Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg  (gelezen 169905 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #280 Gepost op: 27-02-2015, 10:25:13 »
Ik snap trouwens niet hoe zij dit kon horen. Marlijn riep dat zinnetje naar Rik. Marlijn en Rik verstaan elkaar al nauwelijks door het lawaai van de markt en toch zou margriet die het verst staat van Marlijn dat horen? Nee dat maak je me niet wijs ::)

Dat van de €750,- zou best montage kwestie kunnen zijn.
Maar dan nog vind ik het veelzeggend hoe Margriet reageert tijdens de executie, oprechte spanning, de ontlading en extreme opluchting na haar groene scherm. ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #281 Gepost op: 27-02-2015, 11:53:53 »
In navolging van de 'X is de Mol'-lijstjes kan ik hier perfect een 'Marlijn is niet de Mol'-lijstje maken:

Aflevering 1

Rode lijnen
Marlijn vindt zo'n 3 rode lijnen. Je wil misschien kandidaats over komen, maar dit is wel heel erg veel helpen.

Aflevering 2

National Gallery

Uiteindelijk hangen er 54 schilderijen goed (waaronder zowat elk schilderij dat Marlijn heeft opgehangen). Marlijn haalt hier Ajouad weg uit haar hoek. Als ze hem had laten knoeien, dan hadden ze minder dan 50 schilderijen goed hangen en werd er maar 500 euro in plaats van 1000 euro verdiend. Met de -900 euro had er dus sowieso niets verdiend geweest dan.

Theater Regal

Marlijn hoefde daar helemaal niets te zeggen over een 'witte eikel' om Rik en Margriet op het spoor te zetten. Ze kon die informatie voor zich houden en zich houden aan het minder helpende 'ga de 2e links, maak een U-turn, ga rechts'. Wanneer Rik en Margriet naar de juiste locatie rijden, komen ze het hulpeloze team van Carolina tegen dat zelfs gewoon langs het theater was gereden zonder dat ze het merkten. De aanwijzing van Marlijn levert dus indirect 1000 euro op.

Aflevering 3

Bestemming Bentota

Ja, Marlijn staat hier knullig met parasols te zwaaien. Anderzijds, dankzij haar volhoudende 'We hebben een schaar nodig, jongens' slaagt het deel van de opdracht op het strand wel.

Aflevering 4

Vakantiekiekjes

Het eerste wat Marlijn doet, is Viktor meenemen naar de locatie waar enkel hij op de foto moet. Je hebt als Mol wel erg veel lef als je dat probeert in plaats van naar al die plaatsen te gaan waar ze beiden niets konden doen.

De 12 bakjes

Op het moment dat Marlijn gaat, ligt er nog een groene vrijstelling. Ze kiest ervoor om van 12 naar 9 te lopen, maar als Mol had ze toch echt wel beter van 1 naar 2 gelopen om daar iets heel waardevols te pakken, maar dat helaas geen geld oplevert. Dankzij haar goede aanwijzing om bakjes 8 tot 12 te negeren, kan Chris ook nog eens 250 euro extra nemen.

Aflevering 5

Rondleiding

Ze neemt 4 jokers (waarmee ze de kandidaten ook 4 kansen aanbiedt om voor geld te gaan) en ze heeft Carolina op geen enkel moment omgepraat om alle info te verzinnen. Ze hadden gewoon alles uit hun duim kunnen zuigen, dan waren er weer jokers die de verhoudingen scheef trokken en er was 100% zeker geen geld in de pot gekomen. Uiteindelijk heeft ze geluk dat Margriet, Martine en Viktor geen gehoor geven aan de (matige) oproep van Rik om voor geld te gaan na 2 jokers.



