Auteur Topic: Rank de mollen en seizoenen!  (gelezen 57781 keer)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #40 Gepost op: 6-03-2015, 14:59:04 »
Ik blijf toch met het gevoel zitten dat je op basis van de aflevering van gisteren niet kunt zeggen dat Margriet énorm veel en sterk gemold heeft. Als het lijstje klopt daarentegen dan juist heel erg. Gewoon jammer dat daar dan niet meer van is uitgezonden. Laat een beter beeld achter.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2015, 14:59:09 »
Landen:
1. Argentinië (2006)
2. Noord-Ierland en Jordanië (2009)
3. Canada (2003)
4. Hongkong en Fillipijnen (2014)
5. Japan (2010)
6. Sri Lanka (2015)
7. Australië (1999)
8. IJsland en Spanje (2012)
9. Zuid-Afrika (2013)
10. Schotland (2001)
11. El Salvador en Nicaragua (2011)
12. Mexico (2008)
13. Portugal (2002)
14. Australië en Indonesië (2005)
15. Thailand (2007)

Mollen:
1. Kees Tol (2013)
2. Jon van Eerd (2009)
3. Susan Visser (2014)
4. Elise (2003)
5. George (2002)
6. Kim Pieters (2010)
7. Milouska Meulens (2006)
8. Dennis Weening (2008)
9. Yvon Jaspers (2005)
10. Deborah (1999)
11. Patrick Stoof (2011)
12. Inge Ipenburg (2007)
13. Nico (2001)
14. Margriet van der Linden (2015)
15. Anne-Marie Jung (2012)


2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2015, 15:54:54 »
Ze hoefde ook helemaal niks te doen met ultranepmol Nadja en kandidaten als Eva, Renate en Alex die per ongeluk opdrachten verknalden. Inge had gewoon echt pech met de kandidaten dat jaar en heeft daardoor de kans niet gekregen om een topmol te zijn.

Dat vind ik eigenlijk geen excuus. Eigenlijk is het bijna elk jaar zo dat er aardig wat kandidaten zijn die nepmollen of opdrachten verknallen. Je moet als mol wel zelf ook wat doen. Veel nepmollen lijkt me juist makkelijker omdat je dan relatief meer kan mollen en minder verdacht wordt.



Ik vraag me trouwens af waarom iedereen Patrick zo'n slechte mol vindt? Hij heeft het naar mijn idee goed gedaan. Goed geacteerd, veel mensen vertrouwden hem erg (Art ook voor lange tijd) en leuk gemold. Prima mol dan toch! Maar veel hebben hem laag staan  ::ohno::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2015, 16:46:54 »
Margriet komt zeker hoog op m'n lijstje ::jaja:: Ze werd misschien redelijk veel verdacht, maar wat een prestatie om na 15 seizoenen nog met een vernieuwende moltactiek te komen ::bravo::

De beste Mollen hebben gewaagde molacties én weten zichzelf onder de radar te houden door zichzelf uit te vergroten.
Wat mij betreft past Margriet wel in het rijtje, Dennis, Milouska, Kees, Margriet... ::hyper:: (George heb ik niet live gevolgd) Hoewel Margriet misschien meer verdacht werd dan de anderen, vind ik haar rol en acties briljant gespeeld.

Ik ben het hier helemaal mee eens!  ::ok::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2015, 18:31:51 »
Mee eens
En miloushka deed zich dommer voor dan ze was, terwijl margriet gewoon haar slimme zelf kon zijn

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #45 Gepost op: 6-03-2015, 19:58:28 »
Favoriete seizoenen:

1. El Salvador / Nicaragua (2011)
2. Zuid-Afrika (2013)
3. Japan (2010)
4. Argentinië (2006)
5. Noord-Ierland / Jordanië (2009)
6. Sri Lanka (2015)
7. Hongkong / Filipijnen (2014)
8. Mexico (2008)
9. Thailand (2007)
10. Portugal (2002)
11. Schotland (2001)
12. Australië / Indonesië (2005)
13. Canada (2003)
14. IJsland / Spanje (2012)
15. Australië (1999/2000)

