dat Renate de Mol is.

Hehe, gaat die theorie eindelijk eens een beetje kloppen  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #21 Gepost op: 13-02-2007, 12:14:35 »
Conclusie: na vier weken met Inge als Mol voorspelt de gelijkekansentheorie nu dat Renate de Mol is.

Nu begint het interessant te worden. ;) Maar ik begrijp niet dat je vervolgens op je site schrijft dat Eva en Nadja de enige potentiële mollen kunnen zijn. Als molfan van het eerste uur zou je toch moeten weten dat er tegen de sterren op  gelogen wordt over de molverdachten. Ik herinner me nog levendig dat Jantien (serie drie) in de finale zei dat John haar verdachte was en dat Chandrika (serie vier) eveneens in de finale zogezegd op Ron had gestemd. Beiden bleken achteraf onjuist te zijn. En was er in serie vijf ook niet Isabelle die vlak voor de finale naar eigen zeggen 'switchte' naar Marc-Marie, terwijl ze in werkelijkheid ook op Yvon zat? Van deze laatste ben ik niet honderd procent zeker, maar ik dacht van wel. Kortom Erik TKS, ik begrijp niet dat je de gelijkekansentheorie - die in het verleden haar deugdelijkheid meermaals heeft bewezen - zomaar in de wind slaat. Ik geloof nooit dat ze de 'enige verdachte' van de afvaller zo expliciet zouden onthullen. Bovendien ben ik niet zeker dat Dick in de lift wel degelijk Renate te zien heeft gekregen. De WIDM-crew zijn immers al jaren vertrouwd met de wonderen der montage. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze ons op het verkeerde been willen zetten. Ik blijf bij Renate als mol; Paul, Eva en Nadja zijn het volgens mij zeker niet; Inge is de enige andere kandidaat die ik nog een beetje verdacht vind.


Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2007, 00:59:30 »
Erik TKS, ik begrijp niet dat je de gelijkekansentheorie - die in het verleden haar deugdelijkheid meermaals heeft bewezen - zomaar in de wind slaat.

Ik let inderdaad helemaal niet op de voorspelling van deze theorie bij het zoeken naar de Mol. Er zijn zoveel andere leuke en spannende manieren om te speuren!

Citaat
Ik herinner me nog levendig dat Jantien (serie drie) in de finale zei dat John haar verdachte was en dat Chandrika (serie vier) eveneens in de finale zogezegd op Ron had gestemd. Beiden bleken achteraf onjuist te zijn. En was er in serie vijf ook niet Isabelle die vlak voor de finale naar eigen zeggen 'switchte' naar Marc-Marie, terwijl ze in werkelijkheid ook op Yvon zat?

Klopt niet allemaal: Jantien heeft in de finale gezegd op George te stemmen. Isabelle is, na het 1-op-1-interview met Yvon, voor de finale geswitcht naar MM, dat heeft ze later bevestigd. Dat met Chandrika was inderdaad een, wat mij betreft ontoelaatbare, manipulatie.

Citaat
Bovendien ben ik niet zeker dat Dick in de lift wel degelijk Renate te zien heeft gekregen.

Volgens mij is dit precies wat ze willen suggeren met die aparte shots van de kandidaten in de lift en op de gang: dat de beelden mogelijk niet kloppen. Maar ik ga ervan uit dat het allemaal eerlijk is gegaan en anders heb ik wel andere redenen om Renate door te strepen >:D

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2007, 12:27:12 »
Klopt niet allemaal: Jantien heeft in de finale gezegd op George te stemmen.

