Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 133535 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2019, 22:02:57 »
Ik had Sarah en Jamie als schot-voor-de-boeg-mollen en zie geen reden om daarvan af te stappen.
Tell me what your telescope says

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2019, 22:10:12 »
Merel.
Onder meer omdat ze in haar biecht zegt: 'Je sleepte (iedere keer) met het touw.'  Ik heb niemand van de andere deelnemers woorden van gelijke strekking horen gebruiken.

Op plaats 2: Jamie.
Op plaats 3: Robčrt.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2019, 23:01:11 door Marisa »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2019, 22:20:06 »
Robert
Sarah
Merel

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2019, 00:05:30 »
Op één: Evelien omdat zij bijzonder nerveus lijkt te zijn in haar introductiefilmpje.
Maar Jamie deed mij aan Jan denken. Speelt hij die rol met het idee als ik Jan na doe geloofd niemand dat ik de MOL ben? Of is hij gewoon zo?
Robert zou de eerste "oudere" (sorry Robert) zijn die de MOL is. Zal blijken na inspannende opdrachten of dat zo is. Ik zou het echter zo leuk vinden als hij de MOL blijkt te zijn! WensMOL dus.
Niels, de bedachtzame, sluit ik niet uit.
Merel is opzichtig aanwezig. Test anderen. Zie haar als finalist.
Na drie mannen een vrouw? Zou kunnen, maar je weet et nooit.
Na de 2e aflevering zal er hopelijk meer duidelijkheid komen.




Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2019, 10:08:10 »
Nee nee ik denk toch Rick-Paul ::jaja::, met Sarah als een tweede
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2019, 12:50:03 »
Sarah... met wensmollen Jamie en Robert ::love::. Vreesmol heb ik nog niet  ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2019, 13:17:40 »
Merel ruim op nummer 1 op dit moment in de poll. Dat vind ik vreemd, want ik zie haar zelf toch vooral als sluwe kandidaat.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2019, 13:44:02 »
Na nog even gewikt en gewogen te hebben, ben ik toch van mijn mening dat de mol hiertussen zit:

Rick Paul (naar mijn mening verrenweg het verdachts deze aflevering)
Evelien (onderbuikgevoel, doet m'n een beetje aan Kees denken?)

Jamie (spreekt zichzelf heel erg tegen)
Sarah (weet het nog niet zo goed bij haar, acties zeggen niet mols of onmols)

Niels (speelt de perfecte kandidaat, ik heb meer content nodig bij hem)

Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2019, 15:20:12 »
Merel ruim op nummer 1 op dit moment in de poll. Dat vind ik vreemd, want ik zie haar zelf toch vooral als sluwe kandidaat.
Uhm....nee? Sarah staat al dagen lang op 1 hoor ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2019, 15:43:59 »
Je hebt gelijk. Ik heb verkeerd gekeken, denk ik. En Sarah snap ik dan weer wel.

Maar toch, 32 stemmen op Merel vind ik nog steeds best veel!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2019, 15:59:53 »
Na een tweede keer kijken ga ik voor het volgende lijstje:

1. Evelien
2. Sarah
3. Sinan
4. Merel
5. Jamie
6. Rick-Paul
7. Evi
8. Niels
9. Robčrt
10. Nikkie
🜃

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2019, 16:54:46 »
Waarom denk je  dat evelien  de mol is welke hints / aanwijzingen heb je daar voor?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2019, 17:04:41 »
Waarom denk je  dat evelien  de mol is welke hints / aanwijzingen heb je daar voor?
Evelien had de sleutelpositie in de fietsopdracht, zonder maar ook iets zinvols toe te voegen. Ze heeft een hele tijd achter Merel gefietst zonder de aanwijzing voor Sinan op te lezen. En ze had ook nog een van de vier vrijstellingen die ze niet wilde opgeven.
🜃

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2019, 19:30:32 »
Verdacht: Evelien, Niels, Rick Paul, Sarah, Sinan
Best verdacht: Evi, Jamie, Robčrt
Minder verdacht: Merel, Nikkie.
...óf niet!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2019, 05:49:14 »
Zat het meest op Sarah maar die zet ik even op nummer twee met Merel op nummer een. Als derde sluit ik Rick Paul niet uit.

Merel omdat ze wellicht de loodzware kist in het water liet verdwijnen omdat ze wist dat er geen vrijstelling in zat en het zonde is al je energie op het op hijsen te verspillen en ze verder weinig opvalt in d egroep. Maar goed, Sarah valt nog minder op. Je zou bijna vergeten dat ze mee deed.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #75 Gepost op: 12-01-2019, 12:01:50 »
Er was te weinig te speuren om op basis van goede argumenten iemand er uit te kiezen, maar ik heb me toch gewaagd aan een ranking (met witregels om afstand op de ranking te creëren).

1. Rick Paul - Heeft op de brug 4 touwen vast gehad. 3 hadden een vrijstelling aan het einde en 1 was te zwaar om naar boven te trekken.
2. Evi - Er was geen enkele reden om de groep te verlaten in opdracht 3. Haar manoeuver heeft indirect een hoop geld gekost.

3. Sarah - Ook zij kwam enkel in aanraking met vrijstellingskisten. Was veel te gretig om achter Evi aan te fietsen en heeft zo (uitgelokt door Evi natuurlijk) ook een hoop geld gekost.

