Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 32431 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2014, 10:13:45 »
Na Jennifer is het nu Aaf die duidelijk aangeeft op wie zij niet spreidt... Jen zei dat de mol zeker niet Freek, JW en Susan zijn, Aaf noemde naast haarzelf Susan en JW. De kans wordt dan weer een stuk groter dat een van hen de mol wel degelijk is. Aaf zat al heel lang wel op Sofie en Freek dus die vallen af als molkandidaat.

JW blijft ook nu weer onverdacht... maar al zijn verdachten zijn eruit. Als ik niet beter zou weten dan zou ik denken dat hij nu zelf afvalt ::) :P

Aanvullingen na afl. 6;

Tygo is wat geshift van Sofie naar Susan als zijn duidelijke nummer 1 mol.

Susan spreidt op Tygo en Sofie (zegt dat eerder ook nog bij de kerk) en zegt dat Freek en JW zeker niet de mol zijn.

Sofie zit nog altijd op Susan en Tygo.

JW zat op de afvallers maar is daar nu helemaal doorheen.

Freek noemt Sofie en Tygo en verdenkt Susan totaal niet.

Vreemd genoeg concludeer ik dan dat Freek en JW de meest logische kandidaten zijn voor een exit als zij de mol niet zijn (want dan is het vast Susan en de anderen zitten wel op haar).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2014, 10:25:24 »


Vreemd genoeg concludeer ik dan dat Freek en JW de meest logische kandidaten zijn voor een exit als zij de mol niet zijn (want dan is het vast Susan en de anderen zitten wel op haar).
Ik kan niet anders dan het eens zijn met je analyse en conclusie, maar hou er rekening mee dat er (waarschijnlijk de volgende aflevering) weer vrijstellingen in het spel komen. Dat kan de boel aardig verstoren.

Van JW zou je denken dat - als hij kandidaat is - zijn mazzel toch een keer moet eindigen, maar het is ook zo dat hij op deze manier geen tunnelvisie heeft kunnen ontwikkelen. Doordat zijn mol afvalt, moet hij steeds weer op zoek naar een nieuwe en inmiddels is er een behoorlijke kans dat hij een keer goed komt te zitten.
Ik zou denken dat Freek het meeste risico loopt, maar hij kan natuurlijk zomaar gered worden door een vrijstelling.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2014, 11:46:56 »
Paradox.

1. Ofwel we moeten geloven dat het JW is die voor zover wij als kijker te zien krijgen, nooit door niemand verdacht is of genoemd is in de test en nu een Patrickje doet richting Tygo (waarom, die verdenkt hem toch al niet net als geen van de overigen..)
2. Ofwel we moeten geloven dat Susan (als kandidate) van een seconde op de andere weer van Freek afgestapt is maar toch haar envelop aan hem stuurt, en niet een van de mensen die ze al langere tijd verdenkt - terwijl ze inmiddels een gerede kans op het geld winnen maakt.
3. Ofwel we moeten geloven dat alles sinds afl 4/5/6 behoorlijk obvious gemaakt wordt omtrent Susan als Mol inclusief opsturen envelop naar iemand die niet op haar zit, afvallen van iemand die (zo wordt geschetst) van haar afgestapt is en minimaal twee pax die behoorlijk op haar zitten. Met dan als enig overgebleven 'spannings'-vraag wie van beide overgebleven mannen het overleven zal. Maar waar het feitelijk nu al duidelijk is wie de Mol is gezien hoe alles 'past'.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2014, 11:55:07 »


Aflevering 6 (Wie de kandidaten bij de test noemen en welke vragen we ze zien beantwoorden.)

Freek
Sofie, Tygo, Aaf. 20. Wie is de Mol? -> Aaf.

Sofie
Aaf, Tygo, Susan. "Hoofdverdachten van een aantal afleveringen geleden. (..) Ik moet nu een beetje hoog spel gaan spelen. (..) Versmallen naar Tygo en Susan." 12. Met wie vormde de Mol een duo tijdens de 4x4-opdracht? -> Aaf (Susan).

Jan-Willem (zet twee jokers in)
Aaf. 20. Wie is de Mol? -> Aaf.

