Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 191886 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #460 Gepost op: 7-12-2019, 23:21:55 »
Top Heinz dat jouw molacties-archief nu online staat! Daar zat ik al heel lang op te wachten (sinds jouw site offline ging).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #461 Gepost op: 7-12-2019, 23:25:58 »
Dank je! Ik zal de komende tijd de meest recente reeksen ook toevoegen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #462 Gepost op: 8-12-2019, 14:49:38 »
Ik zit nu bij een soort hostel dat 'Bluesky' heet en ga hier straks eten. Ik hoop zo dat ze spaghetti hebben.

En driemaal raden welk lied er ondertussen wordt afgespeeld.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2019, 16:02:03 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #463 Gepost op: 8-12-2019, 22:07:47 »
Op dit moment bij de TV-show op NPO1: een verzamelaar van gecrashte Dakota's.

Hans Wisman bezoekt ook de Dakota bij Vik, die een rol heeft gespeeld bij de start van WIDM2012.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #464 Gepost op: 10-12-2019, 18:55:21 »
Hellooo.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #465 Gepost op: 10-12-2019, 19:10:02 »
Heeee, die kennen we...….

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #466 Gepost op: 14-12-2019, 08:23:27 »
Vandaag in de Gelderlander. Zie: https://www.gelderlander.nl/show/wie-is-de-mol-was-de-reden-dat-ik-ontslagen-werd-door-john-de-mol~adf48d3e/


‘Wie is de Mol? was de reden dat ik ontslagen werd door John de Mol’

Wie is de Mol? is voor veel deelnemers al bijna twintig jaar een springplank. Voor presentator en programmamaker Jochem van Gelder betekende zijn finaleplaats in 2017 echter het einde bij het SBS van John de Mol. Tegelijk opende het nieuwe deuren.

Jochem van Gelder (56) is drukker dan ooit. Zijn tweede jaar als zelfstandig ondernemer zit er voor de presentator en programmamaker bijna op, nadat in 2017 na vijf jaar SBS zijn contract niet werd verlengd. Sindsdien werkt hij als zzp’er voor RTL 4, Omroep Gelderland en sinds afgelopen zomer RTL 5.

,,Mijn eerste jaar als zzp’er was: oh jee, als er maar iets komt”, begint Van Gelder, vader van drie zonen. ,,Ik kwam vanuit een contract bij SBS en dat vaste maandbedrag gaf rust. Nu moest ik aan de bak. Als ik niks doe, komt er niks binnen. Het eerste jaar lukte dat redelijk, dit tweede jaar heb ik zoveel werk dat ik dingen moet afhouden.”

Zeven programma’s maakt Van Gelder momenteel. ,,Ik speel nu eerste divisie, zo zie ik het. De programma’s bij RTL zijn daytime, dat is niet meer het hoofdpodium. Ik heb niet meer de anderhalf miljoen kijkers die ik haalde met Praatjesmakers bij de NCRV. Willem Wever in de goede tijd zat op de miljoen. Nu is dat anders. Hoewel, met Pech onder de zon op RTL 5 gingen we weer richting half miljoen.”

Hij presenteert zoveel dat het bedenken van formats en het pitchen bij zenders er inmiddels bij inschiet. ,,Een bedenkdag levert nu eenmaal minder op dan een draaidag. Ik ben ondernemer; hoe meer draaidagen hoe beter. Zeven programma’s is eigenlijk te veel. Maar voor hetzelfde geld komt er niks. Ik zie collega’s die stilvallen, daar komt niets meer. Ik blijf met veel enthousiasme alles doen. Vind het bijna jammer dat ik nu pas zelfstandige ben geworden.”
Wie is de Mol?

Al was die keuze in 2017 geen vrijwillige, geeft Van Gelder toe. ,,Ik heb destijds drie keer een programma geweigerd bij John de Mol. Die pasten mij niet. De tweede keer werd ik ontboden op zijn kantoor, moest ik uitleg geven. Hij zei dat als ik het niet deed, dat uit angst was. En ‘als hij ergens allergisch voor was, was het angst’. Maar ik wilde hem duidelijk maken dat het pas angst was als ik omwille van een goede verstandshouding met hem alles maar zou doen.”

