Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 180874 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #240 Gepost op: 11-03-2019, 11:37:31 »
Dit is het geworden

Goed gedaan Heinz!  ::ok:: Leuk stukje en lekker positief. Helemaal mee eens!  :D

Trouwens stoer dat Merel geen eerdere mol wilde spreken. Geeft des te duidelijker aan dat ze ook echt alles wel een beetje speelde en ook met haar onzekerheid speelde. Maakt het des te leuker!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #241 Gepost op: 11-03-2019, 11:45:45 »
Leuk Heinz! ::ok::

Ook goed dat FTM ook niet te hard onderuit gaat in het artikel. ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #242 Gepost op: 11-03-2019, 12:17:26 »
Leuk Heinz ::ok::. Kan mooi in de vitrinekast ;D

Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #243 Gepost op: 11-03-2019, 12:18:10 »
Leuk stukje, Heinz  ::ok::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #244 Gepost op: 11-03-2019, 13:01:47 »
Leuk  ::jaja:: ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #245 Gepost op: 11-03-2019, 14:30:40 »
Leuk stukje ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #246 Gepost op: 11-03-2019, 15:50:28 »
Daarnet was er een livestream waarin Merel vragen beantwoorden van kijkers op de Facebook van het RTL Nieuws. Erg leuk om te zien!

https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/498282734036613/
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #247 Gepost op: 11-03-2019, 16:09:08 »
Heel mooi Heinz.

En die vaste formule was er dus wel: de mol noemt altijd verdachten in aflevering 1 al, zie Jelsir's post in de wieverdenktwie. Dat gaat nu op t/m Merel. Ik denk alleen inderdaad dat je gelijk krijgt en ze ook nu van deze vaste formule af gaan ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #248 Gepost op: 11-03-2019, 16:13:13 »
Daarnet was er een livestream waarin Merel vragen beantwoorden van kijkers op de Facebook van het RTL Nieuws. Erg leuk om te zien!

https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/498282734036613/

Zeker goed om te zien.
Dus het stokje ging echt per ongeluk en Merel wist niet dat ze twee rode schermen pakte.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #249 Gepost op: 11-03-2019, 16:20:27 »
Daarnet was er een livestream waarin Merel vragen beantwoorden van kijkers op de Facebook van het RTL Nieuws. Erg leuk om te zien!

https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/498282734036613/

Heb nog niet de tijd gehad om alles te kijken, maar wat vallen er gelijk al veel dingen op!

Haha, hoe Merel plotseling haar hoofd omlaag richt en zo beschaamd wegkijkt en daarmee de ogen van haar collega ontwijkt (om niet ontdekt te worden) die de vraag stelt als ze zegt dat het toeval was dat ze de envelope met 2 executies trok... en daarna haar gezicht die even vertrekt en veel te serieus wordt voor het moment... Alleszeggend! Superduidelijk dat ze daar niet de waarheid spreekt ::ok::

En hoe ze nog steeds in haar rol zit door te blijven stellen dat ze 'gewoon in een vlaag van verstandsverbijstering' de pin eruit trok onder de joker... Uhuh uhuh... yeah right. Zou het haast geloven. Hahaha  ;D. Goed gespeeld! Maar ook hier draait ze gelijk haar hoofd omlaag, wordt haar blik ineens veel te serieus voor het moment en blijft ze superhuiverig nog extra lang naar de interviewster kijken om te zien of zij haar leugen geslikt heeft! Body says it all! Lastig te verbergen, vooral voor een integer iemand als Merel ongetwijfeld is, wat haar siert! Ze blijft ook nog even naar beneden kijken daarna en kijkt wat minder vrolijk en lijkt zich hardop af te vragen of ze dit wel goed had gespeeld en het niet prettig vinden toch nog een leugen te moeten zeggen (vooral tegen haar eigen collega) ::ok::

En nog iets dat in de informatie is gerommeld die wij hebben gekregen tijdens het programma:

