Auteur Topic: WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 316881 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #920 Gepost op: 23-11-2015, 01:08:16 »
Heel interessant allemaal dit, oprecht!!

Oh, en kan iemand me die lift opdracht een keertje uitleggen bij een kop koffie. of 2, of 3.. of 10.  ::rofl::

Ik moet en zal het snappen, maar ik vat hem niet (zelfs na 5 x terugkijken en al deze theorien)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #921 Gepost op: 23-11-2015, 07:10:38 »
Heel interessant allemaal dit, oprecht!!

Oh, en kan iemand me die lift opdracht een keertje uitleggen bij een kop koffie. of 2, of 3.. of 10.  ::rofl::

Ik moet en zal het snappen, maar ik vat hem niet (zelfs na 5 x terugkijken en al deze theorien)

Als je de drie goede antwoorden gaf kreeg je de Mol te zien. That's it.

Maar natuurlijk ga je doordenken en heb je al snel bedacht dat niet drie goede antwoorden geven betekent dat je de Mol niet ziet. Zeker omdat je ook 1000 euro zou verdienen als je de Mol zag. En waarom zou je 1000 euro verdienen voor het geven van één of meerdere foute antwoorden? Niet gek dus dat Renate om de tuin geleid is. Maar eigenlijk was het dus heel simpel: drie goede antwoorden geven is de Mol zien, dat is de enige zekerheid van dit spelletje. (Maar natuurlijk zei Karel dit niet zo duidelijk.)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #922 Gepost op: 23-11-2015, 11:34:36 »
Als je de drie goede antwoorden gaf kreeg je de Mol te zien. That's it.

Maar natuurlijk ga je doordenken en heb je al snel bedacht dat niet drie goede antwoorden geven betekent dat je de Mol niet ziet. Zeker omdat je ook 1000 euro zou verdienen als je de Mol zag. En waarom zou je 1000 euro verdienen voor het geven van één of meerdere foute antwoorden? Niet gek dus dat Renate om de tuin geleid is. Maar eigenlijk was het dus heel simpel: drie goede antwoorden geven is de Mol zien, dat is de enige zekerheid van dit spelletje. (Maar natuurlijk zei Karel dit niet zo duidelijk.)

Dankje Heinz.

Alleen wat ik niet snap is; Renate gaf met ópzet foute antwoorden toch? Is het zo geweest dat die antwoorden toch gewoon goed waren zonder dat ze het doorhad. Of ze kreeg de mol te zien ondanks haar foute antwoorden waardoor ze zelf dacht dat ze de mol sowieso niet had gezien. Omdat niet aan haar was uitgelegd dat je de mol nog steeds kon zien ook al gaf je foute antwoorden. Dus alleen zekerwetende dat je ze alle 3 goed had, kon je ook zeker weten dat je de mol wel had gezien?
Ergens bedenkelijk dat de programmamakers mensen dus op het verkeerde been willen zetten. Is er dan bewust gezorgd dat Renate uiteindelijk Inge zag, juist omdat ze haar toch al niet verdacht en het toffer zou zijn als ze de finale zou halen en niet op de goede mol zou zitten..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #923 Gepost op: 23-11-2015, 14:30:10 »
Dankje Heinz.

Alleen wat ik niet snap is; Renate gaf met ópzet foute antwoorden toch? Is het zo geweest dat die antwoorden toch gewoon goed waren zonder dat ze het doorhad. Of ze kreeg de mol te zien ondanks haar foute antwoorden waardoor ze zelf dacht dat ze de mol sowieso niet had gezien. Omdat niet aan haar was uitgelegd dat je de mol nog steeds kon zien ook al gaf je foute antwoorden. Dus alleen zekerwetende dat je ze alle 3 goed had, kon je ook zeker weten dat je de mol wel had gezien?
Ergens bedenkelijk dat de programmamakers mensen dus op het verkeerde been willen zetten. Is er dan bewust gezorgd dat Renate uiteindelijk Inge zag, juist omdat ze haar toch al niet verdacht en het toffer zou zijn als ze de finale zou halen en niet op de goede mol zou zitten..

