Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk  (gelezen 45335 keer)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #60 Gepost op: 18-02-2018, 12:49:02 »
Ik meen me een shot te kunnen herinneren waarin Jan (?) tegen Simone zegt: jij hebt daar toch ook een rood pakket liggen? En dat Simone dan zegt: ja, dat klopt, maar die is vh eindstation. En dat de camera dan inzoomt op een doos waar Daba op staat.

Het was een gesprek met Ruben.
Bij de aankomst van de trein zie je idd een Daba-doos in wagon 1 aan het raam liggen, net achter de locomotief.  Alle kandidaten kunnen dit gezien hebben.
Simone's antwoord is dan bizar vermits de Daba-doos nu in het bagagerek ligt.
Simone's eindbestemmingsdoos wordt uiteindelijk wel gedeponeerd.

Als we er van uitgaan dat er 1 Daba-doos per wagon lag, is er niets aan de hand en probeert ze enkel Ruben's verdenking op te wekken.
Als er 2 Daba dozen in Simone's wagon lagen, is Simone mogelijk aan het mollen.

Simone gebruikt "verwardheid" wel meer, remember haar "links" ipv rechts als ze met Bella het hotel verlaat?



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #61 Gepost op: 18-02-2018, 14:35:45 »
Olcay stuurt Stine naar voren om te helpen. Daarna zie je dat ze twee rode dozen aan Jan geeft. Maar 1 van die dozen is het tape vanaf. Dat hangt los achter de dozen aan op het moment dat ze de dozen van het rek pakte.

Of zijn deze dozen afkomstig van Simone/ Ruben en zo bij Olcay in het rek beland?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 14:54:49 door foxhunter »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #62 Gepost op: 18-02-2018, 16:07:52 »
Wellicht al genoemd, maar mogelijk overheen gelezen:
Coupe 1 was groen -> Simone
Tussenstuk tussen 1 en 2 -> Ruben
Coupe 2 was geel -> Olcay
Tussenstuk tussen 2 en 3 -> Stine
Coupe 3 was blauw -> Jan

Het pakketje viel (per ongeluk?) uit de trein van het tussenstukje van Ruben naar Simone toe.
Ondanks dat ik de afgelopen afleveringen gespreid heb op zowel Simone als Ruben, zal ik voor de volgende aflevering een keuze moeten maken tussen deze twee.
Door dit fragment ben ik geneigd over te stappen naar Ruben.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #63 Gepost op: 18-02-2018, 16:09:53 »
Ik blijf het raar vinden van dat shot van die Daba doos, en dan vervolgens Simone die roept: ja dat is het eindstation. Heeft ze het daarna weggemoffeld? In mijn optiek was het NIET haar doos die eruit ging in Daba. En hebben we hier dus al een vooruitblik gekregen naar de finale/ molacties?

Simone: nee hoor, die is pas bij het eindstation, en dan heel snel wegmoffelen die doos. Om vervolgens nog wel een andere doos te hebben die idd voor het eindstation bestemd is.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 16:11:55 door Juuls247 »
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #64 Gepost op: 18-02-2018, 16:19:34 »
Volgens mij was het andersom: de vraag/opmerking van Ruben over de rode doos in de wagon bij  Simone, het antwoord van Simone (ja, maar die is van het eindstation) en vervolgens het inzoomen op een doos met Daba erop.

Verder wel eens, ik denk dat die doos iid niet bezorgd is (evenals een andere doos op het station erna). Maar waar zijn ze gebleven? Want er is wel gecontroleerd (hoewel ook niet vlekkeloos, zo bleek ah eind). In een gewone doos gestopt? Uit de trein gegooid? Iets anders?

Uit de trein gooien is echter nog niet zo gemakkelijk en afhankelijk van bijv je positie in de trein en of de ramen open kunnen, je de anderen een minuut of wat effectief kunt afleiden etc.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #65 Gepost op: 18-02-2018, 16:21:36 »
Dingen uit een trein gooien is zó 2015.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #66 Gepost op: 18-02-2018, 16:24:25 »
Wat een prachtige opdracht  ::bravo::


Bij Simone bleef er een toch een rode in liggen? " Deze Moet naar het eindstation", maar dat bleek helemaal niet zo te zijn

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #67 Gepost op: 18-02-2018, 17:02:32 »
Ruben had gelijk, zeven is een raar aantal als je op 3 stations iets moet afleveren. Toen Art gezegd had dat er twee rode dozen niet goed bezorgd waren, was ik dan ook niet verbaasd en ik wist toen ook meteen dat het sorteren mislukt zou zijn. Door die twee rode dozen gewoon in de trein te laten liggen, sloeg de mol met deze opdracht twee vliegen in één klap.

Met die uitspraak: 7 is een raar getal dacht ik eerst zie je wel hij is gewoon niet de Mol. Vind ik trouwens bij meerdere dingen die hij heeft gedaan.
Maar als Ruben de Mol is zou hij dit prima kunnen zeggen nadat hij 1of 2 pakketten de trein uit heeft gewerkt. En dat krijgen we dan in de laatste uitzending natuurlijk te zien.

Overigens vind ik het niet raar dat Ruben deze opdracht chaotisch doet. Creatieve mensen zijn meestal erg ongeorganiseerd en doen veel intuïtief
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 17:14:44 door JannekeSDG »

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #68 Gepost op: 18-02-2018, 18:32:44 »
Ik blijf het raar vinden van dat shot van die Daba doos, en dan vervolgens Simone die roept: ja dat is het eindstation. Heeft ze het daarna weggemoffeld? In mijn optiek was het NIET haar doos die eruit ging in Daba. En hebben we hier dus al een vooruitblik gekregen naar de finale/ molacties?

