Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 204385 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #540 Gepost op: 8-03-2009, 12:14:35 »
Nog maar even voor de mensen die het niet gelezen hadden....

;D Noun staat achter het Engelse woord voor mol (mole) om aan te geven dat het een zelfstandig naamwoord betreft. Noun = zelfstandig naamwoord.



heb t nog eens een paar keer beluisterd,
imho zegt ze wel Jon, maar ze spreekt het nogal nasaal uit als Njon
Overigens klopt het ook in de context:
"Sinds ik dr vanuit ben gegaan dat Jon de mol is, ben ik er op gaan letten wat zijn mollenstreken zijn-----vooral in het theater waar hij achter de microfoon stond en wij dommertjes aan het roepen zijn...."

;)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2009, 17:46:41 door juliana »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #541 Gepost op: 8-03-2009, 14:45:27 »
Dat Vera verkeerd zit betekent voor mij al dat dit geen hint is.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #542 Gepost op: 8-03-2009, 14:57:11 »
Weet niet of deze al gepost was maar toch.
Anniek schrijft bij een vraag NIET boven. Dat brengt andere kandidaten misschien op een verkeerde weg. Want dan staat er : Welke 2 kandidaten hebben NIET samen huisnummer 10.
VOnd het vrij opvallend..  :-\\
Vooral omdat Anniek er niks achter heb gezet..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline JeroenW

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #543 Gepost op: 8-03-2009, 14:58:41 »
Pffffffff, er is al 2 dagen gepost over dat Nuon en Noun verhaal...

Apart dat mensen die zo geinteresseerd zijn in het ontmaskeren van de mol en het dus leuk vinden om dingen uit te zoeken, hints te vinden... nauwelijks de moeite nemen om hier te lezen.
Er is een grote club die blijkbaar alleen maar post, maar nooit leest.

Als je wel alles leest, is het echt abnormaal hoeveel mensen iets posten wat al tot uit den treure is besproken....
Wie zegt dat ik zo geinteresseerd ben om de mol te vinden? Ik meld gewoon wat ik zie/hoor.

Maar als het inderdaad al lang gepost is, mijn excuses. Maar er wordt hier ook zoveel gepost dat het moeilijk is om alles door te nemen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #544 Gepost op: 8-03-2009, 15:35:07 »
Weet niet of deze al gepost was maar toch.
Anniek schrijft bij een vraag NIET boven. Dat brengt andere kandidaten misschien op een verkeerde weg. Want dan staat er : Welke 2 kandidaten hebben NIET samen huisnummer 10.
VOnd het vrij opvallend..  :-\\
Vooral omdat Anniek er niks achter heb gezet..

Deze was nog niet gepost. Ik vond het ook al raar tijdens aflevering 2 maar had het zelf ook nog niet echt uitgewerkt. 't Is vooral ook zo vreemd omdat het alles wat onoverzichtelijk maakt. Het lijkt alsof ze met rood staat te verbeteren.

Dit kan wel eens een heel subtiele actie zijn van Anniek. Niemand weet trouwens wie wat schrijft op het bord. Ook zei ze daar iets in de zin van: "Ik doe maar wat." Met rood zet ze "NIET" erbij en achteraan doorstreept ze RICK en zet in de plaats "DEN" (Dennis) en "HANS" bij. Wat ze doet is dus tegenstrijdig want voor diegenen die nog niet onder hebben gestaan lijkt het nu alsof Dennis en Hans daar niet horen terwijl "Hans en Anniek" daar de juiste combinatie waren. Ik ben er zelf door in de war, want het is allesbehalve duidelijk wat ze daar doet.

- Later is het wel zo dat Anniek haar eigen goede antwoorden opschrijft op het bord achter een grote letter A.

Je ziet ook dat iemand viv en paula heeft doorstreept met rood, zou ze dat dan ook gedaan hebben? Dat was immers de juiste combinatie.

(Het kan natuurlijk ook dat er met rood werd aangeduid wat goed was of kon zijn, maarja dan zet je daar toch gewoon "GOED" bij of zo.)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #545 Gepost op: 8-03-2009, 15:37:37 »
Volgens mij werd met NIET bedoeld dat ze die cabine niet meer moesten wijzigen. Het staat een beetje raar ja, maar dat bord is van begin af aan raar ingedeeld.
The British are not impressed.

