Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek  (gelezen 89151 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #60 Gepost op: 4-01-2014, 12:41:36 »
nouja...goed Art weet ook niet hoe daphne die test heeft ingevuld. en wij ook niet, al heeft ze die naar eigen zeggen random ingevuld. dus vanuit Art gezien weet Daphne meer. ze kan de vragen hebben opgeschreven of onthouden (het waren er maar 10) en dan proberen uit te vogelen wie daar bij hoorden. Als ze alles op 1 iemand had ingevuld, dan wist ze zeker meer. maar in ieder geval dat de gene op wie ze hem ingevuld heeft (als dat meerdere zijn) welke minder kans hebben om uberhaupt mol te zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #61 Gepost op: 4-01-2014, 15:03:16 »
*Streept Daphne door

Ik denk nog steeds dat een mol nooit rood krijgt. Het is ook nog nooit voorgekomen dus er is geen reden om het niet te geloven ;D.
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Oke, er is dit jaar niet gezegd dat de mol geen rood scherm kon krijgen, maar toch geloof ik het niet... (zoals uit eerdere jaren reeds bekend is) Dus: een gewone kandidaat.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #62 Gepost op: 4-01-2014, 15:22:25 »
Het is natuurlijk ok zo dat als Daphne de mol is dat ze dit dan verrekte goed zou hebben geacteerd. Want de mol zou weten dat het allemaal nep is.

Ik zeg niet dat Daphne niet kan acteren maar wat we zien is volgens mij echt wel echt. Dat is voor mij de voornaamste reden voor mij voor Daphne niet de mol, althans met betrekking tot de executie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #63 Gepost op: 4-01-2014, 15:33:04 »
Ik had het over de filmpjes die in het hoekje verschenen, dus de beelden waarin maurice iets voor het klokhuis doet, waar we Jan Willem de afvaller van widm gaat interviewen in de Roodshow, waarin Owen de albert heijn voor schut zet...die filmpjes...

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #64 Gepost op: 4-01-2014, 15:38:58 »
Ik wilde hier ook nog even aangeven, dat bij de enveloppen die worden getoont, voor aflevering 9, een envelop geadresseerd aan daphne was
2e brievenbus, 1 van de 2 brieven.
Kan relevant zijn..

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #65 Gepost op: 4-01-2014, 16:53:49 »
Het is natuurlijk ok zo dat als Daphne de mol is dat ze dit dan verrekte goed zou hebben geacteerd. Want de mol zou weten dat het allemaal nep is.

Ik zeg niet dat Daphne niet kan acteren maar wat we zien is volgens mij echt wel echt. Dat is voor mij de voornaamste reden voor mij voor Daphne niet de mol, althans met betrekking tot de executie.

Wel opvallend dat zij tijdens dat "acteren" dan steeds haar handen met rood gelakte nagels voor haar ogen hield.

Heeft Iemand ook haar schijnbeweging tijdens de uitleg van de eerste opdracht al op gemerkt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #66 Gepost op: 4-01-2014, 17:11:13 »
Ik wilde hier ook nog even aangeven, dat bij de enveloppen die worden getoont, voor aflevering 9, een envelop geadresseerd aan daphne was
2e brievenbus, 1 van de 2 brieven.
Kan relevant zijn..

Ik wil bij dezen graag even voorstellen dat we allerlei 'voortboordurende' speculatie aangaande de enveloppen laten voor wat die zijn (qua serieuze discussie dan althans, iedereen die gewoon speculeren wil prima sws  ::tandpastasmiley:: ) tot we aflevering 2 gezien hebben.

We weten nog helemaal niks over wie wat zendt naar wie, waarom etc.
Er zit bijna zeker een twist aan vast zodat niet al dat geld inderdaad zomaar zekergesteld wordt, lijkt mij.. Dus voordat we voorbarige conclusies trekken, zou ik voorstellen dat we eerst even afwachten wat nou precies de bedoeling is.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #67 Gepost op: 4-01-2014, 17:22:50 »
Ik wil bij dezen graag even voorstellen dat we allerlei 'voortboordurende' speculatie aangaande de enveloppen laten voor wat die zijn (qua serieuze discussie dan althans, iedereen die gewoon speculeren wil prima sws  ::tandpastasmiley:: ) tot we aflevering 2 gezien hebben.

