Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 106820 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2014, 02:53:19 »
Wat ik trouwens wel handig vindt om te vermelden en benieuwd ben naar jullie reactie is wat jullie eigenlijk vinden opvallen aan de reacties van de kandidaten na een groen scherm.
Als je even gaat terugkijken naar vroegere seizoenen (s5,6,7,8,9,10) lijken de kandidaten veel meer nuchter te reageren op een groen scherm. Hiermee maken ze het ook spannender vindt ik.
Nu kan je als kandidaat altijd zenuwachtiger zijn dat iemand anders, maar als je kijkt naar gemiddelde reacties, vanaf seizoen 11 (dus de laaste 3 seizoen incl deze vind ik de reacties VEeel heftiger na een groen scherm, zie Tygo, Daphne, Susan, Freek en Aaf. Owen is de enigste die redelijk rustig blijft, bij jennifer is het een beetje half half. Maar ik vind dit wel opvallend, kandidaten zien toch zo aan elkaar of iemand ECHT zenuwachtig is?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2014, 08:24:10 »
Wat ik trouwens wel handig vindt om te vermelden en benieuwd ben naar jullie reactie is wat jullie eigenlijk vinden opvallen aan de reacties van de kandidaten na een groen scherm.
even de reacties doorlezen, er is iemand die zich inderdaad daar mee bezig houdt. lightman is zijn gebruikersnaam dacht ik...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2014, 12:10:43 »
@Lo even een ding..

Je gaat er - gezien je aannames, voor zover ik kan nagaan - vanuit dat de Avro poll dit jaar opnieuw gemanipuleerd is? (Als ik fout zit hiermee graag even corrigeren.  ;)).

Vorig jaar werd die duidelijk niet gemanipuleerd. Toen was er ook een tweede scherm en 'verdenkingen tijdens' verhaal tijdens de Moltalk hoewel Kees daarin weinig besproken werd, ondanks dat hij altijd een van de hoofdverdachten was.

Nu is het begrijpelijk dat ze dat niet meer wilden in Moltalk en misschien wordt de top drie als van te voren gemanipuleerd, goed mogelijk.. Maar wat als het nou een mix is..? De werkelijke verdenkingen van de Mol in de top drie/vier samen met al dan niet gemanipuleerde andere resultaten?  ???

Vorig jaar hebben ze dat principe immers ook losgelaten waarom nu niet de Mol lekker op bijvoorbeeld plaats 3 of 4 laten staan bijvoorbeeld?  :)
Het is sws visueel lang niet meer zo duidelijk wie nu bovenaan in de verdenkingen staan, immers?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 12:14:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2014, 16:31:36 »
@Lo even een ding..
......
Het is sws visueel lang niet meer zo duidelijk wie nu bovenaan in de verdenkingen staan, immers?
Exact (dat laatste). Verleden jaar was het zo dat Tim steeds 1e stond maar Kees wel 2e. Dat was al niet meer vorm gegeven in zo'n trapvorm-top3 maar iedereen stond gewoon op een rijtje zoals nu ook. Dus minder focus. Dus ik denk dat de manipulatie er minder om is geworden maar denk wel nog altijd dat radicaal populaire kandidaten de mol niet zijn dus blijft interessant wie de goegemeente als mol aanwijst.

Verleden jaar is de focus dus verlegd door de AVRO. Gedwongen door andere sociale media waar de mol vaak allang gevonden was maar de AVRO star vasthield van niet dmv die poll. Heden is de AVRO dus gewoon lekker mistig, zoals dat niet bespreken van Kees tijdens Moltalk en die vage rondjes op .nl nu.

Blijft normaliter staan dat te populaire kandidaten meestal de mol niet zijn. Zoals Tygo die nu veel door scholieren wordt aangewezen als de mol. Ik weet nog dat ik in het eerste seizoen er ook finaal intrapte. Momenteel let ik juist meer op wat NIET in beeld wordt gebracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2014, 17:28:54 »
Soms kan de mol ook zenuwachtig zijn in het begin, en dat kan ik heel goed begrijpen. Ik let wel op de reactie's van de kandidaten maar ik streep op basis hiervan nog niemand door na de eerste aflevering. Al vind ik de reactie's van Sofie al duidelijk genoeg om te zeggen dat ze een kandidaat is. Wel streep ik Tygo door, dat omdat ik vind dat hij een typische nepmol is en teveel op de voorgrond verschijnt. Tenzij hij juist de mol is en heel opvallend gaat mollen, zodat mensen denken dat hij de mol niet is  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2014, 19:36:08 »
Momenteel let ik juist meer op wat NIET in beeld wordt gebracht.

Idd.. prima dan zou dus de 'middenmoter' (i.e. een gemiddelde en minder duidelijke plaats 3 of 4 die minder prominent is) het ook kunnen zijn volgens jouw redenatie?  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 19:38:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2014, 20:31:19 »
Aan de vooravond van aflevering 2 nog even een last minute update.