Marlijn heeft best veel acties waarvan ik ook dacht: Wat loopt ze hier toch te Mollen?
Ik snap dan ook dat er nog mensen op Marlijn zitten. Echter, bovenstaand lijstje heeft me toch overtuigd dat ik enkel naar de andere 2 kandidaten moet kijken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #282 Gepost op: 27-02-2015, 12:39:52 »
Marlijn kan de mol gewoon niet zijn anders had ze nooit zo lang zitten zeuren dat Ajouad op haar muur zat. Hierdoor was de gehele opdracht meteen verloren anders want had alles fout gehangen.

En als ze wel de mol is dan gaan mijn haren overeind staan en is ze de meest slechte mol ooit.
Dan wordt het tijd voor een flinke reorganisatie  ::rofl::
Of juist de beste. Wel andere stijl.

Offline Blok

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #283 Gepost op: 27-02-2015, 12:41:04 »
Slim om als mol toch geld te pakken in de finale, hierdoor is Marlijn niet verdacht.
Daarnaast had ze waarschijnlijk nog veel meer geld kunnen pakken = mol actie!

Alle bloemetjes die voorkwamen in deze seizoen wijzen naar Marlijn, omdat zij bij de finale iets aan heeft met bloemetjes!

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #284 Gepost op: 27-02-2015, 12:50:31 »
Ik ben even benieuwd.
Voor de mensen die nu nog steeds denken dat Marlijn de mol is: Vinden jullie het niet vreemd dat er dan 2 kandidaten in de finale staan die haar niet verdenken?
Zou dat kunnen Door al die Jokers en vrijstellingen, dat je niet meer op het juiste spoor hoeft te zitten om Door te gaan?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #285 Gepost op: 27-02-2015, 12:52:55 »
Dat zou best kunnen.
Maar dan nog als ik zie hoe nerveus Margriet is tijdens de executie, en vervolgens de ontlading en opluchting na het groene scherm zegt mij genoeg.

Chris en Margriet waren oprecht nerveus. In mijn omgeving heeft iedereen dat zo beleefd. Heb het langzaam terug gekeken en dat heeft mijn mening nog bevestigd.
Als je daar van uit mag gaan is of Rik of Marlijn de MOL.
En Margriet de winnaar of verliezer.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #286 Gepost op: 28-02-2015, 00:43:11 »
Ik zie Marlijn vaker in het t-shirt met de tekst "BOY".
Als je het omzet in cijfers, B=2, O=15, Y=25, krijg je opgeteld 2+1+5+2+5=15.
15e Mol?

En na een avondje bier en wat verschrikkelijk knip en plakwerk in paint:
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 01:38:35 door Badmotor »

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #287 Gepost op: 28-02-2015, 12:02:32 »
En dan die vliegende vis die zo mooi in beeld werd gebracht.

Een aprilvis (hint naar Marlijns geboortedatum) of een hint naar Rik die in het vliegtuig zat?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #288 Gepost op: 28-02-2015, 12:15:50 »
En dan die vliegende vis die zo mooi in beeld werd gebracht.

Een aprilvis (hint naar Marlijns geboortedatum) of een hint naar Rik die in het vliegtuig zat?

Als het een hint is gewoon vanwege het feit dat een marlijn een vis is?

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #289 Gepost op: 28-02-2015, 12:28:48 »
Als het een hint is gewoon vanwege het feit dat een marlijn een vis is?

Kan best. Misschien is het ver gezocht maar als je mol omdraaid krijg je lom. Een Lom is ook een vis :)

Dit vind ik ook nog steeds een sterke hint naar Marlijn.