Favoriete Mollen:
1. Dennis (2008)
2. Kees (2013)
3. George (2002)
4. Milouska (2006)
5. Patrick (2011)
6. Jon (2009)
7. Margriet (2015)
8. Inge (2007)
9. Yvon (2005)
10. Nico (2001)
11. Susan (2014)
12. Kim (2010)
13. Anne-Marie (2012)
14. Elise (2003)
15. Deborah (1999/2000)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #46 Gepost op: 6-03-2015, 20:14:55 »
Op wat baseren we de Mollen? Op basis van kwaliteit van onder de radar te blijven of op basis van geld uit de pot halen.
Want zo is Margriet bijvoorbeeld en erg goede en een erg slechte mol tegelijkertijd. Ze is een erg goede mol als het op opdrachten saboteren en zo geld uit de pot halen of houden aankomt, maar een zeer matige Mol als je denkt aan niet ontdekt te worden. Immers als we in de helft zaten (met nog 5 deelnemers van de 10), zat iedereen op Margriet, dan ben je wel erg snel door iedereen gesnapt.

Of is het gewoon vrije keuze? :D
Lomperik..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2015, 20:46:03 »
Je eerste vraag, Nys-Fan, dat vind ik eigenlijk juist het mooie van dit soort lijstjes. De een baseert het vooral op de molacties, de ander op het niet-verdacht zijn, en weer iemand op weer andere dingen. Daarom zie je al die verschillende meningen en dat vind ik juist zo mooi eigenlijk. De mensen die Margriet in de top zetten, en zij die haar veel lager zetten, hebben allebei gelijk.

(Daarom vind ik het zelf heel moeilijk om dit soort lijstjes te maken. De mol opereert in een groep, en hoe de mol molt, vind ik, hangt heel erg van die groep af. En persoonlijk vind ik het ook best wel belangrijk of ik iemand een leuke deelnemer vind. Margriet vind ik een hele leuke deelnemer, het hele seizoen al. Dus scoort zij bij mij automatisch al hoger.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #48 Gepost op: 6-03-2015, 22:54:31 »
Dat vind ik eigenlijk geen excuus. Eigenlijk is het bijna elk jaar zo dat er aardig wat kandidaten zijn die nepmollen of opdrachten verknallen. Je moet als mol wel zelf ook wat doen. Veel nepmollen lijkt me juist makkelijker omdat je dan relatief meer kan mollen en minder verdacht wordt.



Ik vraag me trouwens af waarom iedereen Patrick zo'n slechte mol vindt? Hij heeft het naar mijn idee goed gedaan. Goed geacteerd, veel mensen vertrouwden hem erg (Art ook voor lange tijd) en leuk gemold. Prima mol dan toch! Maar veel hebben hem laag staan  ::ohno::
In seizoen 7 was het nepmollen en per ongeluk opdrachten verpesten wel heel extreem.
Patrick vind ik ook best een goede mol. Niet de beste, maar ook zeker niet de slechtste.

En persoonlijk vind ik het ook best wel belangrijk of ik iemand een leuke deelnemer vind. Margriet vind ik een hele leuke deelnemer, het hele seizoen al. Dus scoort zij bij mij automatisch al hoger.
Dat is voor mij ook een van de redenen dat Jon hoger scoort en Nico onderaan staat.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #49 Gepost op: 7-03-2015, 12:27:32 »
Ik heb hier ooit een heel ingewikkeld puntensysteem voor bedacht om te proberen de de mollenop een objectieve manier te ranken. Het komt er op neer dat ik de mollen rangschik op 7 punten, en hierbij de beste mol 15punten toeken, de nr 2 14 punten en de slechtste mol 1 punt. (Bijvoorbeeld bij het criterium verdenkingen krijgt Dennis 15, omdat alleen Edo in de finale hem verdacht. Anne-Marie krijgt 1 punt omdat zij de door mededkandidaten meest verdachte mol in het seizoen was.

