Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tania Kross  (gelezen 130054 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #280 Gepost op: 5-02-2013, 22:37:11 »
Na aflevering 5 is het wel zeer onwaarschijnlijk geworden dat Tania de Mol is.



Bij het weerwolven schakelt ze direct Mol Daniël uit wat de kans op het winnen van 1500 euro vergroot.



Bij het goudzoeken vindt ze maarliefst vijf stukjes tin (500 euro waard) waar anderen er maar één, twee of drie vinden.



In afl. 4 bij de touwbrug zorgden Tania's woorden ook al voor het meeste geld in de pot: 275 euro. Paulien (175), Zarayda (150), Kees (75).



En had de groep bij het dictee (afl. 2) voor Tania's optie gekozen dan was er 1000 euro verdiend in plaats van 500.

Als Mol zou ze wel een hoop uit te leggen hebben na de ontknoping! ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #281 Gepost op: 5-02-2013, 22:39:55 »
Als Mol zou ze wel een hoop uit te leggen hebben na de ontknoping! ::jaja::
Kees ook, maar dat leggen wij al voor hem uit omdat we zo graag in die tunnel willen zitten :P
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #282 Gepost op: 5-02-2013, 22:45:15 »
Kees ook, maar dat leggen wij al voor hem uit omdat we zo graag in die tunnel willen zitten :P

Kan zijn, maar we hebben het hier over Tania. ;)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2013, 06:41:15 »


Als Mol zou ze wel een hoop uit te leggen hebben na de ontknoping! ::jaja::

Lijkt mij voor een mol geen probleem hoor : een hoop uitleggen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2013, 11:00:07 »
Bij het weerwolven schakelt ze direct Mol Daniël uit wat de kans op het winnen van 1500 euro vergroot.

Maar Daniël had zichzelf effectief al verraden toen Zarayda hem aansprak. Dan kan de mol net zo goed (zogenaamd) een goede daad verrichten en zo wat goodwill opbouwen.


Bij het goudzoeken vindt ze maarliefst vijf stukjes tin (500 euro waard) waar anderen er maar één, twee of drie vinden.

Het bijzondere is dat 5 boven het gemiddelde van 3 à 4 stukjes tin ligt, waarvan je verwacht dat dat ook zo verdeeld wordt in de hoopjes zand voor de deelnemers. Dus ik denk dat het hier om een hint gaat, als in de "Big Five".


In afl. 4 bij de touwbrug zorgden Tania's woorden ook al voor het meeste geld in de pot: 275 euro. Paulien (175), Zarayda (150), Kees (75).

Ten eerste, ik zou de helft van die bedragen schatten (en de andere helft voor de kabellopers).

Bij deze opdracht ga ik ervan uit dat Tania bewust op de eerste positie van woordroepers gepositioneerd is. Art vroeg specifiek voor mensen met o.a. een heldere stem; dus zeker ook Tania. Ik vermoed een hint in de woorden die Tania uitkoos, maar daar kom ik verder niet uit.


En had de groep bij het dictee (afl. 2) voor Tania's optie gekozen dan was er 1000 euro verdiend in plaats van 500.

De uitkomst van de schrijfoefening is niet exact te voorspellen. Dan kun je als mol bij zo'n beslissing het beste maar niet te veel opvallen. En dat heeft Tania hier gedaan.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2013, 12:37:57 »
Het bijzondere is dat 5 boven het gemiddelde van 3 à 4 stukjes tin ligt, waarvan je verwacht dat dat ook zo verdeeld wordt in de hoopjes zand voor de deelnemers. Dus ik denk dat het hier om een hint gaat, als in de "Big Five".
Wie zegt dat er 25 'goudklompjes' over de zandhopen verdeeld zijn!? Ze hadden er 25 nodig, maar misschien waren er wel meer. Misschien zaten er in elke zandhoop wel 5, of 7, ...

