Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142024 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2011, 00:50:25 »
Mollentranen?! aka Inge?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2011, 01:13:39 »
Heeft nog weinig goeds gedaan voor de pot, en het uitvallen tijdens de mijnopdracht was wel erg verdacht.
Als je doelt op het uitvallen van het geluid: dat kan natuurlijk ook door één van drie overgebleven heren zijn veroorzaakt! Een ontvangstknopkje is zo omgezet  ::vergroot::

Mollentranen?! aka Inge?
Zou kunnen, maar Hanna en zij waren natuurlijk wel écht heel close. Bovendien is Anna hiermee 'haar' vrijstelling voor executieronde 3 kwijt!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2011, 03:15:15 »
Bij het sniperspel wordt door Jan, Pepijn en Art beweerd dat Anna niks meer zegt en daarmee aan het mollen is, maar bij 24:48 zie je haar volgens mij toch duidelijk praten wat zou kunnen betekenen dat één van de drie heren de boel gesaboteerd heeft waardoor ze Anna niet kunnen horen? Anna was natuurlijk wel degene die alles uitgetekend had zodat ze het parcours het beste voor de geest had. Lijkt me toch een verdachte actie. Art zegt ook dat dat voor de mol niet ongunstig was dat Anna niet te horen was..

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2011, 04:01:28 »
Ja Anna kan voor de camera wel praten, maar ondertussen gewoon een knopje omgezet hebben waardoor niemand het hoort.

Ik zit in een tunnelvisie naar Anna en Horace..
In het backstage bus filmpje zitten naar mijn idee ook alleen maar hints naar Anna, tenminste zo interpreteer ik het haha. De vogel op de voorkant (brideflight), de Barcelona vlag (daar is het opgenomen), man die het filmpje er weer afhaalt heeft een nr. 1 op zijn shirt (Anna is haantje de voorste). Allemaal een beetje ver gezocht misschien maar het is het proberen waard !! En de mol zat 'in de bus', dus als de mol niet fysiek aanwezig was, dan maar zo.

Plusss wat ik wel opvallend vind. In het backstagefilmpje is rond de 2:00 opvallend een aantal keer Tigo te zien op reclameborden. Maar als het daar nou bij bleef.. ik meen vandaag ook op de blauwe parasol (tijdens het 10verschillen spel) het woord Tygo te hebben zien staan. Dat is dus haar ex. Komt zomaar 2x voor. Maarrr nou spreekt Tygo samen met Horace stemmen in voor de film: Megamind Superschurk. De rol die de mol ook op zich neemt.

Dus ik ga lekker in mijn tunnel zitten & concluderen dat Anna en Horace samen de mol zijn hihi.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2011, 04:13:59 »
Ennn ik vond net deze screenshots op WIDM.nl (van Ordovicium en bambix 1995)
Let op de wenkbrauwen.. misschien zat Anna toch wél in de bus.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2011, 04:19:50 »
Dan moet je er ook een foto van Anna naastzetten. Zij is toch heel anders.
The British are not impressed.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2011, 04:29:47 »
Ja het gaat dus om de foto's in het midden en rechtsonder he.. dat zou Anna dan zijn
Moet je aflevering 1 bekijken tussen 2.00 en 2.03.

Ik denk trouwens ook dat de 'nieuwe' titels van de afleveringen op haar slaan. Kleur bekennen: Anna schildert in haar introfilmpje allemaal verschillende kleuren. Allemaal theater: haar tranen idd.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 04:45:30 door Liett »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2011, 12:31:45 »
Ja het gaat dus om de foto's in het midden en rechtsonder he.. dat zou Anna dan zijn
Ja, maar als je dat wilt controleren, moet je er een foto van Anna naast zetten.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2011, 12:48:37 »
En dit dan?

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2011, 12:51:25 »
En dit dan?

Dat horloge lijkt niet helemaal te matchen.. dat lijkt gewoon een soort touwtje te zijn! Ik verwacht eigenlijk dat we een soort Ushi&Dushi praktijken gaan zien in afl 11.. Volledige transformatie..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2011, 12:56:48 »
Ja, da's waar. Toch is die plek een 'logische' plek in de bus. Of aan de andere kant achterin. Ieder mag er van vinden wat hij/zij wil. Het kriebelt wel bij me in ieder geval dat we die plek wel in de leader te zien krijgen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2011, 16:03:31 »
Heel erg onmols (en volgens mij ook nog niet genoemd)

Bij de opdracht in het theater verteld Anna dat zij van StarWars houdt en ze heeft ook een StarWars T-shirt aan....  Als mol zou je denk ik niet zo duidelijk laten zien wat je hebt opgeschreven.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2011, 18:40:56 »
Het is allemaal theater en zoek de verschillen.
De tranen van Anna zijn gewoon theatraal maar zoek de verschillen is wel erg vreemd.
Als de groep het theater binnenkomt heeft Anna een limegroen shirt aan (het gebouw was ook limegroen), het eerste shot in de stoel heeft ze ook nog een limegroen shirt aan en ineens heeft ze de hele tijd in het theater een bruin shirt aan. Rara hoe kan dit. Het lijkt me sterk dat ze zich ondertussen heeft omgekleed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2011, 18:52:44 »
En dit dan?



