Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken  (gelezen 37780 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #60 Gepost op: 21-02-2015, 04:08:50 »
Ik snap echt dat veel mensen hem zien als de mol hoor. Dat is nou juist waarom ik het dus niet zo zie... Het is gewoon te duidelijk. TE duidelijk snappie ?
Ja, dat dacht ik dus vorig jaar ook bij Susan.
The British are not impressed.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #61 Gepost op: 21-02-2015, 05:01:33 »
Er moet haast wel een verwijzing in de logo's zitten. Kom idd voornamelijk op Chris uit. Als aanvulling wat er eerder is genoemd, poging vanuit een niet tunnel visie want Chris is niet mijn mol:
- 68: Chris gek van oude auto's, heeft blijkbaar een auto uit dit jaar
- EL: mannelijk? (of misschien initialen van zijn zoon Eden ...)
- Atlas/ wereld op schouders: reizen
- 34: de letters CD, omgedraaid Dirk Christiaan

Sommige inderdaad vergezocht, probeer echter te kijken of de logo's allemaal aan 1 iemand te linken zijn.
Ga weer even verder speuren  ::vergroot::
Meer L

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #62 Gepost op: 21-02-2015, 18:33:49 »
Er moet haast wel een verwijzing in de logo's zitten. Kom idd voornamelijk op Chris uit. Als aanvulling wat er eerder is genoemd, poging vanuit een niet tunnel visie want Chris is niet mijn mol:
- 68: Chris gek van oude auto's, heeft blijkbaar een auto uit dit jaar
- EL: mannelijk? (of misschien initialen van zijn zoon Eden ...)
- Atlas/ wereld op schouders: reizen
- 34: de letters CD, omgedraaid Dirk Christiaan

Sommige inderdaad vergezocht, probeer echter te kijken of de logo's allemaal aan 1 iemand te linken zijn.
Ga weer even verder speuren  ::vergroot::


Goed bezig!  ::ok::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #63 Gepost op: 22-02-2015, 09:45:37 »

Aan de andere kant, als mol zou ik hier zo snel mogelijk willen doorlopen. Als je naar de bord gaat lopen turen, vergroot je alleen maar de kans dat iemand anders je blik volgt en het ook ziet (wat dus uiteindelijk ook gebeurt). Misschien dat Chris het wel zag, maar dat hij bewust bleef hangen, omdat hij wilde zodat iemand anders het zag (blijft hij zelf verdacht) of om te testen wie het zou zien (en wie dus niet de mol is).

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #64 Gepost op: 22-02-2015, 12:33:50 »
Aan de andere kant, als mol zou ik hier zo snel mogelijk willen doorlopen. Als je naar de bord gaat lopen turen, vergroot je alleen maar de kans dat iemand anders je blik volgt en het ook ziet (wat dus uiteindelijk ook gebeurt). Misschien dat Chris het wel zag, maar dat hij bewust bleef hangen, omdat hij wilde zodat iemand anders het zag (blijft hij zelf verdacht) of om te testen wie het zou zien (en wie dus niet de mol is).

Ja precies wat ik ook dacht. Chris is continu aan het testen hoe de anderen reageren. Echt een geweldige kandidaat! (Zou het geweldig vinden als hij de mol is, maar denk het niet)
Ook met het geld tellen op de theeplantage, waarbij hij zijn lach zelfs niet in kon houden ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #65 Gepost op: 22-02-2015, 14:04:58 »
Ja precies wat ik ook dacht. Chris is continu aan het testen hoe de anderen reageren. Echt een geweldige kandidaat! (Zou het geweldig vinden als hij de mol is, maar denk het niet)
Daar twijfel ik dus ook tussen. Als Martine de naam ziet is Chris alweer doorgelopen. Als hij anderen aan het testen is, zou hij dan niet blijven observeren tot iedereen langsgelopen is? Rik en Marlijn moeten op dat moment nog arriveren. Misschien heeft hij het zelf wel helemaal niet gezien. Op alle shots van Chris die we te zien krijgen lijkt hij niet direct naar het bord te kijken, maar hogerop (logisch, want daar hangen de meeste namen van winkels).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #66 Gepost op: 22-02-2015, 14:22:45 »
Daar twijfel ik dus ook tussen. Als Martine de naam ziet is Chris alweer doorgelopen. Als hij anderen aan het testen is, zou hij dan niet blijven observeren tot iedereen langsgelopen is? Rik en Marlijn moeten op dat moment nog arriveren. Misschien heeft hij het zelf wel helemaal niet gezien. Op alle shots van Chris die we te zien krijgen lijkt hij niet direct naar het bord te kijken, maar hogerop (logisch, want daar hangen de meeste namen van winkels).

