Poll

Wie is volgens jou de beste winnaar/winnares ooit en waarom?

Petra
8 (4%)
Sigrid
2 (1%)
John
1 (0.5%)
Ron
0 (0%)
Marc Marie
14 (7%)
Frederique
27 (13.6%)
Paul
3 (1.5%)
Edo
17 (8.5%)
Vivienne
25 (12.6%)
Frits
6 (3%)
Art
13 (6.5%)
Hadewych
9 (4.5%)
Paulien
17 (8.5%)
Sofie
17 (8.5%)
Rik
6 (3%)
Tim
12 (6%)
Sanne
8 (4%)
Ruben
14 (7%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: Beste winnaar ooit?  (gelezen 3951 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Beste winnaar ooit?
« Gepost op: 28-10-2018, 17:24:50 »
Stemmen maar!  ::bravo::

Mijn top 3.

1. Sofie
2. Art
3. Frederique

« Laatst bewerkt op: 28-10-2018, 17:28:10 door Rämon »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2018, 17:29:48 »
Robin was geen winnaar. Hij verloor. Petra was winnares in seizoen 1.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2018, 17:37:51 »
Vivienne, Paulien, Hadewych
Frankje Lapi

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #3 Gepost op: 28-10-2018, 17:40:40 »
Robin was geen winnaar. Hij verloor. Petra was winnares in seizoen 1.

Excuus. Aangepast! (Ik dacht al dat ik een fout had gemaakt)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #4 Gepost op: 28-10-2018, 17:49:52 »
Excuus niet nodig. Maar ik wilde daar graag een kruisje zetten, en dat kon nu dus niet.

Petra: won een spel waarvan nog niemand destijds had gehoord, en ze moest het op eigen kracht doen

Frédérique. Gewoon, omdat ze het spelletje slim speelde. Goed observeren, en daar je voordeel mee doen.

Ruben: Eigenlijk omdat veel mensen hem ervan verdachten niet de mol te kunnen zijn. Ja: een gekke reden, maar je moet je medekandidaten wel eerst verslaan.....

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2018, 18:00:15 »
Art, Paulien en Rik :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #6 Gepost op: 28-10-2018, 18:16:01 »
Uitleg t.a.v mijn reactie.

1. Sofie. Had een briljante speltactiek door heel vaag, slim het spel te spelen. Heeft de zwarte vrijstelling echt mooi gebruikt samen met Tygo, heeft extreem veel gelogen en heeft met haar journalistieke manier van vraagstelling het spel heel slim uitgespeeld. De actie waarin ze Mol Susan uitteste en daarmee informatie won was briljant.

2. Art. Heeft met zijn journalistieke manier (kaarten niet laten zien, steeds de vraag eerst bij de ander leggen) heel veel informatie en kennis gewonnen bij zijn medespelers. Had vanaf moment 1 een goed pact met de Mol en heeft zich als een perfecte nepmol opgesteld rond aflevering 4/5 en zich zo naar de finale gespeeld. In aflevering 10 Karin nog meesterlijk bespeeld in de kerk.

3. Frederiqe. Meest sentimentele keuze maar tegelijk ook een verdiende top3. Speelde het spel zeer fanatiek en scherp en is nooit verstrikt geraakt in tunnelvisie. Hoe zij Milouska uiteindelijk ontmaskert heeft vind ik nog steeds ultiem knap gezien het feit dat Milouska een van de allerbeste mollen ooit was.

Deze winnaars hadden misschien de beste mollen ooit in hun seizoen maar hebben door hun uitgekookte speltactiek wel verdiend gewonnen.

Speciale vernoeming.
Paul (best comeback win)
Marc Marie
Paulien.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2018, 18:18:48 door Rämon »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2018, 18:20:03 »
Oeh dat is een lastige. Eigenlijk heb ik er vijf: Petra, Marc-Marie, Frederique, Vivienne en Ruben.

