Auteur Topic: Alles combineren  (gelezen 83772 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2011, 19:23:27 »
Oeh, Anna daalt een paar plekken. Baseer je dit op het geld dat ze in de pot bracht met de Beatrix-stem bij het plakken?

Je haalt nu een paar dingen door elkaar  ::vergroot:: . Dat Anna een paar plekken zakte was natuurlijk een combinatie van meerdere dingen. 1 Belangrijk ding is dat ze zo'n duidelijk contactadvertentie schreef in het theater. De Beatrix stem is nog niet meegerekend, want het diagram Na Afl. 3 moet ik nog maken.
Verder weet ik ook niet of het dankzij Anna was dat ze Beatrix raadden ? Dat was vooral dankzij Miryanna, dus die gaat inderdaad hoogstwaarschijnlijk nog verder zakken  ;D

G-root, bak je ook zo'n taart voor op de fandag?

Een van de betere suggesties die ik in dit topic gekregen heb  ::ok:: . Wel helpt mee taarttoppings bedenken in de goede kleuren ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Alles combineren
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2011, 19:42:41 »
Een van de betere suggesties die ik in dit topic gekregen heb  ::ok:: . Wel helpt mee taarttoppings bedenken in de goede kleuren ?

Heb gister nog deze gemaakt, kleurig genoeg?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alles combineren
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2011, 19:58:10 »
Je haalt nu een paar dingen door elkaar  ::vergroot:: . Dat Anna een paar plekken zakte was natuurlijk een combinatie van meerdere dingen. 1 Belangrijk ding is dat ze zo'n duidelijk contactadvertentie schreef in het theater. De Beatrix stem is nog niet meegerekend, want het diagram Na Afl. 3 moet ik nog maken.
Verder weet ik ook niet of het dankzij Anna was dat ze Beatrix raadden ? Dat was vooral dankzij Miryanna, dus die gaat inderdaad hoogstwaarschijnlijk nog verder zakken  ;D

Een van de betere suggesties die ik in dit topic gekregen heb  ::ok:: . Wel helpt mee taarttoppings bedenken in de goede kleuren ?
Hoe wel ik niet van Anna als mol afstap, heeft zij volgens mij wel een duidelijke rol in het binnen slepen van de €1000(?) voor de billboardopdracht. Het is inderdaad Miryanna die in eerste instantie met de suggestie komt dat het Beatrix is. Maar als de groep door PJH gevraagd wordt een antwoord te geven, lijkt Elvis het te gaan winnen voordat Anna zich ermee gaat bemoeien. Zij is mede verantwoordelijk voor dat geld in de pot.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2011, 23:40:20 »
Zo, daar is de nieuwe taart weer. Ik begin steeds meer te hopen dat Patrick De Mol is  :) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2011, 23:48:19 »
Waarvoor dank G-root! :)

Hmmmm, ik blijf bij mijn Mol...hoe dan ook;)
Maar vind het super wat je maakt!
Merci!
:)
Omnia vincit amor

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2011, 02:31:48 »
Leuk weer! ::ok:: Ik volg deze overzichten met grote interesse en neem ze deze week voor het eerst mee bij het kiezen van een afvaller voor de pool.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Alles combineren
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2011, 08:13:14 »
Patrick blijft maar bovenaan staan. Is ook al een tijdje mijn hoofdverdachte.
Ik ga het gewoon weer in vullen in de pool, met Miryanna als afvaller.
Thanx G-root!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2011, 09:38:37 »
[...] ik neem ze deze week voor het eerst mee bij het kiezen van een afvaller voor de pool.

[...] Ik ga het gewoon weer in vullen in de pool, met Miryanna als afvaller.

Wat een druk al die mensen die mijn taart gebruiken om de afvaller te kiezen. Zo groot is de kans toch niet dat echt de laatste afvalt ? Zie vorige week, toen viel ook Miryanna niet af ... misschien dat ik als ik vanmiddag even tijd heb de diagramma van vorig jaar eens bekijk en naast de afvallers houd, kijken hoe vaak het goed was  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2011, 10:05:46 »
Ok, ik heb het onderzoekje vast gedaan.

Het is pas 2 keer gebeurt dat de nummer laatst uit m'n taart eruit ging (Erik en Frits), het is 4x gebeurt dat de op 1 na laatste eruit ging (Tim, Manuel, Barbara en Horace) en 1 keer dat de op 2 na laatste eruit ging (Arjen).

