Auteur Topic: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending  (gelezen 53679 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2010, 23:23:06 »
TOP MOL! Echt waar! Zat eerst op Arjen en daarna op Sanne.. En alsnog Kim..
Echt TOP!

En leuk dat er een hint voorbij is gekomen die door mij gepost is.. En door Tdietz.. En door nog iemand.. Maar AG ;D
Dat kettinkje is echt een HOT item!   ::oink::

Erg jammer dat hetnu weer voorbij is.. :( Weer een JAAR wachten.. Mijn god zeg..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #61 Gepost op: 25-03-2010, 23:42:19 »
Leuke aflevering, maar helaas heeft Kim niet veel hoeven doen. Daar kon ze helaas weinig aan doen, de kandidaten waren of te slim of te klunzig. :D Maar als Mol heeft ze €0,- in de pot gebracht, wat een goede prestatie is. Het wordt ieder jaar gewoon moeilijker om de Mol te zijn.

De geheime aanwijzingen waren allemaal gevonden. ::vergroot::

Ik heb weer genoten van deze serie, volgend jaar gaan we weer vrolijk verder. Kan nu al niet meer wachten, maar eerst 40 weken "vakantie". ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #62 Gepost op: 25-03-2010, 23:51:07 »
Ik vond het echt een prima seizoen. En ik ben het niet eens met mensen die hier beweren dat Kim alleen maar heeft meegelift op andere mensen. Kijk de afleveringen anders terug. Ze brengt constant foute dingen in, soms voortbordurend op anderen, soms ook echt uit eigen initiatief. Dat dat niet zo in beeld wordt gebracht in de laatste aflevering en dat iedereen dat dan ook gelijk voor waarheid aanneemt, tja. Beter opletten volgende keer.

Een (mols)hoop opvallende voorbeelden:
Brug-boot-helikopter: erg veel de kijker zelf vasthouden
Vetorecht: opdracht helemaal verzieken (oke, met Erik, maar ze deed echt zwaar mee)
Metro: op de laptop gaan zitten, het kaartje niet uit handen geven
Holland Village: (kennelijk) Hind wegdrukken en veel tijd rekken
Rijschool: tja, wat niet fout (recht/links/'oh te laat')
Herexamen: schrijffouten maken en Arjen daarin meetrekken
Zandzakken: niks dragen en steeds voorstellen om er nog zandzakken af te gooien en voorstellen om te wachten
Tempel bouwen: weinig roeien (en ook nog miniafstandjes) en lang 'helpen' met het sjouwen van het eerste tempelstuk
Vulkaan: 'Daar staat gewoon richting krater' en de getallen fout invoeren op de slotjes
Bioscoop: niks als eerste geraden
1000 treden: Sanne geholpen met haar mol-potentie en geld kiezen (en zich verspreken, oeps)
rivier: muntje(s?) wegsmijten
koffers: rare switch maken naar lege koffer
achtervolging: onzichtbaar blijven (dat was de enige manier om het geld uit de pot te houden)
webcams: lekker shoppen en picknicken in een taxi
strand: tegen beter weten in toch Frits op andere gedachten brengen (en zich verspreken, alweer oeps)
ninja's: volgens mij heeft ze dat geld zelf uit de pot gejat, verder heeft ze niks verdiend en het idee geopperd om de groep te splitsen: meer kansen voor de ninja's

Passieve mol? I don't think so. Maar inderdaad mogen er wat mij betreft wel meer hints in de serie. Wij zoeken ons een ongeluk, een beetje WAATTT-effect aan het einde is wel leuk.

Oh, en ik heb ook zo'n hekel aan mollen die pas in aflevering 3 ofzo beginnen met mollen. Be a mole! Anders is dat volledig oneerlijk tov de eerste twee afvallers. Kim vloog er gelijk in. Maar ja, dan wordt er wel op je gelet. Risico van het vak.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #63 Gepost op: 25-03-2010, 23:53:38 »
Puh, wat een zurigheid hier! Ik ben juist weer wat positiever gaan denken over Kim. Ik vond haar tijdens de serie wat kunstmatig en vlak overkomen, en nu ze weer zichzelf kon zijn was ze veel leuker!

