Poll

Wie vind jij nou de beste mol? (3 stemmen)

Deborah
Nico
George
Elise
Yvon
Milouska
Inge
Dennis
Jon
Kim
Patrick
Anne-Marie
Kees
Susan
Margriet
Klaas
Thomas
Jan

Auteur Topic: Wie is de beste mol ooit?  (gelezen 35962 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2018, 17:10:25 »
Vind je dat LAAG?

Notabene staat Kees bij mij 5.

Ik dacht achtste dus vandaar mijn reactie. Om Jan kan inderdaad niemand heen. En ik ben het met je eens over Milouska (die vind ik dus underrated tov de gedoodverfde favorieten) Maar als je het moet zien als blokken waarbinnen de namen gelijkwaardig aan elkaar zijn en het dus om het even is.. dan heb ik niks gezegd ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2018, 17:11:33 »
Die witte tafel net een stukje verschuiven terwijl de rest erbij staat en ook nog eens op beeld. Dat zijn bonus molpunten voor mij ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2018, 17:14:11 »
Ja dat vind ik dus ook! Superklaas!

En nee, 8e staat Dennis, Kees staat 5e. Afijn, maakt ook niet zoveel uit. Ik heb het liefst die aparte karakters van mijn top-3. En daarnaast Anniek ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2018, 17:15:10 »
Ik heb het liefst die aparte karakters van mijn top-3. En daarnaast Anniek ;).

Dat begrijp ik. Zeker vwb Anniek ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #64 Gepost op: 11-03-2018, 18:08:37 »
Ik vind het extreem lastig om een Mol in zo'n lijstje te zetten. Elke Mol is ook zo goed als zijn/haar medekandidaten en wat de edit er uiteindelijk van maakt. Jan heeft een aantal superdingen gedaan, maar ook een aantal dingen die ik minder snap of vraagtekens bij heb. Dat geldt voor bijvoorbeeld Klaas ook, maar die is door de productie veel te vroeg in het seizoen al weggegeven.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #65 Gepost op: 11-03-2018, 19:02:39 »
Ja dat vind ik dus ook! Superklaas!


Eens! Het was een rotseizoen met die hint maar ik vond dat Klaas het echt leuk deed! Maar ik snap de mensen die hem lager zetten ook wel, moeilijk om daar doorheen te kijken.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #66 Gepost op: 11-03-2018, 19:13:30 »
Het hangt er natuurlijk ook maar vanaf wat voor stijl je leuk vindt. Ik hou wel van brutaal, dan kom je toch uit bij Deborah, George, Dennis, Kees en Jan. Anderen vinden het kunnen acteren weer erg belangrijk, dan kom je bij Milouska... Leuk om die verschillen te zien, maar in grote lijnen houden de meesten toch van aanvallende mollen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #67 Gepost op: 11-03-2018, 19:32:27 »
Ja en Jantine en Jan hadden al snel George door. Zo blijf je strepen. Dus ik kijk niet alleen naar door hoeveel kandidaten werd de mol verdacht. Dan hou je alleen Milouska (door Frederique verdacht), Dennis (door Edo) en Jan over (alleen door Ruben verdacht)

En Thomas! (Alleen door Sanne verdacht)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #68 Gepost op: 11-03-2018, 20:08:34 »
Ja en Jantine en Jan hadden al snel George door.

Nee hoor, pas rond aflevering 9 (van de 11) zijn Jantien en John George gaan verdenken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #69 Gepost op: 11-03-2018, 20:24:02 »
Och die Jantine met haar zeilbootje in t riet, geniaal.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #70 Gepost op: 11-03-2018, 23:23:42 »
Ik hou wel van brutaal, dan kom je toch uit bij Deborah, [...]
Oh, dit is wel een interessante opmerking. Ik weet dus eigenlijk helemaal niet meer wat voor soort mol zij was. Ik heb soms het idee dat ik de mollen vóór George toch een beetje vergeet. Zij was natuurlijk de allereerste mol in Nederland, en dat is eigenlijk de moeilijkste situatie. Ik denk dat dat ook wel ondergewaardeerd wordt hoor. Ik ga dat seizoen denk ik nog wel eens terugkijken, maar volgens mij was Deborah helemaal niet zo'n slechte mol (gezien de staat van het spel destijds).

