Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 89928 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #340 Gepost op: 11-03-2018, 00:36:35 »
Nee, nee, nee.

Deze:

Wil Je Nu Al Weten Wie De Mol Is?
WJNAWWDMI - WIDM? = JNA -> JAN

Knap gevonden! Ze halen er wel nog WW als "wachtwoord" bij maar dat maakt het er niet sterker op.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #341 Gepost op: 11-03-2018, 00:52:06 »
Knap gevonden! Ze halen er wel nog WW als "wachtwoord" bij maar dat maakt het er niet sterker op.

Moedermol opperde dat nog wel vandaag maar vind dat ook niet echt sterk. Heb de indruk dat dat er gewoon achteraf bij bedacht is omdat ze die 2 letters overhielden  :-X

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #342 Gepost op: 11-03-2018, 01:00:43 »
De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent.

In welke taal precies?
::rofl:: Dat vroeg ik me ook al af ja. Ik vind sowieso de afleveringstitelhints nooit zo sterk maar deze slaat wel alles.

Ik ga volgend jaar gewoon opnieuw hopen op een seizoen zonder hints in de afleveringstitel. Of überhaupt geen hints ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #343 Gepost op: 11-03-2018, 08:11:13 »
Letterlijk??... hahaha.
Nou ja. Onze eigen interpretaties rammelen ook nog wel eens.  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #344 Gepost op: 11-03-2018, 08:19:06 »
De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent.

In welke taal precies?

Als je als kandidaat die opdracht letterlijk vooruit kijkt zie je Jan niet lopen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #345 Gepost op: 11-03-2018, 10:59:44 »
Ik zag de titels achteraf juist heel anders. Met name 'Zienswijzen', 'Vooruitzicht' en 'Schijn Werper' vond ik te maken hebben met het beroep van presenteren op TV (waar je dus naar kijkt).

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #346 Gepost op: 11-03-2018, 11:11:58 »
Als je als kandidaat die opdracht letterlijk vooruit kijkt zie je Jan niet lopen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.
Ja, denk ik ook. Strak, gefixeerd naar voren kijkend, zie je niet wat er buiten je (op dat moment) beperkte gezichtsveld gebeurt.
 
Redacteur van dienst was misschien een beetje moe.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #347 Gepost op: 11-03-2018, 11:27:08 »
Wanneer wordt nou eigenlijk die tweede mol bekend gemaakt?  ;)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #348 Gepost op: 12-03-2018, 11:03:28 »
Citaat
En om alle twijfel weg te nemen pakt de Mol wel het geld bij de finale-test maar komt hij zonder envelop aan bij de testcomputer.

Heb ik iets gemist (op dit forum), of is dit door niemand ontdekt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #349 Gepost op: 12-03-2018, 11:34:13 »
Heb ik iets gemist (op dit forum), of is dit door niemand ontdekt?

Dit is door niemand ontdekt denk ik. We waren te gefocust op Olcay die maar 3 minuten nodig had.

Wanneer wordt nou eigenlijk die tweede mol bekend gemaakt?  ;)

Zondag 13 mei rond 22u op VIER. ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #350 Gepost op: 12-03-2018, 21:27:52 »
Vanavond tijdens de chat met Rick McCullough:



Het lijkt mij dat hiermee ook voor de komende jaren de theorieën  zoals twee mollen etc. nu definitief van de baan zijn. Toch weet ik nu al zeker dat ook volgend jaar er toch weer mensen zullen zijn met allerlei hints in deze richting.
Als spielerei kan het wel leuk zijn. Jaren geleden hadden we hier op het forum ook een standaard topic over waarom Pieter Jan wel of geen mol is. Voor mij was het duidelijk satirisch bedoeld. Puur om te kijken of je in de uitzendingen genoeg aanwijzingen kon vinden of Pieter Jan de mol kon zijn. Ik deed daar graag aan mee en met mij waren er meerderen.
Ikzelf heb er nooit in geloofd, voor mij was het meer als fun bedoeld. Kijken of we een overtuigend verhaal konden zetten.
Daarom wil ik nu voorstellen om voor het volgend seizoen (en wat mij betreft testen we het al in de komende Vlaamse seizoen), een topic te openen genaamd: "[FUN] Bizarre Theorieën" Hierin kan je dan allerlei aanwijzingen kwijt waarom er twee mollen zijn, geen mol, Art is de aap, tweelingzussen, etc. Hiermee worden de serieuzere topics niet 'bevuild'. En mensen die er toch in willen blijven geloven, kunnen hun zaak misschien nog sterker maken.

Just an idea...

edit: er schijnt iets met photobucket te zijn, plaatje krijg ik niet meer tevoorschijn  :\'(



« Laatst bewerkt op: 13-03-2018, 03:33:28 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #351 Gepost op: 12-03-2018, 21:31:12 »
Vanavond tijdens de chat met Rick McCullough:

<knip>

Just an idea...



Ik persoonlijk heb liever dat er paal en perk aan wordt gesteld. Tenzij idd satirisch, dan doe ik ook mee  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 21:35:07 door Whiskers »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #352 Gepost op: 12-03-2018, 21:32:15 »
Je vergeet John, Johnny, Linda, Art en Momfer.


Ook die namen komen jaarlijks, als is het dan niet op RN, voorbij.

