Ik ga er gewoon van uit dat de Mol niet expres voor heeft gezorgt dat niemand naar huis moet. Als de productie afhankelijk is van 1 aflevering om niemand naar huis te sturen dan is het een waardeloze productie. Waarschijnlijk hebben/hadden ze een plan B en C en zoniet nog een D om te zorgen dat er een aflevering is zonder afvaller. Ze kunnen alleen inschatten hoe groot de kans is dat niemand naar huis gaat. En bij deze manier was het best groot dat er veel vrijstellingen werden gegund en dus de kans kleiner word dat er een rood scherm getoond moet worden.
Wat een vertrouwen :-) ... Ik weet vrijwel zeker dat het door productie juist precies zo gepland is. Er zijn nu eenmaal meer afleveringen dan afvallers. Voor de kijker pakken ze het leuk in, alsof het 'toevallig' gebeurt. Ze breien er een verhaaltje omheen, maar daar zou ik niet te veel waarde aan hechten. Misschien lijkt dit voor sommigen alsof ze de bedoel een beetje bedonderen, maar ik vind dat persoonlijk niet zo heel erg. Hoort er nu eenmaal bij, bij een aantrekkelijk programma maken. Ik denk dus ook dat het nog steeds mogelijk is dat Carolina de test als slechtst heeft gemaakt. Net zoals Arjen dat in seizoen 10, aflevering 6, vrijwel zeker had. Al moet ik zeggen, dat dat misschien de enige keer is geweest dat de kijker hierdoor écht op het verkeerde been werd gezet, en daarom misschien ook een slecht voorbeeld voor wat betreft het 'Maakt allemaal niet uit'. (Maar weer een goed voorbeeld voor wat betreft het 'Productie misleidt/alles staat van tevoren vast')
De Mol hoeft hoe dan ook helemaal niets speciaals hier te doen. Alleen in het ergste geval dat alle anderen dezelfde persoon de vrijstelling gunnen had de montage het wel zo laten lijken dat de Mol die aan een ander gegeven heeft om het scenario iets waarschijnlijker te laten lijken. Maar dat had evengoed niet ter plekke hoeven gebeuren. Gewoon bij het biechten mooi verhaal verzinnen en opnemen. Ja, dan liegt de Mol ... maar daar is 't ook een Mol voor :-)
Edit:
Zoals Erik hierboven al schreef, zouden inderdaad in ieder geval twee mensen al een vrijstelling moeten hebben krijgen. Dus klooien met de biechten van de Mol was in geen geval nodig geweest.