En wat ik interessant vind in de poll is dat er een aantal zijn met echt enorm veel stemmen, en dan alle anderen met echt maar een paar. Er zit niks tussen. Alsof we het met z'n allen allemaal enorm met elkaar eens zijn. Vind ik eigenlijk wel jammer, dat zo veel mollen zo weinig stemmen krijgen. Ik vond Jon helemaal niet slecht (maar vond hem gewoon grappig), Kim volgens mij ook wel redelijk en vond Patrick ook wel een goede mol. Tja, ik plaats ze ook ónder Kees of George, maar ook weer niet met 80 tegen 6 stemmen ;)

En wat me opvalt is dat de meeste "beste" mollen mannen zijn. Volgens mij de beste vrouwelijke mollen zijn Milouska en Margriet. Het wordt wel weer eens tijd voor een echte goeie vrouwelijke mol :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2018, 00:46:59 »
Milouska, met Jan op de tweede plek ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2018, 09:34:50 »
Milouska, met Jan op de tweede plek ::jaja::
eens. En George staat bij mij op 3. Alle drie mollen met lef, die bijna niemand verdacht.
 
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2018, 11:57:34 »
eens. En George staat bij mij op 3. Alle drie mollen met lef, die bijna niemand verdacht.
 
Ah ik dacht al dat ik de enige was  ::bravo::. Maar inderdaad voor mij juist ook de mollen die zich het meeste onderscheiden door iets heel anders te doen dan de andere mollen. Dennis, Kees, Thomas enz. zijn zeker geen slechte mollen maar hadden wel een vrij standaard tactiek.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2018, 18:24:06 »
Leuk dat dit topic er zo snel al weer is! In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Wat ben ik super verrast door de onthulling dat Jan de mol is! Ik heb hem werkelijk geen seconde verdacht. Ik vind het super knap dat hij zowel bij het publiek als bij zijn medekandidaten niet of nauwelijks werd verdacht. Ook heb ik bewondering voor de grote hoeveelheid lef die hij heeft vertoond. Hij heeft echt voor de ogen van zijn medekandidaten lopen mollen (dat je waar alle kandidaten bij zijn je molbiechten opneemt, getuigt van veel lef en bravoure). Jan heeft het spel gespeeld zoals hij dat ook als kandidaat zou doen, vol in de aanval. Daarnaast was hij een heel aangenaam persoon om in de serie te hebben, vrolijk en enthousiast. Lef had Jan genoeg, maar ik vind het jammer dat de molacties die hij uithaalde telkens zo weinig uithaalden en dat Jan stiekem nog best wat heeft bijgedragen aan de pot (denk bijvoorbeeld aan het over de finish duwen van de verdubbelaar of alles wat hij in het circus binnen heeft gehaald). Pas in de laatste afleveringen kwam Jan als mol echt los: springen naar mingeld in de raft (wauw!) en zijn acties in de trein. Jan is voor mij zeker niet de beste mol ooit, maar hij scoort wel hoog, want zijn lef vind ik echt fantastisch. Ook vind ik het stiekem wel weer een keertje leuk dat ik tot de laatste seconde in de verkeerde tunnel zat.

Mijn top-18 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Kees
5 Elise
6 Margriet
7 Jan
8 Thomas
9 Yvon
10 Klaas
11 Deborah
12 Nico
13 Jon
14 Inge
15 Patrick
16 Kim
17 Susan
18 Anne-Marie

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #75 Gepost op: 12-03-2018, 21:34:35 »
Altijd leuk om polls van voorgaande jaren terug te pakken (alleen degenen met >10 stemmen laat ik erin staan:

2016
Dennis   - 87 (40.8%)
George   - 45 (21.1%)
Kees   - 26 (12.2%)
Milouska - 20 (9.4%)

2017:
Dennis Weening   - 105 (30.1%)
Thomas Cammaert   - 63 (18.1%)
George   - 60 (17.2%)
Milouska - 44 (12.6%)
Kees Tol - 53 (15.2%)

En in dit topic tot nu toe:

Jan   - 135 (28.4%)
Dennis   - 116 (24.4%)
George   - 72 (15.1%)
Milouska - 62 (13%)
Kees   - 48 (10.1%)
Thomas   - 13 (2.7%)

Gezien het grote aantal stemmen voor Thomas vorig jaar en het stuk lagere aantal van nu zeggen de stemmen van Jan nog niet zo veel. Maar ik ben het ermee eens dat hij het goed heeft gedaan. Maar mijn top 3 blijven George, Milouska en Dennis, Jan schrijf ik voorlopig op 4 neer.

