Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah  (gelezen 21339 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2015, 12:24:06 »
Viel mij ook op. Rik doet daarna z'n uiterste best om er zo lang mogelijk over te doen / het zo onhandig mogelijk te doen om maar vooral het risico te lopen om dingen kwijt te raken ... helaas niet gelukt. Maar voor de medekandidaten is ie de held.
Inderdaad, op de een of andere manier wist hij wel erg vaak spullen van zijn  kar te laten vallen. En ook was hij wel erg lang bezig zijn kar omhoog te krijgen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2015, 12:34:35 »
Sorry compleet of-topic maar moest zo lachen om post hierboven. Rik kreeg hem niet omhoog.  :-X  ::rofl:: misschien had ie wat mannelijke hulp nodig.

Hij was echt wel gewoon niet sterk genoeg. Zo badend in het zweet, zou niet weten hoe je op commando het zweet van je af kunt laten gutsen, (maar ik ben dan ook geen acteur, zelfs geen amateur)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2015, 13:18:17 »
Sorry compleet of-topic maar moest zo lachen om post hierboven. Rik kreeg hem niet omhoog.  :-X  ::rofl:: misschien had ie wat mannelijke hulp nodig.

Hij was echt wel gewoon niet sterk genoeg. Zo badend in het zweet, zou niet weten hoe je op commando het zweet van je af kunt laten gutsen, (maar ik ben dan ook geen acteur, zelfs geen amateur)

Sommige mensen zweten sneller dan anderen. In die temperaturen gaat dat allemaal vrij makkelijk.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2015, 13:44:06 »
Tijdens 1e poging van Rik om de kar te tillen zi3n we alleen de benen van Carolina. Ze staat wijdbeens en dat lijkt mij meer de houding om te tillen dan om naar beneden te duwen.... ???
Ik blijf haar iig goed in de gaten houden ::tandpastasmiley::

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2015, 17:46:46 »
Mij viel op dat er bezems op de kar van Victor, Marlijn en Evelien lagen. In de rode draard-opdracht van aflevering 1 lagen zo'n zelfde soort bezem en een klok "nonchalant" neergelegd in het gebouw. Toeval of zou er een hint in zitten? Ik kom nog niet verder dan dat Marlijn in Vuil Kind heeft gespeeld en als Danni Lewinski een advocaat (klok) speelt.

Edit: Margriet die even het verkeer regelt: would you move on, would you move on?? Oftewel opzij, opzij  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 18:24:44 door Blieb2013 »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2015, 18:21:50 »
Als je op enig moment als mol als enige achter de kar aanloopt, terwijl twee hem trekken, kun je redelijk gemakkelijk iets er van af gooien. met name Evelien was in die positie en heeft dit niet gedaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2015, 18:23:34 »
Als je op enig moment als mol als enige achter de kar aanloopt, terwijl twee hem trekken, kun je redelijk gemakkelijk iets er van af gooien. met name Evelien was in die positie en heeft dit niet gedaan.

Viktor ook even, al stelt hij meteen voor om het weer voor over te nemen. En inderdaad, in ieder geval geen succesvolle molactie hier. (Maar misschien wel een poging die we pas in de laatste aflevering zien.)

Edit: En Marlijn ook.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 18:27:00 door Heinz »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2015, 19:30:49 »
Als mol wil je neem ik aan áchter een kar, en het liefst alleen, zodat niemand het ziet als je er iets af gooit. Dit lukte alleen Victor, maar die had er alsnog niet veel succes mee.. maar voor de kar helpt je als mol nooit omdat 2 mensen je heel goed in de gaten kunnen houden.

Offline cpt. hook

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2015, 20:33:07 »
Het valt mij op dat de kar van Rik wel erg vaak heen en weer schudt, en dan zien we vaak net een shot van de achterkant zodat we niet zien wat Rik precies aan het doen is. Misschien is hij lekker aan het schudden.

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2015, 21:16:01 »
Het leek ook alsof Rik steeds nog een stukje verder liep als Carolina en Margriet STOP riepen.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2015, 01:41:04 »
het hangt volledig af van de belading van zo'n eenassige kar. is de belading evenwichtig, dan hoef je bijna niet te tillen. met een aanhanger of caravan spreekt men van kogeldruk. Eén zware zak van achteren naar voren kan al een heel verschil maken: 25 kilo er achter van af en van voren erbij.