Ze vertelt openlijk en spontaan dat het geld uit haar bh was gevallen in het hotel, terwijl in het bericht van de mol dat we allemaal in het AD konden lezen stond dat het uit haar broekzak was gevallen... Superbegrijpelijk natuurlijk en dat Ad-stukje was vast door de productie geschreven, maar ook heel duidelijk dat situaties duidelijk niet geheel naar waarheid aan ons (blijven) worden gecommuniceerd. Zelfs nu niet. Als we hadden geweten dat het geld uit haar bh was gevallen hadden we Niels natuurlijk al af kunnen strepen.

Leuk te zien dat hoeveel montagetrucs je ook kunt uithalen in een programma en hoeveel je ook kunt blijven proberen te verbergen, lichaamstaal altijd de waarheid laat zien (vooral bij integere mensen)!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 16:28:26 door chocomol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #250 Gepost op: 11-03-2019, 16:31:22 »
Bedankt voor de leuke reacties op het artikeltje! :D


Haha, hoe Merel plotseling haar hoofd omlaag richt en zo beschaamd wegkijkt en daarmee de ogen van haar collega ontwijkt (om niet ontdekt te worden) die de vraag stelt als ze zegt dat het toeval was dat ze de envelope met 2 executies trok... en daarna haar gezicht die even vertrekt en veel te serieus wordt voor het moment... Alleszeggend! Superduidelijk dat ze daar niet de waarheid spreekt ::ok::

Helemaal mee eens. Het is zo duidelijk juist omdat ze de rest van het gesprek zo heerlijk ontspannen is.

Maar over "pingate" is ze volgens mij wel gewoon eerlijk.

Maar nogmaals: wat is zoiets als dit ontzettend leuk! Wat fijn om meer dingen te weten te komen. ::bravo::

Mooi wat Merel opmerkt als gemene deler van mollen: "Als de druk echt hoog wordt dan worden mollen kalmer." Prachtig.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 16:36:16 door Heinz »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #251 Gepost op: 11-03-2019, 16:40:08 »
Maar over "pingate" is ze volgens mij wel gewoon eerlijk.

Ze speelde het ook echt goed en ik zou het ook haast geloven, maar kijk maar goed, dezelfde signalen: hoofd gelijk naar beneden, oogcontact ontwijken en haar gezicht gelijk naar serieus en alertheid.

Daarnaast zal ik nooit geloven dat een mol die altijd zo alert moet zijn en al 5 rondes bezig is de pinnen die het meest uit de buurt van de joker zitten te pakken ineens 'heel toevallig' de pin precies onder de joker (!!) pakt. Dat zal er bij mij nooit in gaan. Niet van een kandidaat en al helemaal niet van een mol. En nog minder van iemand die zo slim is en haar akties goed overdenkt voor ze iets doet. Zij zou echt zo'n fout niet op zo'n cruciaal moment maken.

Maar gezien zoveel mensen het slikken... petje af Merel!  ::ok:: Ik was al fan, maar nu helemaal! Superknap gespeeld! :D

Overigens is er ook in het begin ergens nog een stukje dat ze even in de war is van een vraag en zegt 'oe... ik heb zoveel verschillende leugens verteld tegen verschillende mensen dat...'... Hier leek ze even meer te vertellen dan ze had gewild. Ze leek haar leugentje voor deze situatie er eerst even 'bij te willen pakken', om niet ineens iets anders te vertellen en door de mand te vallen.

Overigens weet ik niet hoe jij hiernaar kijkt Heinz, maar ik vind het heel erg prettig te zien dat iemand het niet altijd prettig vindt te liegen. Het geeft voor mij aan dat het een goed en integer iemand is die dat normaliter niet graag doet. Vind het wel prettig als iemand dat heeft! En daardoor ook des te stoerder dat die persoon toch zo glashard blijft acteren!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 16:45:24 door chocomol »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #252 Gepost op: 11-03-2019, 16:46:55 »
Maar waarom zou ze er over liegen?
Ze zou een stuk slimmer zijn over gekomen als ze had gezegd dat door deze actie Niels een vrijstelling kreeg en niet Sinan. Sinan zat de aflevering er voor al wel op Merel, Niels nog niet.