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #286 Gepost op: 6-02-2013, 12:39:56 »
Wie zegt dat er 25 'goudklompjes' over de zandhopen verdeeld zijn!? Ze hadden er 25 nodig, maar misschien waren er wel meer. Misschien zaten er in elke zandhoop wel 5, of 7, ...

exact.
Er is alleen gezegd dat ze er 25 moesten vinden.
For all we know zaten er wel 10 in ieders hoopje.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #287 Gepost op: 6-02-2013, 12:40:39 »
Wie zegt dat er 25 'goudklompjes' over de zandhopen verdeeld zijn!?

Art.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #288 Gepost op: 6-02-2013, 16:34:59 »
Er is alleen gezegd dat ze er 25 moesten vinden. For all we know zaten er wel 10 in ieders hoopje.

Om de sleutel te maken waren precies 25 stukjes afgewogen tin nodig. Dus is het aannemelijk dat niet meer tin "gewonnen" kon worden.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #289 Gepost op: 6-02-2013, 18:59:11 »
Om de sleutel te maken waren precies 25 stukjes afgewogen tin nodig. Dus is het aannemelijk dat niet meer tin "gewonnen" kon worden.
Dat vind ik helemaal niet aannemelijk.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #290 Gepost op: 6-02-2013, 20:50:39 »
Dat vind ik helemaal niet aannemelijk.

Nou, mooi voor jou dan dat er iemand, ik, niet met je eens is...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #291 Gepost op: 7-02-2013, 04:39:41 »
Aangezien Tania er 5 vindt (en je ervan uit kunt gaan dat er in elke "hoop" evenveel stukjes liggen), zullen er vast meer dan 25 stukjes liggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #292 Gepost op: 7-02-2013, 07:50:34 »
Of Tania is de mol en heeft bijvoorbeeld al in NL geoefend en vindt dus zo gemakkelijk de 5 stukjes tin.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #293 Gepost op: 7-02-2013, 09:10:27 »
Of Tania is de mol en heeft bijvoorbeeld al in NL geoefend en vindt dus zo gemakkelijk de 5 stukjes tin.
Waarom zou ze dat als mol doen? Meer stukjes is meer geld in de pot.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #294 Gepost op: 7-02-2013, 09:45:57 »
Waarom zou ze dat als mol doen? Meer stukjes is meer geld in de pot.

Omdat dat op de Big Five slaat.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #295 Gepost op: 7-02-2013, 10:08:20 »
Of Tania is de mol en heeft bijvoorbeeld al in NL geoefend en vindt dus zo gemakkelijk de 5 stukjes tin.

Als het de bedoeling was dat Tania als mol precies 5 stukjes tin zou vinden had ze deze natuurlijk gewoon al in haar jaszak zitten en deed ze net alsof ze ze vond steeds.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #296 Gepost op: 7-02-2013, 10:12:07 »
Als het de bedoeling was dat Tania als mol precies 5 stukjes tin zou vinden had ze deze natuurlijk gewoon al in haar jaszak zitten en deed ze net alsof ze ze vond steeds.

Ja ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk ook dat de opdracht waarvoor de mol geoefend kan hebben (die er altijd wel in zit) nog moet komen.

Offline siempe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #297 Gepost op: 7-02-2013, 12:19:03 »
Waarom zou ze dat als mol doen? Meer stukjes is meer geld in de pot.

Misschien omdat een mol goed kan graven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #298 Gepost op: 7-02-2013, 13:23:18 »
Waarom zou ze dat als mol doen? Meer stukjes is meer geld in de pot.
Omdat dat op de Big Five slaat.
Misschien omdat een mol goed kan graven.

Volgens mij is het nog steeds de bedoeling dat de Mol de boel saboteert en geld uit de pot probeert te houden. Niet dat hij allemaal hints gaat zitten geven. Een hint af en toe is leuk, maar niet als dat de pot spekt.

Dus nee, Tania is niet de Mol.
The British are not impressed.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #299 Gepost op: 7-02-2013, 13:55:12 »
Nee ach, ik hou de droom van Avogadro nog even in stand :P Geloof er zelf ook niet zo in, maar altijd leuk als er mensen in een andere tunnel zitten dan jijzelf.