Het allergrappigste vond ik dat eigenlijk niet Sanne maar Arjen de verliezer van deze serie is. Echt de hele tiende aflevering ging over hoe blind Arjen was geweest  ::rofl:: ::schaam::

O en jullie molloten hebben alle hints geraden! Goed hoor! ::bravo::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #64 Gepost op: 25-03-2010, 23:56:05 »
Hoewel ik het ook niet heel sterk vind als je als mol door tenminste drie kandidaten al afleveringen lang wordt gevolgd, moet ik het toch een beetje opnemen voor Kim.

Wat we, volgens mij, met zijn allen vergeten is dat het spel ook voor de mol met elk seizoen moeilijker wordt. In de Pers van vandaag stond een aardig artikel over hoe onbevangen de kandidaten in seizoen 1 waren en hoe dat nu is. De kandidaten zijn bloedfanatiek en letten op alles. Daarbij willen ze ook de verdenking op zich laden door af te toe te mollen (Arjen uitgezonderd ;-)). Als mol moet je, wil je de mensen hier vermaken, daarbinnen spectaculaire molacties doen en niet leunen op de acties van anderen... Tsja, dat kan ongetwijfeld wel eens, maar het is wel heel lastig.

m0ll0m

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #65 Gepost op: 25-03-2010, 23:58:12 »
Oh en nog even over die porto-truck: ja die wordt veel toegepast, maar wat ik niet snap is dat niemand dat ooit door heeft. Als Kim de spreeksleutel inknijpt dan hoort zij (en de rest) de andere kant (in dit geval Hind) niet. Maar... Hind en Manuel moeten dan wel de groep bij Kim horen... Dat is nou typisch iets dat zou moeten opvallen.

m0ll0m

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #66 Gepost op: 25-03-2010, 23:59:55 »
O en de taktiek van Kim tijdens het diner met Angela en Karel was dus toch: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=35864.msg1065732#msg1065732
 ::trots::

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #67 Gepost op: 26-03-2010, 00:01:57 »
Oh en nog even over die porto-truck: ja die wordt veel toegepast, maar wat ik niet snap is dat niemand dat ooit door heeft. Als Kim de spreeksleutel inknijpt dan hoort zij (en de rest) de andere kant (in dit geval Hind) niet. Maar... Hind en Manuel moeten dan wel de groep bij Kim horen... Dat is nou typisch iets dat zou moeten opvallen.

Dat heeft me ook altijd verbaasd. Misschien draaide ze gewoon het geluid uit? Of indrukken en hand op de speaker? Je ziet er iig maar weinig van terug.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #68 Gepost op: 26-03-2010, 00:07:02 »
En dan de (groeps-) foto met Arjen, die zg een joker vasthield? Hij refereerde er zelf niet aan?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #69 Gepost op: 26-03-2010, 00:16:45 »
Dat heeft me ook altijd verbaasd. Misschien draaide ze gewoon het geluid uit? Of indrukken en hand op de speaker? Je ziet er iig maar weinig van terug.

Bij de porto's die ik ken kan je wel het volume van de speaker dichtdraaien, maar niet van jouw microfoon. En de volumeknop van de ander heb je niet in de hand.

m0ll0m

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #70 Gepost op: 26-03-2010, 00:54:32 »
Ik vond t een aardige uitzending maar zat niet op t puntje van de bank.
Dat ligt niet aan de AVRO
De meeste hints waren hier al lang en breed besproken dus ook niet meer verrassend voor mij.
Ik vind Kim een pracht mol. Ze deed t goed en maakte goed gebruik van de fouten van de andere kandidaten.
En wat ben ik blij dat Sanne t niet was.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #71 Gepost op: 26-03-2010, 00:58:16 »
Goh, de 100ste mol-uitzending alweer. Knap dat hier molloten zitten die dat allemaal zo precies bijhouden  :D

Het was geen verrassende uitzending, alles was zoals we al verwachtten. Gefeliciteerd al diegenen die Kim al zo snel doorhadden en complimenten voor het vinden van alle hints.