Renate haar antwoorden waren fout, en toch kreeg ze Inge te zien. Begrijpelijk dat de productie dat doet, want anders zou je als kandidaat met 100% zekerheid een persoon kunnen uitsluiten van het molschap. Renate deed zelf de verkeerde aanname dat ze een kandidaat zag.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #924 Gepost op: 23-11-2015, 14:39:05 »
Het tonen van Inge heeft in dat geval ook een verwarring-zaaiende functie. Je weet op dat moment niet (nou ja, door de doventolk-hint wist de kijker dat dan weer wel) dat Inge de mol is. De kandidaten hebben voor de groepsfoto de doventolk-hint namelijk niet opgemerkt, dus die hebben hun eventuele verdenkingen naar Inge niet daarop kunnen baseren).


Voor zover ik me herinner, was de regel: bij drie goede antwoorden krijg je de mol te zien. De opdracht werd natuurlijk op een zodanige manier gemonteerd, dat van geen enkele kandidaat de drie antwoorden ''controleerbaar'' in de aflevering zaten. Daarbij had je bij minder dan drie goede antwoorden niet de zekerheid dat de aan jou getoonde kandidaat de mol NIET was.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #925 Gepost op: 23-11-2015, 14:44:12 »
Dank voor opheldering heren!!

Een Hele grote vraag die me óók nog bezighoudt. Zijn er nog mensen die meemogen op reis de 1e 2 dagen van de opnames?
Ik heb hier dit jaar niks over gehoord...  ::vergroot::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #926 Gepost op: 23-11-2015, 14:46:35 »
Die zou dan op de Molfandag bekend gemaakt moeten zijn, maar volgens mij was dat onderdeel er niet. Misschien achter de schermen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #927 Gepost op: 23-11-2015, 14:48:41 »
Als bijlage voeg ik de vragen en antwoorden toe waaruit bovenstaande citaten komen. Leuk om te lezen!
Tof zo'n online vragenvuur! Misschien een idee voor Realitynet om dit jaar de Mol uit te nodigen voor de chat? Net zoals Art afgelopen seizoenen langskwam :)
Een Hele grote vraag die me óók nog bezighoudt. Zijn er nog mensen die meemogen op reis de 1e 2 dagen van de opnames?
Ik heb hier dit jaar niks over gehoord...  ::vergroot::
Ik vermoed dat ze die hebben wegbezuinigd... :-\\
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #928 Gepost op: 23-11-2015, 14:57:08 »
Hmm jammer!!!! Ik vond het beetje vreemd dat ze zoveel app spelers hebben die dan uiteidnelijk nergens om spelen. Natuurlijk is het leuk om zo'n app te spelen om de verdenkingen van vrienden enzo te zien maar 1 prijs zou wel leuk zijn. Het was ook altijd een soort van inside blik bij de opnames, wat heel cool moet zijn geweest.

Nog een vraagje ( Ik denk aan Heinz) maar misschien weet iemand anders het ook.

Zijn die chats met de mollen elk jaar gedaan? Ben heel benieuwd naar de andere dan namelijk. Je komt toch weer dingen te weten die je eerst niet wist nameljik en aangezien ik pas sinds 2011 fanatiek ging kijken heb ik misschien inside gemist (ook op Mol fan dagen)

Dankjewel  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #929 Gepost op: 23-11-2015, 15:05:44 »
Nog een vraagje ( Ik denk aan Heinz) maar misschien weet iemand anders het ook.

