Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tania Kross  (gelezen 130446 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2013, 16:51:55 »
Daarom typte ik: "Zolang ze bij de juiste koers "12 uur" of "rechtuit" horen maakt links/recht of kloktijden weinig uit. Dat is althans voor mij persoonlijk zo. "

Als ze dit namelijk niet doen, dan is linksaf/rechtsaf even nietszeggend als de kloktijden.

Links-rechts is juist heel erg veelzeggend als ze zich laten leiden door de mensen op de kant. Als iemand op de kant tegen mij zegt 'ga naar links totdat ik stop zeg', dan is het toch niet zo moeilijk om dat te doen? Het is duizend keer lastiger om geblinddoekt een inschatting te maken hoever je moet draaien totdat je 'op 3 uur ligt'. Ook voor de mensen op de kant is de klok lastig, omdat je dan van ver af moet inschatten hoe groot een bepaalde hoek is.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2013, 17:08:05 »
Dat ligt voor mij persoonlijk toch anders. Zodra je aan wal weet dat ze op de boot geblinddoekt zijn, weet je dat je het moet melden als de koers terug moet naar "12uur" of "rechtuit". Of je vervolgens praat over "links, meer naar links, een beetje links, te ver naar links" of "10 uur, 9 uur, 11 uur, 1 uur" zou voor mij echt niet uit maken. Bovendien kan je het altijd houden op "9 uur, 12 uur of 3 uur tot ik stop zeg". Het lange tijd verzwijgen dat je geblinddoekt bent en het verstoren van de communicatie tussen beide teams vind ik echt een stuk onhandiger. Blijkbaar is dit persoonlijk.

Edit: daarnaast kan ik mij als kandidaat zijnde ook voorstellen dat je een beetje een idee wil hebben waar ze je allemaal naartoe sturen zodat je er ook zelf iets aan kan hebben tijdens de molspeurtocht.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 17:10:27 door Tunnelbouwer »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2013, 19:18:07 »
Dat ligt voor mij persoonlijk toch anders. Zodra je aan wal weet dat ze op de boot geblinddoekt zijn, weet je dat je het moet melden als de koers terug moet naar "12uur" of "rechtuit". Of je vervolgens praat over "links, meer naar links, een beetje links, te ver naar links" of "10 uur, 9 uur, 11 uur, 1 uur" zou voor mij echt niet uit maken.
Dat maakt dus wel uit, want Tania raakte nu al overstuur omdat ze dacht naar 9 te varen, en de kandidaten langs de kant haar wilden laten bijsturen naar 2. Zij was van de kaart omdat 9 bijna recht tegenover 2 ligt.
Terwijl als ze haar hadden laten bijdraaien 'iets naar rechts', was daar geen enkele verwarring over geweest.

En nog altijd geldt, zij hoefde de richting niet te snappen, want Tim stond aan het roer. Wat zal het haar uitmaken of ze het hebben over links-rechts, 9 uur-3 uur-5 over 6 of oegelieboegelie-hupsiflups? Als Tim het maar snapt.
The British are not impressed.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2013, 20:09:19 »
Dat maakt dus wel uit, want Tania raakte nu al overstuur omdat ze dacht naar 9 te varen, en de kandidaten langs de kant haar wilden laten bijsturen naar 2. Zij was van de kaart omdat 9 bijna recht tegenover 2 ligt.
Terwijl als ze haar hadden laten bijdraaien 'iets naar rechts', was daar geen enkele verwarring over geweest.

En nog altijd geldt, zij hoefde de richting niet te snappen, want Tim stond aan het roer. Wat zal het haar uitmaken of ze het hebben over links-rechts, 9 uur-3 uur-5 over 6 of oegelieboegelie-hupsiflups? Als Tim het maar snapt.

Dat zei ik, dat ligt voor mij persoonlijk toch anders. Het zou voor mij echt niet uitmaken. Als ik aan de kant stond had ik in plaats van "links" "rechts" "rechtdoor" gewoon over "9u" "3u" of "12u" gesproken. Simpel opgelost.