De criteria die ik daarin gebruik
- Laagst verdiende pot (weegfactor 1)
- Percentage van de pot dat gewonnen werd (weegfactor 1)
- Bedrag dat niet in de pot komt (weegfactor 1)
- Bedrag niet in de pot door de mol (weegfactor 1)
- Percentage niet in de pot door de mol (weegfactor 3)
- Effectieve molacties (weegfactor 3) [niet gerankt 1tm15, maar het absolute aantal x3]
- Verdenkigen door medekandidaten (weegfactor 3)

Daar krijg ik dan de volgende ranking uit:
1.George: 151
2.Milouska: 138
3.Dennis: 135
4.Elise: 134
5.Kees: 124
6.Susan: 122
7.Yvon: 112
8.Deborah: 104
9.Patrick: 97
10.Nico: 95
11.Annemarie: 80
12.Margriet: 76
13.Inge: 75
14.Jon: 73
15.Kim: 47

Aangepast naar persoonljke voorkeuren zou ik hem echter iets corrigeren:
1. George
2. Dennis
3. Milouska
4. Kees

5. Elise

6. Yvon
7. Susan
8. Deborah
9. Patrick
10. Jon
11. Margriet

12. Nico
13. Inge
14. Kim
15. Anne-Marie
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 12:49:29 door Qper »

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2015, 12:51:21 »
Puur op persoonlijkheid scoort Margriet hoog op mijn mollijst, ik vond haar biechten zo heerlijk vals en je kon zien dat ze er echt plezier in had.
Hierdoor komt ze zeker in mijn top 5 samen met Milouska, George, Dennis en Kees (in willekeurige volgorde overigens)

All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #51 Gepost op: 7-03-2015, 17:33:19 »
ingewikkeld puntensysteem voor bedacht om te proberen de de mollenop een objectieve manier te ranken. Het komt er op neer dat ik de mollen rangschik op 7 punten, en hierbij de beste mol 15punten toeken, de nr 2 14 punten en de slechtste mol 1 punt. (Bijvoorbeeld bij het criterium verdenkingen krijgt Dennis 15, omdat alleen Edo in de finale hem verdacht. Anne-Marie krijgt 1 punt omdat zij de door mededkandidaten meest verdachte mol in het seizoen was.

De criteria die ik daarin gebruik
- Laagst verdiende pot (weegfactor 1)
- Percentage van de pot dat gewonnen werd (weegfactor 1)
- Bedrag dat niet in de pot komt (weegfactor 1)
- Bedrag niet in de pot door de mol (weegfactor 1)
- Percentage niet in de pot door de mol (weegfactor 3)
- Effectieve molacties (weegfactor 3) [niet gerankt 1tm15, maar het absolute aantal x3]
- Verdenkigen door medekandidaten (weegfactor 3)

Daar krijg ik dan de volgende ranking uit:
1.George: 151
2.Milouska: 138
Nou, dan klopt-ie wel aardig. Zijn ook mijn favoriete mollen 8)

Margriet komt wel in mijn top-10, dat zeker. Keurig gedaan. Alleen jammer dat je al op dag 1 bekend was.

Ik vond verder Amin en Deborah nog hele goede mollen.

Nico en Jon inderdaad heel slecht. Zie ook mijn avatar... die was in seizoen-Jon de ECHTE mol ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #52 Gepost op: 7-03-2015, 18:08:34 »
Mijn lijstjes:

Seizoenen:

01. 2012 - IJsland & Spanje
02. 2014 - Hongkong & Filipijnen
03. 2009 - Noord-Ierland & Jordanië
04. 2010 - Japan
05. 2015 - Sri Lanka
06. 2013 - Zuid-Afrika
07. 2011 - El Salvador & Nicaragua
08. 2003 - Canada
09. 2007 - Thailand
10. 2000 - Australië
11. 2002 - Portugal
12. 2006 - Argentinië
13. 2007 - Thailand
14. 2001 - Schotland
15. 2005 - Australië & Indonesië

Mollen:

01. Dennis
02. Milouska
03. George
04. Margriet
05. Kees
06. Jon
07. Patrick
08. Susan
09. Deborah
10. Anne-Marie
11. Kim
12. Yvon
13. Elise
14. Nico
15. Inge