Dennis is hier overal de favoriet, gevolgt door George, Milouska en Kees. Dat zijn wel de grote 4 tot nu toe, en misschien maakt Jan er wel de big five van.
(Maar Inge is de moeder van Wie is de Mol ::zwaai::)

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #76 Gepost op: 13-03-2018, 15:42:07 »
Leuk dat dit topic er zo snel al weer is! In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

--knip---


Mijn top-18 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska

---knip---



Grappig dat met dezelfde criteria onze lijstjes er best anders uitzien!
« Laatst bewerkt op: 13-03-2018, 19:04:30 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2018, 19:27:23 »
Ik wil het toch even opnemen voor Anne-Marie, want dat zij 0 stemmen heeft en laag op jullie lijstjes staat vind ik onbegrijpelijk.

1. Was het niet zo dat zij, als enige mol tot dusver, zelfs in de finale het minst werd verdacht op dit forum? (correct me if I'm wrong)

2. Daarnaast vond ik dat zij als mol heel slim heeft gespeeld. Zo heeft zij het mooi voor elkaar gekregen om de groep halverwege de serie de pot naar nul te trekken. En toen Hadewych de pijl in het hooi schoot, riep Anne-Marie dat zij dat gedaan had waardoor ze weer een stuk minder verdacht overkwam.

3. Zij had ook gewaagde acties, zoals dat ze in de camera keek en het krijtje wegwierp. En ze gaf zelf tijdens opdrachten regelmatig een hint, door bijvoorbeeld te zeggen dat ze van graven hield, dat ze the worst fashion mole ever was en natuurlijk haar rode lippenstift.

Misschien was het niet het meest geweldige seizoen, veel kandidaten waren ook wat naïef, IJsland was niet de meest veelzijdige locatie en het was ook nog even wennen aan de nieuwe presentator Art. Maar Anne-Marie verdient wat mij betreft wat meer credits als het gaat om lijstjes met beste mollen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2018, 21:01:38 »
Ik wil het toch even opnemen voor Anne-Marie, want dat zij 0 stemmen heeft en laag op jullie lijstjes staat vind ik onbegrijpelijk.

1. Was het niet zo dat zij, als enige mol tot dusver, zelfs in de finale het minst werd verdacht op dit forum? (correct me if I'm wrong)

2. Daarnaast vond ik dat zij als mol heel slim heeft gespeeld. Zo heeft zij het mooi voor elkaar gekregen om de groep halverwege de serie de pot naar nul te trekken. En toen Hadewych de pijl in het hooi schoot, riep Anne-Marie dat zij dat gedaan had waardoor ze weer een stuk minder verdacht overkwam.

3. Zij had ook gewaagde acties, zoals dat ze in de camera keek en het krijtje wegwierp. En ze gaf zelf tijdens opdrachten regelmatig een hint, door bijvoorbeeld te zeggen dat ze van graven hield, dat ze the worst fashion mole ever was en natuurlijk haar rode lippenstift.

Misschien was het niet het meest geweldige seizoen, veel kandidaten waren ook wat naïef, IJsland was niet de meest veelzijdige locatie en het was ook nog even wennen aan de nieuwe presentator Art. Maar Anne-Marie verdient wat mij betreft wat meer credits als het gaat om lijstjes met beste mollen.

Dat krijtje was haar enige sterke actie. En zelf hints geven kan iedere mol. Ik begrijp heel goed dat ze  niet tot de top behoord.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2018, 21:18:15 »
Het is ook niet dat ze waardeloos was, maar in vergelijking met de andere mollen snap ik dat ze laag staat op de lijstjes ::jaja::. Want welke mollen waren er dan minder dan Anne-Marie?

Je hebt in deze poll ook 3 stemmen dus iedereen stemt op zijn top 3, dat Anne-Marie daar niet tussenzit is toch niet zo heel erg gek?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human