Auteur Topic: [Theorie] Twitter-hints  (gelezen 72849 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #220 Gepost op: 14-03-2011, 10:35:13 »
Je hebt het gelezen in het dagboek van de mol (afl. 10), en dat klopt, want daarin is de hele busopdracht niet meegenomen, dus niet het eventueel verloren, maar ook niet het eventueel verdiende geld.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #221 Gepost op: 14-03-2011, 10:49:34 »
misschien een domme vraag, maar waarom die twee kerken??? ???

De Catedral is waar ze de ontknoping hebben de gefilmd. In de Vondelkerk vond de perspresentatie plaats en wellicht ook de reünie?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #222 Gepost op: 14-03-2011, 12:47:45 »
Hier nog een domme vraag, ben ik bang ::schaam::

Ik zou zweren dat ik een tweet heb gekregen waarin iets stond over de pot en dat die NIET € 22.000 (weet niet precies bedrag) zou bedragen.

Zijn er meer mensen die die tweet hebben gezien? ???

Ik kan m niet terugvinden. Hij kan natuurlijk verwijderd zijn, of ben ik compleet aan het doordraaien :-[

Nee ik zie hem niet, kan hem me ook niet herinneren. Het was wel een vraag in de laatste test, wat zit er in de pot. Dat is niet 22.540 euro. (missch. ben je daarmee in de war)
Het eindbedrag is nl. 19.540 euro als Patrick de mol is en 25.540 euro als Art de mol is.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #223 Gepost op: 14-03-2011, 12:56:22 »
IkBenDeMol In de Catedral de Santiago en de Vondelkerk lieg ik donderdag niet meer.

Wow, dat wijst wel heel erg naar Art ...

Tja, of juist niet. Stel Art is de mol. Dan had hij dus gelogen als hij gewoon tegen Karin had gezegd wat hij altijd had gezegd tegen haar (volgens haar dagboek) : "ik ben niet de mol".
Maar dat zei hij niet, hij wilde geen antwoord geven, dus hij loog niet. Art heeft Karin ontzettend in verwarring gebracht de voorlaatste aflevering. Maar deed hij dit als mol of als kandidaat die wil winnen?

De kerk waarin wel gelogen is, kan ook slaan op de molboekjesopdracht. Dan kan het slaan op zowel Patrick als Art.
Hier kreeg Patrick wel vragen waaruit, als hij de mol is, alleen maar geconcludeerd kan worden dat hij loog, die van Art zijn lastiger te controleren.
PJ zegt: Wie is de mol...Patrick. (liegt niet in de kerk?)
Patrick zegt: Karin. (liegt wel in de kerk?)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #224 Gepost op: 14-03-2011, 16:46:05 »
Art heeft in afl. 4 wel alleen maar goede antwoorden gegeven in de kerk toen hij tegenover Karin stond. Hij loog daar dus niet. Dan zou je kunnen concluderen: als de Mol niet liegt in een kerk moet dat wel slaan op Art. De tweede keer in de kerk weigert hij ook om te liegen en beslist om nog meer verwarring te zaaien. Of de Mol is echt van het principe dat hij niet mag liegen in een kerk. Want volgens mij zou Art de tweede keer hoe dan ook gelogen hebben, zowel als kandidaat en als Mol. Zo dodelijk fanatiek is hij wel. Want herinner je je nog de beschrijving, "Jij deinst er niet voor terug om je bondgenoten uit te schakelen op het moment dat jij vindt dat hun tijd gekomen is."

Karin: Ben jij de Mol?
Als hij wil liegen heeft hij twee opties.
Art als Mol: nee
Art als kandidaat: ja


Art is dan toch niet zo zuiver op de graat. Maar wat het zo sterk maakt. Dit seizoen lijkt de rode draad zich in de heilige sferen te bevinden. Art heeft nooit gelogen in een kerk, daarbij in de eerste confrontatie met Karin geeft hij ook nog eens antwoorden die op zichzelf slaan. Als kandidaat zou ik eerder verwachten dat hij wel eens zou liegen. En dat brengt me meteen ook bij de titel van de aflevering, "Iets is wat het lijkt". Misschien is het zo dat de Mol dit jaar allesbehalve mag liegen in een kerk, zeker niet in een hevig katholiek land als El Salvador of Nicaragua.

Klein minpuntje, ook Patrick sprak helaas de waarheid in de eerste proef. Als hij de Mol is heeft hij echter wel gelogen want dan geeft hij antwoorden die op Karin slaan.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #225 Gepost op: 14-03-2011, 16:59:04 »
Want volgens mij zou Art de tweede keer hoe dan ook gelogen hebben, zowel als kandidaat en als Mol. Zo dodelijk fanatiek is hij wel. Want herinner je je nog de beschrijving, "Jij deinst er niet voor terug om je bondgenoten uit te schakelen op het moment dat jij vindt dat hun tijd gekomen is."

Volgens mij sloeg dat ook onder meer op het joker-spel waarvan Pepijn de dupe werd, en op dat hij de verdenking die Jan en Anna naar hem hadden verder gevoed heeft.  :)

Vwb het liegen in de kerk: het gaat er niet alleen om hoe hij dat zelf ziet maar vooral ook hoe het Nederlandse publiek (van huis uit calvinistisch) dit gaat zien mi.
Daarom antwoordt hij volgens mij zo ontwijkend, om niet te hoeven liegen maar Karin toch ook achterdochtig te maken erdoor.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #226 Gepost op: 14-03-2011, 17:22:58 »
Maar het gaat hier om de tweet van de mol : dat zegt :"lieg ik niet meer"
Dat suggereert dan toch dat de mol eerder wel heeft gelogen in de kerk?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #227 Gepost op: 14-03-2011, 17:26:36 »
Juist ja, ik had het eerder over de tweet ...

"Mag je liegen in een kerk?"

En de Mol mag het dit jaar misschien helemaal niet?!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2011, 17:30:00 door fenikX¹ »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #228 Gepost op: 17-03-2011, 21:43:15 »
In de tweets zat dus echt een hint verwerkt  ::oink::

Alle eerste letter(s) van de tweets vlak vóór de uitzendingen vormden: ICTFKTOOARSP. Oftewel een anagram voor PATRICK STOOF
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #229 Gepost op: 17-03-2011, 21:46:09 »
Leuk, die hadden we kunnen vinden. Ik heb wel een poos die van Jan in de gaten gehouden, de mol zelf niet.  ::)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #230 Gepost op: 17-03-2011, 22:03:03 »
Hoe hebben we deze hint kunnen missen  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline veerttje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #231 Gepost op: 17-03-2011, 22:07:06 »
ik vraag me ook af, hoe we die hebben kunnen missen...  ::oink:: Wel weer leuk dát we er één gemist hebben  ;D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #232 Gepost op: 18-03-2011, 02:32:27 »
Ik zat ook echt met mijn Soundos face  ::oink:: me te verbazen dat we deze niet hebben gevonden!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Theorie] Twitter-hints
« Reactie #233 Gepost op: 18-03-2011, 10:27:52 »
Echt ongelovelijk, maar ook weer grappig dat we de hebben gepuzzeld met de eerste letters van afleveringstitels, titels uit het molboekje, hints van de roodshow, dagboeken noem maar op.. en dat er volgens mij gewoon niemand is geweest die het anagram voor Patrick Stoof uit de tweets heeft gehaald  ::oink:: ::rofl:: Aan de andere kant ook leuk dat er weer eens een hint is gemist (je kunt niet elk jaar alles hebben :P)