Marlijn is een Nederlandse jongensnaam. (Shirt met Boy op)

De betekenis van de naam is `Heuvel, duin bij de zee of naam die is samengesteld uit Mary (bitter, bedroefd, zee) en het vaak gebruikte achtervoegsel -lyn`.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 13:36:41 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #290 Gepost op: 28-02-2015, 13:51:35 »
In navolging van de 'X is de Mol'-lijstjes kan ik hier perfect een 'Marlijn is niet de Mol'-lijstje maken:

Even een paar dingen:
aflevering 1: Het feit dat ze 3 lijnen vind zegt niks. Ik ben er juist van overtuigd dat de mol ontzettend zijn best doet en fanatiek is (kandidaat) als er toch niks meer te halen valt. Als Marlijn de mol is, had ze al lang door dat deze opdracht niet meer ging lukken en kon ze dus heel fanatiek lijnen vinden (als mol weet je waar ze zitten).
aflevering 2: In de national gallery gedroeg ze zich inderdaad een beetje vreemd. Maar het is nog steeds goed te praten vanuit het perspectief met marlijn als mol. Ze heeft enorm verwarring gezaaid en heeft een hele lange tijd staan roepen dat ajouad bij haar muur stond. Door deze chaos werd het lastig voor andere kandidaten om ervoor te zorgen dat hun schilderijen wel goed hingen. Maar ze had inderdaad ook niks kunnen zeggen. lastig.
Over het theater is helemaal niet veel te zeggen. Aangezien rik, margriet en marlijn in hetzelfde team zaten is het vreemd om de 1 hier verdacht te vinden en de ander niet. Ik vind persoonlijk dat marlijn duidelijk het meest verdacht is van de drie.
Aflevering 3: Je hebt op zich wel gelijk, maar ze helpt niet mee om de letters goed te krijgen en zorgt alleen maar voor chaos. Ik vind dit ook zo'n opdracht waarbij er wat te zeggen is over marlijn, maar ook over margriet.
Aflevering 4: Bij de vakantiekiekjes ben ik het helemaal niet met je eens. Als Viktor en Marlijn op de plek aankomen zorgt Marlijn ervoor dat ze voor het bordje komt te staan. Ze maken snel een foto (van Marlijn) en lopen verder. Een hele goede molactie! Pas later wordt omgeroepen door de porto dat er bepaalde mensen op de foto's moeten staan. Als Viktor en Marlijn dat horen lopen ze HELEMAAL terug om nog een foto te maken van Viktor. Viktor lijkt in deze opdracht Marlijn volledig te vertrouwen, opvallend dat hij er dezelfde aflevering nog uit ligt.
Bij de bakjes opdracht is het inderdaad vreemd dat marlijn 500 euro pakt. Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat we niet weten wat er in bakje 8 ligt. Aangezien Marlijn zegt dat Chris beter 8-12 over kan slaan, is er de mogelijkheid dat ze dit zegt om hem weg te houden bij een veel groter bedrag.
Aflevering 5: Bij de rondleiding vind ik Marlijn heel resoluut als ze tegen Carolina zegt dat ze voor jokers moeten gaan. Daarnaast vind ik dat Marlijn ZO goed was met het stelen dat je bijna zou denken dat ze dit heeft voorbereid. (vooral hoe ze zo koeltjes reageert wanneer rik bijna ziet dat ze jokers pakt.)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #291 Gepost op: 28-02-2015, 14:03:37 »
Ik vond Marlijn zo oprecht zenuwachtig gisteren. Is er iemand anders die dat idee ook had?
Het viel me inderdaad op ja.

Zo van: nu is mijn geheim niet meer veilig.......

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #292 Gepost op: 28-02-2015, 14:04:35 »
De foto van de mol op Taprobane Island was waarschijnlijk de zwart wit foto met het beeldje er voor.

We kunnen uit de foto afleiden dat die gemaakt is in de jaren 80. Ook kan je afleiden aan de gezichten dat dat de persoon achter het beeldje nog vrij jong is en klein. Ik schat dat het een 6 jarig kind is, misschien zelfs jonger. Als het Marlijn is dan zit je rond 1988.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #293 Gepost op: 28-02-2015, 14:29:08 »
aflevering 1, de rode draad

Marlijn vindt de lijnen wel op een moment dat er wel nog iets te halen viel. Ze was nog niet uit het zicht van Ajouad geweest en kon dus geen lijn verbergen en toch vindt ze 3 lijnen.

aflevering 2, national gallery

Als ze hier chaos wil scheppen, is haar dat dus slecht gelukt. Het verdict blijft dat ze net boven de magische grens van 50 schilderijen zitten en dat ze door niks te zeggen waarschijnlijk met meer dan 4 schilderijen kon knoeien die nu wel goed hingen.

