Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142092 keer)

Offline Garbera

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2011, 00:16:41 »
Is dit Anna, achterin de bus?


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2011, 00:36:39 »
Ik zie alleen een kruisje.  ;)

Offline Garbera

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2011, 00:47:33 »
Ik zie alleen een kruisje.  ;)
Nu?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2011, 00:50:38 »
Ik zie hier nergens Anna in hoor.

Offline Garbera

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2011, 00:54:10 »
Ik zie hier nergens Anna in hoor.
Rechts, in de hoek. Lijkt aardig op Anna

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2011, 00:55:08 »
Rechts, in de hoek. Lijkt aardig op Anna
tis ook een vrouw ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2011, 15:00:18 »
Anna is op dit moment mijn mol, al heb ik er nog wel moeite mee omdat ze niet aanwezig was bij de perspresentatie.
Ik vindt haar in opdracht 1, als de bonus vraag door PJ gesteld wordt erg zenuwachtig overkomen. En nadat PJ zegt dat ze bij de mol in de bus zaten, lijkt ze heel trots.
Bij de vuurwerk opdracht is ze behoorlijk aanwezig en verstoord het proces. Ze hebben een goed systeem, maar o.a. door Anna nemen ze niet genoeg tijd om het voor iedereen helder uit te leggen. Vervolgens kiest ze ervoor om met Miryanna een groepje te vormen, die heeft aangegeven het niet te begrijpen. Hierdoor heeft Anna vrij spel om fouten te maken. Helaas hebben we te weinig informatie over de opdracht om er echt iets zinnigs over te zeggen.
In de derde opdracht wil ze graag als eerste zodat ze "first pick" heeft, oondanks dat ze nog niet weten wat de opdracht is. Ze pakt een vrijstelling en stuurt vervolgens Hanna op pad om de volgende vrijstelling te pakken. Dit gedrag wordt vervolgens overgenomen door de overige kandidaten, die elkaar allemaal naar jokers en vrijstellingen sturen, waardoor er een minimale hoeveelheid geld wordt verdient.

De tunnel is nog ver uit zicht, maar bij gebrek aan beter is Anna nu mijn mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2011, 11:39:49 »
Ik vind Anna ook wel een molkandidaat maar ik vind haar iets teveel op Kim Pieters lijken. Bos krullen, actrice, zelfde leeftijd ongeveer, maar ja dat is al vaker opgemerkt. Ze is in ieder geval iemand die wat te vertellen heeft en iniatief neemt en ook humor heeft. Ik vond dat ze voor een mol erg op de voorgrond trad in afl. 1. en totaal niet nerveus leek. Het is natuurlijk een goede actrice maar ik houd er er nu even op dat ze het erg leuk vindt en zich meteen vol verve in het het spel stort.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2011, 12:14:34 »
Ik twijfel momenteel heel erg of Anna de mol is, ja of nee
Vond wel een aantal dingen verdacht van haar.
- Licht verdacht vond ik het dat zij meteen als eerste de wandeling wou doen.
- Wat hier al eerder gezegd is: zou wel goed van haar bekeken zijn als ze de mol is van met Maryanna een groepje te vormen bij het vuurwerk angezien die er toch niks van begreep en ze dus zonder dat het opviel fouten kon maken
- Verder heb ik ook nog in het topic van afl. 1 al vermeld dat ik ook wel 2 uitspraken van haar raar vond, nl:
Wanner ze de bus instapt en zich voorstelt zegt ze iets van "Ik ben wel een leiderstyope. Allez, ik neem ze niet altijd maar krijg ze op de een of andere manier soms, en dan neem ik ze wel", ofzoiets in die aard zei ze volgens mij. Ze krijgt soms de leiding: de mol heeft op zich wel wat de leiding, is zij dan de mol? ;)
En wanner ze het voetbalveld opstappen zegt ze iets van gladiatoren. Gladiator = de mol? ;)
Ook vind ik wel dat ze op de banner op de avro-site waar alle kandaten op staan wel een beetje een blik heeft van 'Ik ben de mol'
Nu?

Dit is wel niet Anna. Ik heb dit fragment nog gezien en er had iemand een ander fragment geplaatst waarop duidelijk te zien was dat dat Anna niet was.
Weet alleen niet meer precies waar, en het is wel veel werk omdat terug gaan op te zoeken :P


« Laatst bewerkt op: 13-01-2011, 17:11:51 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2011, 14:23:08 »
De groep had in eerste instantie bij de mandjesopdracht gezegd dat het laatste mandje leeg was. Een mol zou nooit zeggen dat het laatste mandje leeg is. Meer kans dat iemand gaat kijken..