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #546 Gepost op: 8-03-2009, 15:40:59 »
Volgens mij werd met NIET bedoeld dat ze die cabine niet meer moesten wijzigen. Het staat een beetje raar ja, maar dat bord is van begin af aan raar ingedeeld.
OK en is dat dan zo??? ;)
Thank U

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #547 Gepost op: 8-03-2009, 15:43:28 »
Deze was nog niet gepost. Ik vond het ook al raar tijdens aflevering 2 maar had het zelf ook nog niet echt uitgewerkt. 't Is vooral ook zo vreemd omdat het alles wat onoverzichtelijk maakt. Het lijkt alsof ze met rood staat te verbeteren.

Dit kan wel eens een heel subtiele actie zijn van Anniek. Niemand weet trouwens wie wat schrijft op het bord. Ook zei ze daar iets in de zin van: "Ik doe maar wat." Met rood zet ze "NIET" erbij en achteraan doorstreept ze RICK en zet in de plaats "DEN" (Dennis) en "HANS" bij. Wat ze doet is dus tegenstrijdig want voor diegenen die nog niet onder hebben gestaan lijkt het nu alsof Dennis en Hans daar niet horen terwijl "Hans en Anniek" daar de juiste combinatie waren. Ik ben er zelf door in de war, want het is allesbehalve duidelijk wat ze daar doet.

- Later is het wel zo dat Anniek haar eigen goede antwoorden opschrijft op het bord achter een grote letter A.

Je ziet ook dat iemand viv en paula heeft doorstreept met rood, zou ze dat dan ook gedaan hebben? Dat was immers de juiste combinatie.

(Het kan natuurlijk ook dat er met rood werd aangeduid wat goed was of kon zijn, maarja dan zet je daar toch gewoon "GOED" bij of zo.)
Ik dacht gisteren ook even dat Anniek misschien de enige was die met rood schrijft, maar Rick doet dat op een gegeven moment ook. Als Anniek het bovenste woordje "NIET" opschrijft gaat net de cabine op, waardoor ze het niet afmaakt. Ik moet wel bekennen dat haar aantekeningen de boel niet echt duidelijker maakt.
Ze blijft mijn mol, maar ik blijf wel erg benieuwd naar sommige van haar mol acties, zoals bij het rad.

Bij de telefooncel opdracht, nadat het Paula (of volgens Hans Pauline :P) gelukt is om Hans aan de lijn te krijgen, lijkt het wel of Annieks hand naar de haak toe gaat om de verbinding te verbreken. Voor de ogen van Hans! En Hans biecht vevolgens dat Anniek zo helder was tijdens die opdracht.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #548 Gepost op: 8-03-2009, 15:48:16 »
Bij de telefooncel opdracht, nadat het Paula (of volgens Hans Pauline :P) gelukt is om Hans aan de lijn te krijgen, lijkt het wel of Annieks hand naar de haak toe gaat om de verbinding te verbreken. Voor de ogen van Hans! En Hans biecht vevolgens dat Anniek zo helder was tijdens die opdracht.

Die indruk had ik ook al altijd. Ik heb altijd gedacht dat Anniek mogelijk de telefoon heeft ingehaakt. >:D Paula klaagde maar altijd dat als Hans aan de lijn kwam de verbinding afsloeg, terwijl ze bij Anniek nooit problemen ondervond. Maar bij gebrek aan bewijzen heb ik dat nooit gepost. Je ziet haar trouwens heel hard in lachen uitbarsten af en toe. Als je dan ook nog eens bedenkt dat Hans af en toe zijn bril afzet terwijl hij aan de lijn hangt met Paula, dan weet je het wel. ::rofl:: Is Hans ver- of bijziend?

Anniek koos Hans misschien wel zodat ze lekker recht voor zijn ogen kon saboteren. Als dit klopt kijk ik al uit naar de beelden van volgende week want dan moet dat wel gefilmd zijn. Volgens mij heeft Hans daar toch een serieuze steek laten vallen door niet goed op te letten.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2009, 16:10:27 door feniks »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #549 Gepost op: 8-03-2009, 17:52:12 »
T.a.v. de reuzenrad-opdracht; dat was zo verschrikkelijk verwarrend allemaal, dat ik niet eens de moeite heb genomen het allemaal uit te pluizen  ::)