Ja dat zou ook kunnen hoor, is ook moeilijk te zien, omdat er heel veel korte stukjes achter elkaar geplakt zijn in de montage.
Is ook meer gevoelsmatig omdat hij kort daarvoor vraag waar Margriet en Marlijn blijven en net op het moment dat zijn mol (Margriet) er voor staat langzaam door begint te lopen, mogelijk om haar te testen. (Als hij blijft staan observeren, valt het natuurlijk wel erg op)

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #67 Gepost op: 22-02-2015, 21:40:46 »
Hoi! Even een overzichtje gemaakt van verdachte dingen in deze opdracht
Mocht ik dingen hebben gemist, hoor ik het natuurlijk graag  ::tandpastasmiley::

Opdracht 2 straattaal

- Art wijst het tweede logo aan met zijn hand
-  eerste logo is regenboog en daar staat de mol doorheen.. Hint naar Chris?
- veel logos kunnen naar Chris herleiden worden

In de intro van die opdracht zie je de volgende symbolen/ logo's in deze volgorde:

1ste logo Lotus ( asian paints raja trading) symbool 11 op de kaart
2de logo CH bord symbool 9 op de kaart
3de logo Dansende mannetje (Dulux) symbool 3 op de kaart
4de logo nr 34 (op het bord wijst een pijl naar sworn translator sinhala/english j.b. Senanayaka (jp) symbool 4 op de kaart
5de logo nr 68 symbool 8 op de kaart
6de logo (op 18:36) het regenbooglogo symbool 1 op de kaart
!! 7de logo (op 18:37) Delight Sweet House GEEN symbool op de kaart !!??
8ste logo ( op 18:38) EL symbool 10 op de kaart
9de logo (op 18:38) mannetje met wereldbol op schouders (atlas cements) symbool 6 op de kaart
10de logo (op 18:40) blauw poppetje NIBM symbool 7 op de kaart

Symbool 2 en 5 volgens mij niet gezien in intro en Delight sweet house zoeken ze geen logo van... Dus waarom wordt dat in beeld gebracht?
Symbool 2 had art zijn vinger bij en staat voor Vicktoriya Stones

Ik denk dat hier een aanwijzing inzit, in logo 2, logo 5 beiden niet in intro en dat Delight sweet.. Iemand ideeën?  ::vergroot::

Verloop van de opdracht
- Margriet en marlijn vinden symbool 6
- margriet en marlijn vinden symbool 3
- Rik en Martine vinden symbool 11
- Rik en Martine vinden symbool 4
- Martine vindt symbool 8
- Rik vindt symbool 1
- Martine en Rik vinden symbool 2

- Rik zegt ik focus me nu alleen nog op j.w. Terwijl hij weet dat het p.v. Verdacht! Chris verbetert hem direct
- Chris staat recht voor het juiste pand, leest het bord, maar ziet het niet en loopt door. Martine zag het toen en zegt wacht jaaaa waarop Margriet en marlijn het ook opeens roepen.
- Rik en Margriet stormen naar binnen voor de envelop, Margriet staat ervoor, Rik ziet de envelop niet tot man zegt pak maar.. Dan draait hij zich direct naar de juiste plek en pakt hem.. Toch al gezien? Verdacht!
- na winst leek Margriet oprecht blij, verrast en ontroerd ( 25:56)
- na winst doet marlijn erg blij over geld, Chris houdt zich beetje afzijdig en klapt voor de groep.. Verdacht! Vindt hij het als mol knap van de kandidaten?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2015, 00:26:28 »
Vind het zo vreemd opgebouwd...net alsof we 'n twaalfde logo missen.

Het zijn 11 letters, dus 11 logo's; dat snap ik....
Maar grafisch gezien mis ik wat... (logo vd Mol?).
U ook?


*help! :)*
Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #69 Gepost op: 23-02-2015, 00:28:24 »
Maar grafisch gezien mis ik wat... (logo vd Mol?).
U ook?


*help! :)*

Die mis ik niet, die zit gewoon in de linkerbovenhoek  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #70 Gepost op: 23-02-2015, 00:33:36 »
Die mis ik niet, die zit gewoon in de linkerbovenhoek  :)
Hahaha, ja die had ik gelezen en is supersterk...

*ok; geaccepteerd!*
Omnia vincit amor

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #71 Gepost op: 23-02-2015, 01:01:02 »
Rik staat wederom met zijn snufferd bovenop de enveloppe, maar ziet hem niet (net als in Bentota). Ziet hij net als een kat niet iets heel dichtbij, of lijkt hij meer op een mol ?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #72 Gepost op: 23-02-2015, 04:05:46 »
'k Vind 'm ijzersterk! 1e logo: Chris' zweetbandje. Zeker met Mol als logo er door heen!
Maar...