Wat je zegt is waar: in het programma zelf heeft Jantien dit nooit gezegd, maar ik weet nog heel goed dat Jantien in de trailer die in de week van de finale uitgezonden werd heel duidelijk aangaf dat ze op John stemde - ik was toen stomverbaasd en geloofde er dan ook geen barst van. Het was een heel kort fragmentje waarin George zei dat Jantien de mol was en John George vernoemde als mol. Ik begrijp waarom men dit filmpje gemaakt heeft, nl. om te doen alsof iedereen op elkaar stemde en aldus de spanning er in te houden. Maar het blijft manipulatie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2007, 12:49:00 »
En was er in serie vijf ook niet Isabelle die vlak voor de finale naar eigen zeggen 'switchte' naar Marc-Marie, terwijl ze in werkelijkheid ook op Yvon zat?

Ik weet zeker dat ze die draai echt gemaakt heeft. Bij het natafelen vernoemde ze die vergissing namelijk nogmaals ten overstaan van alle kandi's. Daar liegen is niet logisch meer dus dit klopte wel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2007, 23:34:28 »
Wat je zegt is waar: in het programma zelf heeft Jantien dit nooit gezegd, maar ik weet nog heel goed dat Jantien in de trailer die in de week van de finale uitgezonden werd heel duidelijk aangaf dat ze op John stemde - ik was toen stomverbaasd en geloofde er dan ook geen barst van. Het was een heel kort fragmentje waarin George zei dat Jantien de mol was en John George vernoemde als mol. Ik begrijp waarom men dit filmpje gemaakt heeft, nl. om te doen alsof iedereen op elkaar stemde en aldus de spanning er in te houden. Maar het blijft manipulatie.
Goed onthouden! ::ok:: Ik heb dit nu gecontroleerd en het klopt. Jantien zeg: Ik ga op John stemmen. George gaat daarna voor Jantien en John voor George. In de test in aflevering 10 stemt Jantien dan wel op George.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2007, 23:46:39 »
Wat je zegt is waar: in het programma zelf heeft Jantien dit nooit gezegd, maar ik weet nog heel goed dat Jantien in de trailer die in de week van de finale uitgezonden werd heel duidelijk aangaf dat ze op John stemde - ik was toen stomverbaasd en geloofde er dan ook geen barst van. Het was een heel kort fragmentje waarin George zei dat Jantien de mol was en John George vernoemde als mol. Ik begrijp waarom men dit filmpje gemaakt heeft, nl. om te doen alsof iedereen op elkaar stemde en aldus de spanning er in te houden. Maar het blijft manipulatie.

In 2004 is dat ook gebeurt. Het leek alsof Chandrika op Ron stemde terwijl ze op Elise stemde. Dit heeft er vlak voor de finale voor gezorgt dat ik naar Ron switchte terwijl ik de hele serie op Elise zat :P

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2007, 00:04:04 »
Aflevering 7

  • Eilanden: Eva met Inge en Paul; Nadja met Renate
  • Tenten: iedereen samen
  • Phuket: iedereen samen

Groepentabel:
               Ev In Na Pa Re 
    Eva         .  1  0  1  0
    Inge        1  .  0  1  0
    Nadja       0  0  .  0  1
    Paul        1  1  0  .  0
    Renate      0  0  1  0  .
Deltatabel:
               Ev Re In Na Pa 
 1. Eva         .  1  3  3  3  #  2.02
 2. Renate      1  .  1  3  2  #  2.03
 3. Inge        3  1  .  3  4  #  3.03
    Paul        3  2  4  1  .  #
    Nadja       3  3  3  .  1  #
Plaatsentabel:
    aflevering   1  2  3  4  5  6  7    plaats kans
 1. Renate       2  3  4  1  1  1  2  #  2.508  52%
 2. Inge         2  1  1  1  2  4  3  #  3.239  27%
 3. Eva          2  6  6  4  4  1  1  #  4.412  21%
    Nadja        2  6  6  5  5  1
    Dick         2  6  6  5  3
    Alex         1  2  2  3
    Menno        2  3  4
    Paul         2  3  2
    Liesbeth     2
    Sander
Paul is volgens de Roderickregel doorgestreept omdat hij twee opdrachten niet mee heeft gedaan. Hij kan niet meer aangewezen worden als Mol.