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2015, 18:32:45 »
Ik heb hier ooit een heel ingewikkeld puntensysteem voor bedacht

De criteria die ik daarin gebruik

In jouw systeem kan ik mij goed vinden al zou ik hem ook iets aanpassen

1.Milouska (de gehele serie de rol van het domme gansje spelen vind ik zeer knap gedaan voor een presentatrice)
2.George (de gehele serie het idee laten rondwaren bij medekandidaten dat George nu eenmaal zo is, hij kan niks eraan doen dat opdrachten mislukken en toch keihard de mooiste mollenstreken uithalen verdiend terecht een mol-der-mollen-benchmark)
3.Dennis (de gehele serie het aanvallende type zijn, enkel door Edo verdacht worden in de finale)
4.Kees (de gehele serie het aanvallende type zijn, maar wel door Paulien/Carolien verdacht worden)
5. Yvon (de gehele serie het aanvallende type zijn, maar wel door Marc-Marie verdacht worden)
6. Susan (de gehele serie het lieve/onschuldige type spelen, daarmee o.a. Freek een rad voor ogen draaien)
7.Margriet (de gehele serie de moppermol uithangen, ondanks massale verdenkingen toch doorgaan met mollen)
8. Elise (van haar staan mij weinig andere acties bij dan dat ze haar rijlessen goed benutte om mee te mollen in de serie)
9.Deborah (had geen voorgangers, moest het molschap zich eigen maken, dus middenmootpositie, niet slecht/goed)
10.Patrick (gebruikte Art teveel als bliksemafleider)
11.Jon (Anniek is en blijft de mol, enough said  ::jaja::)
12.Nico (probeerde het wel als mol, maar kwam niet sterk uit de verf)
13.Kim (als je een maatje als Sanne hebt en een groep die over het algemeen perfect kan helpen met het saboteren mol je zelf te weinig zelfstandig als mol)
14.Annemarie (de mol moet mollen en dan niet van het kaliber andermans acties claimen (pijl Hade) of krijtje-weggooien of een lage pot bereiken omdat de kandidaten in het Hoftihuis de boel niet snappen en ze nog kan afluisteren ook)
15.Inge (de mol moet mollen en dan niet van het kaliber (en daar hoefde ik niks te doen want x, y en z deden het voor mij) + via veiling de pot leeg trekken en zo een lage eindstand bewerkstelligen is met dank aan de eagerness van kandidaten en niet Inge als mol)

Het lijstje eens herzien n.a.v. Qper zijn molcriteria  ::ok::

En junior (spoiler, klik er niet op als je beide nog niet gezien hebt)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Landen..

