Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 181211 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #280 Gepost op: 11-03-2019, 22:58:21 »
Dat de mol niets krijgt van het prijzengeld, is al 19 seizoenen zo. Het zou de mol te fanatiek maken, en dat is niet de bedoeling, want dan wordt de mol ook te makkelijk ontmaskerd.



Het is al vele jaren een van de vaste foute aannames: als niemand de mol raadt in de finale, wat gebeurt dan met het geld in de pot, etc.
De Mol krijgt wel betaald voor zijn deelname, dat weet ik 100% zeker.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #281 Gepost op: 11-03-2019, 23:23:36 »
Heb ik ergens beweerd dat dat niet zo is? Ik heb eerder al aangegeven dat er een vaste vergoeding is, omdat de mol de enige is die zeker weet dat ie het spel niet zal winnen. Maar het geld komt niet uit de pot die bestemd is voor het spel.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #282 Gepost op: 12-03-2019, 08:24:44 »
Ik ben niet overtuigd want waarom stop je die mogelijkheid ertussen als je het niet wil? En waarom vertelde Rik het op de chat zo out of the blue? Nou ja, ik hou er over op ook. ;)

+1

Maar ach, van mij hoeven ze ook niet alles prijs te geven hoor, beetje mysterie en vraagtekens horen er wat mij betreft ook wel bij.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #283 Gepost op: 12-03-2019, 08:45:05 »
Laten we het erop houden dat de productie de schijn tegen heeft. Natuurlijk kan het toeval zijn, maar dat kwam dan wel heel erg mooi uit.

Net als met de finalevrijstelling in 'Ten val brengen'. Of er in beide jokers een vrijstelling zat zullen we nooit weten, maar een lege joker als enige resultaat van die opdracht zou een enorme anticlimax zijn geweest.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #284 Gepost op: 12-03-2019, 08:46:53 »
@Blip: ik deel je mening; denk dat dit jaar vooral gemold is door de productie; als Merel helemaal niks had gedaan was het resultaat niet veel anders geweest.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #285 Gepost op: 12-03-2019, 12:52:14 »
Heb ik ergens beweerd dat dat niet zo is? Ik heb eerder al aangegeven dat er een vaste vergoeding is, omdat de mol de enige is die zeker weet dat ie het spel niet zal winnen. Maar het geld komt niet uit de pot die bestemd is voor het spel.
Dat begreep ik wel uit jouw woorden, maar gelukkig zijn we het eens met elkaar.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #286 Gepost op: 12-03-2019, 13:00:21 »
@Blip: ik deel je mening; denk dat dit jaar vooral gemold is door de productie; als Merel helemaal niks had gedaan was het resultaat niet veel anders geweest.
Daarom snap ik ook de volksstammen die Merel een fantastische Mol vonden niet. Ik vond haar een geweldige kandidaat, dat wel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #287 Gepost op: 13-03-2019, 14:03:16 »
Merel zegt in de livestream van RTL Nieuws ook dat Niels en Sarah pas zaterdag hoorden wie er had gewonnen, maar dat hadden ze in Colombia al gehoord.
Een beetje vreemd allemaal.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #288 Gepost op: 13-03-2019, 18:43:38 »
Merel zegt in de livestream van RTL Nieuws ook dat Niels en Sarah pas zaterdag hoorden wie er had gewonnen, maar dat hadden ze in Colombia al gehoord.
Een beetje vreemd allemaal.

Huh? Dat zei ze toch niet? Volgens mij zei ze dat ze alleen in Colombia hadden opgenomen dat zij naar voren stapte om te zeggen dat ze de Mol is, maar dat ze hebben besloten dat toch in Amsterdam te gaan doen en dat daarom Niels en Sarah nog even het geheim dat zij de mol is voor zich moesten houden die maanden. En zo is het ook gegaan.