Nu lijkt het me handig om te weten wie er heeft gezegd dat het laatste mandje leeg was. Was dat Anna? Want dan valt ze voor mij af...

Anna - Hanna - Horace - Pepijn ...

Pepijn zei dat er wél iets in zat.
Horace zei iig als 1e dat er wél jokers waren. Anna & Hanna verzwegen dat er jokers waren. Lijkt me toch wel dat een mol zegt dat er jokers zijn (wordt er geen geld gepakt) dus Anna & Hanna lijken me niet zo mollig.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2011, 19:07:32 »
De groep had in eerste instantie bij de mandjesopdracht gezegd dat het laatste mandje leeg was. Een mol zou nooit zeggen dat het laatste mandje leeg is. Meer kans dat iemand gaat kijken..

Nu lijkt het me handig om te weten wie er heeft gezegd dat het laatste mandje leeg was. Was dat Anna? Want dan valt ze voor mij af...

Anna - Hanna - Horace - Pepijn ...

Pepijn zei dat er wél iets in zat.
Horace zei iig als 1e dat er wél jokers waren. Anna & Hanna verzwegen dat er jokers waren. Lijkt me toch wel dat een mol zegt dat er jokers zijn (wordt er geen geld gepakt) dus Anna & Hanna lijken me niet zo mollig.

We weten niet wie gezegd zou hebben dat het mandje leeg is. Anna vertelt het in een voice-over/ commentaar, we zien het haar niet melden aan de kandidaten.
Sterker nog we horen Pepijn niet eens zeggen dat het mandje wel wat erin had zitten. Hij zegt alleen in beeld 'Alles was waar wat de vorige kandidaten zeiden, behalve het laatste mandje'.

For all we know hebben de kandidaten ervoor gelogen over dat laatste mandje. Het enige wat we weten is dat Soundos in een biecht verklaart dat er iets in dat laatste mandje zou zitten volgens Pepijn.

Het is plausibel dat er gedoe is geweest omtrent dat mandje aangezien er hierna een discussie ontstaat en het iig als excuus gebruikt wordt door Soundos om te rechtvaardigen waarom ze geen geld heeft meegenomen. Maar wie wat heeft beweerd over de inhoud ervan is pure speculatie, we zien hiervan niks in beeld.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2011, 20:21:30 »
Inderdaad zegt Pepijn niet dat het mandje leeg is. Pepijn zegt alleen dat wat diegenen voor hem vertelden allemaal waar was, behalve dat over het laatste mandje. Dat interpreteer ik dan wel als het mandje is dus niet leeg. dat is niet waar. En zo dacht Soundos ook. Lijkt me dat Pepijn dit zo ook bedoeld. Kan een mollenstreek zijn, maar misschien wil hij voorkomen dat medekandidaten jokers gaan pakken.

P.s. Vind wel dat Anna het spel slim speelt en voortvarend. Ze was erg gericht op de vrijstellingen maar ja alle eerste kandidaten deden dat en als je niet weet wat er nog meer komt is het misschien wel beter de vrijstelling te pakken. Een mol zou niet snel 3000 euro pakken en een ander kan die vrijstelling niet meer pakken...Wat is wijsheid?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 20:27:31 door Lonneke14 »

Offline alex_1979

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2011, 23:59:23 »
Ik zit op Anna als mol. Om de volgende redenen;

radio hint: "ten eerste...." incombinatie met de busopdracht; lijkt een hint te zijn dat we moeten kijken naar de volgorde waarop de kandidaten de bus in gaan om zo te ontcijferen wie de mol is. Er wordt ook gezegd dat de mol in de bus zat. Er hing een foto van dezelfde bus op het plafond met een datum 17-02-2009, tel alle cijfers op en je krijgt 3; ten eerste....ten tweede...ten derde; # 3 is de mol en dat is Anna. Verder stond er ook nog een man met een shirt met heel groot 3 (zie eerdere postst hier) in de bus, zou ook een aanwijzing naar Anna zijn in deze. Tel ook alle cijfers van Anna haar geboortedatum op en whala je krijgt ook weer 3.....

