Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 238125 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #520 Gepost op: 29-11-2019, 23:38:01 »
Sorry, Dat ik t zeg, maar wat wil je hier bereiken met achterhalen of bepaalde foto/films uit kunnen sluiten wie evt in een bepaalde aflevering zit.?

Ik wil de serie zien en meemaken. Vind t al erg zat dat er info zou zijn gelekt? Dat er dan nog youtube kanalen,  sites van molloten en zelfs media Aandacht aan geven, snap ik totaal niet.

Op die manier maak je denk ik een programma kapot.

Ja ik zal wel weer te horen krijgen dat dit een Spoiler topic is en als je geen spoiler wilt, je hier niet Moet lezen.
 

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #521 Gepost op: 29-11-2019, 23:45:55 »

"Het land, China, is compleet van onze Westerse sociale media afgesloten. Ze hebben hier hun eigen Instagram, Facebook en WhatsApp. Door dat isolement kunnen we redelijk ongestoord ons werk doen en blijven we grotendeels onbespied."



Te bizar voor woorden, deze naïviteit...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #522 Gepost op: 30-11-2019, 09:17:56 »
Ach, hoe groot is de kans dat een Nederlander op een site van een Chinese autoleverancier gaat kijken....
Hmm, ik kijk vaak op buitenlandse sites van autoleveranciers ::jaja:: (mede daardoor heb ik mijn verzameling autofolders bij elkaar gekregen) maar helaas heb ik de laatste maanden geen Chinese merken bezocht.  :\'( :\'( :\'(
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #523 Gepost op: 30-11-2019, 13:13:34 »
Sorry, Dat ik t zeg, maar wat wil je hier bereiken met achterhalen of bepaalde foto/films uit kunnen sluiten wie evt in een bepaalde aflevering zit.?

Ik wil de serie zien en meemaken. Vind t al erg zat dat er info zou zijn gelekt? Dat er dan nog youtube kanalen,  sites van molloten en zelfs media Aandacht aan geven, snap ik totaal niet.

Op die manier maak je denk ik een programma kapot.

Ja ik zal wel weer te horen krijgen dat dit een Spoiler topic is en als je geen spoiler wilt, je hier niet Moet lezen.
als je in Nederland woont is het bijna onmogelijk om dit soort spoilers helemaal te vermijden, tenzij je echt alleen naar WIDM kijkt en het er met niemand over hebt. On of off-line. En dus alle (social) media en dit topic idd ook mijdt. Als ik er alles aan had gedaan had ik het trouwens ook van iemand gehoord.

Dan lees ik er liever meteen over dan dat ik het per ongeluk ergens hoor, of het kan beredeneren door een poll of pool met opvallende resultaten. Dan weet je ook dat er iets niet klopt, zoals twee seizoenen geleden met de finalisten spoiler. Sowieso las ik me vroeger als kind al helemaal blauw in Nancy Drew en The Famous Five. Dat wannabe detective gen zat er al vroeg in en de zelfdiscipline om spoilers zo veel mogelijk te vermijden heb ik ook niet.

Het probleem ligt denk ik ergens anders dan mensen die spoilers die al op Nederlandse sites staan verder verspreiden. Als het eenmaal op zo'n site staat is het niet meer tegen te houden.

Het wordt steeds lastiger om widm te maken en niet ontdekt te worden, maar het lijkt erop dat de makers dachten in dit minder bekende deel van China veilig te zijn als ze niet zouden worden ontdekt door verdwaalde widm-kijkers ter plaatse. Ik ben het met Tunnelgraver eens dat dat erg naïef was.

Een paar termen door een vertaalsite en zoekmachine plempen en je had de beelden al. Het is vooral opvallend dat de beelden niet maanden eerder gevonden zijn toen China per ongeluk als mogelijke locatie in beeld kwam, door (dacht ik) de FB van Rick.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #524 Gepost op: 30-11-2019, 13:26:48 »
Uitgaande van wie er op de foto te zien is, zou je kunnen concluderen wie er op de foto ontbreekt. En daarmee zou je  de ''vroege'' afvallers kunnen afleiden.

Precies, je ZOU die conclusie kunnen trekken.

