Poll

Welk (mol)land heeft jou voorkeur?

Noord Ierland
Jordanie
Beide

Auteur Topic: N-Ierland / Jordanie  (gelezen 22442 keer)

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
N-Ierland / Jordanie
« Gepost op: 6-02-2009, 22:59:32 »
De één vind het geweldig, de ander verschrikkelijk.
De verhuizing van N-Ierland naar Jordanie.


Persoonlijk vond ik N-Ierland een geweldig mol-land en hoopte ik stiekem dat ze daar zouden blijven. Prachtige, ruwe en rustige landschappen, en natuurlijk behoorlijk koud en zeer wisselvallig weer. Jordanie is exact het tegenovergestelde met drukke grote steden afgewisseld met grote woestijnen  en verschrikkelijk warm weer.

Toch vind ik het voor de afwisseling ook wel weer leuk, maar mijn voorkeur ligt toch bij N-Ierland.

Hoe zit dit bij jullie? Stem in de poll en laat een reactie achter!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2009, 23:00:48 »
Tja .. We zitten net een half uurtje in Jordanie..
Denk dat de helft van het forum noord ierland zegt..
ik ook hoor trouwens!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2009, 23:02:04 »
Noord-Ierland
fantastisch dat ruige landschap :D
ookal vind ik het weer in Jordanië wat aantrekkelijker om naar te kijken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2009, 23:02:14 »
Tja .. We zitten net een half uurtje in Jordanie..
Denk dat de helft van het forum noord ierland zegt..
ik ook hoor trouwens!

Tja, dan zegt de andere helft dus Jordanie  ;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2009, 23:03:21 »
Tja, dan zegt de andere helft dus Jordanie  ;)
We zullen zien.  ::tandpastasmiley::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #5 Gepost op: 6-02-2009, 23:04:17 »
Ben eerst benieuwd naar meer van Jordanie, na 1 aflevering is dat moeilijk te zeggen!

Sowieso heeft elk land zijn charme natuurlijk.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #6 Gepost op: 6-02-2009, 23:05:00 »
Ik zeg: waar is de optie: "Allebei"  ;)

Noord Ierland is dankzij WIDM gestegen op mijn lijstje van vakantielanden die ik ooit nog zal moeten aan doen. Maar ik vind het erg tof dat ze terwijl ze halverwege zitten zo maar switchen van 't ene land naar 't andere. En dan ook niet naar een land dicht in de buurt, zoals Engeland of Ierland zelf, nee meteen Jordanië.

Vind het sowieso interessant om te zien dat ze in Jordanië gewoon verder mochten gaan van de autoriteiten om WIDM op te nemen.
Want zoals Jon al zei, tis een behoorlijke cultuurshock, nl: van een Westers land naar een Oosters land. Daarom vind ik 't denk ik met name leuk, de tegenstelling.

Dusse: ik stem niet, totdat ik de optie zie: allebei :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #7 Gepost op: 6-02-2009, 23:07:24 »
Daar sluit ik me bij aan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #8 Gepost op: 6-02-2009, 23:13:14 »
Ik zeg: waar is de optie: "Allebei"  ;)

Noord Ierland is dankzij WIDM gestegen op mijn lijstje van vakantielanden die ik ooit nog zal moeten aan doen. Maar ik vind het erg tof dat ze terwijl ze halverwege zitten zo maar switchen van 't ene land naar 't andere. En dan ook niet naar een land dicht in de buurt, zoals Engeland of Ierland zelf, nee meteen Jordanië.

Vind het sowieso interessant om te zien dat ze in Jordanië gewoon verder mochten gaan van de autoriteiten om WIDM op te nemen.
Want zoals Jon al zei, tis een behoorlijke cultuurshock, nl: van een Westers land naar een Oosters land. Daarom vind ik 't denk ik met name leuk, de tegenstelling.

Dusse: ik stem niet, totdat ik de optie zie: allebei :P

Dan kun je nu stemmen  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #9 Gepost op: 6-02-2009, 23:15:33 »
Ik vind ook allebei de landen mooi. In Noord-Ierland ben ik nog nooit geweest, maar vooral de laatste twee afleveringen hebben we hele mooie beelden gezien. In de eerste afleveringen was het een beetje een troosteloze boel (in die havenbuurt).  ;) Maar het heeft wel een echte WIDM-sfeer.

Op een totaal andere manier heeft Jordanië dat natuurlijk ook. Met Petra straks als hoogtepunt (de finale??). En bij de Dode Zee, in Jerash en de woestijn van Wadi Rum kun je ook leuke dingen bedenken.