Aaf
6. Wat ontdekte het team van de Mol tijdens de optocht? -> Niets, de Mol liep mee in de optocht. "Susan en ik zitten misschien nu wel op de meest benarde positie."

Tygo (we zien Tygo zijn joker niet inzetten)
Susan, Sofie. "Susan Visser is de Mol. Sofie is mijn tweede molletje." 5. Met wie vormde de Mol een duo tijdens de optocht? -> Freek (Susan).

Susan
Sofie, Tygo. "Mijn grootste Mol is toch Sofie. En Tygo staat op de tweede plaats. Freek en Jan-Willem zijn niet de Mol." (NB: Bij het posten van de envelop naar Freek zegt Susan in een biecht dat Freek haar Mol is.) 11. Heeft de Mol achter het stuur gezeten tijdens de 4x4-opdracht? -> Ja.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2014, 11:57:53 »
Tsja Lo ik vind dat je de conclusie dat Freek de mol niet kan zijn omdat dat een van de verdachte van Aaf is helemaal niet zo gemakkelijk kan trekken als jij zegt. Ik heb het terug gekeken en Aaf zegt dit "Ik weet niet meer wie wie verdenkt, maar ik heb het gevoel dat ik, JW en Susan weinig verdacht worden. Dan hou je dus Freek, Sofie en Tygo over. "
Daar zou je dus uit kunnen afleiden dat zij op deze drie laatse gespreid heeft, maar dat is alleszins zeker. Je ziet alleen dat aan wordt geklikt dat de mol in de processie mee liep.
Het lijkt er dus op dat ze in ieder geval op Tycho heeft ingezet, maar het kan ook JW zijn. Of het is helemaal geen antwoord van Aaf (gewoon zo gemonteerd). Maar het belangrijkste is dat je niet weet hoe ze gespreid heeft. Misschien heeft ze maar heel weinig op Freek ingezet en het meeste op Sofie en Tygo of andersom. Kortom die conclusie die jij trekt kun je helemaal niet zo gemakkelijk trekken. Desalniettemin ga ik toch steeds meer naar Susan als mol en van Freek als mol weg.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2014, 12:26:26 »
Misschien heeft ze maar heel weinig op Freek ingezet en het meeste op Sofie en Tygo
Ja maar dat vind ik wel de kleinst mogelijke kans. Als je dit topic terugleest dan heeft ze steeds op Freek gezeten en Tygo noemt ze eigenlijk niet dus verwacht eerder dat ze het meeste inzet op Freek en Sofie.

Hoe dan ook, al zette ze weinig in op Freek, dan nog 'behoort' ze in het spel te blijven want er zijn kandidaten die helemaal niets op hem invullen (JW, Tygo, Sofie en Susan met vraagteken). Nee door Freek gaat een dikke streep... het probleem is wel dat door de anderen ook al dikke strepen staan want JW onverdacht bij afl. 6 is toch ook wel erg ongeloofwaardig, mwah ::nies::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2014, 12:28:14 »
Aaf
6. Wat ontdekte het team van de Mol tijdens de optocht? -> Niets, de Mol liep mee in de optocht. "Susan en ik zitten misschien nu wel op de meest benarde positie."

Oftewel een stem op Tygo / JW. Dat is toch erg tegenstrijdig met het zitten op 'Susan, Sofie en Freek' wat Lo aangaf... Het is voor mij helemaal niet zo zeker dat Aaf de test deels op Freek heeft ingevuld en daardoor niet de mol kan zijn.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2014, 12:30:49 »
Oftewel een stem op Tygo / JW. Dat is toch erg tegenstrijdig met het zitten op 'Susan, Sofie en Freek' wat Lo aangaf... Het is voor mij helemaal niet zo zeker dat Aaf de test deels op Freek heeft ingevuld en daardoor niet de mol kan zijn.