In november van dat jaar werd bekend dat Van Gelder zou meedoen aan Wie is de Mol?. ,,Eén van de programma’s die ik af had gewezen was Reunited. Daarvoor zou ik lang naar het buitenland moeten. Maar dat heb ik in het verleden veel moeten doen en wilde ik echt niet meer. Toen WidM bekend werd, belde Talpa meteen. ‘Bij ons weiger je en nu ga je wel dit in Amerika doen?’ Mijn streven was om het een week vol te houden. Maar dát is nooit gebeurd want alles zat mee en voor ik het wist zat ik in de finale. Dat ik toen drieënhalve week ben weggeweest, was voor De Mol de druppel. WidM is de reden geweest dat ik door De Mol werd ontslagen.”

Voor veel deelnemers was Wie is de Mol? de afgelopen twintig jaar een springplank. ,,Naar een mooie glanzende carričre. Maar voor mij was het ’t einde bij SBS. Vanuit zijn perspectief begrijp ik het ook wel. Als alle presentatoren zo moeilijk zouden gaan doen als ik, schiet dat ook niet op.”
Podium lager

Het was ook het begin van zijn bestaan als zzp’er. ,,Dat vind ik te gek, echt. Ik zie het zo: óf je speelt op het hoofdpodium triangel, dat deed ik bij SBS. Deed ik alleen nog Lachen om Homevideo’s. Leuk, maar autocue-tekstjes. Óf je speelt een podium lager en maakt je eigen muziek. Mijn eigen programma’s, daar is bij Omroep Gelderland ruimte voor. Dat geeft me meer voldoening.”

Daarin kan Van Gelder bogen op dertig jaar ervaring. ,,Na vooral de twintig jaar NCRV heb ik een imago dat aan de brave kant is. Maar ook betrouwbaar. Ik verkoop geen shit. De programma’s die ik maak, daar sta ik achter. Dat helpt me nu vooruit.”

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #467 Gepost op: 24-12-2019, 13:46:19 »
Hee hallo mede-moloten!

Al een tijdje geen actief poster meer, maar nog wel frequent meelezer. Zal dit jaar mijn best doen ook af en toe weer wat bij te dragen :).

Met toestemming plaats ik de volgende oproep:

We gaan vanuit een andere community een real-life WIDM organiseren die een midweek gaat duren. Afgelopen jaar hebben we een mini WIDM georganiseerd (1 dag) en dat was een groot succes. Alle elementen uit het spel komen terug: bondjes, molboekjes, vrijstellingen, jokers, testen, opdrachten en natuurlijk... een mol!

We hebben echter op dit moment nog 2 plekjes vrij en ik dacht: wellicht zitten hier wel wat geďnteresseerden om mee te doen!

Als je interesse hebt en je wilt meer weten, dan kun je mij altijd een privéberichtje sturen!

Tot mols!

SK ::bravo::
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #468 Gepost op: 24-12-2019, 15:12:06 »
Top Heinz dat jouw molacties-archief nu online staat! Daar zat ik al heel lang op te wachten (sinds jouw site offline ging).

Het archief molacties is nu compleet. 8)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #469 Gepost op: 24-12-2019, 15:21:24 »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #470 Gepost op: 25-12-2019, 15:29:26 »
hoe dichter we bij 2020 komen, hoe dichter we bij de 1ste aflevering van het nieuwe seizoen WIDM komen

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #471 Gepost op: 25-12-2019, 20:09:33 »
Louis van Gaal zou zeggen:

"A truth as a cow"......

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #472 Gepost op: 1-01-2020, 14:33:21 »
Alle Molloten een supervet 2020 gewenst met heel veel spelplezier!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #473 Gepost op: 1-01-2020, 22:41:03 »
Voor wie hier nog een beetje verdwaald op het 2019-board zit: we gaan hier op het 2020-board verder! ;)