Toch kan het ook heel anders zijn. De ene groep zou kunnen gokken op wat de ander gedaan heeft, bijvoorbeeld gokken op de volgorde of het aantal kandidaten dat binnen een bepaalde tijd een race heeft volbracht. Ik fantaseer maar wat, ik zie de bewuste foto vooralsnog niet als een regelrechte spoiler die het hele spelverloop verraadt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #525 Gepost op: 30-11-2019, 13:29:16 »
Oh wow, gelukkig geen kandidaten daarop.
het enige dat je eruit kunt halen, zijn datums. Onder meer 20 en 21 mei. Maar die wisten we al.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2019, 13:36:19 door Bodejos »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #526 Gepost op: 30-11-2019, 13:32:39 »
Sorry, Dat ik t zeg, maar wat wil je hier bereiken met achterhalen of bepaalde foto/films uit kunnen sluiten wie evt in een bepaalde aflevering zit.?

Ik wil de serie zien en meemaken. Vind t al erg zat dat er info zou zijn gelekt? Dat er dan nog youtube kanalen,  sites van molloten en zelfs media Aandacht aan geven, snap ik totaal niet.

Op die manier maak je denk ik een programma kapot.

Ja ik zal wel weer te horen krijgen dat dit een Spoiler topic is en als je geen spoiler wilt, je hier niet Moet lezen.

Dit is waarom zulke spoilers zelfs in het spoiler topic in spoilers staan. Als je het dan ook nog een leest is het je eigen schuld. Als je geen spoilers wilt zien, moet je echt niet in een spoiler topic kijken, en dan ook nog eens op spoiler klikken. Het staat er voor een reden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #527 Gepost op: 30-11-2019, 13:33:11 »
@torbozan

In mijn geval:
Ik kwam een onvermijdelijke spoiler tegen en wil deze zo ver mogelijk controleren. Als ik dat niet doe, ga ik toch bewust of onbewust missende kandidaten niet verdenken. Als uit iets meer onderzoek blijkt dat de spoiler niets zegt over het verloop van het spel, dan ben ik blij. Blijkt na het onderzoekje dat de spoiler daadwerkelijk inhoudt wat ik al dacht, dan ben ik voor mijn gevoel net zo ver als na het tegenkomen van de ongewenste spoiler.
Om dat dan te delen.. tja, dat is een beetje het idee van het spoiler-topic.
en als je het inderdaad niet wilt weten...   ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #528 Gepost op: 30-11-2019, 13:40:45 »


 Als uit iets meer onderzoek blijkt dat de spoiler niets zegt over het verloop van het spel, dan ben ik blij.
Mijn uitleg hierbij heb ik hierboven gegeven.

In de belgische versie kom je regelmatig een dergelijke twist tegen, dat meer groepen tegelijk een opdracht doen, waarbij de ene groep niet weet wat de ander doet. Behalve de makes en de mol natuurlijk. Als je op die manier naar de foto kijkt, hoeft het dus geen spoiler te zijn.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #529 Gepost op: 30-11-2019, 20:22:20 »
^ bedankt!

Ik begreep trouwens uit de vlog van Wouter dat Rik dit in het Molboekje zei:

"Het land, China, is compleet van onze Westerse sociale media afgesloten. Ze hebben hier hun eigen Instagram, Facebook en WhatsApp. Door dat isolement kunnen we redelijk ongestoord ons werk doen en blijven we grotendeels onbespied."


Als ik het voor de rest goed begrijp zagen ze eigenlijk alleen gevaar in Nederlanders (op reis) in het buitenland.. ::fluit::

Ik krijg hier een beetje een vieze smaak van in mijn mond. Hoe de instrumenten voor de onderdrukking van de Chinese bevolking schaamteloos en kritiekloos, ja zelfs trots worden gepresenteerd als 'heel gunstig voor WIDM'.

Volgend jaar Saudi-Arabië, vervolgens Noord-Korea? Turkije wellicht?  ::ohno::
Woosie down?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #530 Gepost op: 1-12-2019, 01:53:40 »
Ik ben echt zwaar geirriteerd dat de eerste 5 executies  (en het algemene verdenk spel van het begin ) me nu al is ontnomen.

