Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67449 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #320 Gepost op: 13-02-2018, 00:15:09 »
Dat is ook niet de redenering. De redenering is dat de dame en koning allebei verkeerd staan, en dat de mol dus niet in een gemengd duo zat, maar wellicht een gemengd duo is. Het is m.i. ook de enige manier waarop de schaakhint eenduidig uitgelegd kan worden. Zie ook hier: een lijstje met aanwijzingen voor een mol-duo theorie waarin de schaakhint is meegenomen.

Elk jaar komt ie terug, elk jaar is ie niet waar. Er is maar 1 Mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #321 Gepost op: 13-02-2018, 00:24:19 »
Ja idd  ::)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #322 Gepost op: 13-02-2018, 00:41:46 »
Elk jaar komt ie terug, elk jaar is ie niet waar.

Weet ik. En vorig jaar zag ik er ook niets in. Maar misschien dachten de programma-makers: weet je wat, we doen het gewoon een keer! Als iets jaar na jaar niet waar blijkt te zijn, krijg je al gauw een blinde vlek voor zo'n theorie. Dus dan moet je juist oppassen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #323 Gepost op: 13-02-2018, 00:46:58 »
Dit is het topic van de schaakhint, niet van de twee mollentheorie.

Het enige dat ik erover zeg: mensen die hierover beginnen, mogen uitleggen waarom in hun ogen een tweede mol een toegevoegde waarde kan hebben voor het spel (voor het format, dus), en hoe wil je als kandidaat de test invullen op 2 mollen. Alleen al om deze twee redenen kan dit dus niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #324 Gepost op: 13-02-2018, 01:03:11 »
Dit is het topic van de schaakhint, niet van de twee mollentheorie.
Het enige dat ik erover zeg: mensen die hierover beginnen, mogen uitleggen waarom in hun ogen een tweede mol een toegevoegde waarde kan hebben voor het spel (voor het format, dus), en hoe wil je als kandidaat de test invullen op 2 mollen. Alleen al om deze twee redenen kan dit dus niet.
De toegevoegde waarde is denk ik de verrassing, en als je 1 van de 2 mollen aanwijst in de test zou dat goed gerekend kunnen worden. Als het een gemengd duo is, dan is vraag 1 (m/v) bv. altijd goed en telt dit jaar dus eigenlijk niet mee. Dus daar is wel een mouw aan te passen. Maar je hebt gelijk: beter verder in het verborgen hints topic.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #325 Gepost op: 13-02-2018, 09:25:30 »
Dit is het topic van de schaakhint, niet van de twee mollentheorie.

Het enige dat ik erover zeg: mensen die hierover beginnen, mogen uitleggen waarom in hun ogen een tweede mol een toegevoegde waarde kan hebben voor het spel (voor het format, dus), en hoe wil je als kandidaat de test invullen op 2 mollen. Alleen al om deze twee redenen kan dit dus niet.

Zo is het maar net Jos  ::jaja::

https://wieisdemol.avrotros.nl/info/

HET SPEL:
Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot... veel geld. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol - een saboteur - in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol... maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #326 Gepost op: 13-02-2018, 09:41:30 »
De toegevoegde waarde is denk ik de verrassing, en als je 1 van de 2 mollen aanwijst in de test zou dat goed gerekend kunnen worden. Als het een gemengd duo is, dan is vraag 1 (m/v) bv. altijd goed en telt dit jaar dus eigenlijk niet mee. Dus daar is wel een mouw aan te passen. Maar je hebt gelijk: beter verder in het verborgen hints topic.

Plus dat Art vaak genoeg zegt dat er 1 mol is en 9 kandidaten. En hoe zie je de finale dan voor je? De finaletest zou dan een schijntest zijn omdat de winnaar feitelijk al bekend is. Dit is gewoon zo onwaarschijnlijk dat het niet kan kloppen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #327 Gepost op: 13-02-2018, 09:43:11 »
Plus dat Art vaak genoeg zegt dat er 1 mol is en 9 kandidaten. En hoe zie je de finale dan voor je? De finaletest zou dan een schijntest zijn omdat de winnaar feitelijk al bekend is. Dit is gewoon zo onwaarschijnlijk dat het niet kan kloppen.

En als het wel klopt hebben ze het format zoveel schade aangedaan dat ik nooit meer kijk.

Echt no way dat er 2 mollen zijn

Nu weer  ::ontopic::

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #328 Gepost op: 13-02-2018, 21:07:27 »
Ik vind al die requisiten dit seizoen (speelkaarten in pak, speelkaarten in de handen van clowns, een spiegelreflex met boeken EN het schaakbord)te overduidelijk aanwezig om géén aanwijzing te zijn.