1. Argentinië / 2006 (ik heb genoten van de groep, het land, was top als presentator & blijft speciaal omwille van Fré)
2. Mexico / 2008 (de groep, het land, Dennis als mol, zijn mollenstreken, de opdrachten en PJ was echt in zijn rol en oh: topito's  8))
3. Zuid-Afrika / 2013 (de groep, het land, Kees als mol, zijn mollenstreken, de montage, zal me bijblijven omwille van Janine)
4. Portugal / 2002 (de groep, het land, George als mol, zijn mollenstreken, de opdrachten, gewoon een prima combo)
5. Australië-Bali / 2005 (de groep met Lottie, Marc-Marie, Gijs, Victoria, Jim, Yvon waren stuk voor stuk tof  :D, Yvon en haar mollenstreken, de grappige momenten  ::rofl:: (EN DOOF OOK!  ;D) en dat ik het vanaf aflevering 2 goed door had)
6. Noord-Ierland + Jordanië / 2009 (de groep met Anniek, Viv, Dennis, Sebastiaan, de locaties)
7. Schotland / 2001 (hoe Yvonne als marinier zo heerlijk de rest kon commanderen, de finale-opdracht en optocht met doedelzakspelers  ::rofl::, de museumopdracht van Nico en Sigrid, Schotland als decor, minder sterke mollenstreken wellicht maar ik heb genoten van de groep, het land)
8. El-Salvador / Nicaragua 2011 (de voorstelling op het plein  ::rofl::, Pieter-Jan is geen aap  ::rofl::, leuke groep, mol en de opdrachten vond ik maar zo-zo)
9. IJsland / Spanje 2013 (IJsland/Spanje als decor, Hade/Liesbeth  ::love::, A-M  ::ohno:: maar Frits/Tim/William bieden genoeg tegengewicht door hun gedrag en opmerkingen)
10. Hong Kong / Filipijnen 2014 (leuke groep, prima montage/mollanden, maar niet perse mijn favoriete seizoen)
10. Sri Lanka / 2015 (leuke groep, prachtige montage/molland, maar niet perse mijn favoriete seizoen)
12. Australië / 1999 (waar het allemaal mee begon, leuk want onbekende Nederlanders, Angela als moedermol)
13. Canada / 2003 (staat me het minste van bij, wel mooi om het land eens te zien, past prima voor WIDM)
14. Japan / 2010 (was eens wat anders qua land, met Arjen/Frits/Sanne een leuk aantal kandidaten)
15. Thailand / 2007 (vond weinig opdrachten echt boeiend, Inge deed niks want Nadja deed het al voor haar, land sprong er voor mij niet echt uit en na 2006 kon met zijn presentatieskills het niet redden)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 19:03:51 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2015, 22:21:21 »
Voor mij was 2008 met Dennis als mol het meest toffe. Vooral omdat de cultuur en Maya taal als rode draad werd genomen. Met de zin:' wa tawalahi labash te bago' die in een bepaalde aflevering gezegd werd, en die ze later, bij de maya hogepriester konden gebruiken.
Het gebruik van zo'n rode draad heb ik in de latere seizoenen steeds gemist... (Maar toch geniet ik elk jaar hoor!)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2015, 17:07:37 door annemarietje »

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2015, 11:28:21 »
Ik doe ze niet allemaal hoor, maar mijn top zoveels:

Landen:
1_Zuid-Afrika: Ik dacht dat dit een grote Savanne was, maar wat was het prachtig, sfeervol en mooi! Die finale deed het  'm helemaal!

2:Argentinië: Wat was het daar mooi, ik kan je alle opdrachten bijna nog vertellen omdat alles zo speciaal vond!

3:Nicaragua+Sri Lanka
Gedeelde eerste plaats, beide waren prachtig door de groene bergen en mysterieuze sfeer :D


MOLLEN:
1_Margriet: Ik snap niet dat ze zo laag staat bij iedereen! Maar een heel klein deel van alle Nederlanders dacht dat zij het was (en had haar keiharde, in your face molacties gemist). Ze heeft bij maar een opdracht 100 euro gepakt en bij de rest vol gemold! Zo hoort het toch?!
Als kijker had je het dit jaar ook echt wel kunnen weten, wat ik echt heel vet vind!

2_Kees: Had ik gewoon niet aan zien komen! Jullie hadden de verborgen aanwijzing vrij snel ontdekt maar ik heb hem nooit kunnen verdenken (Tot je zag wat hij allemaal had gedaan!) Weer heel veel direct gemold. Erg veel risico's genomen.

3_Dennis: Door mij ook nooit verdacht terwijl hij vrij constant aan het klooien is geweest.

Ik hou dus van mollen die vol in de aanval gaan, Mensen als Anne-Marie en Susan vind ik dus geen fijne mollen omdat zij alleen op het groepswerk richten en zelf niks doen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #56 Gepost op: 8-03-2015, 12:36:39 »
Ik doe ze niet allemaal hoor, maar mijn top zoveels:

Landen:
1_Zuid-Afrika: Ik dacht dat dit een grote Savanne was, maar wat was het prachtig, sfeervol en mooi! Die finale deed het  'm helemaal!

2:Argentinië: Wat was het daar mooi, ik kan je alle opdrachten bijna nog vertellen omdat alles zo speciaal vond!