Aflevering 2, theater Regal

Waarom is Marlijn het meest verdacht? Dit moet je toch echt verduidelijken voor mij, want ze kon echt gewoon zwijgen over witte eikels hoor. ;)

Aflevering 3, bestemming Bentota

Deal, hier volg ik je volledig en ben ik bereid mijn mening bij te stellen.

Aflevering 4, vakantiekiekjes

Waarom zou je als Mol dat risico nemen? Waarom zou je vrolijk met Viktor naar zijn foto wandelen met de tactiek 'Ik ga op de foto'. Dat risico is gewoon enorm groot, want als Viktor het bordje leest of de gouden tip van Chris komt eerder, dan gaat ze gewoon richting 250 euro. Uiteindelijk, omdat ze daar in de buurt waren, konden ze heel makkelijk die foto gaan maken toen Chris de tip gaf door de portofoon.

Als ik de Mol was geweest, ik deed zoals Rik en ging met mijn team naar foto's waar we als team eigenlijk weinig konden doen.

Trouwens, HELEMAAL teruglopen... Ze waren praktisch net het hoekje om gelopen en waren op minder dan 150 meter van de foto verwijderd. Dat wandelen ze op een minuutje terug hoor.

En niet Viktor maar Ajouad viel deze aflevering af. Op zijn 3 'Marren', wat helemaal niet in het voordeel spreekt van Marlijn aangezien ze door zeker 4 kandidaten niet verdacht werd.

Aflevering 4, 12 bakjes

Ook hier wil ik wel min of meer akkoord gaan. Als er 1000 euro in bakje 8 lag, dan is zorgen voor 750 euro goede schadebeperking.

Anderzijds, ze kon ook de 250 euro uit bakje 6 nemen en Chris richting de vrijstelling sturen (die hij hoe dan ook had genomen dan).


Aflevering 5, rondleiding

Ik vind net niet dat ze goed was in dat stelen. Net omdat ze steelt wanneer Rik het zou kunnen zien. Je kijkt toch altijd over je schouder als je dat doet?

Maar goed, de steeltechnieken doen weinig ter zake, het gaat om de tactische gedachten vind ik. ;)

Marlijn gaat snel voor jokers, dat kan je op 2 manier uitleggen natuurlijk afhankelijk van je tunnel. Dus hier gaan we nooit een vergelijk vinden.
- Marlijn de Mol gaat natuurlijk voor jokers, want ze gaat de pot toch niet spekken zeker.
- Marlijn de kandidaat is nog aangedaan door de diefstal van penningmeester Margriet en wil een soort van 'wraak'.

Dat Marlijn uiteindelijk 4 kansen op 300 euro geeft aan de groep blijf ik gewoon heel riskant vinden. Als ze de Mol is, dan gaat kandidaat Rik oprecht voor het geld na 2 vragen en hij krijgt kandidaat Chris mee. Als ze Viktor hadden kunnen overtuigen, dan zat er 600 euro in de pot.
Als Marlijn maar 2 jokers had genomen, dan hadden die 2 jokers weggespeeld geweest en geen enkel risico dat er geld in de pot komt.