Ik lees ivm het schaakbord alleen maar dat D1 verwijst naar Deen(Stine).
D1 is echter de plek waar de koningin behoort te staan en nu staat dus de koning op die D1. Ik ben gaan denken waar D1 nog meer op zou kunnen slaan (hopende dat men daar die koning en koningin bewust verwisseld hebben  ::schaam:: ).
D1 kan ook een locatie aanduiding op een kaart zijn.
Laat nu op D1 van de landenkaarten van de kandidaten zich Kiev bevinden  ::) oftewel de mogelijke locatie van "de koning".


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #329 Gepost op: 13-02-2018, 21:13:48 »

D1 kan ook een locatie aanduiding op een kaart zijn.
Laat nu op D1 van de landenkaarten van de kandidaten zich Kiev bevinden  ::) oftewel de mogelijke locatie van "de koning".


Kijk.. dat vind ik nou een mooie hint  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #330 Gepost op: 13-02-2018, 21:15:58 »
Hmm, dat zou inderdaad een leuke zijn.  ::ok::
Ik had hem wel iets beter gevonden als het veld a-h was ipv a-i. Maar.. de kaart was toch net iets anders, de getallen behoorden aan de lijntjes en niet aan de vakjes. Dus was dit veld dan toch 8x8 groot? Dan zou ik deze hint best sterk vinden.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 21:22:30 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #331 Gepost op: 13-02-2018, 22:20:53 »
Goed gevonden inderdaad!

Dan zou de mol dus degene zijn die in Kiev was? Als dat klopt voorzie ik een aardverschuiving op dit forum...  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #332 Gepost op: 13-02-2018, 23:17:08 »
Gewoon om nog wat olie op het vuur te gooien,
En omdat het in dit topic ongegeneerd mag:

Er bestaat dus een officiele onothodoxe schaak-zebra!
https://en.wikipedia.org/wiki/Zebra_(chess)

 ::zwaai::  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 23:22:53 door annebeestje »

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #333 Gepost op: 14-02-2018, 00:47:45 »
Zoals al opgemerkt in t topic, Lada’s met lading. Er stond Ladas....geen toeval, kan m.i. Niet.....en dat is n schaker. Zo maar weer een hintje erbij 😀

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #334 Gepost op: 15-02-2018, 18:30:17 »
Ik vind al die requisiten dit seizoen (speelkaarten in pak, speelkaarten in de handen van clowns, een spiegelreflex met boeken EN het schaakbord)te overduidelijk aanwezig om géén aanwijzing te zijn.

Ik lees ivm het schaakbord alleen maar dat D1 verwijst naar Deen(Stine).
D1 is echter de plek waar de koningin behoort te staan en nu staat dus de koning op die D1. Ik ben gaan denken waar D1 nog meer op zou kunnen slaan (hopende dat men daar die koning en koningin bewust verwisseld hebben  ::schaam:: ).
D1 kan ook een locatie aanduiding op een kaart zijn.
Laat nu op D1 van de landenkaarten van de kandidaten zich Kiev bevinden  ::) oftewel de mogelijke locatie van "de koning".



En Jan Verstteegh zit in een van de afleveringen op een enorm schaakbord feitjes te leren. Zou het dan toch Jan zijn  :) ::tandpastasmiley::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #335 Gepost op: 15-02-2018, 18:36:16 »
Jan zit op dat schaakbord op de positie van één van de torens. Als ik het goed gezien heb, op vlak h1 (op de rechterhoek, op de eerste rij).

'De torens worden op vakjes a1, h1, a8, en h8 geplaatst. Dat zijn de coördinaten van de uiterste hoeken van het bord.' Bron wikihow.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 18:40:00 door Marisa »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #336 Gepost op: 16-02-2018, 10:11:25 »
Zoals al opgemerkt in t topic, Lada’s met lading. Er stond Ladas....geen toeval, kan m.i. Niet.....en dat is n schaker. Zo maar weer een hintje erbij 😀

100% puur toeval.

Het zou wat kunnen zijn als hij een bekend schaker is of was, een opening naar hem vernoemd, of als hij een van de beste Georgische schakers is/was.

Maar hij is een Griek, volkomen onbekend, en is een dusdanig zwakke speler dat hij 110.000ste is in de wereld - zodat er op dit forum alleen al sterkere schakers zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #337 Gepost op: 16-02-2018, 19:16:36 »
Ik geloof zelf niet zo in de schaakhint, maar...

foto komt van Jan's instagram story (zojuist geplaatst om 18.22)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 19:18:53 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #338 Gepost op: 16-02-2018, 19:42:48 »
Jan neemt ons gewoon in de zeik!    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #339 Gepost op: 16-02-2018, 20:38:21 »
Op zijn foto staat de witte koning i.i.g. ook niet op de juiste startpositie (maar zou in theorie een stapje naar links gezet kunnen hebben). En de witte koningin moet wel behoorlijk ingewikkelde moves hebben gemaakt om daar terecht te komen waar ze nu staat..

Hij neemt ons inderdaad in de maling, denk ik, maar dit getuigt wel van humor.