Ik kon er vanavond niet bij zijn, maar zal met plezier de chatlog teruglezen, zodra die beschikbaar is. Daar staat vast een antwoord in op de vraag die ik had willen stellen (maar die eigenlijk ook al is beantwoord, afgelopen zaterdag).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #353 Gepost op: 13-03-2018, 01:20:40 »
Vanavond tijdens de chat met Rick McCullough:

*knip*


Dank voor het stellen van deze vraag  ::respect::

En ja leuk idee dat nieuwe topic. Het punt hier was meer dat zo’n 2mollentheorie in alle serieusheid neergezet en verdedigd werd, in meerdere topics. Dus ik vraag me af of iemand die zo’n theorie serieus aanhangt dit wel in een topic genaamd [FUN] neer gaat zetten. Misschien beter alleen “Bizarre Theorieën”.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #354 Gepost op: 17-03-2018, 10:35:42 »
Het punt is dat Rick dat twee mollen gedoe nu voor altijd ontzenuwd heeft. Dus mocht Newbie2 of een van zijn klonen daar volgend jaar wéér over beginnen, dan hoeven we alleen maar het antwoord van Rick te plaatsen en dan zijn we klaar met dat irritante vervuilen van heel veel draadjes. Ik ben Rick dan ook zeer dankbaar! 
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #355 Gepost op: 23-03-2018, 16:02:45 »
Genoeg gespeurd de afgelopen weken, het was een prachtig seizoen!
Mijn slotconclusie: er is EE N mol, en die bestaat dit seizoen uit 2 deeltijd-mollen. Samen 1 FTE.

Art heeft het verschillende keren gehad over een rol(Ruben-Olcay)verdeling, en met wat meer man/vrouwkracht hadden we die misschien ook kunnen ontdekken. Door te letten op tekenen van samenwerking in de verschillende opdrachten bv. Zoals het moment dat Olcay heel sneaky een briefje met een aanwijzing naar geld pakt uit Rubens hand in opdr 6.1, die zich daar niet tegen verzet. En zo zullen er mogelijk toch meer momenten geweest zijn.
Daar ben ik dus helaas allemaal niet aan toegekomen. Wel heb ik nog een aanzetje gemaakt door te kijken in welke opdrachten Ruben en Olcay lijken te mollen, of een poging daartoe doen (zie bijgaand tabelletje). Ik heb de balans uiteindelijk na wat wikken en wegen gelijk getrokken (beiden in de helft van de 25 opdrachten), maar hij zou ook licht in het voordeel van Olcay kunnen uitslaan, wat ook zou aansluiten bij wat anderen hebben gevonden in FTM. Dat zou dan ook weer passen bij het twitter-filmpje, waarin Ruben zegt dat hij wat gereserveerd is. Feit is dat Olcay Ruben vanaf het begin verdacht gemaakt heeft, en hij dus een ideale bliksemafleider zou zijn. Dus 50-50, 40-60, 25-75? ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat als ze samen EE N volle Mol zijn, er geen spelregels of reglementen zijn geschonden. Wel wordt het zo veel lastiger om ze te vinden, dus ja, vertrouwde spelstrategieën lopen dood. En ik denk dat dat ook de reden is dat de makers er zoveel leuke en goed verstopte aanwijzingen in hebben gestopt dit jaar. Het silhouette achter Jean-Marc, dat zowel Olcay als Magere Hein kan voorstellen. Mooi, toch? En met als hoogtepunt van creativiteit toch wel de zebrahint, die de Mol dit jaar niet alleen met “het mol-logo” en de oren van de zebra aanwees, maar zelfs nog een laagje dieper, met het schilderij achter het duo (13 = M). En die bovendien verschillende voor- en terugverwijzingen kreeg in de andere afleveringen.

Twee mollen kunnen gemakkelijk de pot leeg trekken, daar is geen lol aan natuurlijk. Maar een mol-duo dat niet veel voorkennis meekrijgt en gebonden is aan bepaalde regels kan dat niet. En dat is wel zo fair tegenover de kandidaten, en de uiteindelijke winnaar. In mijn visie is dat Jan. In de twitter-filmpjes gebruiken Ruben en Olcay het woord mol èn kandidaat, zoals Art dat ook al deed op TV in hun hotelkamer. Het begon met de aankondiging op 11 november: 11-11. Het eindigt met de WIDM-fandag op 17-03, 2018. opnieuw 11-11. Het is allemaal geen rocket science, maar we zullen het zien. Om met Olcay in afl. 9 te spreken, met die merkwaardige woorden aan het eind van een spel: “Let the game begin”. (h ega me, Hein is mijn partner). En ze heeft hem zo te zien ook nog even gedag gezegd onderweg naar de test (@topic Olcay Gulsen).

Ik vond het een moeilijk (vanwege alle tegenwind hier) maar fantastisch seizoen, dank aan alle mede-puzzelaars op het forum hier voor alle inzichten en inspiratie, en bovenal lof aan de makers die ons dat plezier hebben gegeven! ::bravo::

Ik heb nog even gezocht naar een reactie van jou, na de ontknopingsuitzending. Niet gevonden.

Het zou toch goed zijn als je zelf even aan geeft dat je wat te eigenwijs bent geweest, en dat er geen twee mollen waren, ook geen deeltijdmollen. Zodat je het voor jezelf ook een plekje kan geven.