Overigens zou je met links/rechts dezelfde discussie kunnen starten "eerst zeg je dat ik naar links moet, en nu laat je me weer naar rechts varen?!?" dat is voor mij weinig anders dan eerst naar 9u en dan naar 2u.

Mijn standpunt is dat de gebrekkige communicatie ook ontstaat als je het bij links/rechts/rechtdoor houdt. Bovendien blijft de twijfel of je een kandidaat/mol door de porto hoort aanwezig. Ik zal verder niet meer op dit punt over deze opdracht reageren, het verschil in mening is wel duidelijk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #144 Gepost op: 18-01-2013, 20:19:10 »
Nou ja, ik snap dat wel, maar het gaat erom dat je niet zo'n opdracht alleen doet. Misschien is het ook wel zo dat Tania 3 uur en 9 uur makkelijker vond dan links-rechts, maar dat zorgde dan voor verwarring bij de anderen, die de klok steeds aanpasten aan de rotatie van de boot (immers, zodra de boot draait, heeft Tania geen referentie meer) terwijl Tania zelf een soort idee aanhield van waar 12 oorspronkelijk was. Daarom zeg ik, links-rechts is makkelijker, omdat het dan voor iedereen duidelijk is dat je uitgaat van links en rechts op de boot en niet van de hele locatie.
Dus, klok, verwarrend voor iedereen, links-rechts, niet verwarrend. Behalve voor Tania. Maar zij was de enige die de richting niet hoefde te weten.
The British are not impressed.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #145 Gepost op: 19-01-2013, 00:36:19 »
Het duurde ook wel akelig lang voordat ze de juiste informatie doorgaf, o.a. dat ze geblinddoekt waren. Geweldige kandidate ::ok:: en hopelijk een geweldige mol ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #146 Gepost op: 19-01-2013, 03:35:05 »
Aflevering 3 was duidelijk bedoeld om Tania zo verdacht mogelijk te maken. Na de extra beelden over het zendertje van Paulien geeft dit toch te denken. Niet dat de edit altijd alles bepalend is, maar toch?! Daarnaast heb ik op basis van mijn methode inmiddels ook wat twijfelmomenten gevonden. (Niet alleen de reactie bij de executie)

Mijn espressobar staat nog bij de deur, maar nu buiten. In de richting van de Kees tunnel...   ::niet-ok::

« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 03:37:35 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Cindy89

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #147 Gepost op: 19-01-2013, 10:09:36 »
Waarom ik denk dat Tania de mol is:

1) In aflevering 1 zegt Art aan het einde van de eerste opdracht (22:47): 'Want ook nu zou je zomaar naast de mol kunnen staan.' Tania schudt vervolgens overduidelijk haar hoofd. Zij kan namelijk niet naast de mol staan want zij is de mol.
2) Zelfde soort actie. Wederom in aflevering 1 zegt Art door de telefoon (30:28): 'Waarschijnlijk gaat vanavond de eerste van jullie alweer naar huis.' Vervolgens trekt Tania een gezicht waar ik in lees: 'Lekker boeiend, ik niet.' (ik geef toe, dat gezicht is multi-interpretabel)
3) In aflevering 3 heeft zij uiteraard een blinddoek op, was de mol niet blind?
4) Aflevering 3 heet 'Tunnelvisie'. De enige (geloof ik) die dat woord heeft gebruikt in deze uitzending is Tania (38:28).
5) In aflevering 3 schrijft zijn heel groot op haar eigen voorhoofd MOL (46:14).Ze doet wel alsof het over Tim gaat, maar schrijft het wel op haar eigen voorhoofd.

Bij aflevering 2 kan ik zulke aanwijzingen helaas (nog) niet vinden).