De grote vraag is nu natuurlijk wat de twee landen bindt. Hoe komen ze erbij om deze twee landen, die ogenschijnlijk helemaal niks met elkaar gemeen hebebn, samen in één serie te stoppen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #10 Gepost op: 6-02-2009, 23:21:17 »
Misschien juist vanwege de tegenstelling tussen de twee landen?
Vind het trouwens nog steeds apart dat ze naar Jordanie gaan, omdat me dat zo in eerste instantie niet het meest veilige land lijkt om te filmen. Het grenst echt dicht aan het oorlogsgebied.
Hoewel, als we Joris Luijendijk moeten geloven, valt de situatie in het Midden-Oosten uberhaupt wel mee.

Ben ook benieuwd of we nog iets van koningin Rania gaan zien.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #11 Gepost op: 6-02-2009, 23:32:59 »
Jordanië is echt wel veilig, niks aan de hand daar.
The British are not impressed.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2009, 23:38:14 »
Ik vind het een knappe switch.

Ik vond het erg leuk om Noord-Ierland eens op deze manier te zieen. Hwet land heeft tientallen jaren te lijden gehad onder zware terreur, en op deze manier is WIDM erin geslaagd Noord-Ierland van ween heel leuke kant te laten zien.

Dat dit gebeurt via 1 van mijn favoriete tv-rogramma´s, vind ik alleen maar leuk.

Ja, en dan Jordanie. Wat een vondst om die twee kanden met elkaar te koppelen............

Offline zijvandiv

  • Forumlid
  • ik gok op Rick
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #13 Gepost op: 7-02-2009, 07:00:37 »
Van alle landen in de buurt is Jordanie zeker het veiligst. Behoorlijk westers georienteerd ook. Maar de switch an sich van Noord Ierland naar Jordanie vind ik niet zo. Ze hadden het spel best helemaal in Noord Ierland kunnen spelen.  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #14 Gepost op: 7-02-2009, 10:31:21 »
Ik vind de switch prachtig zo op het midden van de serie. Echt een hele mooie vondst. Maar tussen de landen kan ik niet kiezen, dus heb ik op 'beide' gestemd. Ik zou beide landen graag eens bezoeken. ::jaja::

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2009, 10:40:15 »
Twee heel verschillende landen die om heel veschillende redenen mooi zijn... Voorlopig ga ik nog voor 'beiden' maar als liefhebber van (oude) geschiedenis en archeologie zou het best kunnen dat ik uiteindelijk Jordanië leuker vind.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2009, 10:40:55 »
Ik vind ook allebei de landen mooi. In Noord-Ierland ben ik nog nooit geweest, maar vooral de laatste twee afleveringen hebben we hele mooie beelden gezien. In de eerste afleveringen was het een beetje een troosteloze boel (in die havenbuurt).  ;) Maar het heeft wel een echte WIDM-sfeer.

Op een totaal andere manier heeft Jordanië dat natuurlijk ook. Met Petra straks als hoogtepunt (de finale??). En bij de Dode Zee, in Jerash en de woestijn van Wadi Rum kun je ook leuke dingen bedenken.

De grote vraag is nu natuurlijk wat de twee landen bindt. Hoe komen ze erbij om deze twee landen, die ogenschijnlijk helemaal niks met elkaar gemeen hebebn, samen in één serie te stoppen?

De link lijkt mij de kruisvaarders, dat zei PJH tenminste
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #17 Gepost op: 7-02-2009, 10:56:20 »
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar Noord-Ierland. Eigenlijk puur voor de afwisseling. Van de afgelopen 8 WIDM-series waren er maar 2 die in een "koud" gebied waren opgenomen, de rest was heerlijk in het zonnetje.
En hoewel ik genoten heb van alle molseries, vooral van Portugal, vond ik Schotland toch ook altijd heel mooi om naar te kijken. Het landschap in Noord-Ierland was weer net zo prachtig, hoewel iets minder ruig dan Schotland.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2009, 11:44:27 »
Ik vond het eerlijk gezegd net wat veel van het goede om twee zulke tegengestelde landen in één reeks te verwerken - al kan ik daar over een paar afleveringen best weer anders over denken. Naar mijn mening was het misschien beter geweest om Jordanië voor 2010 te bewaren.

Zelf vond ik Noord-Ierland ook mooier, vooral in aflevering 4 en 5. Die ruïne bij de lasergunopdracht was echt prachtig, en verder ook die sfeerbeelden van die groene heuvels en die rotsachtige kust... Maar misschien was het inderdaad wat te weinig om alle 10 de afleveringen daar te blijven.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: N-Ierland / Jordanie
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2009, 12:09:08 »
Ik ga gewoon voor beide.  ::jaja::
Ik dacht; nee he, Noord-Ierland! Maar ze hebben het er heel goed van af gebracht daar!  ::ok::