Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tania Kross  (gelezen 130046 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2013, 22:10:06 »
Ik vond haar eigenlijk vandaag helemaal niet zo leuk meer.
Ze was nogal bazig en onvriendelijk tegenover andere mensen. Komt natuurlijk ook door wat we te zien krijgen, maar ik vond haar nou niet echt sympathiek.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2013, 22:26:30 »
Ik vond haar eigenlijk vandaag helemaal niet zo leuk meer.
Ze was nogal bazig en onvriendelijk tegenover andere mensen. Komt natuurlijk ook door wat we te zien krijgen, maar ik vond haar nou niet echt sympathiek.

Ze was ronduit chagarijnig.... "Ja Tim, ga jij dáár maar zitten" en dan dat beeld van een nukkige Tim die daar zit. Maar die afstands foto's op de boot, dat was geen mollenstreek van Tania. Op het moment dat de boot met dat langere stuk bezig was, zág je dat Tim één keer per ongeluk dat knopje indrukte. En misschien is dat ook een tweede keer gebeurd. Maar het was in ieder geval op het moment dat Tim bij die camera stond. (wat Tim voor mij nog steeds géén mol maakt).
Ze waren in ieder geval totaal niet op elkaar ingespeeld.
En juist doordat het "vaaruitje" zo in beeld werd gebracht, zat imo de mol op het droge.... (die houdt immers niet van water, toch?)


Offline hetmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2013, 22:27:42 »
Ik vond het heel opvallend hoe ze steeds in de verdediging gaat wanneer ze in een verdachtmakende positie zit. Als je als kandidaat meedoet, ben je toch juist blij met verdenkingen. Bovendien denk ik dat van de 'hoge emoties' bij haar tactiek als mol hoort.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2013, 22:29:44 »
Ze was ronduit chagarijnig.... "Ja Tim, ga jij dáár maar zitten" en dan dat beeld van een nukkige Tim die daar zit. Maar die afstands foto's op de boot, dat was geen mollenstreek van Tania. Op het moment dat de boot met dat langere stuk bezig was, zág je dat Tim één keer per ongeluk dat knopje indrukte. En misschien is dat ook een tweede keer gebeurd. Maar het was in ieder geval op het moment dat Tim bij die camera stond. (wat Tim voor mij nog steeds géén mol maakt).
Ze waren in ieder geval totaal niet op elkaar ingespeeld.
En juist doordat het "vaaruitje" zo in beeld werd gebracht, zat imo de mol op het droge.... (die houdt immers niet van water, toch?)

Het is niet per ongeluk gegaan. Tim was op de boot overduidelijk aan het mollen. Hij had al wel door dat de opdracht toch niet ging lukken en wou Tania en hemzelf verdacht maken. Dit blijkt toch wel overduidelijk uit dat interview-stukje met Carolien??

Trouwens heel slim gedaan van Tim hier.  ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2013, 22:54:09 »
Ik kruip ook lichtjes deze tunnel in, maar dan als afspitsing van de keestunnel
You'll never walk alone

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #125 Gepost op: 18-01-2013, 01:08:37 »
Ivm met herhaling-hint: "Jongens Jongens Jongens:... @ o8.15
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #126 Gepost op: 18-01-2013, 01:20:37 »
@ 11.55 doet ze er wel lang over om bevestiging te vragen....
btw, raar lichtpuntje in oogmasker...(eventueel zicht?)...
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #127 Gepost op: 18-01-2013, 01:32:11 »
@12.45 "wat was ik boos, wat was ik boos en als ik boos word..."
3x boos...
ivm met de herhalinghint?
Omnia vincit amor

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #128 Gepost op: 18-01-2013, 09:26:21 »
Tania zat op de boot erg veel tijd te rekken. Opeens gaat ze haar best doen en wilt ze opschieten. De montage laat ons horen dat Tim zogenaamd een foto maakt van de omgeving. Wat nou als Tania deze foto heeft gemaakt, waardoor de opdracht automatisch was mislukt. Dat ze daardoor nog zogenaamd zó haar best ging doen, omdat het toch niet meer uitmaakte? ::vergroot::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #129 Gepost op: 18-01-2013, 14:58:24 »
Loebas, ik denk met je mee. Tania kan een ander type masker op hebben dan Tim, en gewoon zicht hebben op alles wat ze doet. Dat kunnen de kandidaten van bovenaf sowieso al niet zien, maar Tim zou in een onbewaakt ogenblik zijn masker af kunnen doen. En dat risico mag niet worden gelopen. Dus ''op het oog'' een masker bij Tania, maar wel een geprepareerd exemplaar, dat het natuurlijk wel goed zou doen in Amersfoort op de veiling.......

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #130 Gepost op: 18-01-2013, 15:05:01 »
Ik ben een beetje aan haar gaan twijfelen als mol zijnde omdat het zo'n flapuit blijkt te zijn, Daniel tikt haar daar al geergerd voor op de vingers als ze maar door blijft ratelen op de boot maar ook Carolien merkt het op in een biecht.

Nu ben ik zelf ook iemand die 5 kwartier in een uur klept en alles er maar uit flapt  ::schaam:: en dat is niet echt een goeie eigenschap voor een Mol, dat risico wil je productie niet nemen en met enige zelfkennis wil je die rol zelf ook niet hebben.  ::ohno::

Dus tja, ik stap er met een been weer uit.   ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2013, 15:19:11 »
Ze moet als zangeres ook haar stem oefenen, he? Het is een vrolijke kwebbelkous. En de boot-opdracht deed me sterk denken aan Renate en Dick, die in Thailand op het vlot elkaars bloed wel konden drinken.



