Auteur Topic: Vragen over WieIsDeMol.com  (gelezen 106999 keer)

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2014, 15:52:24 »
Zou geen slecht idee zijn om na afloop de testresultaten te publiceren. Dan zie je écht of en hoe mensen de mol wel of niet op het spoor kwamen en ben je direct van het gezeur over oneerlijkheid af. Is er een argument voor de makers om dit NIET te doen?
Prince is de mol!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2014, 18:22:46 »
Dit lijkt me misschien iets voor het Vragenvuur op de MFD. Daar kun je vragen aan de makers van het programma stellen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2014, 09:31:05 »
Dit lijkt me misschien iets voor het Vragenvuur op de MFD. Daar kun je vragen aan de makers van het programma stellen.

Mocht iemand hem willen stellen, mijn dank zou groot zijn
Prince is de mol!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2014, 10:46:15 »
Ik heb je vraag even in dit gezet zodat hij eventueel tijdens de fandag gesteld kan worden :D

Mocht je nog meer vragen voor de crew of de kandidaten hebben dan kun je ze daar stellen ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2014, 21:03:25 »
Is het misschien mogelijk dat er naast het algemene topic per aflevering ook topics komen voor een specifieke opdracht / executie? Nu wordt alles over een aflevering in hetzelfde topic gedumpd en vind ik het vaak overkomen als chaos. Om de huidige aflevering uit te halen: Om de paar posts, post iemand weer iets over de geschminkte personen, en valt de rest weer in het water. Een apart topic voor die opdracht, voor de fabrieksopdracht en de executieopdracht maken het wat mij betreft wat overzichtelijker. Het algemene topic voor de aflevering zou je aan kunnen houden voor opmerking die over de gehele aflevering gaan.

Ik zag dat ik ondertussen niet de enige ben die zich hieraan begint te irriteren en bedacht me deze oplossing.

Dit forum is natuurlijk bedoeld om je verdenkingen mogelijke hints enz te delen en te bespreken. Dit topic in het bijzonder is natuurlijk bedoeld voor dingen die te maken hebben met aflevering 2.

De obsessie met de foto begint nu echter het hele topic onder te sneeuwen en maakt het lastig andere dingen te bespreken. Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ik dreig hierdoor af te haken. Kan dit niet even worden verplaatsd naar een apart topic? Verder: de mol op zo'n foto zou natuurlijk erg leuk zijn, schmink, een pruik, verkleden, daar kan ik in komen. Maar "een stukle klei" zoals ik langs zie komen... Wat hebben ze nou opeens ook mensen van de tv kantine/lord of the rings ingehuurd? En als wij er met verschillende foto's en meerdere mensen met uren kijken niet uit komen, wat is dan nog het punt? Als wij er al niets van kunnen maken waarom de kandidaten dan wel, die met zijn alleen maar een paar seconden naar een tablet kijken... Bovendien hebben zij helemaal geen reden om de mol op deze foto te zoeken. Ik zou er het nut niet van inzien.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Het begint een beetje oeverloos te worden.

Ik zag wel dat er ondertussen al een moderator op gereageerd had, met het verzoek om dergelijke posts met foto's niet meer te citeren, of om de afbeeldingen te verkleinen / in spoiler te zetten, maar ik heb zelf het idee dat dat de oplossing zal zijn voor het probleem.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2014, 21:06:23 »
Is het misschien mogelijk dat er naast het algemene topic per aflevering ook topics komen voor een specifieke opdracht / executie? Nu wordt alles over een aflevering in hetzelfde topic gedumpd en vind ik het vaak overkomen als chaos. Om de huidige aflevering uit te halen: Om de paar posts, post iemand weer iets over de geschminkte personen, en valt de rest weer in het water. Een apart topic voor die opdracht, voor de fabrieksopdracht en de executieopdracht maken het wat mij betreft wat overzichtelijker. Het algemene topic voor de aflevering zou je aan kunnen houden voor opmerking die over de gehele aflevering gaan.

Ik zag dat ik ondertussen niet de enige ben die zich hieraan begint te irriteren en bedacht me deze oplossing.

Ik zag wel dat er ondertussen al een moderator op gereageerd had, met het verzoek om dergelijke posts met foto's niet meer te citeren, of om de afbeeldingen te verkleinen / in spoiler te zetten, maar ik heb zelf het idee dat dat de oplossing zal zijn voor het probleem.

We zijn aan het  brainstormen hoe het beter kan ;) Het is gewoon lasig, wnat het is erg druk hier.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2014, 21:59:02 »
Ik heb het vermoeden dat jullie het dit jaar erg druk hebben met moderaten, maar em... komt er dit jaar ook een overzicht van opdracht waarbij je kan scoren hoe leuk je ze vindt? Ik mis het eigenlijk wel. Ik vond het altijd wel leuk om te zien hoe mijn mede molfans de opdrachten waardeerden. (Of werd het amper gebruikt? Dan snap ik heel goed dat jullie het laten liggen en is het jammer maar helaas voor mij.)