Die handen lijken mij meer kinderhandjes. Gewoon een groepje kinderen die gezellig meerijden.
Het gaat volgens mij echt om de persoon met de pet.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2011, 20:36:10 »
De tranen van Anna zijn gewoon theatraal
Waarom zou huilen bij een mol theater zijn en bij een kandidaat wel echt? Juist een kandidaat zou eigenlijk blij moeten zijn dat een ander vertrekt (minder concurentie). Een mol maakt het niet zo veel uit. Anna huilde gewoon omdat haar vriendin moest vertrekken. Niets theatraals aan.

Als de groep het theater binnenkomt heeft Anna een limegroen shirt aan (het gebouw was ook limegroen), het eerste shot in de stoel heeft ze ook nog een limegroen shirt aan en ineens heeft ze de hele tijd in het theater een bruin shirt aan. Rara hoe kan dit. Het lijkt me sterk dat ze zich ondertussen heeft omgekleed.
Je vergist je. Dat limegroene shirt heeft ze aan in het interview dat achteraf werd afgenomen, maar er als eerst shot in is gemonteerd. Al bij de wandeling naar het theater heeft ze een donker shirt aan.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2011, 21:22:33 »
Zoals ik ook al postte in het topic van de 2e afl. dacht ik ook bij de tranen van Anna: "Allemaal theater..."
Het afleiden van de medespelers bij het bewegend schilderij en het vage gedoe bij de mijnenopdracht... ze is behoorlijk gestegen op mijn lijst.
De runner-up na Horace :)
Laten we jabberen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2011, 22:28:36 »
Staat ook hoog op mijn lijst. Dat eerste wat steeds terugkomt bij haar is ook opvallend. Als basis natuurlijk het 'gesprek' met de mol tijdens de roodshow, met 'ten eerste'. Anna wil als eerste tijdens de mandjesopdracht en zegt over zichzelf dat ze haantje de voorste is.

Wat betreft de busopdracht, het lijkt me toch ook de figuur met de pet. Hollands blonde haren in een bus vol El Salvadorianen en een pet om je onder te verschuilen. Het lijkt me niet dat de mol open en bloot als zichzelf in de bus gaat zitten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2011, 22:58:46 »
Ik meende na afloop van de opdracht "het Levend Stilleven" een blik van verstandhouding uitgewisseld te zien worden tussen Anna en PJ. Of is PJ gewoon aan het flirten? (wel begrijpelijk natuurlijk)  ::)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2011, 04:12:27 »
Voor mij is Anna voorlopig niet de mol.  ::ohno::
Met name door die wandeling-opdracht uit aflevering 1. Ik denk dat ze die heel anders gespeeld zou hebben als ze de Mol was.

Anna ging in die opdracht natuurlijk als eerste en had zodoende als enige nog alle keuzemogelijkheden. Hoe zou de Mol deze opdracht uitvoeren als hij/zij als eerste mocht?

Natuurlijk zou de Mol -net als Anna- geen geld pakken, dat lijkt me duidelijk. Maar zou hij -net als Anna- gelijk de eerste vrijstelling pakken? Dat lijkt me eerlijk gezegd niet. De Mol weet immers wat er verder nog ligt en het is Moltactisch dan handiger om ergens op het eind een vrijstelling (of jokers) te pakken. Die vrijstellingen/jokers aan het begin van de route gaan namelijk toch wel gepakt worden. Maar hoe meer mandjes er aan het einde leeg zijn, des te groter de kans dat iemand doet wat Soundos deed: met lege handen aankomen omdat je denkt dat er nog wel iets ligt. (En daarmee dus ook geld laten liggen, want dat is in feite het enige waar de Mol in deze opdracht op kan hopen)

Bovendien zie ik niet zo waarom de Mol nu per se iemand (Hanna) op die vrijstelling+1 voor aflevering 3 zou hebben afgestuurd. Voor Anna-de-kandidaat is het een vrij logische keuze, maar voor de Mol? Anna-de-Mol had haar vriendin dan beter op de vrijstelling voor aflevering 1 kunnen wijzen, niet? Bovendien lag die ook lekker achteraan het parcours volgens mij (zie punt 1).

Kortom: Ondanks het feit dat Anna bij deze opdracht geen geld heeft verdiend, vind ik toch dat ze zich onmols gedragen heeft.








Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2011, 13:32:45 »
Ik ben er dit jaar ook weer eens bij. Ben vanwege Anna een mollenboekje begonnen. Ik vind haar beschrijvingen in de biechts zo raar soms. Voelde gewoon gek. Ze lijkt uitgebreider te beschrijven dan nodig. De vuurwerkmachine was iets wat uit de Koude Oorlog had kunnen komen en ze noemde professor Barabas. En van limoengroen, mintgroen, pistache kleurige bruidstaart gingen mijn nekharen werkelijk recht overeind staan. Het ging vooral om haar zinsopbouw, zoals ik het nu zeg is het niet letterlijk. Heeft iemand anders ook?

Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."