Bij de vuurwerkopdracht vond ik het een typisch mollenactie van Anna om Miryanna te kiezen als partner. Miryanna zegt namelijk bijna als eerste ik snapo er helemaal niets van; perfecte dekmantel om dan als mol gelijk met zo'n persoon een team te vormen, gaat het fout dan zal het wel aan Miryanna hebben gelegen. :-)

Bij de mandjes zorgt ze er (als eerste aan de beurt dus ze kiest gelijk de positie om alles te bepalen)voor dat iedereen voor de vrijstellingen gaat en laat ze het geld zo veel mogelijk uit de discussie. Vrijstellingen zijn voor een mol het minst interessant; spekt de pot niet en door ze uit het spel te halen en de schijn te wekken dat ze voor haarzelf nodig zijn zorgt ze er ook voor dat ze minder verdacht wordt.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 00:01:01 door alex_1979 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2011, 00:21:40 »
Tel ook alle cijfers van Anna haar geboortedatum op en whala je krijgt ook weer 3.....



1+10+1983 = 3  ???  ::ohno::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2011, 01:11:02 »
Nee klopt, het is 5.
1+1+0+1+9+8+3 = 23; 2+3 = 5
The British are not impressed.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2011, 12:14:24 »
Ik vind bij Nader inzien (naast Pepijn) ook Anna toch steeds verdachter overkomen en wel om de volgende redenen:

Bij de vuurwerkopdracht komt ze met een onzinnig voorstel (tijdrekken, dus minder tijd om het goede systeem aan elkaar uit te leggen)  maar vooral ook het feit dat ze nadat Miryanna zegt dat ze het niet snapt Anna vervolgens meteen roept 'dan ga ik met jou, want ik snap het wel!' Terwijl ze zelf vlak ervoor een heel ander systeem wou voorstellen.  Dat is natuurlijk makkelijk saboteren als je partner het systeem niet snapt. (Ik moest ook een beetje denken aan Dennis die heel blij was met Patrick als partner tijdens de seinopdracht).

En bij de mandjesopdracht wil ze meteen als eerste (voorkennis?). Het voordeel hieraan is dat je het verdere verloop deels een kant op kan sturen. Pepijn had bijvoorbeeld nooit zijn opmerking over het laatste mandje kunnen maken als hij pas als laatste naar boven mocht. Door in elk geval Hanna naar een vrijstelling te sturen, zorg je in elk geval dat de eerstvolgende ook geen geld pakt.

Maar wat me vooral verbaasd.... Waarom zou je een vrijstelling voor aflevering 5 willen pakken? Je moet eerst de 1e 4 afleveringen maar eens zien te overleven. Wat dat betreft zou ik in aflevering 1 als kandidaat zijnde liever 4 jokers pakken dan een vrijstelling voor aflevering 5. Maar als mol maakt het je niet zoveel uit, zolang t maar geen geld is.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2011, 12:27:31 »
maar vooral ook het feit dat ze nadat Miryanna zegt dat ze het niet snapt Anna vervolgens meteen roept 'dan ga ik met jou, want ik snap het wel!' Terwijl ze zelf vlak ervoor een heel ander systeem wou voorstellen.  Dat is natuurlijk makkelijk saboteren als je partner het systeem niet snapt. (Ik moest ook een beetje denken aan Dennis die heel blij was met Patrick als partner tijdens de seinopdracht).

Ja, maar dan kan ze wel met een raar systeem komen.. Ze kan toch alsnog het systeem van Patrick (of Horace?) nog goed snappen?  :)

En met de mandjes.. Ja het is natuurlijk het beste om als eerst te gaan, maar ook wel het meest opvallend.. Kans is natuurlijk groot dat ze daarna alsnog kon gaan voor Jokers of vrijstellingen of het laatste mandje, omdat ze volgens mij wel goed in de groep ligt en snel gekozen werd.. Maar dat zullen we nooit weten..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2011, 12:32:23 »
Maar wat me vooral verbaasd.... Waarom zou je een vrijstelling voor aflevering 5 willen pakken? Je moet eerst de 1e 4 afleveringen maar eens zien te overleven. Wat dat betreft zou ik in aflevering 1 als kandidaat zijnde liever 4 jokers pakken dan een vrijstelling voor aflevering 5. Maar als mol maakt het je niet zoveel uit, zolang t maar geen geld is.
Anna wist nattuurlijk niet dat er nog meer vrijstellingen in de mandjes lagen. Ze dacht gewoon: hé, een vrijstelling! Die is voor mij! Later kreeg ze spijt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2011, 22:24:21 »
anna is de mol, duidelijk.
Telkens als eerste, wat ze dan weer heel handig ombuigt naar een kandidaat tactiek.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2011, 00:16:09 »
Samen met Horace nog steeds mijn molletje..
Heeft nog weinig goeds gedaan voor de pot, en het uitvallen tijdens de mijnopdracht was wel erg verdacht. Geen uitgebreide onderbouwing, maar geen geld binnenhalen lijkt me genoeg.