Auteur Topic: MolFanDag 2015  (gelezen 188028 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #60 Gepost op: 21-02-2015, 13:08:49 »
Daar staat meteen een van de belangrijkste redenen om af te zien van die badges. Veel mensen vergaten ze (beter gezegd: de houders) in te leveren, hoewel er toch duidelijk om werd gevraagd.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #61 Gepost op: 21-02-2015, 13:12:00 »
correctie ze zijn er al een paar jaar niet hoor.
Ik weet van het seizoen van Patrick Stoof (toen hielp ik nog mee) dat we toen etiketvellen en stiften hadden neergelegd. Zodat iedereen zijn eigen badge kon maken. Die vellen werden vervolgens gebruikt om handtekeningen op te verzamelen. ;D
Het jaar daarna hebben we gekozen om handtekeningen kaartjes te verzorgen in plaats van naamkaartjes.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #62 Gepost op: 21-02-2015, 13:15:45 »
Het jaar daarna hebben we gekozen om handtekeningen kaartjes te verzorgen in plaats van naamkaartjes.

Ook leuk natuurlijk, maar dat is nou net de verschuiving van bijeenkomst van molfans naar fandag om handtekeningen van BN'ers te scoren die ik een beetje jammer vind. (Ook omdat ik zelf nooit handtekeningen vraag.)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #63 Gepost op: 21-02-2015, 13:18:23 »
Badges werden inderdaad vervangen door stickervellen. Stickervellen werden vervangen door eigen initiatief. Eigen initiatief verzandde in.......slechts enkele bezoekers die een badge hadden.



Foto van Heinz is er volgens mij ook een uit de oudheid. Er staat namelijk niet eens een logo op, en dat was in latere jaren wel het geval.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #64 Gepost op: 21-02-2015, 13:20:54 »
Misschien is het een idee om alleen foto's te maken dan hebben meer mensen een foto en dat is toch leuker dan een handtekening? Scheelt een hoop tijd ::).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #65 Gepost op: 21-02-2015, 13:22:07 »
En probleem van de badges is zo op te lossen.

Zet alle namen (nicknames) in een word bestand en print het uit op stickervellen. Sticker opplakken op je trui / jas wat dan ook en iedereen is herkenbaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #66 Gepost op: 21-02-2015, 13:23:22 »
En probleem van de badges is zo op te lossen.

Zet alle namen (nicknames) in een word bestand en print het uit op stickervellen. Sticker opplakken op je trui / jas wat dan ook en iedereen is herkenbaar.

Lijkt me een hele goede oplossing. ::jaja::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #67 Gepost op: 21-02-2015, 13:34:05 »
En probleem van de badges is zo op te lossen.

Zet alle namen (nicknames) in een word bestand en print het uit op stickervellen. Sticker opplakken op je trui / jas wat dan ook en iedereen is herkenbaar.

Be my guest :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #68 Gepost op: 21-02-2015, 13:42:28 »
Dat zou technisch geen probleem mogen zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #69 Gepost op: 21-02-2015, 13:46:31 »
Be my guest :)

Fijn dat je voor het idee openstaat! Het is een relatief kleine moeite (werk en kosten) voor de organisatie en het maakt de dag extra leuk.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #70 Gepost op: 21-02-2015, 13:50:30 »
Ik denk dat de organisatie het al veel te druk heeft, vergeet niet dat de meesten gewoon een fulltime baan hebben en het er vol de lol bij doen.

Kortom, laten we op de leuke dingen focussen en een eigen badge/sticker is zo gemaakt. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #71 Gepost op: 21-02-2015, 13:56:37 »
Ik ben voor beide opties te vinden. Ik heb 1 keer meegeholpen met het knippen van de vellen, en ''vullen'' van die badges, en het op volgorde leggen ervan.

Dat hebben we toen met 6 of 7 mensen gedaan. Maar je hebt er wel relatief veel tijd voor nodig. In 2003 zaten we om 11.00 binnen, en voor zover ik me herinner, hebben we toen ruim een uur erover gedaan.

Ik kan me dus goed voorstellen dat de mensen achter de schermen hun voorbereidingstijd in de Observant liever/beter aan iets anders willen besteden

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #72 Gepost op: 21-02-2015, 13:59:26 »
Ik denk dat de organisatie het al veel te druk heeft, vergeet niet dat de meesten gewoon een fulltime baan hebben en het er vol de lol bij doen.

Kortom, laten we op de leuke dingen focussen en een eigen badge/sticker is zo gemaakt. ::ok::

Er is toch niks negatiefs aan mijn suggestie? Als het inderdaad niet mogelijk is om wat voor reden dan ook dan hoor ik dat graag van de crew. Misschien dat ik dan zelf iets kan verzinnen als het meenemen van stickervellen en een stift. Ook prima.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #73 Gepost op: 21-02-2015, 14:00:58 »
Fijn dat je voor het idee openstaat! Het is een relatief kleine moeite (werk en kosten) voor de organisatie en het maakt de dag extra leuk.