Bij Sofie had ik op drie verschillende belangrijke momenten nog de surprise indicator van een korte snelle beweging van haar wenkbrauwen geconstateerd (HD met frame voor frame is mooi):
 
- Na de aankondiging van de eerste test en executie. Direct volgend op Art: "Laten we beginnen    maak je klaar   voor test en executie!"
- Bij het begin van de eerste executie wanneer Art Sofie meteen aanspreekt. Reactie op Art: "... en dan toch misschien nu al een rood scherm? Dat zou wel heel snel zijn he, Sofie?" (Wenkbrauwen gaan heel hoog en heftig; schrikreactie)
- Ook een reflex op haar groene scherm. Deze is erg snel en kort - wenkbrauwen waren al omhoog op het moment dat het beeld terug naar de groep switcht - maar is er wel degelijk.

Opgeteld bij de punten die ik eerder in dit topic al genoemd had is het het nu wel duidelijk dat Sofie de Mol niet is.

Om in populair reclame jargon af te sluiten. Deze informatie is tot 100% betrouwbaar.  ::jaja::



Dat ze eerst aan de groep wilde duidelijk maken dat zij en Owen een O en een S hadden gezien, omdat ze niets gezien hadden, is daarbij ook een goede reden dat ze de mol niet is. Waarom zou je jezelf verdacht willen maken als mol? Dan zeg je toch juist tegen Owen, ik zag 4 keer een lichtje knipperen. Lijkt me niet dat je dan over letters begint en het achteraf over cijfers blijkt te gaan, want dan heb je als mol in ieder geval Owen al op je en misschien nog meerdere.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2014, 21:25:50 »
Om de een of andere manier zie ik Daphne niet echt als Mol. Heeft niet zozeer met haar rood scherm te maken, wat mij betreft kan ook een Mol tot op zekere hoogte een rood scherm krijgen. 't Is gewoon een gevoel dat ik al de hele tijd bij haar heb sinds het spel begonnen is. Ze wilde het graag zijn maar werd niet gekozen door de productie. Daarnet nog een filmpje gezien van haar dat ze het al moeilijk vond om te zeggen of ze het leuk vond om mee te doen. Bevestigt een beetje mijn vermoeden dat ze het niet is.

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2014, 21:46:43 »
Ik streep Jennifer ook af, een te fanatieke kandidaat.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2014, 21:48:15 »
Nog steeds Daphne, Jennifer, Sofie en Tygo. Dunne stippellijn door Susan, is me iets te uitbundig en toont naar mijn mening echte frustratie als iets niet lukt.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2014, 21:50:59 »
Wie potentieel niet de mol zijn.

Tygo, Jennifer,  freek, jan-Willem,

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #71 Gepost op: 9-01-2014, 21:55:35 »
Na aflevering 2 zijn Tygo, Jennifer en Freek volgens mij niet de mol. Over Sofie heb ik ook m'n twijfels.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2014, 22:17:18 »
Jennifer is niet de mol. Verder moet ik nog eens goed nadenken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2014, 22:17:56 »
Owen    - 26 (7.4%)
Tygo    - 95 (26.9%)
Susan    - 11 (3.1%)
Jennifer    - 65 (18.4%)
Daphne    - 57 (16.1%)
Freek    - 20 (5.7%)
Sofie    - 17 (4.8%)
Jan Willem    - 32 (9.1%)
Aaf    - 30 (8.5%)

Totaal aantal stemmen: 140
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2014, 23:14:24 »
Daphne en Jennifer had ik vorige week al doorgestreept.
Tygo en Susan zijn na vanavond doorgestreept.
Hopelijk kan ik volgende week Aaf en Freek definitief doorstrepen.
🜃

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2014, 23:18:01 »
Daphne en Jennifer had ik vorige week al doorgestreept.
Tygo en Susan zijn na vanavond doorgestreept.
Hopelijk kan ik volgende week Aaf en Freek definitief doorstrepen.

Vind ik wel interessant: waarom heb je na deze aflevering Susan doorgestreept? Voor mij werd ze na afl. 1 minder verdacht maar is ze na deze aflevering weer wat gestegen op m'n lijstje.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2014, 23:20:11 »
Iedereen behalve Freek en Jan-Willem.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2014, 23:22:42 »
Vind ik wel interessant: waarom heb je na deze aflevering Susan doorgestreept? Voor mij werd ze na afl. 1 minder verdacht maar is ze na deze aflevering weer wat gestegen op m'n lijstje.
Onder andere vanwege de Kantonese opera. Qua molpositie zat ze daar samen met Owen niet op de juiste plek.
🜃

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2014, 23:25:34 »
Onder andere vanwege de Kantonese opera. Qua molpositie zat ze daar samen met Owen niet op de juiste plek.

Hoezo? Beide partijen hadden evenveel invloed op de uitslag; beide groepen moesten aanwijzen wie het meest op Owen en Susan leken (min of meer, niet helemaal precies maar dat laat ik even achterwege :P). Beide groepen wisten ook niet van elkaar wat ze gingen zeggen. Ik vind de positie van Owen en Susan niet per se een slechte molpositie, misschien wel iets minder goed omdat ze met een kleinere groep konden overleggen en daar dus invloed op uitoefenen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de mol NIET?
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2014, 23:27:35 »
Ik ga denk ik maar voor: Iedereen is niet de mol... Nou ja, laat ik maar reserves inbouwen door Freek, Sofie en Susan toch niet te noemen...