Die irritatie leeft bij mij ook erg sterk, Rämon. Dit is niet de eerste keer dat een spoiler het spelverloop van WIDM verklapt en het is hoogstwaarschijnlijk ook niet de laatste keer. De productie doet haar uiterste best om aan alles te denken, maar de mogelijkheden tegenover onnoemelijk veel Molfollowers zullen altijd beperkt blijven. Dat spoilers een vast gegeven zijn, wil echter nog niet zeggen dat we ze gewoon maar moeten accepteren. Je zou bijvoorbeeld een MolPot in het leven kunnen roepen, waarin bereidwillige Molfans een klein bedrag kunnen storten. Heel in het kort gezegd: iemand die een spoiler ten aanzien van het spelverloop ontdekt en deze bewijsbaar onder de pet houdt, maakt dan aanspraak op (een deel van) de MolPot. Dat zou echter betekenen dat molloten financieel gaan opdraaien voor fouten die anderen bewust of onbewust hebben gemaakt – een spoiler ontstaat eigenlijk altijd door een bepaalde fout – en dit lijkt me daarom niet de juiste oplossing.

Valt er dan helemaal niets tegen spoilers te doen? Naar mijn mening is daarop het antwoord: ja en nee. Elk jaar zullen bepaalde zaken uitlekken. Daar valt niet aan te ontkomen. Als Molcommunity, en dan dit forum in het bijzonder, kun je wel afspreken hoe je hiermee omgaat. Ik ben er een voorstander van om alles dood te zwijgen wat het spelverloop verpest; het zoeken naar potentiële kandidaten en het mogelijke land vind ik geen spelbederf, wél de foto waar Mokkels mee kwam. Deze aanpak hanteert bijvoorbeeld Tunnelvisie. Wat mij betreft niets dan lof voor deze omerta!

Mijn voorstel is om volgend seizoen dezelfde omerta-insteek te hanteren op dit forum: geen spoilertopic meer en ook geen informatie in spoilertags. Ik ben ervan overtuigd dat dit forum er medeverantwoordelijk voor is geweest dat de Mokkelsspoiler verder verspreid is. Je geeft met de omerta ook het signaal af dat spoilers niet deugen, in plaats van dat ze stiekem alsnog gedoogd worden. Tot mijn spijt ben ik overigens zelfs ooit in the open met een spoiler gekomen (naar aanleiding van een bepaalde tweet van Roos Schlikker) ... Mea culpa, voortaan gewoon mondje dicht.  :-X Via Twitter en andere kanalen zullen ongetwijfeld nog wel spoilers voorbijkomen, maar als forum heb je er dan in elk geval alles aan gedaan om het spelverloop en -plezier niet te bederven. Meer kun je niet doen.

Ik vermoed dat Rinusoide en anderen in dit topic nog meer spoilers hebben gevonden. Uit een soort angst dat ik bepaalde informatie mis, voel ik sterk de drang te weten wat die info dan is, haha. Misschien geldt voor meer mensen dat ze niets willen missen. Wanneer er echter niet meer de gelegenheid is om te kijken naar spoilers, kun je op dit forum ook niet meer in de verleiding komen. Daarnaast geef je voor mijn gevoel minder voeding aan het mogelijk verder verspreiden van spoilers en creëer je meer rust. Voorlopig laat ik de berichten van Rinusoide en anderen ongelezen, maar het liefst lees ik op dit forum echt alles.

Ik hoop dat de moderators mijn omertavoorstel bij een volgende vergadering kunnen meenemen. Er is al eerder discussie geweest over de omgang met spoilers op dit forum, maar wellicht heeft de Mokkelsspoiler de publieke opinie veranderd. Mocht blijken dat ik een van de weinigen ben die er zo over denkt, dan kan mijn verzoek gewoon de prullenbak in.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #531 Gepost op: 1-12-2019, 08:04:33 »
Heeft België spoilers? Zover ik weet niet. Hoe komt dat? Omdat tijdens de opnames niemand de kandidaten herkent. Want? Omdat het onbekende kandidaten zijn.
Misschien hoog tijd dat Nederland ook weer terug gaat naar onbekende kandidaten?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #532 Gepost op: 1-12-2019, 09:25:43 »
Heeft België spoilers? Zover ik weet niet. Hoe komt dat? Omdat tijdens de opnames niemand de kandidaten herkent. Want? Omdat het onbekende kandidaten zijn.
Misschien hoog tijd dat Nederland ook weer terug gaat naar onbekende kandidaten?