Petra (seizoen 1) heb ik gewoon heel veel bewondering voor. Ze deed mee aan een spel dat niemand nog kende en waarbij het spel nog gaandeweg de opnames werd 'uitgevonden'. Ze heeft het helemaal op eigen kracht gedaan en het gewoonweg goed gedaan! (Ook leuk dat ze daarna in de mediabusiness is beland mede door haar ervaringen bij WIDM.)

Marc-Marie (seizoen 5) was dé smaakmaker van het seizoen. Ik heb zo'n beetje het hele seizoen dubbel gelegen om zijn humor en fratsen. Het kon hem allemaal niets schelen; hij maakte er een feestje van (ook omdat hij al vrij snel de juiste mol in het vizier had).

Frederique (seizoen 6) blijft voor altijd in mijn hart door haar krachtige deelname. Hoe ze (ondanks haar ziekte) die berg op fietste blijft een van de meest memorabele momenten uit de WIDM-geschiedenis. Ook had ze Milouska snel door als een van de weinigen, fantastisch.

Vivienne (seizoen 9) herinner ik me vooral door haar enorme enthousiasme. Ze wilde zó graag geld binnenhalen dat ze zichzelf voor iedereen al had ontmaskerd als kandidaat. In haar geval bleek dat een juiste strategie te zijn!

Ruben (seizoen 18) blijft voor mij de mol van het seizoen. Hij slaagde er als enige in de mol te ontmaskeren en kon daardoor zelf zoveel verdachte acties uithalen als hij wilde. Het lijkt me zwaar om het hele seizoen door al je medekandidaten verdacht te worden terwijl je niet de mol bent.

Ik ga in de poll voor Petra, Marc-Marie en Ruben.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #8 Gepost op: 29-10-2018, 12:53:06 »
Marc Marie, Art en Petra (die had het toch het allermoeilijkst van alle winnaars...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #9 Gepost op: 30-10-2018, 16:18:56 »
Vivienne staat nu op nummer 1. Met stipt.
Benieuwd naar jullie uitleg! Ik vond haar zelf ook van de leukste maar beste? Wat maakt haar de beste.
Ben gewoon benieuwd.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #10 Gepost op: 1-11-2018, 08:40:55 »
Ik vond Vivienne de beste omdat ze geen (nep)molacties nodig had om te winnen.

Gewoon voor de pot gaan, en ook nog de mol ontmaskert  ::ok::
You'll never walk alone

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2018, 15:29:17 »
Art, Tim en Edo  ::ok::

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2018, 00:53:04 »
Vrij lastig dilemma dit. Uiteindelijk heeft elke winnaar het tot dusver altijd goed gehad ( het is wachten tot de mol ooit eens iedereen op het verkeerde been weet te zetten). Maar goed elke winnaar verdiend de eeuwige glorie.

Mijn keuze is gevallen op Frederique, Sofie en Tim.

Frederique door het ontmaskeren van een moeilijk te ontdekken mol en dit als enige door hebben.
Sofie vanwege het als een terrier Susan op de huid zitten en constant maar blijven uittesten.

Tim wellicht een wat verrassende keuze, maar het is ergens ook lastig om een programma te winnen waar de meerderheid de mol wel in het vizier heeft. Tevens denk ik dat hij slim gebruik maakte van zijn laconieke voorkomen waardoor mensen hem sneller onderschatten.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2018, 20:54:16 »
Soundos. Om dat Art alleen gewonnen heeft omdat-ie zo dikke matties was met de mol, die spontaan besloot Art aan de overwinning te helpen (of misschien was het gescript, ik weet het niet.)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste winnaar ooit?
« Reactie #14 Gepost op: 4-12-2018, 17:09:25 »
Frederique. Roderick was mijn Mol voor tijdje en later mijn winnaar. Maar ben blij voor haar dat ze toch mee heeft gedaan en wat gewonnen heeft, ook al verloor ze de strijd.
 
Edo. Zat al heel lang op hem als winnaar.  Veel humor.

Vivienne. Goudkust leek ze nog zo naief en onschuldig. Volgens mij had ik haar wel als verliezer neergezet.