Zijn die chats met de mollen elk jaar gedaan? Ben heel benieuwd naar de andere dan namelijk. Je komt toch weer dingen te weten die je eerst niet wist nameljik en aangezien ik pas sinds 2011 fanatiek ging kijken heb ik misschien inside gemist (ook op Mol fan dagen)

Dankjewel  ::bravo::

Die chats zijn niet elk jaar gedaan maar als je een beetje grasduint in het archief hier (oude boards, topics van molfandagen, podcasts) en op andere sites kom je een heel eind met extra weetjes, interviews, etc. (Ik zal ook eens kijken op mijn computers thuis. Misschien staat daar net zoals de chat met Inge nog iets op wat niet meer online te vinden is.)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #930 Gepost op: 23-11-2015, 15:05:57 »
Hmm jammer!!!! Ik vond het beetje vreemd dat ze zoveel app spelers hebben die dan uiteidnelijk nergens om spelen. Natuurlijk is het leuk om zo'n app te spelen om de verdenkingen van vrienden enzo te zien maar 1 prijs zou wel leuk zijn. Het was ook altijd een soort van inside blik bij de opnames, wat heel cool moet zijn geweest.

Nog een vraagje ( Ik denk aan Heinz) maar misschien weet iemand anders het ook.

Zijn die chats met de mollen elk jaar gedaan? Ben heel benieuwd naar de andere dan namelijk. Je komt toch weer dingen te weten die je eerst niet wist nameljik en aangezien ik pas sinds 2011 fanatiek ging kijken heb ik misschien inside gemist (ook op Mol fan dagen)

Dankjewel  ::bravo::
Ik dacht dat de winnaar van de app mee mocht  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #931 Gepost op: 23-11-2015, 15:21:11 »
Ik dacht dat de winnaar van de app mee mocht  ::jaja::

Patrick en Vivienne zeiden nadrukkelijk dat er geen prijs was voor een app winnaar omdat er meerdere mensen bovenaan konden staan.

Die chats zijn niet elk jaar gedaan maar als je een beetje grasduint in het archief hier (oude boards, topics van molfandagen, podcasts) en op andere sites kom je een heel eind met extra weetjes, interviews, etc. (Ik zal ook eens kijken op mijn computers thuis. Misschien staat daar net zoals de chat met Inge nog iets op wat niet meer online te vinden is.)

Thanks, zou leuk zijn  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #932 Gepost op: 23-11-2015, 15:25:03 »
Ik dacht dat de winnaar van de app mee mocht  ::jaja::

Vorig jaar was dat geloof ik, dit jaar niet meer. Er waren ook meerdere winnaars (waaronder ikzelf  ::trots::) vanwege het nieuwe puntensysteem. Ik hoop ook dat er dit jaar weer wél een prijs te winnen valt.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #933 Gepost op: 23-11-2015, 15:59:59 »
Het tonen van Inge heeft in dat geval ook een verwarring-zaaiende functie. Je weet op dat moment niet (nou ja, door de doventolk-hint wist de kijker dat dan weer wel) dat Inge de mol is. De kandidaten hebben voor de groepsfoto de doventolk-hint namelijk niet opgemerkt, dus die hebben hun eventuele verdenkingen naar Inge niet daarop kunnen baseren).


Voor zover ik me herinner, was de regel: bij drie goede antwoorden krijg je de mol te zien. De opdracht werd natuurlijk op een zodanige manier gemonteerd, dat van geen enkele kandidaat de drie antwoorden ''controleerbaar'' in de aflevering zaten. Daarbij had je bij minder dan drie goede antwoorden niet de zekerheid dat de aan jou getoonde kandidaat de mol NIET was.