Dat hoeft niet. Deze foto/film was ook gewoon uitgekomen op het moment dat er onbekenden meededen. Maakt de Chinezen namelijk niks uit; die vinden het alleen super opvallend dat er een cameraploeg is. En of daar nou onbekende of bekende Nederlanders lopen: het zal de Chinezen een worst wezen. We zouden dat dan dus niet per se vermijden.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #533 Gepost op: 1-12-2019, 10:54:54 »
Mijn voorstel is om volgend seizoen dezelfde omerta-insteek te hanteren op dit forum: geen spoilertopic meer en ook geen informatie in spoilertags. Ik ben ervan overtuigd dat dit forum er medeverantwoordelijk voor is geweest dat de Mokkelsspoiler verder verspreid is. Je geeft met de omerta ook het signaal af dat spoilers niet deugen, in plaats van dat ze stiekem alsnog gedoogd worden. Tot mijn spijt ben ik overigens zelfs ooit in the open met een spoiler gekomen (naar aanleiding van een bepaalde tweet van Roos Schlikker) ... Mea culpa, voortaan gewoon mondje dicht.  :-X Via Twitter en andere kanalen zullen ongetwijfeld nog wel spoilers voorbijkomen, maar als forum heb je er dan in elk geval alles aan gedaan om het spelverloop en -plezier niet te bederven. Meer kun je niet doen.

Ik vermoed dat Rinusoide en anderen in dit topic nog meer spoilers hebben gevonden. Uit een soort angst dat ik bepaalde informatie mis, voel ik sterk de drang te weten wat die info dan is, haha. Misschien geldt voor meer mensen dat ze niets willen missen. Wanneer er echter niet meer de gelegenheid is om te kijken naar spoilers, kun je op dit forum ook niet meer in de verleiding komen. Daarnaast geef je voor mijn gevoel minder voeding aan het mogelijk verder verspreiden van spoilers en creëer je meer rust. Voorlopig laat ik de berichten van Rinusoide en anderen ongelezen, maar het liefst lees ik op dit forum echt alles.

Ik hoop dat de moderators mijn omertavoorstel bij een volgende vergadering kunnen meenemen. Er is al eerder discussie geweest over de omgang met spoilers op dit forum, maar wellicht heeft de Mokkelsspoiler de publieke opinie veranderd. Mocht blijken dat ik een van de weinigen ben die er zo over denkt, dan kan mijn verzoek gewoon de prullenbak in.

Het is uiteraard super vervelend dat spoilers het kijkplezier en de beleving van het programma verpesten, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk niet dat dit voorstel gaat werken.

Dit topic is sinds de bekendmaking met 6 pagina's gegroeid, is zijn dus genoeg mensen die wel spoilers willen bespreken. Als je die optie weghaalt dan komen ze dus weer in andere topics terug en ben je er afhankelijk van hoe snel moderators kunnen ingrijpen en zal er juist meer schade zijn dan er nu al was.

De verleiding om te kijken zal er altijd zijn. Vooral als er zoveel andere media is die het wel verkondigd. Waarom zou je het opeens wel kunnen weerstaan terwijl het nog steeds 1 klik verwijderd is van je? Als je toch in het spoilertopic kijkt is dat écht helemaal je eigen schuld.

Jammer dat je het forum mede-verantwoordelijk houdt voor de verspreiding, gezien we zo ons best doen om het af te schermen in tegenstelling tot andere media.

Heeft België spoilers? Zover ik weet niet. Hoe komt dat? Omdat tijdens de opnames niemand de kandidaten herkent. Want? Omdat het onbekende kandidaten zijn.
Misschien hoog tijd dat Nederland ook weer terug gaat naar onbekende kandidaten?

Dacht ik ook al aan ;D. Het zou waarschijnlijk wel helpen. Je moet natuurlijk nog steeds Rik verstoppen maar verder zou je minder snel spoilers krijgen ::jaja::.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2019, 10:56:40 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #534 Gepost op: 1-12-2019, 12:09:09 »
Het is uiteraard super vervelend dat spoilers het kijkplezier en de beleving van het programma verpesten, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk niet dat dit voorstel gaat werken.

Dit topic is sinds de bekendmaking met 6 pagina's gegroeid, is zijn dus genoeg mensen die wel spoilers willen bespreken. Als je die optie weghaalt dan komen ze dus weer in andere topics terug en ben je er afhankelijk van hoe snel moderators kunnen ingrijpen en zal er juist meer schade zijn dan er nu al was.

De verleiding om te kijken zal er altijd zijn. Vooral als er zoveel andere media is die het wel verkondigd. Waarom zou je het opeens wel kunnen weerstaan terwijl het nog steeds 1 klik verwijderd is van je? Als je toch in het spoilertopic kijkt is dat écht helemaal je eigen schuld.