En hoewel het al vaal is gepost; bij de telefoon-opdracht is het m.i. dè molactie van Anniek geweest van deze serie. Anniek is dan wel niet 'mijn' mol, maar dat leunen tegen die cel en niets horen? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Weet niet wat het volume is van zo'n telefooncelringtone, maar het leek me dat ook Hans het had moeten kunnen horen....maar die was zo druk in gesprek met Anniek   ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #550 Gepost op: 8-03-2009, 17:55:58 »
(...) dat leunen tegen die cel en niets horen? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Weet niet wat het volume is van zo'n telefooncelringtone, maar het leek me dat ook Hans het had moeten kunnen horen.... (...)
Ik had hier wel het idee dat er montage in het spel was. Dat daar waar Anniek tegen de cel leunde de telefoon helemaal niet ging, maar dat dat geluid er later ingemonteerd is.
Dit, omdat er echt helemaal geen reactie is. Lijkt me dat er van één van beiden toch wel iets van een reactie moet zijn, dit lijkt zo echt niet te kloppen.
The British are not impressed.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #551 Gepost op: 8-03-2009, 17:58:55 »
Ik had hier wel het idee dat er montage in het spel was. Dat daar waar Anniek tegen de cel leunde de telefoon helemaal niet ging, maar dat dat geluid er later ingemonteerd is.
Dit, omdat er echt helemaal geen reactie is. Lijkt me dat er van één van beiden toch wel iets van een reactie moet zijn, dit lijkt zo echt niet te kloppen.

Ik vond het er wel heel komisch uitzien...
Zou me niks verbazen als Anniek het toch wel hoorde maar gewoon niet reageerde en Hans was zo bezig met het spel dat hij niks meer echt hoorde of zag...
 ::tandpastasmiley::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #552 Gepost op: 8-03-2009, 18:05:28 »
Molleriger zou ik hebben gevonden dat het wel was opgemerkt, maar dat ze moeilijk zou gaan doen: "Hè? Hoe kan dat nou?" En als Hans dan wil opnemen: "Nee joh, straks is het één of andere Ier!" (wat ook grappig geweest zou zijn).
The British are not impressed.

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #553 Gepost op: 8-03-2009, 20:14:04 »
Deze was nog niet gepost. Ik vond het ook al raar tijdens aflevering 2 maar had het zelf ook nog niet echt uitgewerkt. 't Is vooral ook zo vreemd omdat het alles wat onoverzichtelijk maakt. Het lijkt alsof ze met rood staat te verbeteren.

Dit kan wel eens een heel subtiele actie zijn van Anniek. Niemand weet trouwens wie wat schrijft op het bord. Ook zei ze daar iets in de zin van: "Ik doe maar wat." Met rood zet ze "NIET" erbij en achteraan doorstreept ze RICK en zet in de plaats "DEN" (Dennis) en "HANS" bij. Wat ze doet is dus tegenstrijdig want voor diegenen die nog niet onder hebben gestaan lijkt het nu alsof Dennis en Hans daar niet horen terwijl "Hans en Anniek" daar de juiste combinatie waren. Ik ben er zelf door in de war, want het is allesbehalve duidelijk wat ze daar doet.

- Later is het wel zo dat Anniek haar eigen goede antwoorden opschrijft op het bord achter een grote letter A.

Je ziet ook dat iemand viv en paula heeft doorstreept met rood, zou ze dat dan ook gedaan hebben? Dat was immers de juiste combinatie.

(Het kan natuurlijk ook dat er met rood werd aangeduid wat goed was of kon zijn, maarja dan zet je daar toch gewoon "GOED" bij of zo.)

Dat viel mij ook op (een goede combinatie doorgestreept met rood.) Anniek is de eerste die een rode stift gebruikt, dus volgens mij moet zij dat dan wel hebben doorgestreept...
« Laatst bewerkt op: 8-03-2009, 20:25:23 door M90 »

Offline Hanhann

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aaaaight. hahahaha.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #554 Gepost op: 8-03-2009, 20:14:27 »
Daar heeft ze tevens gelijk in. 't Is gewoon de waarheid. Zowel Jon als Viviënne hebben geld uit de pot gehaald. Anniek voor zover wij weten niet.

  • Afl.1, "Wil je de mol zijn?": - 500 (Jon)
  • Afl.1, "Wil je de mol zijn?": - 500 (Viviënne)
  • Afl.1, Topito onderhandelingen : - 1000 (Jon)
  • Afl.4, Veiling: - 1500 (zowel Jon en Viviënne hoorden bij de groep die geld wilden uitgeven)
  • Afl.4, Flipperkast: - 450 (Viviënne)

In theorie heeft ze dus gelijk. Echter één kanttekening. Ik heb altijd geloofd dat ook Anniek binnen bij de SMS is geweest. Als dat ook blijkt zo te zijn heeft ook zij aan het begin van de serie € 500 uit de pot gehaald.