Conclusie: ook na aflevering 7 voorspelt de gelijkekansentheorie dat Renate de Mol is.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2007, 00:09:07 »
Aflevering 1: Alex
Aflevering 2: Inge
Aflevering 3: Inge
Aflevering 4: Inge
Aflevering 5: Inge
Aflevering 6: Renate
Aflevering 7: Renate

Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen...

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2007, 18:29:30 »
Prachtige theorie, als het Inge of Renate is, veel respect  ::bravo::
Do you want to go to the Seaside?

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2007, 20:29:17 »
Leuke theorie :) Maar niet heel betrouwbaar vooralsnog, toch?
C'est le Fruit!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2007, 00:50:23 »
Leuke theorie :) Maar niet heel betrouwbaar vooralsnog, toch?


Dat valt nog te bezien. Yvon en Milouska werden door deze theorie als mol aangewezen en als ik me niet vergis eveneens Elise. Dat zijn m.i. toch mooie adelbrieven. ::jaja::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2007, 23:37:25 »
Aflevering 8

  • Torren: Eva met Paul; Inge met Renate (eerste groepsindeling telt)
  • Briefjes: allemaal samen
  • Schatkamer: allemaal apart

Groepentabel:
               Ev In Pa Re 
    Eva         .  0  1  0
    Inge        0  .  0  1
    Paul        1  0  .  0
    Renate      0  1  0  .
Deltatabel:
               Re In Ev Pa 
 1. Renate      .  2  1  2  #  1.01
 2. Inge        2  .  3  4  #  2.02
 3. Eva         1  3  .  4  #  3.03
    Paul        2  4  4  .  #
Plaatsentabel:
    aflevering   1  2  3  4  5  6  7  8    plaats kans
 1. Renate       2  3  4  1  1  1  2  1  #  2.319  54%
 2. Inge         2  1  1  1  2  4  3  2  #  3.334  27%
 3. Eva          2  6  6  4  4  1  1  3  #  4.735  19%
    Nadja        2  6  6  5  5  1
    Dick         2  6  6  5  3
    Alex         1  2  2  3
    Paul         2  3  2
    Menno        2  3  4
    Liesbeth     2
    Sander
Paul is volgens de Roderickregel doorgestreept omdat hij twee opdrachten niet mee heeft gedaan. Hij kan niet meer aangewezen worden als Mol.

Conclusie: ook na aflevering 8 voorspelt de gelijkekansentheorie dat Renate de Mol is.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2007, 09:49:09 »
Mag ik even een misschien domme vraag stellen.
Ik vind je theorie fantastisch, maar Paul doet al tijden niet meer mee in de theorie, maar hij zit nog steeds in het spel. Er is nog steeds 25% kans dat hij de mol is.

Welke invloed heeft dat precies op de theorie, en is er een mogelijkheid om Paul toch te betrekken bij de berekening? Gewoon om een idee te krijgen, kun je hem dat laten zien als een soort Alex, die ook een een tijdje alleen was?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2007, 10:54:06 »
Wat ook wel opvalt bij de delta van Inge: zij haalt een slechtere score dan Renate, voornamelijk dan vanwege Renate zelf omdat deze niet graag samen met Inge opdrachten uitvoert.
Als Inge de Mol blijkt te zijn moet ik zeggen dat deze theorie ditmaal weer zeer dicht bij de oplossing aanleunt, enkel een weerspannige Renate heeft hierbij roet in het eten gegooid.
We hebben met deze theorie veel afleveringen Inge als Mol gehad, daarna is renate zich wat "onvriendelijk" gaan opstellen tegen "de persoon Inge".
Ik blijf dus een "believer" van mijn eigen theorie  ::jaja::.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2007, 18:14:43 »
Mag ik even een misschien domme vraag stellen.
Ik vind je theorie fantastisch, maar Paul doet al tijden niet meer mee in de theorie, maar hij zit nog steeds in het spel. Er is nog steeds 25% kans dat hij de mol is.

