Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 114533 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2018, 11:11:35 »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2018, 11:18:16 »
Leuk! Art moest het er toch even inwrijven dat we hier "maandenlang" dachten dat het Cyprus was.  ::rofl::
Gelukkig volgt hij ons. "Hoi Art, nu zitten we wel goed he?"  ;D
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2018, 11:21:46 »
Gelukkig volgt hij ons. "Hoi Art, nu zitten we wel goed he?"  ;D

idd.  ::rofl::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2018, 11:23:29 »
Haha, zeker leuk interview! Wel jammer van de eerste minuut, want daarin had best nog een scoop gepast ::hypocriet:: ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2018, 13:32:25 »
Hij kletst zich wel vaardig om Georgië heen he?  ::)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2018, 13:37:31 »
Het blijft inderdaad een beetje vreemd dat er direct na de opnames al een foto wordt verstuurd door de regisseur, terwijl ze nu nog steeds helemaal niets willen prijsgeven over de locatie. Misschien had Rick de molloten dan toch wat onderschat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2018, 13:42:14 »
Ze hebben sowieso al redelijk veel beelden vrijgegeven die vrij makkelijk te achterhalen zijn waar ze zijn genomen. Ze dwingen zich in allerlei bochten om niks te bevestigen, maar je zou toch verwachten dat ze na 17 jaar weten waar molloten toe in staat zijn om te achterhalen.  :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2018, 13:42:59 »
En toch blijven ze bijna moeite doen om het te bevestigen. Naast de beelden in intro en de promo laten ze in Moltalk een hotel zien en plaatst Art vanmorgen nog een foto.
Begin bijna te twijfelen of ze het in scene hebben gezet. Met zn allen even naar Georgie, fotootjes maken en dan hup door naar ...?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2018, 13:44:44 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2018, 13:44:35 »
https://www.nu.nl/media/5075345/simone-weimans-gebruikte-yogavakantie-als-smoes-mol.html

"De 46-jarige NOS-journaalpresentatrice is in het nieuwe seizoen, dat aanstaande zaterdag van start gaat, als kandidaat te zien."
Mooi, kunnen we alvast 1 iemand afstrepen ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2018, 13:46:14 »
Ja die wilde ik ook net posten.

Duidelijk he. Er staat dat ze 'kandidaat' is dus kunnen we definitief strepen als mol ::hypocriet:: ::hypocriet::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2018, 13:50:10 »
De vraag is: waarvoor is zij kandidaat? Is zij kandidaat voor de grote overwinning, of is zij kandidaat om straks als mol ontmaskerd te worden?

 ::trots::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2018, 13:58:41 »
Uit de Volkskrant van vandaag:

De keuzen van Ron Boszhard
'Ik raad alle mannen aan om op latere leeftijd kinderen te nemen'

Het is Ron Boszhard (54) gelukt: hij doet mee aan Wie is de Mol. Hij deed er alles aan om gevraagd te worden, en besloot ten slotte maar gewoon een brief te schrijven.

Door: Inge Schouten



Wat is belangrijker: meedoen aan Wie is de Mol of winnen?

Meedoen. Ik heb dat altijd al gewild. Ik had ook voor Wie is de mol (WIDM) getekend als ik wel mee mocht doen, maar niet kon winnen. Toen ik wist dat ik deelnemer was, heb ik alle seizoenen opnieuw bekeken. Ik ken mijn beperkingen. Ik kan slecht namen onthouden. Zo vergeet ik soms zelfs de naam van mijn hond. Die handicap was aan het begin van WIDM erg lastig. Ook dacht ik dat ik goede mensenkennis had en iemand snel kon lezen, maar no way. En ik heb een slechte ruimtelijke oriëntatie. Toen ik nog met cabaret-programma's tourde, kon ik nooit de ingang van het theater vinden.

'Sommigen zeggen dat WIDM een opstapje naar meer werk kan zijn, maar ik wil gewoon het spel spelen. Ik ben niet bezig met hoe ik overkom op tv. Ik presenteer Zappsport, waarin kinderen een nieuwe sport leren of hun sportheld ontmoeten. Het gaat nooit om mij, ik ben slechts het cement.

'Ik ben in spelletjes fanatiek, op het belachelijke af. In Zappsport strijden mijn collega Naomi van As (ex-hockeyer) en ik met een jongens- en meisjesteam tegen elkaar. Als ik verlies, kan ik daar dagen ziek van zijn. Ik speel graag vals. Als wij vroeger thuis gingen pesten, verdwenen de kaarten waar ik niets mee kon tussen mijn voeten.'
Bescheiden of brutaal?

'Ik heb lang gehoopt dat de makers van WIDM mij een keer zouden vragen. Ik ben niet belangrijk genoeg, dacht ik. Elke keer als ik een programma op NPO 1 presenteerde, hoopte ik dat ze het zouden zien. Om diezelfde reden heb ik meegedaan met het spelprogramma Atlas, waarin kandidaten tegen elkaar strijden tijdens een tocht door het Atlas-gebergte. Uiteindelijk heb ik maar een brief gestuurd aan de productie en gevraagd of zij alsjeblieft aan mij wilden denken. Ze vonden dat zo'n lief bericht dat ze gingen kijken wat ze konden doen.

'Ik ben bescheiden, maar dat kan soms ook tegen me werken. Mijn broer Carlo kon gewoon tegen omroepen zeggen: 'Je moet mij aannemen, want ik ben de nieuwe Willem Ruis.' Hij kan zichzelf beter verkopen dan ik. Anderzijds denk ik: als ik iets wil, dan komt het wel.'

Werken met kinderen of bejaarden?

'Met kinderen. Ik maak ruim vijftien jaar programma's met hen en dat is het leukste wat er is. Tegelijkertijd is het ongelooflijk moeilijk want kinderen zeggen altijd waar het op staat. Als ze zien dat je faket, dan prikken ze daar doorheen.

'Voordat ik aan mijn tv-carrière begon, heb ik als verpleger met demente bejaarden gewerkt. Ik heb de achterkant van het leven meegemaakt. Ik kan me nog herinneren dat ik nachtdienst had en er een vrouw naar me toekwam die op mijn bureau een poppetje van klei neerzette. 'Dat is voor jou', zei ze. Toen bleek dat ze het van haar eigen ontlasting had gemaakt.

'Na acht jaar psychogeriatrie heb ik binnen de verpleging een overstap gemaakt naar de revalidatie. Daarna ging ik naar de psychiatrie, waar iemand zichzelf op mijn eerste dag in brand had gestoken. Ik moest iemand in mijn eentje naar een isoleercel brengen. Die vrouw vond opeens dat ik dood moest en probeerde me te wurgen. Toen dacht ik: nu is het genoeg. Ik ben daar uiteindelijk nog geen jaar gebleven.'

Jeugddroom: cabaretier of presentator?

'Ik wilde altijd iets met cabaret. Ik was namelijk groot fan van Wim Sonneveld. Wat hij kon, wilde ik ook. Hij kon fantastisch zingen en geweldige conferences neerzetten.

'Carlo en ik gingen vroeger altijd naar de Amsterdamse Engelenbak, waar we Brigitte Kaandorp en Paul de Leeuw voor het eerst zagen optreden. Wij probeerden in dat theater ook materiaal uit. Zo heb ik mijn cabaretvoorstelling ontwikkeld, waarmee ik op het Amsterdams Kleinkunstfestival in 1991 tweede werd.

'Ruut Weissman zat toen in de jury en was destijds directeur van de Kleinkunstacademie. Ik ben op hem afgestapt en vroeg of ik op die school kon beginnen. Dat kon, maar na twee lessen kwam ik erachter dat de opleiding veel te technisch voor mij was. Ik moest noten lezen en balletdansen; dat was niets voor mij.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2018, 14:03:56 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2018, 13:58:51 »
'Ik heb ook niet de kracht om elk jaar een nieuw cabaretprogramma te maken. Als je je doel niet haalt, dan stel je het bij. Mijn levensdoel is mensen amuseren, hen vreselijk laten lachen.

'Ik heb jaren later langs theaters getourd met het cabaretprogramma Pluk de lach, en ik heb nog twee musicals gedaan. Dat laatste was leuk, omdat ik met een grote groep werkte. Ik ben nu klaar met cabaret. In grappen vertellen in een theater zijn anderen beter, ik moet het maar niet meer doen. Televisie maken is mijn vak.'

Jong vader worden of oud vader worden?

'Ik ben ongelooflijk verliefd op mijn baby Roos die ik vorig jaar met mijn nieuwe vriendin heb gekregen. Ik ben trots op mijn andere kinderen Naomi (23) en Niels (20), maar zij staan nu op eigen benen. Ik merk nu wat ik heb gemist toen zij geboren werden. Mijn oudere zoon en dochter zijn geboren in de periode dat ik begon met televisie. Ik stond aan het begin van mijn carrière. Ik ben vergeten hoe ik het opvoeden toen deed. Mijn ex deed veel. Omdat mijn huidige vriendin werkt, doen we de opvoeding samen. Ik haal Roos 's ochtends uit bed, kleed haar aan en breng haar naar de opvang. Ik maak het nu veel bewuster mee. Ik raad alle mannen aan om op latere leeftijd kinderen te nemen.'

Programma maken met je broer of met je moeder?

'Met mijn broer, omdat hij mijn moeder al een rol heeft gegeven in Carlo's TV Café. Hij gaf haar allerlei opdrachten in het onderdeel 'Wil wil wel'. (Zo ging ze skydiven, werkte ze in een hondentrimsalon en gaf ze een jodeloptreden, red.).

'Als ik zoiets met mijn moeder zou doen, waren de opdrachten een graadje erger geweest. Ik had haar laten abseilen van de Euromast en haar in een kooi met haaien gedaan.

'Carlo is erg bezorgd om haar. Ik ken niemand die zo gek is op zijn moeder als mijn broertje. Ze wonen naast elkaar en eten bijna dagelijks samen. Ik woon iets verderop en zie haar eens per week. Als Carlo wakker wordt, rolt hij het huis uit om te kijken wat er bij m'n moeder in de ijskast staat. Hun levens zijn met elkaar verweven. Ik moet daar niet aan denken. Het is ook niet gezond.'

Slappe lach of goed gesprek?

'Altijd een goed gesprek. Een slappe lach is lekker, maar uit een goed gesprek haal ik meer voldoening. Ik denk dat mensen een verkeerd beeld van mij hebben. Wat ze van mij zien is een oppervlakkig beeld, en dat komt deels door de programma's die ik maak. Denk aan Bommetje XXL, een soort Te land, ter zee en in de lucht. Er zit in mij een andere persoon dan ze op televisie zien.

'Zo heb ik ook prachtige nummers geschreven over dementie, gezongen door Willeke Alberti. Dat weten mensen niet. In Pluk de dag ging ik met onbekende mensen dagjes weg, maar het draaide om de gesprekken die ik met hen voerde. Zo ging ik eens synchroonzwemmen met een vrouw die vertelde dat ze nog nooit een badpak had gedragen omdat ze ooit een man was geweest. Dat was eind jaren negentig al heel wat. Ik ben nog niet klaar met dat programma, ik zou het graag weer maken. Dan kan ik laten zien wie ik echt ben.'

Wie is de Mol (Avrotros), vanaf 6/1, 20.30 uur, NPO 1.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2018, 14:01:17 door Heinz »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2018, 13:59:58 »
Ja die wilde ik ook net posten.

Duidelijk he. Er staat dat ze 'kandidaat' is dus kunnen we definitief strepen als mol ::hypocriet:: ::hypocriet::.


Zolang de mol niet bekend is iedere deelnemer kandidaat ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2018, 14:21:35 »
Bedankt voor het posten van dat interview Heinz! Ik heb Ron echt beter leren kennen, nooit geweten dat hij van origine cabaretier is. Ik verheug me steeds meer op zijn deelname.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #56 Gepost op: 5-01-2018, 14:23:25 »
Het lijkt een beetje dat Ron in ieder geval niet de eerste afvaller is. Over het namen onthouden zegt hij dat het aan het begin van widm erg lastig was. Ik lees hieruit dat hij dus verder is gekomen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #57 Gepost op: 5-01-2018, 15:01:17 »
Het lijkt een beetje dat Ron in ieder geval niet de eerste afvaller is. Over het namen onthouden zegt hij dat het aan het begin van widm erg lastig was. Ik lees hieruit dat hij dus verder is gekomen.
Ja of je valt als eerste af omdat je niet jouw mol maar een andere naam invult ::rofl::

Maar ik geef je gelijk "in het begin van" suggereert dat er ook nog een later in het spel is. Al kan het best zijn dat Ron het net anders geformuleerd had dan hoe de journalist het nu geformuleerd heeft.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #58 Gepost op: 5-01-2018, 15:14:53 »
Wauw, wat een mooi interview zeg! Veel dank voor het posten Heinz! ::bravo::
Echt heel gaaf hoe hij dingen deelt over zijn leven. En laat ik nu toevallig een passie voor ouderen hebben: van mij mag hij winnen ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #59 Gepost op: 5-01-2018, 16:28:00 »
https://www.nu.nl/weekend/5074979/art-rooijakkers-nieuw-seizoen-widm-zaterdag-wacht-direct-big-bang.html

En dan verschijnt er plotseling wéér een artikel!!
En hij noemt dit antwoord, op de vraag waar widm nog eens een seizoen zou moeten opnemen:
Verder vind ik Colombia een prachtig land en Brazilië ook. Dat is veel te groot, maar er zijn genoeg plekken waar je heel mooie opdrachten kunt opnemen. Hetzelfde geldt voor Indonesië en veel Oostbloklanden: van Roemenië tot Georgië tot Armenië.

 ::vergroot::

En ook de laatste vraag is interessant beantwoord... Zouden er op een gegeven moment weer onbekende Nederlanders mee gaan doen? ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10