Het is lang geleden dat ik dit zag, maar zover ik me kan herinneren waren er twee kandidaten die Inge te zien kregen. Renate zag Inge in haar kandidaatrol (Renate had niet alles goed) en de ander kandidaat had wel alle vragen goed (Paul?) en zag Inge in haar molrol.
Beide keren droeg Inge andere kleren. Bij Renate was het haar normale kloffie terwijl bij Paul ze meer uitdagend gekleed was. Correct me if I am wrong, maar dat was als een hint bedoeld. Omdat Paul de mol mocht zien, mocht hij de mol in al haar glorie zien.
Weet niet meer of dit tijdens de MFD gezegd was of tijdens de terugblikaflevering, voor mij is het alweer lang geleden. Maar er was wel iets met die kleding.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #934 Gepost op: 23-11-2015, 16:07:49 »
Het is lang geleden dat ik dit zag, maar zover ik me kan herinneren waren er twee kandidaten die Inge te zien kregen. Renate zag Inge in haar kandidaatrol (Renate had niet alles goed) en de ander kandidaat had wel alle vragen goed (Paul?) en zag Inge in haar molrol.
Beide keren droeg Inge andere kleren. Bij Renate was het haar normale kloffie terwijl bij Paul ze meer uitdagend gekleed was. Correct me if I am wrong, maar dat was als een hint bedoeld. Omdat Paul de mol mocht zien, mocht hij de mol in al haar glorie zien.
Weet niet meer of dit tijdens de MFD gezegd was of tijdens de terugblikaflevering, voor mij is het alweer lang geleden. Maar er was wel iets met die kleding.


Ik keek het net even terug omdat ik me dat niet kon herinneren en ik zie ook geen verschil in wat Inge aanheeft. Zowel bij Renate als bij Paul heeft ze een zwarte jurk aan.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #935 Gepost op: 23-11-2015, 16:12:06 »
Ik keek het net even terug omdat ik me dat niet kon herinneren en ik zie ook geen verschil in wat Inge aanheeft. Zowel bij Renate als bij Paul heeft ze een zwarte jurk aan.

Bruin, het bruine moljurkje waar ze het over had in aflevering 10. "Als je de mol te zien krijgt, mag dat ook wel duidelijk de mol zijn'

Toch gek.. Misschien was het nog meer kloppend geweest als ze in Renate's geval gewoon normale kleding aan had gehad inderdaad.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #936 Gepost op: 23-11-2015, 16:25:49 »
Ah, dank u. Dan herinnerde ik me nog wel de opmerking in afl 10, maar heb dan blijkbaar zelf bij bedacht dat de molbruine jurk alleen voor Paul bedoeld was. In mijn herinnering had ze zich tussendoor omgekleed. Of droeg ze alleen normale kleren toen ze zelf de vragen moest beantwoorden?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #937 Gepost op: 6-12-2015, 11:14:25 »
Op de valreep nog mijn bijdrage aan een wedstrijdje op Facebook.

Hopelijk is het genoeg voor een gesigneerd molboekje:


Ook Sinterklaas is een molloot, dat wisten jullie nog niet
Geloof het, of geloof het niet, vraag maar aan Zwarte Piet
Zes december, gaat de stoomboot weer naar Spanje
De Sint uitgeteld, en de Pieten aan de champagne
Zoveel weken alle wensen, groot en klein, tot tevredenheid vervuld
Met de grootste precisie werd iedere gezette schoen keurig gevuld.
Daarom worden nu alle zeilen (figuurlijk) richting zuiden bijgezet
Want 2 januari moet iedereen weer thuis zijn, en wordt ook in Madrid BVN opgezet
Met spanning wordt dan door de Sint en alle Pieten naar aflevering 1 uitgekeken
Van Wie is de Mol? Overal ter wereld te volgen op tv, dat is toch een heel goed teken?
En alle molloten, waar ze zich ook bevinden, roepen: ''Niets is wat het lijkt''
Die uitspraak is allang bekend, dat hebben we met een trouwe aanhang toch bereikt.
Wie belandt er in een tunnelvisie, wie ontmaskert onze mol al meteen?
Een molboekje is daarbij een handige hulp, dat weet inmiddels toch iedereen.
Dus laat dat boekje maar deze kant op komen
Dan heb ik de komende weken iets om bij weg te dromen.




Update Maandag 7 december: de moeite is niet voor niets geweest. Ik ben 1 van de winnaars van het gesigneerde molboekje.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2015, 12:53:12 door Bodejos »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #938 Gepost op: 7-12-2015, 13:10:06 »
Gefeliciteerd Bodejos! :D
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #939 Gepost op: 7-12-2015, 13:12:55 »
Dankjewel.  Er was ook iemand met jouw (echte) voornaam, maar de achternaam was niet die van jou.......