We weten nog helemaal niks over wie wat zendt naar wie, waarom etc.
Er zit bijna zeker een twist aan vast zodat niet al dat geld inderdaad zomaar zekergesteld wordt, lijkt mij.. Dus voordat we voorbarige conclusies trekken, zou ik voorstellen dat we eerst even afwachten wat nou precies de bedoeling is.  :)

prima.
zoals je ziet leg ik er ook nog geen conclusies aan vast. maar meld ik vast wat ik zie omdat het eventueel relevant kan zijn met informatie die we nog gaan krijgen. misschien nog niet eens in aflevering 2.  ;D

ik vind het wel fijn om zoveel mogelijk informatie te zoeken, hebben, en te delen. hoe meer info, hoe meer verbindingen we kunnen maken.
was dus goed bedoeld supernova. Ben het vervolgens ook met je eens dat we er niet allerlei conclusies aan moeten trekken, en eindeloze discussies over hoeven te houden. :P ::ok::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #68 Gepost op: 4-01-2014, 18:38:36 »
Ik snap niet dat mensen haar doorstrepen als mol omdat ze een rood scherm heeft  ???
Dat is toch gewoon een door molloten verzonnen regel?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #69 Gepost op: 4-01-2014, 19:09:28 »
Ik snap niet dat mensen haar doorstrepen als mol omdat ze een rood scherm heeft  ???
Dat is toch gewoon een door molloten verzonnen regel?
Het is in elk geval nooit publiekelijk bevestigd door de programmamakers.

Ook de opmerking van Art: "... jij weet meer dan de rest," is natuurlijk leuk om tegen de mol te zeggen. Art zegt ook niet dat Daphne de meeste foute antwoorden heeft, alleen dat ze de rest van de aflevering heeft om haar rode scherm groen te maken.

Daphne verdenk ik overigens zelf op dit moment nog niet.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #70 Gepost op: 4-01-2014, 23:06:10 »
Het is wel zo dat als Daphne de mol is, dan is die hele executie gescript. Nou weet ik dat WIDM het programma van de mindfucks is, maar een hele executie scripten en dan expres de mol die het slechtste laten maken? Dat gaat er bij mij eigenlijk gewoon niet zo in.

Dus wat mij betreft is Daphne wel mol-af.

Wat heel vervelend is, want het idee Daphne-kan-de-mol-niet-zijn is voor haar heel nadelig - ze kan verdenkingen op zich laden wat ze wil maar iedereen houdt die eerste executie in gedachte. Niet dat iedereen dezelfde redenatie volgt, maar toch.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #71 Gepost op: 4-01-2014, 23:16:27 »
Ik zie het de makers wel doen hoor, die executie scrippen  ::jaja::
Dan is meteen dat hele gerucht van de mol krijgt geen rood de wereld uit.

Ik zit echt in een diepe tunnel jongens  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #72 Gepost op: 4-01-2014, 23:32:08 »
Ik zie het de makers wel doen hoor, die executie scrippen  ::jaja::
Zeker omdat Art bij het rode scherm van Daphne tegen haar het volgende zei: "Gefeliciteerd, jij weet meer dan de rest."

Ieder seizoen is er één persoon die meer weet dan de rest: de mol!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #73 Gepost op: 4-01-2014, 23:35:47 »
Het is wel zo dat als Daphne de mol is, dan is die hele executie gescript. Nou weet ik dat WIDM het programma van de mindfucks is, maar een hele executie scripten en dan expres de mol die het slechtste laten maken? Dat gaat er bij mij eigenlijk gewoon niet zo in.

Dus wat mij betreft is Daphne wel mol-af.

Wat heel vervelend is, want het idee Daphne-kan-de-mol-niet-zijn is voor haar heel nadelig - ze kan verdenkingen op zich laden wat ze wil maar iedereen houdt die eerste executie in gedachte. Niet dat iedereen dezelfde redenatie volgt, maar toch.

Dit.
Wat ik onbegrijpelijk vind is waarom ze de kleur van het scherm niet individueel aan de kandidaten hebben laten zien (zoals toen Paul Rabbering rood had). Dan had niemand hoeven weten dat Daphne rood had. Brengt ook weer een extra lieg-spel-element in het spel. Jammer, maarja wel leuke twist hoor productie  ::ok::.

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #74 Gepost op: 5-01-2014, 00:33:49 »
Was er nu werkelijk 1 iemand die geloofde dat de serie met een echte definitieve test-en-executie begint en dat er daadwerkelijk meteen iemand af zou vallen?

Het rode scherm van Daphne, mol of niet, zegt mij derhalve niks en sluit ook niks uit voor mij. Ik vond Art's "gefeliciteerd, jij weet meer dan de rest." nog het meest opvallend aan dit begin. Ze hebben in ieder geval de eerste aflevering bij 4 of 5 verschillende kandidaten mogelijke "schijnbewegingen" laten zien.

De muziekale hint naar de afvaller wijst wel erg naar Daphne trouwens. David Bowie met "Changes". Daphne Bunskoek met een rood en groen shirt scherm.