Daarbij opgeteld dat ze zelf (individueel) nog geen euro heeft opgehaald en elke keer snel af is, maakt dat ik toch echt in de Tania-tunnel zit. Er is overigens iets verder in de tunnel nog wel een klein zijpaadje naar de Kees-tunnel  ::tandpastasmiley::.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #148 Gepost op: 19-01-2013, 10:39:53 »
Het schiet me net te binnen dat Tania zong op het Televizierringgala, hier werd bekend dat Ewout en Kees meededen. De mol die een ode aan de afvallers brengt?  ::vergroot::

Ik zit diep in de tunnel. Ik ga maar eens een ontsnappingstunnel bouwen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #149 Gepost op: 19-01-2013, 13:25:36 »
Aflevering 3 was duidelijk bedoeld om Tania zo verdacht mogelijk te maken. Na de extra beelden over het zendertje van Paulien geeft dit toch te denken. Niet dat de edit altijd alles bepalend is, maar toch?! Daarnaast heb ik op basis van mijn methode inmiddels ook wat twijfelmomenten gevonden. (Niet alleen de reactie bij de executie)

Mijn espressobar staat nog bij de deur, maar nu buiten. In de richting van de Kees tunnel...   ::niet-ok::



Eens (hoewel ik ook bij Kees nog wat kanttekeningen heb - maar bij de Mol klopt zelden of nooit alles dus  ;) )

Ik had Tania als tweede verdachte gezien haar (non) acties, die ik weliswaar wervelend underwhelming zou vinden (i.e. nergens ooit iets presteren, dus). Maar zeker onduidelijk en mogelijk mols.

Maar nu het er in afl 3 zo dik bovenop ligt in de hele aflevering maar met name in de executie, kan ik me bijna niet meer voorstellen dat het Tania is eigenlijk.

Haar verbazing kwam me ook oprecht voor overigens, bij de executie van afl 3.  :)

ETA:
Ik ben toch wel benieuwd naar je twijfelmomenten aangaande Tania, volgens jouw methode.   :)
Kan je ze met ons delen?  :)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 13:29:00 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2013, 13:28:39 »
Heel jammer dat het er zo dik bovenop komt te liggen dat zij de mol is, want ik verdenk haar heel erg.
Alles wat ze deze aflevering deed was mols, maar juist omdat dat allemaal zo overdreven in beeld kwam ziet iedereen het en is de kans kleiner dat ze het is.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2013, 19:07:30 »
Volgens mij is Tania niet de mol, en ik had bijna medelijden met haar als kandidaat met de mindfuck op het laatst.

Ze zat er met Tim, die volgens haar echt de mol is. Maar als Tim de mol was kon zij niet afvallen want dan had ze de test goed gedaan. Maar als zij niet afviel, moest Tim wel afvallen, en dan is Tim de mol dus niet en heeft ze mazzel dat ze door was. En wie is de mol dan wel als Tim het niet is en zij alles op Tim heeft ingevuld? Mooi hoe die verwarring over haar gezicht speelde ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2013, 19:20:09 »
Mag ik het even omdraaien?

Ik denk dat Tim de mol niet meer kan zijn. Afgaande op de opdracht met de kokers. Mijn visie daarop is: Tim krijgt een extra kans, afhankelijk van wat er met die kokers is gebeurd. Je kan die kokers niet manipuleren, dus wat daarin zit bepaalt het lot van Tim. Afhankelijk van wat ermee is gebeurd, ik zei het al. Ik meende overigens iets van afbeeldingen te zien op een van die stroken, nadat ze in het ontwikkelbad waren gedompeld. Dit kan erop wijzen dat minimaal 1 koker intact was.

Zijn ze geopend, dan is het lichtgevoelige papier belicht geweest, en is het resultaat zwart. Einde verhaal.

Werden ze niet geopend, dan staat er mogelijk te lezen dat Tim in het spel mag blijven. Let wel: het is mijn visie.

Dan naar Tania, waar het topic dus naar is genoemd:

Tunnelvisie: Tania en Tim zijn geblinddoekt. Maar wie zegt mij dat Tania geen geprepareerde blinddoek heeft gedragen? Dat zal Tim niet zien, want die was zelf geblinddoekt, dat zullen ze vanaf de oever al helemaal niet kunnen zien.