Nou ja het punt is dat we al afleveringen-lang niet gehoord hebben op wie Aaf precies zat, behalve Susan. Waarvan dus nu een verhaal komt waardoor het lijkt alsof ze van haar afgestapt is.
Verder is het pure speculatie.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2014, 12:44:43 »
nu een verhaal komt waardoor het lijkt alsof ze van haar afgestapt is
Nee dat is al de 2e week he. Ze zijn al een behoorlijke poos slapies door het vertrek van andere dames. Dus ze zit echt niet op Susan bij deze test, bij de vorige al niet. We weten dus eerder afleveringen-lang dat Aaf niet meer op Susan zat maar ze wel wilde blijven spreiden over 3 en ze heeft steeds Freek en Sofie genoemd, dat de 3e Tygo is geworden kun je afleiden, maar Freek en Sofie zijn wel zekerheidjes, zeker omdat ze nu zo duidelijk aangeeft wie voor haar de mol NIET zijn: zijzelf, JW en Susan ::gordijn::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2014, 13:18:37 »
Paradox.

1. Ofwel we moeten geloven dat het JW is die voor zover wij als kijker te zien krijgen, nooit door niemand verdacht is of genoemd is in de test en nu een Patrickje doet richting Tygo (waarom, die verdenkt hem toch al niet net als geen van de overigen..)
2. Ofwel we moeten geloven dat Susan (als kandidate) van een seconde op de andere weer van Freek afgestapt is maar toch haar envelop aan hem stuurt, en niet een van de mensen die ze al langere tijd verdenkt - terwijl ze inmiddels een gerede kans op het geld winnen maakt.
3. Ofwel we moeten geloven dat alles sinds afl 4/5/6 behoorlijk obvious gemaakt wordt omtrent Susan als Mol inclusief opsturen envelop naar iemand die niet op haar zit, afvallen van iemand die (zo wordt geschetst) van haar afgestapt is en minimaal twee pax die behoorlijk op haar zitten. Met dan als enig overgebleven 'spannings'-vraag wie van beide overgebleven mannen het overleven zal. Maar waar het feitelijk nu al duidelijk is wie de Mol is gezien hoe alles 'past'.  ::)


Ja, eens in de zin dat er iets 'onlogisch' waar moet zijn.
Als ik dan even puur uit de Susan-tunnel mag redeneren, dan denk ik dus dat punt 3 waar is, maar dat er dan waarschijnlijk de volgende keer iemand uitvliegt die wel op Susan zit. De makers weten ook dat de kijker dan gelijk redeneert dat het 'Susan dus niet kan zijn', ondanks hoe het er nu voor staat. Als Freek er bijvoorbeeld uit zou gaan, zou de obvious-trend alleen maar doorgezet worden en dat verwacht ook ik niet. Kortom, ik verwacht nog wel een soort 'twist' wat dit betreft.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2014, 13:36:16 »
Nou ja het punt is dat we al afleveringen-lang niet gehoord hebben op wie Aaf precies zat, behalve Susan. Waarvan dus nu een verhaal komt waardoor het lijkt alsof ze van haar afgestapt is.
Verder is het pure speculatie.  ::)

Mijn reactie was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld. Sommige beweren nogal stellig er zeker van te zijn dat Aaf op Freek gestemd heeft, en daarom zeker niet de mol kan zijn. Je moet mijn reactie vooral als tegen reactie op die opmerking zien. Het blijft inderdaad speculatie wie nu precies op wie zit, want daar wordt een hoop mee gemonteerd.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2014, 22:48:06 »
Vandaag had Art een mooi praatje over de verdenkingen. In welke mate is daar niet mee gerotzooid, denken jullie? Iemand toevallig een overzicht van wie op Susan / Sofie / Tygo zitten? Op Freek en JW leek niemand echt te zitten, al hoorde ik JW wel weer genoemd worden tijdens de executie door iemand...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2014, 22:50:54 »
Freek zou (als ik het goed onthouden heb) nu nog over drie verdachten spreiden als we zijn biechten moeten geloven. Lijkt me een beetje te veel in deze fase.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2014, 22:54:22 »
Freek zou (als ik het goed onthouden heb) nu nog over drie verdachten spreiden als we zijn biechten moeten geloven. Lijkt me een beetje te veel in deze fase.