Jammer dat je het forum mede-verantwoordelijk houdt voor de verspreiding, gezien we zo ons best doen om het af te schermen in tegenstelling tot andere media.

Ja, het is dat ik er per ongeluk op stuitte, maar anders was ik hier niet in het topic terecht gekomen. Wilde toch even mijn onvrede bespreken over wat er te zien was, en op dit moment heb ik er weer wat vrede mee (wat is gebeurd, dat is gebeurd). Met mijn "real-life" WIDM vriendengroep waarmee ik vaak de aflevering kijk, hebben we besproken de spoiler niet te delen. Het verpest het kijkplezier en ik vind het nog steeds jammer dat dat voor mij ook zo is, maar daar is dus niets aan te doen helaas. Ik vind wel dat de WIDM YouTubers het goed schuil weten te houden: zowel Gido Verheijen (WIDM 2020 kanaal), Felix, als Wouter van der Vaart (Dodo) willen ons allemaal niet de spoilers vertellen (of ze willen het zelf ook niet weten, en het daarmee dus ook niet delen :D). Ook podcast Trust Nobody deelt de spoiler niet. Ik lees alleen onder de comments van YT video's dat Siem het wel heeft gedeeld, maar die video kan ik zelf niet meer terugvinden (wie weet heeft AVROTROS stappen ondernomen met deze YouTuber?). Wat dat betreft vind ik dat het nog wel goed ondergronds blijft, maar als het seizoen zal beginnen, zullen sites die naar veel clicks willen grijpen, zoals Telegraaf, Shownieuws, Televizier... het allemaal delen gok ik. Helaas.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #535 Gepost op: 1-12-2019, 15:01:52 »
Televizier heeft t al gepost en dat is notabene avro tros.

Jammer maar t is niet anders. Het zoeken naar mogelijke deelnemers, locatie etc het is niet mijn manier van de beleving van wie is de mol.

Door de komst van internet en socialmedia is t bijna onmogelijk geworden om iets zo groots als widm geheim te kunnen . Ik zal geen rekening houden met de mogelijke conclusie bij t invullen van pools, etc en gewoon mijn gedachte laten gaan over de tv beelden . 
Wat  daan zegt dat t aantal posts hier is gegroeid sinds t lek klopt slechts tendele, want een behoorlijk deel van de recente Posts is juist om te zeggen dat ze baken van de gelekte info.

« Laatst bewerkt op: 1-12-2019, 15:04:44 door Tarbozan »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #536 Gepost op: 1-12-2019, 15:43:48 »
Ja, het is dat ik er per ongeluk op stuitte, maar anders was ik hier niet in het topic terecht gekomen. Wilde toch even mijn onvrede bespreken over wat er te zien was, en op dit moment heb ik er weer wat vrede mee (wat is gebeurd, dat is gebeurd). Met mijn "real-life" WIDM vriendengroep waarmee ik vaak de aflevering kijk, hebben we besproken de spoiler niet te delen. Het verpest het kijkplezier en ik vind het nog steeds jammer dat dat voor mij ook zo is, maar daar is dus niets aan te doen helaas. Ik vind wel dat de WIDM YouTubers het goed schuil weten te houden: zowel Gido Verheijen (WIDM 2020 kanaal), Felix, als Wouter van der Vaart (Dodo) willen ons allemaal niet de spoilers vertellen (of ze willen het zelf ook niet weten, en het daarmee dus ook niet delen :D). Ook podcast Trust Nobody deelt de spoiler niet. Ik lees alleen onder de comments van YT video's dat Siem het wel heeft gedeeld, maar die video kan ik zelf niet meer terugvinden (wie weet heeft AVROTROS stappen ondernomen met deze YouTuber?). Wat dat betreft vind ik dat het nog wel goed ondergronds blijft, maar als het seizoen zal beginnen, zullen sites die naar veel clicks willen grijpen, zoals Telegraaf, Shownieuws, Televizier... het allemaal delen gok ik. Helaas.