Zowel bandje, áls logo áls daadwerkelijke logo komen echter niet overeen met elkander:

1; zweetbandje 'redelijk' qua regenboog
2; logo (bord Art) strakke rechte lijnen maar zeker niet in regenboog-volgorde..
3; daadwerkelijk uithangbord:  schuine lijnen ipv rechte, ook niet qua prisma congruent.

Hint is ok, maar klopt niet pur sang.

Edit1; typo
Edit2; wat schrijft de notaris?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 04:25:02 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #73 Gepost op: 23-02-2015, 07:58:58 »
Ja is hier niet eens iemand die Singalees kan? ;D

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #74 Gepost op: 23-02-2015, 20:16:28 »
Kheb wederom terug zitten kijken en een beetje zitten googelen maar kom er niet uit..

In de uitleg van de opdracht lieten ze bijna alle symbolen zien in een paar seconden achter elkaar, 2 symbolen niet dat waren nr 2 en 5 van de kaart.

Symbool 2 had art zijn vinger bij en staat voor Vicktoriya Stones bleek achteraf,
5 is onbekend gebleven.
Ze zoemden in dat korte filmpje ook in op Delight sweet house maar hier zoeken ze helemaal geen logo van... Dus waarom wordt dat in beeld gebracht?
Ik kom er niet echt achter waarom we dit zien.. Als ik die naam Google met de namen van de kandidaten kom ik met de naam Chris uit op een blog van Chris Hill die hier is geweest.. De opdracht met de foto's erna is in roslin Hill.. Verder kan ik het nergens aan linken of herleiden..

 Iemand ideeën? 

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2015, 00:47:12 »
Er moet haast wel een verwijzing in de logo's zitten. Kom idd voornamelijk op Chris uit. Als aanvulling wat er eerder is genoemd, poging vanuit een niet tunnel visie want Chris is niet mijn mol:
- 68: Chris gek van oude auto's, heeft blijkbaar een auto uit dit jaar
- EL: mannelijk? (of misschien initialen van zijn zoon Eden ...)
- Atlas/ wereld op schouders: reizen
- 34: de letters CD, omgedraaid Dirk Christiaan

Sommige inderdaad vergezocht, probeer echter te kijken of de logo's allemaal aan 1 iemand te linken zijn.
Ga weer even verder speuren  ::vergroot::



Het logo DULUX let's colour heeft regenboogstrepen en aan het eind van het logo hangt een mannetje. Chris???




Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2015, 00:52:14 »


Chris staat naar het bord met P.V te kijken, maar zegt niets!


Chris eerst en iets later Margriet staan te kijken naar P.V. en zien z.g. niets totdat Martine hen er op opmerkzaam maakt.
In het "notariskantoor" staat Rik naar de enveloppe te kijken maar pakt hem pas nadat de notaris zegt;"Pak maar"

Offline sparowk

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2015, 13:11:10 »
Leuke margrieten in een shot voordat deze opdracht begint...


Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2015, 23:35:56 »
Dat schreeuwt toch  ::megafoon:: HINT :P


Hahahhahaa  ::rofl:: echt wel!  ::jaja::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - logo's zoeken
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2015, 03:33:38 »
1) Martine wijst P.V. Danyananda aan en Margriet beaamt sneller dan het geluid! Zorgt er voor dat ze als 1e naar binnen kan...

2) Margriet blokt zicht t.o.v. de envelop (Rik kan de envelop niet zien in kantoor notaris).
   Ze weet; nog ongeveer 60 seconden...voorkennis (!). Of simpel tijdsbesef, iedereen weet immers; tijd is bijna om, dus als eerste naar binnen zodra juiste bedrijf gevonden wordt...en vervolgens proberen te blokken...
           
3) Margriet denkt; tijd is (ongeveer) om, ik buig terug en laat Rik de envelop pakken (Rik pakt).

4) Margriet doet een nep-sprong van blijdschap (@26.10)..(baalt dat het binnen de tijd is).
   ->nadat ze fanatiek en ongemakkelijk in haar linker oog zit te wrijven.

5) Margriet zegt: "on-ge-de-lo" (help, dit snap/versta/begrijp ik niet (@26.16) )...
   Op ritme van handje klap? Iemand?

6) Margriet zegt in biecht: ""Damn", of:"Bamn", maar klinkt imho als Damn (Edo/Ego).


Mol   ;D 


Edit; Typo's
Foto: Margriet zo niet blij met €1500,-
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 04:12:58 door Loebas »
Omnia vincit amor