Ja hij had het nu ineens ook over JW.. die net 2000 euro had verdiend.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 27-02-2014, 22:56:16 »
Ja hij had het nu ineens ook over JW.. die net 2000 euro had verdiend.  ::rofl::

Ik schrok me wel te pletter want Freek had de vaagste biechten bij de test. Dat duidt vaak op afvallen. Maar toen was er gelukkig ineens de groepsvrijstelling. ::zweet:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-02-2014, 22:57:50 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 27-02-2014, 23:01:06 »
stand van zaken nu:

Tygo: Suus als hoofdmol en spreid n beetje op Sofie. 1 joker over
Suus: Sofie als hoofdmol en Tygo op de 2e plek
Sofie: Zat 12 om 8 op Suus en Tygo en gaat dat opvoeren naar Suus
JW: Hoor je alleen zeggen dat Sofie op de hotseat zit
Fr: Zit voornamelijk op Sofie en Tygo en heeft JW een beetje meegenomen

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 27-02-2014, 23:01:24 »
Art zegt voor opdracht 3:

Freek verdenkt Tygo en Sofie.
Susan verdenkt Tygo en Sofie.
Tygo verdenkt Susan.
Sofie verdenkt Tygo en Susan.
Jan-Willem verdenkt Sofie.

Bij de test zeggen ze:

Freek verdenkt Tygo en Sofie en een beetje Jan-Willem.
Susan verdenkt Sofie en daarna Tygo.
Tygo verdenkt Susan en Sofie.
Sofie verdenkt Susan en iets minder Tygo.
Jan-Willem verdenkt Sofie.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 27-02-2014, 23:10:40 »
Iets moet hierin montage zijn.

Freek zit niet op Susan, mijn mol. JW zegt op Sofie te zitten, maar hij gaat steeds door. Ik denk dat hij al die tijd al op Susan zit maar steeds iemand anders zegt in zijn biechten. Tygo en Sofie zitten ook op Susan. Dit maakt Susan qua verdenkingen het  meest een mol.
Dan zou Freek volgende week afvallen, Tygo NET voor de finale(terwijl hij wel goed zit) en zou Sofie winnen of Jan willem in de finale, omdat ze meer gegevens van Susan heeft. (kamers delen, vrouwenbondje)

Enige gekke is dan Freek Susan totaal NIET verdenkt.. dan zou hij er al uit moeten liggen?

Of de rest voor hem zat nog fouter, maar ik kan me herinneren dat Aaf ook gedeeltelijk op Susan zat niet? Dan had ze nog meer kans om door te gaan. OF OF OF Freek liegt ook in z'n biechten en hij spreidt ook op Susan. Maar dat lijkt me niet

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2014, 23:22:18 »
Vanuit een Susan is de mol gedachte geredeneerd, is het nog prima mogelijk dat Freek erin zit. Daphne ging voor Aaf, Jennifer ging voor Aaf en Aaf gaf aan dat Susan en zij het meeste kans hadden om er uit te gaan. Aaf zat volgens eigen zeggen niet op Susan op dat moment. Aaf zit in de Susan tunnel op Freek en Tygo.

Dan zat hij er vandaag alleen nog steeds naast, samen met JW en JW kreeg een groen scherm. Als Susan de mol is, is het de vrijstelling die hem in het spel houdt deze aflevering.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 28-02-2014, 09:50:43 »
Vanuit een Susan is de mol gedachte geredeneerd, is het nog prima mogelijk dat Freek erin zit. Daphne ging voor Aaf, Jennifer ging voor Aaf en Aaf gaf aan dat Susan en zij het meeste kans hadden om er uit te gaan. Aaf zat volgens eigen zeggen niet op Susan op dat moment. Aaf zit in de Susan tunnel op Freek en Tygo.

Dan zat hij er vandaag alleen nog steeds naast, samen met JW en JW kreeg een groen scherm. Als Susan de mol is, is het de vrijstelling die hem in het spel houdt deze aflevering.
Er werd niet gezegd dat J-W een vrijstelling had. Mogelijk gewoon voldoende vragen goed beantwoord.

Freek heeft, omdat er veel duo-opdrachten zijn geweest, gewoon steeds voldoende goede antwoorden gegeven.