En je hoort haar zeggen, 'ik heb nog nooit geld úít de pot laten gaan'
Als ze bij de sms binnen is geweest (en de waarheid spreekt x'p) heeft ze de pot -500 bezorgd. En met dit en de de-mol-kan-geen-rood-scherm-krijgen-dingens, denk ik dat Anniek niet de mol is. maar dit is eigenlijk off-topic.
Zie mijn Zietheorie in het Algemene Jontopic.. x')

Offline Molz0r

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #555 Gepost op: 9-03-2009, 17:16:25 »
Het moet anniek wel zijn.. Volgens mij zit dennis sinds aflevering 2 al op Jon, hij zegt ook in zijn moldagboek op .nl dat hij aan het ergste geval van tunnelvisie leed. Sinds jons naam achterop die vrijstelling stond ging hij op jon..

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #556 Gepost op: 9-03-2009, 17:20:57 »
Het moet anniek wel zijn.. Volgens mij zit dennis sinds aflevering 2 al op Jon, hij zegt ook in zijn moldagboek op .nl dat hij aan het ergste geval van tunnelvisie leed. Sinds jons naam achterop die vrijstelling stond ging hij op jon..

Dan wel vreemd dat ie het vanaf afl 2 nog tot afl 8 heeft volgehouden. Anniek die ook op Jon zat kan ook gewoon de test sneller hebben gemaakt, dit zegt dus vrij weinig. Maar het blijft Anniek voor mij.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Molz0r

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #557 Gepost op: 9-03-2009, 17:23:09 »
Dan wel vreemd dat ie het vanaf afl 2 nog tot afl 8 heeft volgehouden. Anniek die ook op Jon zat kan ook gewoon de test sneller hebben gemaakt, dit zegt dus vrij weinig. Maar het blijft Anniek voor mij.

Wil niet zeggen dat hij alles op Jon zette he.. Misschien verdeelde hij de vragen wel, over anniek en jon ofzo. Waar het jon deel steeds groter werd , wat hem uiteindelijk de kop koste..

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #558 Gepost op: 9-03-2009, 17:31:57 »
Wil niet zeggen dat hij alles op Jon zette he.. Misschien verdeelde hij de vragen wel, over anniek en jon ofzo. Waar het jon deel steeds groter werd , wat hem uiteindelijk de kop koste..

Zou wel erg grappig zijn als-ie al een tijdje op precies de twee die nu nog over zijn zat...
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #559 Gepost op: 9-03-2009, 19:27:01 »
Het moet anniek wel zijn.. Volgens mij zit dennis sinds aflevering 2 al op Jon, hij zegt ook in zijn moldagboek op .nl dat hij aan het ergste geval van tunnelvisie leed. Sinds jons naam achterop die vrijstelling stond ging hij op jon..
Maar als je die redenering volgt en dus aanneemt dat Dennis op Jon stemde toen hij eruit vloog (zoals uit de uitzending en dagboek op te maken), dan moet je ook aannemen dat Rick op Anniek stemde toen híj eruit vloog (zoals tevens uit de uitzending en dagboek op te maken). Toch?

Rick en Dennis hebben beide in dat dagboek verklaard dat ze aan tunnelvisie leden. Tunnelvisie houdt in dat je al langere tijd dezelfde verdenkt. Die term past niet bij iemand die op het laatste moment geswitcht is. Dat zou dan inhouden dat Rick op Anniek stemde als Mol en Dennis op Jon.
En dit is mijn punt: Als je besluit de verklaringen te geloven, dan moet je ze allebei geloven. Je kunt niet selectief zijn en zeggen 'oh, wat er in dat dagboek van Rick staat is onzin, maar die van Dennis klopt 100%!'.  :D

Maar ik snap het probleem wel, want als je aanneemt dat beide verklaringen kloppen, dan is de kans dat Anniek de Mol is minimaal. Het zou namelijk heel gek zijn dat Rick als Anniek-verdenker eerder afviel dan Dennis de Jon-verdenker.

Mijn mening is dat je wat je hoort over het stemgedrag altijd met een flinke korrel zout nemen. Maar als je besluit er ook maar enige waarde aan te hechten, dan lijkt het er toch wel heel sterk op dat de Anniek-verdenkers in het spel eerder het veld hebben moeten ruimen dan de Jon-verdenkers. En dat maakt weer dat er toch een behoorlijke kans is dat Anniek níet de mol is.