Auteur Topic: Roodshow (Radio 2) informatie  (gelezen 107164 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #380 Gepost op: 19-03-2011, 09:31:16 »
Rare hint. Zeker omdat de woorden zelf blijkbaar niks met de mol te maken hadden.... :/
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #381 Gepost op: 19-03-2011, 10:13:56 »
Misschien wilde men even kijken hoe wij met deze hints zouden omgaan en gaat het volgend jaar wellicht ietsjes anders; een beetje in de gedachtegang zoals wij er mee om gaan, dus dat 'Ten Eerste' zou kunnen gaan slaan op het feit dat de mol als eerste te zien is in de leader of als eerste in de bus stapt en noem maar op...

Maar idd, zoals de uitleg nu is, is het echt bagger met een grote B
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #382 Gepost op: 19-03-2011, 16:13:36 »
De meeste hints waren dit jaar (en vorige jaren) teleurstellend en vergezocht. Als dit soort anagrammen een hint is, maar gespiegelde Soundossen in de leader dan weer niet, dan kun je nooit weten wanneer iets echt een hint is. Het blijft een prachtige serie, maar van mij mogen ze de 'geheime' aanwijzigen er voortaan wel uit laten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #383 Gepost op: 19-03-2011, 16:42:23 »
De meeste hints waren dit jaar (en vorige jaren) teleurstellend en vergezocht. Als dit soort anagrammen een hint is, maar gespiegelde Soundossen in de leader dan weer niet, dan kun je nooit weten wanneer iets echt een hint is. Het blijft een prachtige serie, maar van mij mogen ze de 'geheime' aanwijzigen er voortaan wel uit laten.

Nou met dat laatste ben ik het niet eens, want waar moeten we het hier dan over hebben... ???  ::)  :P

Er zijn hints en er zijn dwaalsporen en dat vind ik allebei prima. Hints moeten wel te ontdekken zijn, maar ze moeten ook ruimte voor twijfel hebben. Als een hint onmiskenbaar naar slechts 1 kandidaat wijst (zoals Inge's handenhint) ja dan is het te gemakkelijk en voortijdig zekerheid naar de mol en dat is niet leuk.

Bedenk wel dat zonder dwaalhints (zoals gespiegelde Soundos waarschijnlijk is) de hints ook teveel naar 1 persoon gaan wijzen en er opnieuw risico is dat de mol al voor het einde met zekerheid bekend is.

Daarom vind ik het wel OK dat de testtheorie alleen naar de eerste afvallers wijst (nou ja behalve Miryanna dan) en daarmee automatisch de finalisten aanwijst maar dan gelukkig niet met zekerheid wie wat is. Ook al menen wij dat wel te zien, goed dat dat niet zo was, want dan is de lol er eigenlijk al af.

Maar de radiohint van dit seizoen daar zijn we het allemaal wel over eens geloof ik: waardeloos want je kon er eigenlijk helemaal niets mee, zelfs niet nu de oplossing is gegeven.