3:Nicaragua+Sri Lanka
Gedeelde eerste plaats, beide waren prachtig door de groene bergen en mysterieuze sfeer :D


MOLLEN:
1_Margriet: Ik snap niet dat ze zo laag staat bij iedereen! Maar een heel klein deel van alle Nederlanders dacht dat zij het was (en had haar keiharde, in your face molacties gemist). Ze heeft bij maar een opdracht 100 euro gepakt en bij de rest vol gemold! Zo hoort het toch?!
Als kijker had je het dit jaar ook echt wel kunnen weten, wat ik echt heel vet vind!

2_Kees: Had ik gewoon niet aan zien komen! Jullie hadden de verborgen aanwijzing vrij snel ontdekt maar ik heb hem nooit kunnen verdenken (Tot je zag wat hij allemaal had gedaan!) Weer heel veel direct gemold. Erg veel risico's genomen.

3_Dennis: Door mij ook nooit verdacht terwijl hij vrij constant aan het klooien is geweest.

Ik hou dus van mollen die vol in de aanval gaan, Mensen als Anne-Marie en Susan vind ik dus geen fijne mollen omdat zij alleen op het groepswerk richten en zelf niks doen.

Dat de gewone kijkers Rik als hoofdverdachte hadden zegt niks. Omdat iedereen leuk zou vinden als de betrouwbare nieuwslezer de mol bleek te zijn en de makers hebben goed  ingespeeld daarop. Margriet staat bij mijin de middenmoot misschien wel lager maar voor haar was het heel erg lastig dat ze vroeg werden ontdekt door Rik en marlijn en hun verbond.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #57 Gepost op: 2-04-2015, 22:19:47 »
Hoe komt het eigenlijk dat de mollen die over het algemeen als 'beste' worden beschouwd toch meestal niet-acteurs zijn? (George, Milouska, Dennis, Kees, Margriet...)
...óf niet!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #58 Gepost op: 3-04-2015, 15:35:33 »
Hoe komt het eigenlijk dat de mollen die over het algemeen als 'beste' worden beschouwd toch meestal niet-acteurs zijn? (George, Milouska, Dennis, Kees, Margriet...)

Die genoten iets meer van het mol zijn en misschien zagen acteurs en actrices het als een soort bijbaantje.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Rank de mollen en seizoenen!
« Reactie #59 Gepost op: 19-08-2015, 17:36:37 »
Nomineer hier één kandidaat die je graag nog een keer terug zou willen zien, (mollen zijn officieel ook kandidaten), dus je mag ook een mol kiezen die je graag als kandidaat zou willen terugzien. Het gaat ff niet om mollen of kandidaten, het gaat om die persoon IN wie is de mol. Denk aan fanatisme, karakter, bravoure, grappig, juist serieus. Het kan vanalles zijn..

Ik nomineer Anne Marie Jung.

veel mensen realiseren zich niet dat zij een heel lastig jaar heeft gehad. Ijsland was niét te doen, er waren veel mollende kandidaten + vaak deed de groep zelf al iets fout voor ze zelf iets fouts kon doen. Als mol kwam ze misschien niet TOP uit de verf, al vind ik dat ze het prima gedaan heeft.
Maar waarom ik haar nomineer is eigenlijk het volgende: Haar Bravoure, haar karakter, ze was zó zelfverzekerd in haar biechten, haar manier van praten is bijzonder leuk, aanstekelijk en grappig. Ik vind haar echt een van de allerleukste kandidaten ooit. Ik denk dat ze als kandidaat ook heel ver zou komen in wat voor serie dan ook. Ze is heel slim, op haar hoede, deelde niet veel (denk dat ze dit als kandidaat ook niet zou doen) en ze had gewoon een heel leuk karakter, perfect voor Wie is de mol. Hoe ze in aflevering 10 over haar molacties praat, vind ik ook zo leuk.

En ik weet dat er die hard molloten zijn die mollen als Inge en Annemarie niet goed vonden om dat ze door dingen als de Veiling en het Hofdi huis dingen in de schoot geworpen kregen. Maar die opdrachten staan vast, en je doet wat je als mol moet doen toch? Als Dennis Weening die opdracht had gekregen was die waarschijnlijk hetzelfde verlopen..

Ok de volgende mag!!!  ::tandpastasmiley::  ::bravo::