Siem heeft het wel gedeeld, alleen zijn video staat inmiddels op privé. Maar voordat hij de spoilers in zijn video toonde heeft hij duidelijk gezegd dat kijkers moeten wegklikken als ze het niet willen zien/weten. Dus het was aan ons om te besluiten om het wel of niet te kijken :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #537 Gepost op: 2-12-2019, 14:44:02 »
Wat we dus weten:

start in Hanguguang (bij Yellow river) (20 mei)
Fietsen met letters, locatie niet gevonden(29 mei)
Dam in Sanmenxia (31 mei)
Auto's met 5 kandidaten in Luooyang (??)
Executie met 5 stoelen, locatie niet gevonden (7 juni)

Aangezien Hanguguang en Sanmenxia dicht bij elkaar liggen, denk ik toch echt dat Luooyang later in het spel plaatsvind.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Paar vragen.

Ik heb het molboekje niet maar wellicht staat het daarin, maar hoe weten we waar de start is? door waar Lulu een foto postte? in dat geval is de opdracht (waar ook beelden van zijn waar o.a. Rick en de crew opstaan) op 21 mei daar. Dat is dus aflevering 1 of 2.
Dus of ze blijven nog 10 dagen in dat gebied (aangezien de dam van Sanmexia niet ver van Hanguguang ligt) of die sanmexia locatie komt dus eerder en niet op 31 mei.

Vraagje over het filmpje met de letters? Is dat filmpje op 29 mei geupload of is er achterhaald dat de dag dat dit filmpje gemaakt werd exact 29 mei was. Aangezien we de locatie niet weten kan het net zo goed een filmpje zijn van aflevering 1/2 maar pas een week later op Tiktok gezet.



EDIT: Lulu post op 28 mei al foto's van de dam en aangezien dit vrij dichtbij de begin locatie is verwacht ik dat deze dam voorbij zal komen in aflevering 3/4

Ik denk dat de opname periode is van 19 mei tot 10 juni.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2019, 14:47:23 door Rämon »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #538 Gepost op: 2-12-2019, 16:49:26 »
@Rämon

De datum bij de foto's van Lulu komen overeen met de informatie bij een website.

http://www.lbwbw.com/Item/37202.aspx

De vertaalde tekst:

Spoiler: inhoud opdrachten (klik om te tonen/verbergen)

En betreft de letters weet ik niet precies, maar ik denk dat de filmpjes dezelfde dag zijn geüpload als dat ze zijn gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2019, 16:51:02 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #539 Gepost op: 2-12-2019, 18:02:39 »
De datum 20 mei komt van deze locale nieuwssite:

https://www.uhenan.com/Mobile/News/Content/A1374066982059581441

Hier wordt vermeld dat de opnamen op 20 mei starten in Hanguguang. Als ik het goed begrepen heb vertellen kandidaten in het molboekje dat de serie spectaculair begint. Als ik de  beelden en tekst bekijk kunnen deze optredens heel goed het spectaculaire begin zijn. Jammer dat dit ook al bekend is.....Rond 18 mei zijn kandidaten stil op social media. Een  start op 20 mei is dus heel plausibel .en volgens.mij het enige dat we voor waar kunnen aannemen. De andere datums zijn nog geen zekerheid:

Dat Lulu op insta een foto plaatst van 19 mei van de Hangu pass zegt niet zoveel. Ze plaatst ook foto's van de Sanmenxia dam op 28,29 en 31 mei. Dat is nog geen bewijs dat op deze data de opdrachten hebben plaatsgevonden. Als locale producer zal ze ook het nodige werk vooraf doen.

Misschien te simpel gedacht maar volgens mij liggen de locaties niet zover uit elkaar. Google afstand Hanguguang naar Luoyang of Hanguguang naar  Sanmenxia geeft iig bereikbare afstanden voor een opdracht. Vanuit een centrale uitvalsbasis kan het heel goed zijn dat men de eerste week in deze omgeving heeft gefilmd en dat alle gelekte beelden uit de eerste afleveringen zijn.

De beelden van de bakfietsenopdracht zijn  volgens Mokkels.nl van 29 mei. Deze beelden kunnen meer zeggen over eventuele afvallers want het spel is dan al 9 dagen bezig dus er zijn al meerdere kandidaten afgevallen.  Als de datum klopt is het aflevering 3 of 4 en zijn er 3 kandidaten afgevallen. Het filmpje met de repetitie van de executie met 5 kandidaten is op 7 juni geupload. Er hoeven dan nog maar 2 kandidaten af te vallen en dat kan aardig kloppen. Rob kondigt op 14 juni weer een optreden aan dus voor die tijd was iedereen thuis.

Tussen 29 mei en  7 juni zitten ook 9 dagen en mogelijk 3 afleveringen.