Ik denk dat Dolfie met be my guest doelt op: maak er zelf wat leuks van. Als je Lukie zijn bericht namelijk leest snap ik het ook wel. Toen die badges vanuit de organisatie geregeld werden had je het punt dat mensen hun badge niet meer terug brachten. Toen ze vervolgens stickervellen met stift neerlegden om je naam op te krabbelen ging men ermee aan de haal zodat menigeen handtekeningen kon scoren. Het is een beetje catch22: wat je ook doet, je doet het als organisatie nooit goed voor iedereen.

Dat mensen handtekeningen willen scoren moeten ze zelf weten, idem voor als je met een naamkaartje rond wil lopen. Het is dus gemakkelijker om dat aan de bezoekers zelf over te laten, ook al krijg je dan dat lang niet iedereen met een naamkaartje rondloopt of überhaupt wil rondlopen. Zelf heb ik in het begin nog wel met een badge rondgelopen, maar ik vond het maar lastig om die ergens vast te knopen zodat ie voor iedereen te lezen was. Of dan viel ie er om de haverklap af. Een sticker blijft tenminste zitten, zolang het op kleding wil blijven plakken. Zelf heb ik er weinig mee op, als mensen benieuwd zijn achter welke username ik schuil ga op dit forum dan vragen ze het maar. Vragen staat vrij :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #74 Gepost op: 21-02-2015, 14:14:22 »
Ik denk dat Dolfie met be my guest doelt op: maak er zelf wat leuks van. Als je Lukie zijn bericht namelijk leest snap ik het ook wel. Toen die badges vanuit de organisatie geregeld werden had je het punt dat mensen hun badge niet meer terug brachten. Toen ze vervolgens stickervellen met stift neerlegden om je naam op te krabbelen ging men ermee aan de haal zodat menigeen handtekeningen kon scoren. Het is een beetje catch22: wat je ook doet, je doet het als organisatie nooit goed voor iedereen.

Dat mensen handtekeningen willen scoren moeten ze zelf weten, idem voor als je met een naamkaartje rond wil lopen. Het is dus gemakkelijker om dat aan de bezoekers zelf over te laten, ook al krijg je dan dat lang niet iedereen met een naamkaartje rondloopt of überhaupt wil rondlopen. Zelf heb ik in het begin nog wel met een badge rondgelopen, maar ik vond het maar lastig om die ergens vast te knopen zodat ie voor iedereen te lezen was. Of dan viel ie er om de haverklap af. Een sticker blijft tenminste zitten, zolang het op kleding wil blijven plakken. Zelf heb ik er weinig mee op, als mensen benieuwd zijn achter welke username ik schuil ga op dit forum dan vragen ze het maar. Vragen staat vrij :)

Natuurlijk mogen mensen zelf weten wat ze op een fandag gaan doen. En ik begrijp dat het vullen van badges tijd kost. Maar toch is het leuk om de personen achter de forumnamen te leren kennen, en je spreekt nu eenmaal niet willekeurig mensen aan: 'Goh hoe heet je op het forum?' (Vooral gênant als je de forummer in kwestie niet kent en dan je schouders moet ophalen en 'sorry, geen idee' moet zeggen :) )


Is het niet een idee dat forummers die herkend willen worden of aanspraak willen, even een soort wieisdemol.com meeting point inrichten? Wie wil kan dan een zelfgemaakte badge meenemen. En wie tijd heeft, gaat na afloop mee uit eten.  ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #75 Gepost op: 21-02-2015, 14:33:07 »
Een mobiel meeting-point wil ik wel maken, hoor, lijkt me ook een geinig en bruikbaar idee.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #76 Gepost op: 21-02-2015, 15:01:40 »
Het is ook geen nieuw idee natuurlijk, de naamkaartjes waren jarenlang een basisingrediënt van de MFD, alleen waren ze er vorig jaar niet en dat was toch wel een erg groot gemis.
Ik kan me wel de stickers herinneren. Die heeft nog een paar jaar op mijn co=mputer gekleefd gehangen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #77 Gepost op: 21-02-2015, 21:24:06 »
Een mobiel meeting-point wil ik wel maken, hoor, lijkt me ook een geinig en bruikbaar idee.
Let dus allemaal op die man met de gootsteen plopper op zijn hoofd.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #78 Gepost op: 21-02-2015, 21:32:34 »
Let dus allemaal op die man met de gootsteen plopper op zijn hoofd.

 ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #79 Gepost op: 22-02-2015, 09:42:20 »
Die bevindt zich in Grunn. Wie heeft die toen ook weer gewonnen? Was G-root, toch?