Je kunt dus maar beter invullen dat Jan eruit gaat  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #69 Gepost op: 27-01-2011, 11:19:01 »
2 keer gebeurt dat de nummer laatst uit m'n taart eruit ging (Erik en Frits), het is 4x gebeurt dat de op 1 na laatste eruit ging

En hoeveel diagrammen heb je gemaakt, dus komt het ook vaak voor dat er eentje uit het 'rechterrijtje' weggaat? :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #70 Gepost op: 27-01-2011, 11:33:55 »
En hoeveel diagrammen heb je gemaakt, dus komt het ook vaak voor dat er eentje uit het 'rechterrijtje' weggaat? :o

Haha, misschien had ik een volledig tabelletje moet posten, ik heb kritisch publiek  ;) .

Het heeft voor negen keer zin om te kijken wie er afviel. Voor Loretta niet, want zij viel af in afl 1 dus toen was er nog geen diagram. Sanne tel ik niet als afvaller. Dat is dus 7x voor vorig seizoen, en tot nu toe 2x voor dit seizoen.

Nu kun je het uittellen, er is 2x iemand uit het rechterrijtje afgevallen, huiskamervraag : Wie ?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2011, 12:15:09 »
Neem mij niet kwalijk G-root dat ik je mooi diagrammen gebruik. Maar ik heb het nu samengevat. Heb de afbeelding gecomprimeerd anders werd ie te groot. Afijn.. Hanna kreeg 10,7% als percentage na afl.1 en de kleur middelgroen (dus niet licht noch donkergroen). Horace kreeg na afl.2 9,6% als percentage en de kleur lichtgroen. Dat heb ik verder doorgetrokken.

Kortom, kijkend naar de percentages bij na afl. 3 zou Karin met 10,6% als percentage in aanmerking komen om te vertrekken. Echter.. doe je dan 10,7+9,6/2=10,3% gemiddeld als percentage nu. En dan kom je bij Jan uit :P Bekijk je dan de kleuren. Eerst deden ze de middelste kleur van groen weg, toen de lichtste van de kleur groen. Misschien nu weer de middelste kleur van groen? Ergo Soundos allicht?   ::)

Afijn, zoals je kunt zien. Zoveel interpretatiemogelijkheden zoveel mogelijke afvallers  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2011, 12:22:25 »
Neem mij niet kwalijk G-root dat ik je mooi diagrammen gebruik.

Geen probleem Joosie, ik vind het juist leuk dat mensen met m'n diagrammen bezig zijn (zowel hier als op de chat van de Molbeurs).
Als ik een suggestie mag doen over je theorie: het is niet helemaal eerlijk om naar het exacte percentage te kijken. Als er namelijk nog 10 mensen inzitten is 10% Molkans gemiddeld, terwijl als er nog 3 mensen inzitten 10% erg weinig is. Dus misschien moet je daarvoor corrigeren  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2011, 12:25:11 »
Weet ik, sowieso is het kijken naar percentages niet handig want het kan telkens verschillen. Toch kan je nu al wel stellen dat het niet heel waarschijnlijk is dat degene met de kleinste percentage naar huis toe moet. Dus Miryanna is hoogstwaarschijnlijk niet exit na vanavond. Maarja, dan kom je nog niet verder met wie dan wel afvalt. Denk dat Swifty daarom gelijk heeft als ze zegt dat je jouw werk G-root gewoon enkel moet gebruiken voor de zoektocht naar de mol en niemand anders :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2011, 12:52:08 »
werk G-root gewoon enkel moet gebruiken voor de zoektocht naar de mol en niemand anders :)

Nou... ik zie wel een statistische significantie hoor  8) ;D ::vergroot::

De afvaller komt dus toch grotendeels uit de linkerhelft plus zelfs bovenste kwart daarvan (7 uit 9). Dus ik zet dan toch maar in op Karin  ::trots:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 12:54:48 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles combineren
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2011, 13:19:55 »
Afvaller(s) (klik niet op de spoiler als je de afvaller(s) niet wilt weten!):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 13:47:04 door Avogadro »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2011, 13:28:55 »
 ::oink:: ::oink:: Waar komt dat vandaan ? (die twitter link werkt niet)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles combineren
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2011, 13:31:23 »
::oink:: ::oink:: Waar komt dat vandaan ? (die twitter link werkt niet)

Twitter #widm stroomt er helemaal van over. Het is echt een spoiler mensen. Dus als je de afvaller(s) niet wilt weten, probeer het te ontwijken!
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 13:46:34 door Avogadro »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles combineren
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2011, 13:42:05 »
Afvaller (klik niet op de spoiler als je de afvaller niet wilt weten!):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

ik mis er 2

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles combineren
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2011, 13:45:51 »
ik mis er 2

Wie weet?  ;)

Mensen, als je de afvaller(s) niet wilt weten, vermijdt dan alle fora, zo veel mogelijk. Geen grap!