Maar opnieuw erg weinig molacties van kandidaten. Kennelijk is er beseft dat de pot nog helemaal leeg is. Het kan echt zo gemakkelijk, met het beladen. Je gooit het er net niet recht op, en dan valt het er met at beweging toch vrij gemakkelijk we van af.
Doet inderdaad vermoeden dat de mol bij de vrachtwagen stond.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2015, 02:14:28 »
Maar opnieuw erg weinig molacties van kandidaten. Kennelijk is er beseft dat de pot nog helemaal leeg is. Het kan echt zo gemakkelijk, met het beladen. Je gooit het er net niet recht op, en dan valt het er met at beweging toch vrij gemakkelijk we van af.
Doet inderdaad vermoeden dat de mol bij de vrachtwagen stond.
Alles wat van de kar afviel, werd er door de behulpzame lokale bevolking weer op gelegd. Ik denk dat de mol wel in een van de teams met de karren zat omdat je daar veel meer kon saboteren, maar (onbewust) is tegengewerkt door de bevolking.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2015, 13:37:28 »
ik vind het trouwens ook opvallen dat het bedrag dat te winnen valt (1500 euro) elk jaar daalt.
#teamamaimiljaarde

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2015, 13:46:06 »
In 2013 kon je volgens mij per opdracht ook minder verdienen. Vorig jaar werd dat per opdracht weer meer.
Nja, maakt voor mij op zich niet veel uit, behalve voor deze opdracht dan haha. 1500 euro voor zo'n inspannende opdracht is misschien wel wat weinig, ja

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2015, 16:39:26 »
Mij viel op dat Viktor, Marlijn en Evelien wel heel erg gemakkelijk met die kar op pad gingen.
Ze liepen bijna te hollen met die kar. Viktor riep nog tegen de dames niet te hard anders zou de kar hem bijna inhalen.

Des te vreemder is het dat het andere team bijna geen beweging in die kar kreeg ::rofl::

Onderop de kar van Rik liggen ook veel witte  (zware rijst?) zakken. Er bovenop allemaal licht materiaal dat er heel makkelijk afglijdt....

Volgens mij waren de karren verschillend geladen. Wilde de mol ( Viktor) hier de held uithangen en het andere team de fouten laten maken?

Of wilde de mol (Rik) met de zwaardere kar te laat komen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2015, 22:54:46 »
En wellicht is het ook wel de bedoeling om een 'leuke' pot te hebben met evt een paar tegenprestaties nog te gaan
Zo'n theorie gaat er bij mij per definitie niet in. De mol heeft één taak en dat is geld uit de pot houden.

En inderdaad zoal velen al aangaven, team Viktor pakte het algeheel gewoon beter aan, waardoor ze er veel minder moeite mee hadden. Ik denk dat de tactiek van de mol is om de kar onevenwichtig te laden zodat het zwaarder wordt om die mee te nemen. Het vertragen door dingen te laten vallen kan ook werken, alhoewel we als kijker niet meekrijgen hoe veel tijd er over was aan het einde en dus of dat wel effect kon hebben.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2015, 00:39:52 »
Zo'n theorie gaat er bij mij per definitie niet in. De mol heeft één taak en dat is geld uit de pot houden.

En inderdaad zoal velen al aangaven, team Viktor pakte het algeheel gewoon beter aan, waardoor ze er veel minder moeite mee hadden. Ik denk dat de tactiek van de mol is om de kar onevenwichtig te laden zodat het zwaarder wordt om die mee te nemen. Het vertragen door dingen te laten vallen kan ook werken, alhoewel we als kijker niet meekrijgen hoe veel tijd er over was aan het einde en dus of dat wel effect kon hebben.

Toen de laatste groep aan kwam stond 8:39 op het klokje. Daarna, bij de beelden van het  inladen van de goederen verdween ie. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2015, 00:40:36 »
Zou Ajouad's potje voetbal een poging zijn geweest zichzelf en Chris uit te putten vlak voor de fysiek zware derde opdracht?
Het leek zo'n random fragment anders.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2015, 09:53:18 »
Zou Ajouad's potje voetbal een poging zijn geweest zichzelf en Chris uit te putten vlak voor de fysiek zware derde opdracht?
Het leek zo'n random fragment anders.

Ik vind het niet eens zo'n gekke gedachte dat dit moment niet gewoon zomaar uitgezonden is.
Het zou toch niet zo zijn dat we dit jaar 2 mollen hebben: Chris en Asjouad? Omdat er de hele tijd over duo's gesproken wordt en de volgorde van bekendmaking (nr 8 en 7 = 15?).

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2015, 16:00:09 »
molvrije zone
het lijkt wel of de twee mollen even vrij zijn