Volgens de theorie is de kans dat Paul de Mol is 0%. Kijk maar naar de kansen van de andere drie: als je die bij elkaar optelt dan krijg je 100%.

Citaat
Welke invloed heeft dat precies op de theorie, en is er een mogelijkheid om Paul toch te betrekken bij de berekening?

Paul doet nog altijd mee in de berekening als gewone kandidaat. De Mol moet, volgens de theorie, hem evenveel kans geven als de andere kandidaten om haar aan het werk te zien. De plaats van Paul in de verschillende groepjes heeft invloed op wie de theorie aanwijst als meest waarschijnlijke Mol.

Citaat
...als een soort Alex, die ook een een tijdje alleen was?

De situatie van Alex was geheel anders dan Paul. Alex deed wel mee in de derde opdracht van aflevering 1 maar had een andere taak dan de rest. Hij heeft het resultaat van de opdracht ook beinvloed. Paul heeft twee opdrachten buiten het spel gestaan. Hij had geen enkele invloed op het resultaat van die opdrachten.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2007, 00:55:59 »
Aflevering 9

  • Speurtocht op zee: Eva met Renate; Inge met Paul

Groepentabel:
    Eva         .  0  0  1
    Inge        0  .  1  0
    Paul        0  1  .  0
    Renate      1  0  0  .
Deltatabel:
               Re Ev In Pa 
 1. Renate      .  2  2  2  #  0.00
 2. Eva         2  .  3  4  #  2.02
 3. Inge        2  3  .  5  #  3.03
    Paul        2  4  5  .  #
Plaatsentabel:
    aflevering   1  2  3  4  5  6  7  8  9    plaats kans
 1. Renate       2  3  4  1  1  1  2  1  1  #  2.173  56%
 2. Inge         2  1  1  1  2  4  3  2  3  #  3.742  25%
 3. Eva          2  6  6  4  4  1  1  3  2  #  4.654  19%
    Nadja        2  6  6  5  5  1
    Dick         2  6  6  5  3
    Alex         1  2  2  3
    Paul         2  3  2
    Menno        2  3  4
    Liesbeth     2
    Sander
Paul is volgens de Roderickregel doorgestreept omdat hij twee opdrachten niet mee heeft gedaan. Hij kan niet meer aangewezen worden als Mol.

Conclusie: de gelijkekansentheorie eindigt de 2007-reeks met de voorspelling dat Renate de Mol is.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2007, 07:03:35 »
Inge zou hieruit zijn gekomen als Mol indien zij en Renate iets beter met elkaar zouden kunnen opschieten.
Alleen zijn beide dames voldoende intelligent om deze situatie niet te laten exploderen en hebben ze elkaar, terecht trouwens, af en toe een beetje "gemeden".
Toch blijf ik erbij dat ik blij ben met de score van Inge in deze theorie, en dat reeds zeer vroeg tijdens deze reeks (vanaf afl. 3 ofzo dacht ik dat Inge bovenaan stond).
Opmerkelijk dat deze theorie weer vrij goed kon voorspellen wire de Mol is.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Theorie: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #38 Gepost op: 16-03-2007, 15:16:54 »
Inge zou hieruit zijn gekomen als Mol indien zij en Renate iets beter met elkaar zouden kunnen opschieten.
Alleen zijn beide dames voldoende intelligent om deze situatie niet te laten exploderen en hebben ze elkaar, terecht trouwens, af en toe een beetje "gemeden".
Toch blijf ik erbij dat ik blij ben met de score van Inge in deze theorie, en dat reeds zeer vroeg tijdens deze reeks (vanaf afl. 3 ofzo dacht ik dat Inge bovenaan stond).
Opmerkelijk dat deze theorie weer vrij goed kon voorspellen wire de Mol is.

Het was een goed jaar voor de GKT  ::jaja::  ::bravo::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen