Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 97046 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #320 Gepost op: 19-08-2018, 14:19:18 »
Wie is de mol is toch weer een beetje genomineerd voor de Televizierring... huh hoe dan denk je? Het gaat om de 'Televizier digital impact award'.

De Televizier Digital Impact Award!
Wie er kans maken op deze kersverse glimmende prijs? Tv-makers die net dat beetje meer bieden aan hun publiek door middel van bijvoorbeeld een prachtige site of app. Een extra ervaring die kijkers online mobiliseert en enthousiasmeert waardoor tv-kijken nog leuker wordt.

Zie meer in dit artikel.

Wie is de Mol? heeft volgens mij wel duidelijk de meeste Digital Impact, weinig programma's met zulke actieve fora. Maargoed, als je dan naar de beschrijving kijkt van de prijs, vind ik Zondag met Lubach eerder in aanmerking komen. De apps die ze hebben gemaakt: Kamergotchi, PosterToaster etc.. De WIDM app is daarentegen eigenlijk vrij eenvoudig.

Zolang een van de twee maar wint ben ik tevreden, anders ga ik in protest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #321 Gepost op: 19-08-2018, 17:15:12 »


Zolang een van de twee maar wint ben ik tevreden, anders ga ik in protest.
wil je mijn megafoontje lenen? ::megafoon::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #322 Gepost op: 20-08-2018, 13:44:19 »
Oud Wie is de Mol kandidaat Maarten van der Weijden is onwel geworden tijdens zijn persoonlijke Elfstedentocht. Wat een held die vent, nu al zoveel geld ingezameld voor het KWF. Beterschap!
When life knocks you down, fight back!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #323 Gepost op: 31-08-2018, 15:59:13 »
Het is me hier te rustig. Ik had al meer dan een maand niets gepost :o ::oink::

Maar goed, dat had ook wel deels een reden. Ik ben namelijk op reis geweest ::tandpastasmiley:: Wie o wie herkent deze plek?
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #324 Gepost op: 3-09-2018, 09:00:05 »
Wie o wie herkent deze plek?

Er staan genoeg geheime aanwijzingen op de foto om snel te kunnen vinden waar het is. Dan weet ik ook wel welk seizoen ... maar verder?  ???
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #325 Gepost op: 5-09-2018, 09:45:23 »
Ik kijk af en toe nog naar Fort Boyard op TV5.

Vanavond start het weer op SAT.1, dus voor de liefhebbers....  ::jaja::
https://www.sat1.de/tv/fort-boyard

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #326 Gepost op: 8-09-2018, 19:08:09 »
Hooi!
Zo, dat is even een paar jaar geleden  ;D
 ::joehoe::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #327 Gepost op: 8-09-2018, 20:58:10 »
Lautjuh! ::joehoe::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #328 Gepost op: 9-09-2018, 21:39:42 »
Ik kijk af en toe nog naar Fort Boyard op TV5.

Vanavond start het weer op SAT.1, dus voor de liefhebbers....  ::jaja::
https://www.sat1.de/tv/fort-boyard

HA, toevallig zat ik er gisteren ook opeens naar te kijken en lees nu dit bericht..  ::rofl::
Ik vroeg me wel af of ze in Nederland überhaupt dit nog wel mogen uitzenden gezien de tijgers.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #329 Gepost op: 9-09-2018, 22:53:06 »
Wie o wie herkent deze plek?
Ik weet exact waar het is, ik heb je ongeveer een maand geleden namelijk gewezen waar je dit moest zoeken.

Daarom laat ik het aan anderen over...….

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #330 Gepost op: 10-09-2018, 13:29:36 »
Zojuist dit oude bericht gelezen:

Geplaatst op Tue 27 Oct 2015 om 17:31

Lange Frans wil niet onbetaald in Wie is de Mol


Rapper Lange Frans ziet het niet zitten om deel te nemen aan kijkcijferkanon Wie is de Mol, omdat het programma zijn kandidaten niet betaalt. Dat geeft hij vandaag aan in NRC Handelsblad. Lange Frans wil best aan zijn show meedoen en de gratis publiciteit kan hij goed gebruiken, maar er moet ook brood op de plank, zegt hij. “Ik heb niet de luxe om zomaar vier weken niet te werken. Ik ben geen miljonair“, vertelt de rapper, die wél in Expeditie Robinson zat. “Daar word je royaal voor betaald.“
Nu doet Lange Frans alleen nog muziekprogramma’s. “En Ik Hou Van Holland, dat is 2,5 uur van je leven. En je mag altijd vertellen hoe je nieuwe single heet.”

Wie is de Mol is één van de weinige programma’s die bekende Nederlanders niet meer dan een onkostenvergoeding betaalt voor hun deelname, ondanks dat die weken kan duren.

Ter vergelijking: De Wereld Draait Door betaalt sommige gasten een maandsalaris om een uitzending bij te wonen.

Lees een uitgebreid artikel over de deelname van bekende Nederlanders aan tv-programma’s in het NRC Handelsblad van vandaag.

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/27/een-duik-in-de-modder-helpt-bner-vooruit-1550404-a1070117


Bron: Mediacourant.nl

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #331 Gepost op: 10-09-2018, 14:36:46 »
Wie is de mol zit ook niet bij een commerciële zender, dus vind het een goed iets ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #332 Gepost op: 10-09-2018, 15:28:58 »
Ze krijgen bij WIDM al minder tijd dan in het begin om de opnamen te schieten. De post-produktie is volgens mij ook erg tijdrovend ... maar misschien is daar ook al op bezuinigd. Er zaten afgelopen seizoen namelijk onnodige spoilers in zowel een promo als in een aflevering.  :\'(

Dus ja. liever geen groter deel van het budget naar de 9 kandidaten. Een onkostenvergoeding lijkt ook mij genoeg.

Ik denk eigenlijk dat Lange Frans het er wel uit had gehaald. Makkelijk ook. Maar ja, korte termijn denken...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #333 Gepost op: 10-09-2018, 15:51:40 »
Lange Frans hoeft van mij ook helemaal niet mee te doen, missen we niets aan ::hand::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #334 Gepost op: 19-09-2018, 15:53:35 »
Ellie Lust stopt met haar werk bij de politie, en kiest voor haar televisiewerk.

Als ze voor haar tv-carrière zou kiezen, kon dat niet samengaan met het woordvoerdersschap bij de Amsterdamse politie, zo staat te lezen in een bericht op NOS-teletekst.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #335 Gepost op: 20-09-2018, 08:56:46 »
Echt jammer, vooral omdat het niet Ellie's eigen keuze was. Ellie was bij een boegbeeld voor de politie, zoals ze constant de normen en waarden van de politie uitdroeg. Een betere reclamecampagne voor waar de politie voor staat kun je bijna niet hebben. Aan de andere kant snap ik het wel een beetje. Ellie is zó bekend geworden dat haar aanwezigheid bij een plaats delict nog wel eens afleidend kan werken voor de 'buitenwereld'. Dat Ellie een vakvrouw is / was, staat voor mij buiten kijf. Ik hoop dat ze ons nog heel veel mooie programma's blijft brengen. Zo zou ze een goede opvolger zijn van Art bij Helden van de Wildernis.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #336 Gepost op: 30-09-2018, 09:45:52 »
Het probleem bij Ellie was dat ze het woordvoerderschap er een beetje bij was gaan doen, terwijl haar collega woordvoerders eigenlijk altijd beschikbaar moesten zijn. Dat verwoorde Peter R. de Vries goed bij RTL Boulevard. Niet echt heel relaxt voor haar collega's

https://www.youtube.com/watch?v=Nhl34j7tZdg

In tegenstelling tot Klaas Wilting was ze ook langer weg, met WIDM en Ellie op Patrouille. En ze heeft blijkbaar ook al een serie opgenomen voor Investigation Discovery... 

http://www.mediacourant.nl/2018/09/ellie-lust-krijgt-show-op-investigation-discovery/


maar ik snap de argumenten voor ook natuurlijk.

Het zijn er iets meer dan 1, die voor plek 7,8, 9 of 10 in beeld kwamen. Heb even gekeken (want geen leven ;D)

Mol 5 - plek 9
Mol 6 - plek 6
Mol 7 - plek 3
Mol 8 - plek 5
Mol 9 - plek 7
Mol 10 - plek 9
Mol 11 - plek 5
Mol 12 - plek 7
Mol 13 - plek 10 (ook als 10e bekend gemaakt op het gala destijds)
Mol 14 - plek 8
Mol 15 - plek 8
Mol 16 - plek 9
Mol 17 - plek 7
Mol 18 - plek 9


Alleen mol 11, 8 7 en 6 van de BN'er mollen zaten vroeg in de leader (met plek 3 op zijn vroegst). De BN'er mol was nog nooit als eerste tweede of vierde te zien  :o maar de laatste jaren is het wel echt plek 7, 8, 9 of 10 in de leader :P

Leuke statistiek, kun je alleen niks mee denk ik. Want ik denk dat het best wel random gaat, al is het wel opvallend hoe vaak de mol aan het einde zit ja :P En dit (mijn bericht) is trouwens misschien meer iets voor in het off-topic gedeelte ;D

Bedankt! Erg leuk. Ja, het was blijkbaar vooral de laatste jaren. Ik denk niet dat dat random is ... vanaf mol 9 t/m mol 18 maar één keer bij de eerste vijf ...en dan ook nog vijfde.  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #337 Gepost op: 30-09-2018, 10:01:38 »
Bedankt! Erg leuk. Ja, het was blijkbaar vooral de laatste jaren. Ik denk niet dat dat random is ... vanaf mol 9 t/m mol 18 maar één keer bij de eerste vijf ...en dan ook nog vijfde.  :P
Zul je zien dat de mol van 2019 gewoon in your face als eerste in de leader te zien zal zijn ;D :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #338 Gepost op: 2-10-2018, 16:45:18 »
Staan ze de afgelopen jaren op alfabetische volgorde in de leader? Dat dacht ik namelijk maar kan het goed mis hebben.
Dan lijkt het me zeker toeval.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #339 Gepost op: 3-10-2018, 12:03:46 »
Nee, van alfabetische volgorde is geen sprake. Behalve in 2013 toen was het op alfabetische volgorde van de achternaam.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92