 ::hyper::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2014, 22:02:05 »
Ik gooi deze vraag even bij de crew op het forum Rat ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2014, 22:02:44 »
[K]omt er dit jaar ook een overzicht van opdracht waarbij je kan scoren hoe leuk je ze vindt? Ik mis het eigenlijk wel. Ik vond het altijd wel leuk om te zien hoe mijn mede molfans de opdrachten waardeerden. (Of werd het amper gebruikt? Dan snap ik heel goed dat jullie het laten liggen en is het jammer maar helaas voor mij.)

 ::hyper::

Het staat nu onder "interactie". ::ok:: Nog niet bijgewerkt tot en met aflevering 2 helaas. Ik vind het ook altijd erg leuk om de opdrachten te waarderen. ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2014, 22:10:34 »
Ik gooi deze vraag even bij de crew op het forum Rat ::ok::
Het staat nu onder "interactie". ::ok:: Nog niet bijgewerkt tot en met aflevering 2 helaas. Ik vind het ook altijd erg leuk om de opdrachten te waarderen. ;D
Ah, bedankt! Ik zat te kijken onder overzichten waar het de de afgelopen jaren stond. In heb de interactie tab al heel vaak open gehad (om honderd keer per week mijn pool aan te passen) maar had hem daar nooit bewust waargenomen.

 ::ok::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2014, 23:37:31 »
We zijn aan het  brainstormen hoe het beter kan ;) Het is gewoon lasig, wnat het is erg druk hier.

Dan hoop ik dat mijn suggestie mee genomen in het brainstormen en dan zie ik uiteindelijk wel of er wat van terecht komt of dat er een andere oplossing komt :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2014, 23:45:36 »
Het staat nu onder "interactie". ::ok:: Nog niet bijgewerkt tot en met aflevering 2 helaas. Ik vind het ook altijd erg leuk om de opdrachten te waarderen. ;D

Ondertussen wel. ::jaja:: Dus waarderen maar... ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2014, 09:43:02 »
Ik wil mijn antwoord in de poll "Wie is de Mol?" veranderen, maar de mogelijkheid "verwijder stem" is er bij die poll niet. Kan dit veranderd worden? :)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2014, 16:13:56 »
Ik wil mijn antwoord in de poll "Wie is de Mol?" veranderen, maar de mogelijkheid "verwijder stem" is er bij die poll niet. Kan dit veranderd worden? :)

Ik heb Miek1999 een PM gestuurd met de vraag of zij er bezwaar tegen heeft om deze optie toe te voegen. Zodra ik de toestemming heb zal ik het veranderen :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2014, 20:27:33 »
Waarom is er een berichtlengtelimiet van 5000 tekens? Een serieuze verhandeling over wie de mol is, is langer. Zelfs nu al op basis van 2 afleveringen, en in het verleden heb ik hele verhandelingen zien opgesplitst worden. Wat is daar precies de gedachte achter?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2014, 21:29:03 »
Waarom is er een berichtlengtelimiet van 5000 tekens? Een serieuze verhandeling over wie de mol is, is langer. Zelfs nu al op basis van 2 afleveringen, en in het verleden heb ik hele verhandelingen zien opgesplitst worden. Wat is daar precies de gedachte achter?

Het is forum en geen site waar je je blog op kwijt kunt. Daar zijn andere sites voor.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2014, 21:58:27 »
Ik heb Miek1999 een PM gestuurd met de vraag of zij er bezwaar tegen heeft om deze optie toe te voegen. Zodra ik de toestemming heb zal ik het veranderen :)

Dank je. Zou leuk zijn; als ik mijn stem van Tygo naar Freek verander stoot laatstgenoemde meteen door naar plaats 2 op het moment. ;)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2014, 22:46:26 »
Waarom is er een berichtlengtelimiet van 5000 tekens? Een serieuze verhandeling over wie de mol is, is langer. Zelfs nu al op basis van 2 afleveringen, en in het verleden heb ik hele verhandelingen zien opgesplitst worden. Wat is daar precies de gedachte achter?
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet echt. Persoonlijk lees ik die lange berichten helemaal niet en de mensen die ik er over spreek lezen ze eigenlijk ook niet. Ik zie het nut dus niet van zulke lange berichten, laat staan de mogelijkheid om ze nóg langer te maken :P.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2014, 00:49:36 »
Ik vind het ook geen probleem, ik vroeg het me gewoon af (ook omdat ik het niet gewend ben van andere forums), dus ik dacht, da's een aardige voor "Vragen over WieIsDeMol.com" :)

Maar de vraag is beantwoord, waarvoor dank :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #59 Gepost op: 18-01-2014, 19:20:28 »
Ik heb geen vraag, maar een verzoek.

Als de moderators berichten aanpassen wegens crossposten, willen jullie dan wel een link naar het andere topic in het bericht plaatsen? Er is namelijk net een post aangepast in het Freek-topic om deze reden, maar ik snap nu totaal niet wat hij wilde zeggen en kan ook niet vinden welke post er dan gecrosspost werd. Zie hier, de post van Toke2012.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51208.msg1648161#msg1648161