Over Kim als mol is alles al gezegd. Geen slechte mol vind ik, maar ik denk zomaar niet dat ze als eerste in mijn geheugen opkomt als ik over een jaar zomaar 5 mollen op moet noemen  :-\\ Ze heeft niet zo heel veel indruk gemaakt op mij, helaas. En dat de laatste spelers allemaal op haar zaten maakte het ook al niet veel spannender.

De serie was echter weer top. Japan blijkt een land vol contrasten en de opdrachten waren super. De kandidaten pasten ook goed bij elkaar, leuke mensen die er allemaal echt voor gingen.
De makers verdienen weer een heel groot compliment  ::ok::
Molmoe ben ik nog lang niet dus op naar de volgende serie maar weer :D

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #72 Gepost op: 26-03-2010, 01:03:20 »
Ik kan een ieders reactie (positief of negatief) over kim goed begrijpen. Je kan als mol veel voorbereiden, maar het meeste is improviseren. Kim probeerde altijd te mollen, maar werd gewoon overkoepeld door de andere kandidaten, iets wat je steeds meer gaat zien in de volgende jaren aangezien kandidaten zichzelf alleen maar verdacht willen maken.

Dus kim is wel een goede mol, maar geen bijzondere ;)

Offline linda42

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #73 Gepost op: 26-03-2010, 08:00:29 »
Leuk deze serie, tot vorige week was spannend,maar daarna een slap afstreksel van een lauw bakje japansethee vermengt met streken die allang achterhaald zijn
Word tijd voor een mannelijke mol  Hebben toch net meer sjeu Dames mollen leuk maarhet is het net niet

Offline Tim100

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hoi Frits.
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #74 Gepost op: 26-03-2010, 08:42:20 »
Alle hints dus gevonden op de fora!

Gefeliciteerd vooral DE hint +. 10 ketting!
Ja inderdaad, ik bij elke hint: "Hé, die ken ik! :D" Ook leuk dat de Kennis is Macht-theorie beter werd uitgewerkt. Helaas niet zo'n mol.nu hint, die niemand had ontdekt.

En verder, de ontknoping moet echt anders, niet meer zo droog vertellen: "Ik ben de Mol". Dat mag echt spannender!
Jup, bijvoorbeeld staan ze op het toneel met 3 spotlights, en dan hoor je tromgeroffel en dan gaat alles flitsen...

-volgende week-

...En dan krijgt de verliezer een rode spotlight, de winnaar een groene, en de mol een witte of iets in die richting ::ok:: Dat lijkt me wel kicken :D

Nouja, ik moet nu afkicken van WidM, wordt nog lastig :-X Voor mij is zondag het seizoen afgelopen, met de allerlaatste podcastaflevering van Widm.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2010, 08:51:37 door Tim100 »

Offline striker8

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #75 Gepost op: 26-03-2010, 10:02:57 »
Ik vind dit ronduit het slechtste seizoen ooit, Kim als mol kan ik me nog steeds niets bij voorstellen(al zijn we weer een dag verder). Er werd de hele serie door verkondigt dat het een speciaal seizoen zou worden, maar ik kan niet ontdekken wat er nou specialer was dan in de andere 9 seizoenen. :\'(  Van mij had iedereen de mol mogen zijn (behalve Kim, Loretta en Hind)! ::trots::
« Laatst bewerkt op: 27-03-2010, 17:49:47 door striker8 »

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #76 Gepost op: 26-03-2010, 10:39:23 »
Ik vind dit ronduit het slechtste seizoen ooit, Kim als mol kan ik me nog steeds niets bij voorstellen(al zijn we weer een dag verder). Er werd de hele serie door verkondigt dat het een speciaal seizoen zou worden, maar ik kan niet ontdekken wat er nou specialer was dan in de andere 9 seizoenen. :\'(  Van mij had iedereen de mol kunnen zijn (behalve Kim, Loretta en Hind)! ::trots::