En ook met de dubbele executie. je kan zeggen dat dit gestuurd is door de regie, maar Rick heeft gezegd dat hij graag een finale met 4 heeft.

Dus ik geloof Merel hier gewoon.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #253 Gepost op: 11-03-2019, 16:47:36 »
Daarnaast zal ik nooit geloven dat een mol die altijd zo alert moet zijn en al 5 rondes bezig is de pinnen die het meest uit de buurt van de joker zitten te pakken ineens 'heel toevallig' de pin precies onder de joker (!!) pakt. Dat zal er bij mij ooit in gaan. Niet van een kandidaat en al helemaal niet van een mol.

Ik zal nog eens naar haar lichaamstaal kijken maar ik vind haar verhaal erbij wel geloofwaardig. Dat ze bezig was de ideale kandidaat uit te hangen en uitrekende hoe te winnen. Dit terwijl er helemaal niks voor haar op het spel stond. De opdracht kon niet gesaboteerd worden en ze kon er ook niks mee winnen. Dan kan het dat ze wel goed telde hoeveel stokjes maar niet goed naar wélk stokje keek. Ze zegt dat ook vermoeidheid een rol speelde.

Maar misschien heeft ze me mooi tuk. Ach, ook prima. Ik had 'r toch mooi door als Mol. ;)

En ook met de dubbele executie. je kan zeggen dat dit gestuurd is door de regie, maar Rick heeft gezegd dat hij graag een finale met 4 heeft.

Maar Rick zei in de podcast ook dat hij er dit keer voor "koos" om een finale met drie te doen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 16:49:07 door Heinz »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #254 Gepost op: 11-03-2019, 16:53:27 »
Maar misschien heeft ze me mooi tuk. Ach, ook prima. Ik had 'r toch mooi door als Mol. ;)

 ::ok::

Ze zei tijdens de laatste aflevering in Amsterdam ook dat ze toch graag iemand naast zich had. Daarom was ze ook echt emotioneel toen Jamie eruit ging en hechtte ze zich ook aan de groep. Toen ik de afleveringen terugkeek na aflevering 8 of 9 viel me ook erg op dat Merel in de eerste aflevering heel erg aansluiting zoekt bij de groep en zich op dat moment al een buitenstaander lijkt te voelen en wat eenzaam tussen kandidaten die samen iets gemeen hebben. Wat ik zag werd dus bevestigd toen ze in de ontknopingsaflevering zei dat ze ook echt graag iemand naast zich had 'die haar vertrouwde'. Dat ging verder dan het spel en was gewoon een menselijke behoefte van haarzelf.

Ze heeft ook een paar keer letterlijk even knuffelend aan Niels gehangen in de laatste afleveringen. Ze wilde hem er gewoon graag bij in de finale en had meer met hem dan met Sarah. Sarah waardeert ze ongetwijfeld, maar is meer een concurrent. Niels zag ze veel gemakkelijker naast zich en voor Sinan had ze denk ik niet zoveel respect, omdat die niet zoveel deed. Een stuk gezelliger als je in de finale met iemand staat die je leuk vindt, dan voel je je niet zo eenzaam als mol en kun je het later ook delen met iemand die je graag mag en dichter bij je staat. Het blijven mensen he!  ::ok::

Maar waarom zou ze er over liegen?
Ze zou een stuk slimmer zijn over gekomen als ze had gezegd dat door deze actie Niels een vrijstelling kreeg en niet Sinan.