Aan de reacties tijdens de live-uitzending van Niels en Sarah kun je duidelijk zien dat ze nog echt niet wisten wie er had gewonnen. Vooral aan Niels zag je dat hij zichtbaar zenuwachtig was. Ze speelden alleen een beetje dat ze nog niet wisten wie de mol was, maar who cares. This is tv man!  ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #289 Gepost op: 13-03-2019, 23:33:30 »
Sarah heeft tegen Ron verteld (tijdens de livestream na afloop) dat ze in Colombia al te horen had gekregen dat ze had gewonnen. Dus ze hebben gewoon goed geacteerd 😏!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #290 Gepost op: 14-03-2019, 00:21:16 »
Sarah heeft tegen Ron verteld (tijdens de livestream na afloop) dat ze in Colombia al te horen had gekregen dat ze had gewonnen. Dus ze hebben gewoon goed geacteerd 😏!

Ja precies. :-)

Als ik mij de chat herinner, zei Rik ook dat ze twee versies hadden opgenomen van de ontknoping. Eerst zonder bekendmaking van de mol en eentje mét. Blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om de eerste versie uit te zenden.

Vind ik overigens ook oké dat de finalisten het gewoon weten. Lijkt mij niet tof als je zo lang in onzekerheid zit als je alles tot het einde hebt gedaan.
Ze moeten bovendien al heel lang allerlei geheimen bewaren, dat laatste geheim -weten wie de mol is- kan er dan ook wel bij.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #291 Gepost op: 14-03-2019, 10:21:08 »
Sarah heeft tegen Ron verteld (tijdens de livestream na afloop) dat ze in Colombia al te horen had gekregen dat ze had gewonnen. Dus ze hebben gewoon goed geacteerd 😏!

Heh waar dan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #292 Gepost op: 14-03-2019, 10:27:22 »
Het was Niels die dat tegen Ron vertelde. :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #293 Gepost op: 14-03-2019, 14:24:58 »
Als ik mij de chat herinner, zei Rik ook dat ze twee versies hadden opgenomen van de ontknoping. Eerst zonder bekendmaking van de mol en eentje mét. Blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om de eerste versie uit te zenden.
Volgens mij bedoelde Rik hier iets anders mee. Ze nemen altijd een versie op voor de finale die eindigt met de woorden: Wie is De Mol.
Wat ze deden voordat ze live finales hadden is ook opnemen dat de presentator (in dezelfde setting) bekend maakt wie de Mol is. Die zonden ze dan uit bij de uitslag, uiteraard. Hier is geen sprake van keuze, volgens mij.
De enige keuze die je moet maken is of je de kandidaten na de finale meteen laat weten wie de Mol is of niet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #294 Gepost op: 18-03-2019, 07:06:54 »
Artikel Dagblad De Limburger ziet er goed uit. Later op de dag zal ik het plaatsen.

Op een paar details na, zo begon bijvoorbeeld de fandag onder een andere naam in Utrecht,  geeft het verhaal prima weer wat ik hoopte.

Overigens: de grote foto waar ik samen met mijn spulletjes op sta, werd niet bij mij thuis gemaakt, maar in een geschikte ruimte van een winkelcentrum.

Zodra ik het artikel digitaal heb, plaats ik het hier.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #295 Gepost op: 18-03-2019, 12:53:03 »
Heb net Klaas zijn laatste beluisterd, hij accepteert Merel volledig nu haha https://www.youtube.com/channel/UC6-2XrKsI2gB0DKYb0JrpaA maar hij gaat er wel makkelijk in mee dat alles maar toeval is en er nergens hints zaten. Ik denk toch het mijne, dat de productie gewoon veel geheim wil houden en er wel degelijk veel bewust in heeft gezeten. Zoals ook dat pakken van de rode schermen, etc.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #296 Gepost op: 18-03-2019, 17:36:55 »
Hierbij het artikel

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #297 Gepost op: 18-03-2019, 18:31:55 »
Het tweede deel was goed te lezen Jos ::jaja::, helaas de eerste niet  :\'(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #298 Gepost op: 18-03-2019, 18:39:48 »
Ik kan daar nu even niets aan veranderen. Zal pas rond 21.00 uur kunnen.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #299 Gepost op: 18-03-2019, 18:42:09 »
Ik kan daar nu even niets aan veranderen. Zal pas rond 21.00 uur kunnen.

Neem de tijd maar, vind het tof dat je het wilt doen  ::bravo::