Hier ben ik het volledig mee eens. Er was niets bijzonders aan vergeleken met vorige jaren. Jammer dat ook juist de molacties herhaling na herhaling waren. Ik had juist iets compleet nieuws verwacht. De opdrachten waren gewoon hartstikke leuk natuurlijk maar de hints en molacties gewoon niet. Ik houd ook niet zo van mollen die secundair op alles reageren (op fouten van anderen leunen).Het is toch veel leuker fouten te maken en daarna kijken of het in de gaten loopt? Da's juist veel spannender.
Volgend jaar misschien een leuke mol?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #77 Gepost op: 26-03-2010, 10:45:26 »
Dit shot van Manuel achter het raam in Holland Village, maakt ook een heleboel duidelijk. Toen iedereen schreeuwde van Manuel is de Mol want hij staat achter het raam.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #78 Gepost op: 26-03-2010, 12:11:00 »
Ik heb weinig recht van spreken aangezien ik hier amper post. Maar aan de andere kant: ik lees wel alles mee, en daarnaast ben ik fan vanaf seizoen 1. Dus graag wil ik ook mijn licht op deze serie laten schijnen.

Komt ie hoor:


WAT EEN TELEURSTELLING! Na vorig jaar met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
nu weer een passieve, teleurstellende mol, die zeker weten onderin mijn rijtje met favoriete mollen komt. De hele aflevering maar hopen dat ze IETS leuks gedaan heeft. Maar nee hoor, foutjes die elke kandidaat kan maken, meeliften met de fouten van de anderen, en dan ook nog heel trots zeggen: Ik ben de mol.
Bah!
Als reden kun je aandragen dat het mol zijn steeds lastiger wordt. Is dat geen reden om te stoppen met de serie? Anderzijds vind ik dat je ondanks te toenemende druk, VEEL beter kunt presteren als mol. Ik hoop toch dat volgend seizoen weer eens een echte mol opstaat!
Desondanks was de serie wel leuk, qua opdrachten en beelden. Maar ik hoopte zo op weer eens een mol met ballen. (letterlijk en figuurlijk, ik zie toch liever een man als mol) Erg jammer dit.
Ik werd vanochtend gewoon wakker met een kater, zonder dat ik alcohol had gedronken. Wat een teleurstelling.
Pff ik denk er zelfs aan om dit programma te gaan boycotten in de toekomst. Maar ja, tegen de tijd dat de kandidaten en het land van serie 11 bekend worden gemaakt, begint het alweer helemaal te kriebelen en krijg ik er weer enorm veel zin in.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #79 Gepost op: 26-03-2010, 12:14:25 »
Er was niets bijzonders aan vergeleken met vorige jaren. Jammer dat ook juist de molacties herhaling na herhaling waren. Ik had juist iets compleet nieuws verwacht. De opdrachten waren gewoon hartstikke leuk natuurlijk maar de hints en molacties gewoon niet. Ik houd ook niet zo van mollen die secundair op alles reageren (op fouten van anderen leunen).Het is toch veel leuker fouten te maken en daarna kijken of het in de gaten loopt? Da's juist veel spannender.
Volgend jaar misschien een leuke mol?

Helemaal akkoord! Leuke opdrachten en een mooi land dat wel, maar voor de rest was er weinig aan. Als je vooraf roept dat het een uniek molseizoen zal worden dan moet je dat ook waarmaken. Dat is duidelijk niet gebeurd. Ik ben de AVRO heel dankbaar dat ze dit programma blijven maken, maar WIDM staat of valt met een goeie Mol. De laatste twee jaar zijn ze schromelijk tekort geschoten op dit vlak. Het enige positieve is dat het volgend jaar alleen maar beter kan worden. :)