Simone: nee hoor, die is pas bij het eindstation, en dan heel snel wegmoffelen die doos. Om vervolgens nog wel een andere doos te hebben die idd voor het eindstation bestemd is.

Ik heb het ook zo opgevat. Het zou mij dus ook niets verbazen (vanuit mijn Simone tunnel) als ze de laatste Tsagveri doos ook heeft verstopt.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #69 Gepost op: 18-02-2018, 18:36:45 »
De kandidaten hadden voor het eindstation de pakketten gesorteerd. Het zou best mogelijk zijn dat de mol nog twee pakjes heeft verwisseld terwijl de anderen van het uitzicht genoten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #70 Gepost op: 18-02-2018, 18:42:41 »
Dat zou Simone impliceren want we hebben Ruben, Stine, Olcay en Jan op de balkonnetjes vh uitzicht zien genieten. Maar hoe heeft Simone de goed gesorteerde dozen dan kunnen verwisselen? Ze moest dan over de balkonnetjes...

Dus die moeten in een eerder stadium goed verstopt zijn door de mol. Wisselen tijdens de vh uitzicht genieten fase was onmogelijk.

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #71 Gepost op: 18-02-2018, 19:24:27 »
Dat zou Simone impliceren want we hebben Ruben, Stine, Olcay en Jan op de balkonnetjes vh uitzicht zien genieten. Maar hoe heeft Simone de goed gesorteerde dozen dan kunnen verwisselen? Ze moest dan over de balkonnetjes...

Dus die moeten in een eerder stadium goed verstopt zijn door de mol. Wisselen tijdens de vh uitzicht genieten fase was onmogelijk.

Mij is niet duidelijk waarom dat niet zou kunnen.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #72 Gepost op: 18-02-2018, 19:37:57 »
Mij is niet duidelijk waarom dat niet zou kunnen.
Niet? De balkonnetjes zijn bezet door uitzichtgenieters Ruben, Stine, Olcay en Jan. Hoe kan Simone dan onopgemerkt dozen wisselen tussen 2 coupes?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 19:46:31 door Whiskers »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #73 Gepost op: 18-02-2018, 19:44:49 »
Alleen al de woordgrap in de naam van de opdracht is al hilarisch, laat staan de opdracht zelf ::rofl:: ::bravo::

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #74 Gepost op: 18-02-2018, 19:51:08 »
Ook wel opvallend dat Art voor de opdracht zegt : " vergeet vooral ook niet van het uitzicht te genieten" (op 38.48)en ...
Ruben die dan op een gegeven moment zegt (op 49.09) " blauw, groen en geel is gesorteerd , ik kan nu even gaan genieten " en dan verspringt het beeld , zie je hem staan op het tussenstuk  met geniepige smile en blik op het uitzicht en hoor je het laatste van de zin  " van het uitzicht "  ::tandpastasmiley::
of was het al "Vooruitzicht " ?

Daar nog es bovenop in het dagboek van de mol afl 5 :
Op naar ... zie 2e foto , Koetaisi !

De opdracht in Koetaisi is pas in afl 7 , is mooi " vooruitzicht " toch ?
Zou dit samen geen mooie hint kunnen zijn vraag ik mij dan af ?

« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 20:08:22 door ZWARTEMOL »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #75 Gepost op: 18-02-2018, 20:05:13 »
Olcay's blik maakt dit plaatje helemaal af  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #76 Gepost op: 18-02-2018, 20:12:45 »
Hahahha ik wou net zeggen: het mooiste aan deze foto is olcay haar blik  ::rofl::
Ze kwam erachter dat Ruben zijn dozen nog niet goed gesorteerd had en keek daarom zo boos toch? Dit is ook het moment waarop ze Stine seint om dit door te geven. Ik denk dat Stine wel flink wat vragen op Ruben heeft ingevuld eigenlijk....helemaal als ik dit weer zo zie.
Meer L

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2018, 20:14:17 »
Idd , zo'n lieftallige blik    ::rofl:: ::rofl::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2018, 23:05:04 »
Ik blijf het raar vinden van dat shot van die Daba doos, en dan vervolgens Simone die roept: ja dat is het eindstation. Heeft ze het daarna weggemoffeld? In mijn optiek was het NIET haar doos die eruit ging in Daba. En hebben we hier dus al een vooruitblik gekregen naar de finale/ molacties?

Simone: nee hoor, die is pas bij het eindstation, en dan heel snel wegmoffelen die doos. Om vervolgens nog wel een andere doos te hebben die idd voor het eindstation bestemd is.
Ik heb dit nog even terug gekeken. Simone zegt eerst inderdaad dat Daba het eindstation is. Vervolgens zien we het shot van het pakketje en dan hoor je Simone door de muziek heen: "Denk ik. Oh..." Na 'Oh' kan ik het niet meer verstaan, maar ik denk toch dat dat de tweede doos is die door Ruben gegooid werd.

Anders is het wel heel erg verdacht neergezet.  ::zwaai::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #79 Gepost op: 18-02-2018, 23:13:28 »
Even een vraagje tussendoor. Wat telt eigenlijk als verkeerd bezorgd pakket? Is dat een rood pakket dat wel op een station aankomt en dat er een verkeerde naam op staat? Of telt een rood pakket dat nergens bezorgd is (b.v. uit de trein gemikt) ook als verkeerd bezorgd?
Winnaar Klassiekers Pool 2023