Zou ook weer Owen kunnen wezen....die veranderd nogal eens van uiterlijk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #75 Gepost op: 5-01-2014, 00:41:44 »
Was er nu werkelijk 1 iemand die geloofde dat de serie met een echte definitieve test-en-executie begint en dat er daadwerkelijk meteen iemand af zou vallen?
Misschien dat de kandidaten dit dachten tot het eind van die executie, maar dan is de vraag, wat is het nut van die hele poppenkast geweest? Je doet dit niet even leuk als grapje om er met een gimmick in te komen. Deze executie moet bijna nog een vervolg krijgen. Ofwel in combinatie met de tweede executie ("dan nu verder met de rest"?), ofwel later in de serie.

Nu ik er zo over nadenk, trouwens... Straks, helemaal aan het eind van de serie, gaat de Mol bekend gemaakt worden. Patrick werd destijds heel theatraal onthuld, met een enorme flashback, helemaal terug naar de bus, de allereerste opdracht. Anne-Marie had een soortgelijke bekendmaking in de Dakota op IJsland, Kees werd bekend in de kerk, met The Mole Is Case. Dus hoe wordt het dit jaar? De mogelijkheid is er dat er weer zoiets gebeurt, aan het eind blikken we terug op de allereerste beelden, en daaruit blijkt dan wie de Mol is. En ik durf wel te wedden dat het deze executie wordt.
Maar ja, wat dan? Toch Daphne? Is dat niet heel erg duidelijk? Wie dan wel? Of... zit er een hint in alle nog komende executies, gaan we nog een rode draad ontdekken? (Dus toch iets wat te maken heeft met Arts uitspraken over 'de rest'?)
The British are not impressed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #76 Gepost op: 5-01-2014, 01:07:44 »
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Oke, er is dit jaar niet gezegd dat de mol geen rood scherm kon krijgen, maar toch geloof ik het niet... (zoals uit eerdere jaren reeds bekend is) Dus: een gewone kandidaat.
Nouja Daphne leek wel echt oprecht in haar emoties, dus naast het rode scherm (of je nou gelooft of de mol die wel of niet kan krijgen) is ze voor mij nog steeds niet de mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #77 Gepost op: 5-01-2014, 01:15:53 »
Dat een test en executie niet gescript zou kunnen worden, is geen argument. Het is al eerder gebeurd, maar toen met een percentage ipv een rood scherm.
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #78 Gepost op: 5-01-2014, 01:16:30 »
Misschien dat de kandidaten dit dachten tot het eind van die executie, maar dan is de vraag, wat is het nut van die hele poppenkast geweest? Je doet dit niet even leuk als grapje om er met een gimmick in te komen. Deze executie moet bijna nog een vervolg krijgen. Ofwel in combinatie met de tweede executie ("dan nu verder met de rest"?), ofwel later in de serie.

Nu ik er zo over nadenk, trouwens... Straks, helemaal aan het eind van de serie, gaat de Mol bekend gemaakt worden. Patrick werd destijds heel theatraal onthuld, met een enorme flashback, helemaal terug naar de bus, de allereerste opdracht. Anne-Marie had een soortgelijke bekendmaking in de Dakota op IJsland, Kees werd bekend in de kerk, met The Mole Is Case. Dus hoe wordt het dit jaar? De mogelijkheid is er dat er weer zoiets gebeurt, aan het eind blikken we terug op de allereerste beelden, en daaruit blijkt dan wie de Mol is. En ik durf wel te wedden dat het deze executie wordt.
Maar ja, wat dan? Toch Daphne? Is dat niet heel erg duidelijk? Wie dan wel? Of... zit er een hint in alle nog komende executies, gaan we nog een rode draad ontdekken? (Dus toch iets wat te maken heeft met Arts uitspraken over 'de rest'?)

Daar zeg je me wat met dat teruggaan naar de eerste beelden  ::oink::
Dat zou zomaar Jan Willem kunnen zijn die zegt: "ik maak me bekend"
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #79 Gepost op: 5-01-2014, 02:35:46 »
Het is wel zo dat als Daphne de mol is, dan is die hele executie gescript. Nou weet ik dat WIDM het programma van de mindfucks is, maar een hele executie scripten en dan expres de mol die het slechtste laten maken? Dat gaat er bij mij eigenlijk gewoon niet zo in.
Het zou me niks verbazen als Arjen in seizoen 10 eigenlijk een rood scherm had moeten krijgen toen hij als enige z'n scherm te zien kreeg, maar ze het scherm groen hebben gemaakt omdat er altijd een aflevering moet zijn waarin er niemand afvalt.
Dat was een lange zin.
Brevis esse laboro, obscurus fio.