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #294 Gepost op: 28-02-2015, 17:28:44 »
Even voor de duidelijkheid ik zit NIET op Marlijn maar er viel me iets op. In aflevering vier werd vermeld dat er een foto van de familie van de mol er tussen stond. Op 38:55 tot en met 38:57 zien we heel duidelijk Viktor bij een schilderij staan met een vis erop. Nu is er heel toevallig een vis die Marlijn heet dus is misschien de vis op het schilderij familie van de vis Marlijn. Ik citeer 'De marlijn of zwarte marlijn (Istiompax indica) is een straalvinnige vis uit de familie van zeilvissen (Istiophoridae) en behoort derhalve tot de orde van baarsachtigen (Perciformes).' Ik weet niet alsof dit al eerder is vermeld.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #295 Gepost op: 28-02-2015, 17:35:52 »
Even voor de duidelijkheid ik zit NIET op Marlijn maar er viel me iets op. In aflevering vier werd vermeld dat er een foto van de familie van de mol er tussen stond. Op 38:55 tot en met 38:57 zien we heel duidelijk Viktor bij een schilderij staan met een vis erop. Nu is er heel toevallig een vis die Marlijn heet dus is misschien de vis op het schilderij familie van de vis Marlijn. Ik citeer 'De marlijn of zwarte marlijn (Istiompax indica) is een straalvinnige vis uit de familie van zeilvissen (Istiophoridae) en behoort derhalve tot de orde van baarsachtigen (Perciformes).' Ik weet niet alsof dit al eerder is vermeld.

Ik denk het niet. En dit vind ik persoonlijk wel een hele goede vondst.

Over die foto's van Taprobane Island is veel te doen geweest en ik geloof nooit dat ze voor molloten zo lief zijn geweest om een foto met de Mol (of zijn familie) op in beeld te brengen. Dus vondsten als deze vind ik erg origineel en past wel binnen de WIDM-sfeer. ;)

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #296 Gepost op: 28-02-2015, 18:49:27 »
Ik denk het niet. En dit vind ik persoonlijk wel een hele goede vondst.

Over die foto's van Taprobane Island is veel te doen geweest en ik geloof nooit dat ze voor molloten zo lief zijn geweest om een foto met de Mol (of zijn familie) op in beeld te brengen. Dus vondsten als deze vind ik erg origineel en past wel binnen de WIDM-sfeer. ;)
Dankje,  ::tandpastasmiley::
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #297 Gepost op: 28-02-2015, 19:56:17 »
De vis stond dan wel niet bij de familiefoto's, maar heb nog eens naar het stukje gekeken waar ze moesten raden hoeveel namen ze juist hadden. Wat me nu gelijk opviel was hoe verdacht Marlijn reageerde. Je moet maar eens tot het einde kijken. Vooral als Ajouad zegt dat hij er zeker van was dat hij er minstens 16 juist had.

Dit is voor mij voldoende bewijs :)

« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 20:03:30 door Hellevuur »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #298 Gepost op: 1-03-2015, 01:22:27 »
De vis stond dan wel niet bij de familiefoto's, maar heb nog eens naar het stukje gekeken waar ze moesten raden hoeveel namen ze juist hadden. Wat me nu gelijk opviel was hoe verdacht Marlijn reageerde. Je moet maar eens tot het einde kijken. Vooral als Ajouad zegt dat hij er zeker van was dat hij er minstens 16 juist had.

Dit is voor mij voldoende bewijs :)


Tijdens de discussie over het juiste aantal goede antwoorden hield Marlijn zich uit zicht op de achtergrond.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #299 Gepost op: 1-03-2015, 09:54:20 »
Hallo allemaal,
Ik nieuw hier. Beter laat dan nooit.  ::zwaai::

Al wel 14 jaar molloot. Dus werd tijd.

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen maar het gaat over de winnaar...

Ik dacht, ik ga aflevering 1 nog eens terugkijken. Dit begint met reclame voor de mol-app en toen besloot ik me hier in te loggen.

Art zegt nl: doe mee en WIN. Precies dan zie je heel snel Marlijn in beeld.
Ik vond het toch het vermelden waard.... ;D

Tot vast weer eens en dank voor jullie fantastische gepuzzel. Mede door jullie sta ik nog steeds nummer 1 in alle poules van de app.  ::ok::