Omdat half Nederland het een schande zou vinden als ze eerlijk zou zeggen dat ze meer had met Niels dan met Sinan en Niels er graag bij had gehad in de finale, omdat ze hem meer mag. Dat is namelijk 'not done' in de ogen van veel, zo niet de meeste, molloten. Dus daar had ze zichzelf niet zo populair mee gemaakt.

Maar Rick zei in de podcast ook dat hij er dit keer voor "koos" om een finale met drie te doen.

Ik denk dat we onderhand toch wel weten dat niet alles naar waarheid wordt uitgesproken toch?
Zo schreef Rick op zijn instagram dat de still met balkonnetjes van de balkonopdracht NIET was gephotoshopt... yeah right.
Je ziet overduidelijk dat het perspectief van 1 van de balkons niet klopt en ziet precies welk balkon is gekopieerd om erop te plakken.
Maar het zal wel een woordspel zijn, misschien niet gephotoshopt, maar gemonteerd, of zoiets. Anyway, wat Rick en Rik zeggen in podcasts neem ik met een hele kleine korrel zout.
Om nog maar niet te spreken over alle montages van biechten etc. die nogal zijn gemanipuleerd.
Maar goed. Iedereen vrij te geloven wat hij of zij wil natuurlijk!  ;)

Maar Rick zei in de podcast ook dat hij er dit keer voor "koos" om een finale met drie te doen.

Was mij niet opgevallen in de podcast dat hij dit zei, maar neem het van je aan. Opvallende woordkeuze inderdaad! Vooral gezien er werd gedaan alsof er misschien wel of misschien geen vrijstelling in de joker zat! Niet dat ik daar ooit in heb geloofd, maar zo zie je maar weer!
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 17:03:53 door chocomol »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #255 Gepost op: 11-03-2019, 17:03:22 »
Maar Rick zei in de podcast ook dat hij er dit keer voor "koos" om een finale met drie te doen.

Heeft hij dat zo expliciet gezegd? Ik herinner me alleen dat hij gezegd heeft dat hij er niet voor heeft gekozen sowieso een finale met vier te doen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij heeft gekozen voor het omgekeerde. Ik wil Merel ook hier wel geloven, de kans dat iemand de dubbele executie zou pakken was in ieder geval groot genoeg zonder dat het doorgestoken kaart is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #256 Gepost op: 11-03-2019, 17:16:51 »
Niet expliciet, mijn aanhalingstekens waren hier onduidelijk. Maar hier postte ik er eerder iets over. Ik kan het niet hardmaken dus ik denk dat het een kwestie blijft van geloven wat je wil. Wat prima is. Sommige molgeheimen zullen er altijd blijven (tot Rick zijn molmemoires gaat schrijven). :)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 17:21:23 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #257 Gepost op: 11-03-2019, 17:35:24 »
Ja ik denk dat de productie gewoon veel onbekend wil laten. De ene opdracht waarin ze niet gemold zou hebben was de waslijn? Ze leek daarin gewoon goed haar best te doen. Terwijl de opdracht was: niet doen slagen. En dan zegt ze stellig dat elk stuk wasgoed weer bij de rechtmatige eigenaar is terechtgekomen? Hoe kun je dat zo stellig beweren? Lijkt mij een hels karwei waarin snel iets misgaat.

Dan de 2 rode schermen, ja, het lijkt mij toch alles BEHALVE toeval (waar ze het op gooit). Ze willen die functie van productieassistent denk ik onderbelicht laten.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #258 Gepost op: 11-03-2019, 17:36:38 »
Volgens de site had ze bij Straatbeeld en Sleutelhanger gewoon haar best gedaan, en ik vermoed bij Op treden en In het vizier ook.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #259 Gepost op: 11-03-2019, 17:41:51 »
Ze geeft letterlijk antwoord op die vraag. De waslijn. Maar ook daar kun je het als molactie zien, MITS ze door heeft gekregen van de productie wat Evelien en Jamie hadden besloten...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)