Auteur Topic: 10 of 11 afleveringen?  (gelezen 12980 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #40 Gepost op: 13-03-2014, 11:18:04 »
Ik snap nog steeds niet waarom het dan zonodig een vrijstelling voor de finale moest zijn? Een normale vrijstelling had hem hetzelfde opgeleverd. In principe slaat Freek nu helemaal niets over, behalve één test. Lijkt me leuk als Sofie nog een zwarte vrijstelling uit een brievenbus weet te toveren ;-)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #41 Gepost op: 13-03-2014, 11:25:05 »
Ik snap nog steeds niet waarom het dan zonodig een vrijstelling voor de finale moest zijn? Een normale vrijstelling had hem hetzelfde opgeleverd. In principe slaat Freek nu helemaal niets over, behalve één test. Lijkt me leuk als Sofie nog een zwarte vrijstelling uit een brievenbus weet te toveren ;-)

Nee, want hij moest de executie van vorige week nog overleven. Hij had er vorige week in principe gewoon uit gekund, en dan had hij niks aan de vrijstelling gehad.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #42 Gepost op: 13-03-2014, 11:41:40 »
Nee, want hij moest de executie van vorige week nog overleven. Hij had er vorige week in principe gewoon uit gekund, en dan had hij niks aan de vrijstelling gehad.
Ja, klopt. In feite was het dus ook niet een vrijstelling voor de finale, maar een vrijstelling voor de test en executie van aflevering 9. Moet 'ie hem ook nog inzetten, of gebeurt dat automatisch? Straks vergeet Freek dat schijfje op tafel te leggen. Haha...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #43 Gepost op: 13-03-2014, 14:46:08 »
Ja, klopt. In feite was het dus ook niet een vrijstelling voor de finale, maar een vrijstelling voor de test en executie van aflevering 9. Moet 'ie hem ook nog inzetten, of gebeurt dat automatisch? Straks vergeet Freek dat schijfje op tafel te leggen. Haha...

Het is wel voor de finale, want vanavond begint de finale pas ergens halverwege... na een eerste test, waar er dus nog iemand afvalt. DAN begint de finale

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #44 Gepost op: 13-03-2014, 15:30:45 »
Het is wel voor de finale, want vanavond begint de finale pas ergens halverwege... na een eerste test, waar er dus nog iemand afvalt. DAN begint de finale
Snap ik Hoelahoep, maar ik bedoelde te zeggen dat de "vrijstelling voor de finale" in feite niets meer is dan een vrijstelling voor de test van aflevering 9 (en je dus in de finale zit). Niets meer en niets minder. Toen Freek hem in aflevering 8 kreeg, kon hij niet eens als zodanig worden ingezet bij de test van aflevering 8... Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar ik krijg het niet helemaal lekker omschreven ;-)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #45 Gepost op: 13-03-2014, 15:50:31 »
Een finalevrijstelling is altijd gewoon een vrijstelling voor de test/executie vóór de finale. Normaal gesproken is dat de test/executie in aflevering 8, maar nu is dat dus in aflevering 9. De finale aflevering begint met 4 kandidaten, maar de finale zelf wordt met 3 gespeeld.

Edit: de situatie doet mij heel erg denken aan seizoen 11. Toen viel er in de finale aflevering ook nog een kandidaat af, Patrick had toen voor de test ook een finalevrijstelling.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 10 of 11 afleveringen?
« Reactie #46 Gepost op: 13-03-2014, 18:20:29 »
Het is wel voor de finale, want vanavond begint de finale pas ergens halverwege... na een eerste test, waar er dus nog iemand afvalt. DAN begint de finale

Dat denk ik ook ja. Is toch weer iets nieuws en het slot schijnt ook spectaculair te worden.