Maar wie kwam er nou met dar 5 over 6 aan zetten? Tania corrigeert dat met: er IS geen 5 over 6. Zou een mol dat doen, of zou een mol juist vrolijk in die foute aanname mee gaan?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2013, 15:37:13 »
Maar wie kwam er nou met dar 5 over 6 aan zetten? Tania corrigeert dat met: er IS geen 5 over 6. Zou een mol dat doen, of zou een mol juist vrolijk in die foute aanname mee gaan?

Maar tegelijkertijd is dit onbegonnen werk. Dat navigeren op kloktijden werkt sowieso niet omdat je niet kunt controleren hoe je draait (want je hebt geen referentie). Het werkt beter om op links-rechts te navigeren en je te laten corrigeren door de kandidaten op de kant. En wie had dit systeem bedacht? Ja, Tania.

Al verdenk ik haar niet echt, ik vind haar vooral erg irritant (zoals ze als controlefreak alles in de hand wil houden, terwijl dit niet gaat.)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2013, 15:54:07 »
Het werkt beter om op links-rechts te navigeren en je te laten corrigeren door de kandidaten op de kant. En wie had dit systeem bedacht? Ja, Tania.
Omdat ze geen links- of rechtsgevoel heeft, zo zegt ze. Hoe bedoelt ze dat? Omdat ze een blinddoek op heeft? Dan weet je nog steeds wat links en rechts is, net als dat je weet dat '9 uur' links is en '3 uur' rechts. Bovendien hoefde zij niet te weten welke kant ze op moesten, Tim stond aan het roer. Dus als er werd geroepen 'linksaf', hoeft zij niet te weten waar dat is, als Tim het maar weet.
Maar wel interessant om in de gaten te houden of ze in andere opdrachten geen enkel probleem met links en rechts meer heeft.

Trouwens, je moet ook links- en rechtsgevoel hebben op het toneel. Staat vaak in het script: "gaat links af", wat betekent dat je op het podium zelfs naar rechts moet, want dat is zaal-links. Hoe kan ze dat wel dan?
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2013, 16:00:22 »
Omdat ze dan geen (al of niet geprepareerde) blinddoek op heeft?


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2013, 16:04:45 »
Ik weet met mijn ogen dicht ook nog wel wat links is, dus dat is onzin. En in het theater gaat het licht weleens uit, en achter de schermen is het altijd donker, dus die vlieger gaat niet op.
The British are not impressed.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2013, 16:05:05 »
Ik zie daar echt niks achter. Door 12 uur te gebruiken kan je duidelijk maken hoeveel je ongeveer bij moet sturen. Als ze zeggen 3 uur dan kan je een scherpere bocht maken dan naar 1 uur. Zolang ze bij de juiste koers "12 uur" of "rechtuit" horen maakt links/recht of kloktijden weinig uit. Dat is althans voor mij persoonlijk zo.

Als je dan toch iets als molstreek van Tania op de boot wil zien, dan zou ik kiezen voor de discussie door de porto en het niet vermelden dat je geblinddoekt bent. Het duurt, als we de timer mogen geloven, 30 minuten voordat de boot achter de rotsen uit het zicht van "team hoog" verdwijnt. Lijkt mij onnodig veel tijd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2013, 16:09:29 »
Ja, maar dan geldt wel: met blinddoek weet je niet of je al één uur gedraaid bent of drie uur. Als de kandidaten langs de kant gewoon zeggen "rechtsaf" en dan "en nu weer recht" als ze genoeg gedraaid zijn, weet je dat wel.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2013, 16:13:35 »
Een van de moltactieken die ik zou gebruiken, een karaktereigenschap die ik zou vergroten, zou in ieder geval zijn dat ik aan het begin van een opdracht in mijn hoofd weet hoe het moet en dat ik dan geen tegenspraak zou dulden en zo de opdracht een beetje 'gijzelen'. Dat is precies wat Tania doet tijdens de bootopdracht.

En uit aflevering twee zie ik een Anne-Marie/Kim dingetje: bij de gedicht opdracht riep ze in de biechts om het hardst dat ze voor midden wou gaan, maar in het zaaltje zelf zie je haar niets ondernemen! Ze zit voorovergebogen richting de rest als de laatste optie van Janine/Tim ter sprake komt, en ze doet dan helemaal niets. Als het is besloten leunt ze zelfs naar achteren en is ze stil. Dingen verdraaien in biechts alsof je het ergens niet mee eens was is een typisch Kim en Anne-Marie dingetje.

Tania blijft mijn mol.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2013, 16:46:57 »
Ja, maar dan geldt wel: met blinddoek weet je niet of je al één uur gedraaid bent of drie uur. Als de kandidaten langs de kant gewoon zeggen "rechtsaf" en dan "en nu weer recht" als ze genoeg gedraaid zijn, weet je dat wel.

Daarom typte ik: "Zolang ze bij de juiste koers "12 uur" of "rechtuit" horen maakt links/recht of kloktijden weinig uit. Dat is althans voor mij persoonlijk zo. "

Als ze dit namelijk niet doen, dan is linksaf/rechtsaf even nietszeggend als de kloktijden.