Maar wat zie je dus, als je door zo'n geprepareerd masker met gaatjes heen kijkt? Je ziet waarschijnlijk net genoeg om je richting te kunnen bepalen, je zicht is echter net zo beperkt alsof je door een tunnel kijkt.


Tunnelvisie van mij? De tijd zal het leren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2013, 19:58:55 »
Wel gek. Ik zag online dat beeld van een weglopende Tim, met onderin de tekst ''volgende week'' nu niet in beeld, terwijl het er toch echt was, het staat denk ik wel elders op de site. En ook het beeld van die Doka is nergens terug te vinden. Wel vervelend, want daarop heb ik mijn hele bericht  (antwoord 155) gebaseerd.

Wie kan ze boven water halen?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #154 Gepost op: 19-01-2013, 20:01:34 »

Wellicht nog veelzeggender is Tania's reactie op het groene scherm van Kees.

Ook telling: Dat ze eerst aan de verkeerde kant kijkt voor haar tas. Ze hangt nog zo in haar verbazing/verwarring over het groene scherm en het feit dat 'Mol' Tim daar nog zit, dat ze kennelijk vergeten is waar haar tas ook al weer stond. De Mol zal hier zijn/haar focus niet over verliezen.

 ::vergroot::

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2013, 21:09:25 »
Het zal mij benieuwen wie Tania nu als mol neemt. Ze was zo voor Tim en hij vliegy eruit. Tania kan weer helemaal opnieuq beginnen (net als Tim trouwens).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #156 Gepost op: 19-01-2013, 21:40:41 »
Het enige dat je zou kunnen zeggen: Tim blijft als laatste over, maar we hebben geen rood scherm gezien maar ook geen groen scherm.

Je zou dus kunnen stellen: 7 kandidaten, waarvan de eerste 6 een groen scherm krijgen, MOET haast wel betekenen dat de 7e eigenlijk rood zou moeten krijgen.

Want als Tim de test NIET als slechtste heeft gemaakt, en hij loopt de kans op deze manier uit het spel te moeten verdwijnen, dan is dat niet eerlijk ten opzichte van Tim, dus ik ga ervan uit dat de zes zichtbaar getoonde groene schermen ''op eigen kracht'' zijn verdiend.

Terug naar Tania dan, want dit is en blijft het Tania-topic: ze nam op de boot de regie stevig in handen, gebruikt een communicatiemethode waar ze zelf mee kwam, en vervolgens loopt het navigeren volgens diezelfde methode volledig in het honderd.



@Moedermol. bedankt, ik dacht al dat ik spoken zag, maar dat beeld met die 500 zegt mij dat in elk geval de koker met DAT fotostrookje erin, niet kan zijn geopend. Het moet gezegd worden, ik mis tot nu toe ook het verband met Tim, wellicht komt dat nog.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 21:45:34 door Bodejos »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2013, 03:54:25 »
Aflevering 3 was duidelijk bedoeld om Tania zo verdacht mogelijk te maken.

Ben ik niet helemaal volledig met je eens, want:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

;)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2013, 04:57:40 door Avogadro »

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #158 Gepost op: 20-01-2013, 14:23:47 »
 dat ze vergat dat de posten op de kant een veel beter overzicht hadden

Toch hebben die posten m. i. ook een verwarrende rol gespeeld (zie Daniël die een foto laat maken van -500 )

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #159 Gepost op: 20-01-2013, 16:49:31 »
Ben ik niet helemaal volledig met je eens, want:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

;)

Klopt, dat had Tania direct nog een stukje verdachter gemaakt. In jouw scenario is die conclusie volgende week met zekerheid te maken, dat maakt dan ook niet veel verschil. Los daarvan, de rest van de edit was er al duidelijk op gericht om Tania als Mol naar voren te schuiven, daar kun je niet echt omheen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2013, 17:08:44 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!