4. Evelien - Ook zij kwam enkel in aanraking met vrijstellingskisten. Vond meteen haar danspartner. Zat op een cruciale positie in opdracht 3 met heel weinig succes.
5. Merel - De eerste kist waar ze naartoe ging, bevatte haar vrijstelling (onmols). Ze liet een kist te water. In opdracht 3 stuurt ze wel aan dat iemand mee moet met Evi.
6. Sinan - De eerste 2 kisten waar hij zich mee bezig hield, waren leeg. Zag een verkeerde kerk aan voor de Chinca kerk en gaf zo voeding aan het foute idee van Evi.

7. Niels - De eerste 2 kisten waar hij zich mee bezig hield, waren leeg. Las correct 1 van de boodschappen in opdracht 3 af.
8. Jamie - Stak energie in het alleen naar boven halen van een lege kist. Vond zijn danspartner meteen. Kwam met de tactiek in opdracht 3 om samen te blijven (wat Evi niet gehoorzaamde) en leek opdracht 3 ook niet echt te begrijpen achteraf (stilstaan betekende enkel dat de display niet meer werkte, niet dat de klok niet meer goed liep).
9. Robčrt - De eerste kist waar hij aan trok, had een vrijstelling. Was de enige kandidaat die al zijn taken correct uitvoerde in opdracht 3.

10. Nikkie - Is op de brug niet actief en voor opdracht 2 kijkt ze heel ostentatief naar reacties van andere kandidaten als Rik spreekt.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #76 Gepost op: 12-01-2019, 13:21:14 »
Mijn lijstje na aflevering 1. Ik let vooral op gedrag en weinig op hints, die vind ik niet echt leuk in het programma. Bij nummers 1-4 kon ik niet echt kiezen wie ik het meest verdacht vond. 5-7 is een beetje de middenmoot, daar kan alles nog mee gebeuren. Maar 8-10 heb ik eigenlijk al afgestreept. ::ok:: Ik ben benieuwd of jullie het eens zijn!


1. Evelien - Evelien zat op een cruciale plaats in opdracht 3 en zou de leiding moeten nemen. Ze deed dit niet, ze fietste een beetje achteraan en keek toe hoe de opdracht zou mislukken. Ze heeft verder biechten waarin ze de gemiddelde kandidaat uit probeert te hangen (‘wat stom dat we dat niet in de gaten hebben gehad!’) en haar reactie op de executie is matig oprecht.
2. Rick Paul - Rick Paul is heel actief bij de kisten, en loopt bij opdracht 3 constant in de portofoon te kweppen. Ik vind hem erg verdacht overkomen, het is dus ook op basis van gevoel.
3. Sarah - Sarah komt geen moment op mij oprecht over, in de hele aflevering niet. Haar manoeuvre is gek in opdracht 3, waarbij ze snel achter Evi aanfietst. Daarnaast maakt ze Merel verdacht na opdracht 3, als Merel haar vinger opsteekt. Een kandidaat zou zo’n actie dat eerder voor zichzelf houden.
4. Niels - Niels was in de Mol-Talk Kick-off al verdacht, omdat de eerste letters van zijn antwoorden ‘MOL’ vormden. Sowieso al vreemd dat hij zei dat hij liegen en bedriegen leuk vond in WIDM. In de aflevering zelf heeft hij enorm veel screentime, gedraagt hij zich gek en wilt in opdracht 1 graag aan kisten 3 en 4 trekken: voorkennis? En ook deed hij apart blij nadat ze €300 hadden gewonnen. ‘Ik had niets verwacht’ zei Niels, maar hij wist toch dat Evi en Nikkie een enveloppe hadden gepakt? Wist hij dus dat de opdracht niet goed was uitgevoerd? Hij gedraagt zich verder best vreemd. Hij heeft de meeste verdachte dingen van allemaal, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd. Het ligt er nog iets te dik op.

5. Robčrt - Robčrt gedraagt zich niet verdacht in de opdrachten, met laat zijn partner vinden in opdracht 2 en de meeste schermen oplezen in opdracht 3. Toch mag je hem niet afstrepen, hij zou het zomaar eens kunnen zijn.
6. Jamie - Jamie streep ik niet af, hoewel ik zijn vele kisten denk te kunnen verklaren door 1) het willen laten zien dat hij sterk is en 2) bloedfanatiek gedrag. Ook bij opdracht 3 was hij aan het ratelen in het Spaans. Volgens mij wilt hij het liefst alles zelf doen.
7. Sinan - Sinan neigt vooral een beetje saai. In 2017 viel mol Thomas mij ook totaal niet op, dus ik streep Sinan niet af. Dat hij als laatste zijn partner vond ik opdracht 2 en bij Nikkie stil ging staan in opdracht 3 zijn toch verdachte acties, hoewel ik zijn reactie bij de executie gemeend vond. Hij staat nu nog laag, maar kan eventueel nog wel omhoog in de komende afleveringen.

8. Merel - Merel is voor mijn gevoel de oprechtste kandidaat. Haar ongemakkelijkheid bij opdracht 2, en ook haar switch van vrijstellingen naar geld kwam logisch over voor mij, terwijl je dat ook verdacht kan zien. Haar reactie op de executie kan je gewoon niet faken, geweldig ::rofl:: . De kist laten vallen ‘lijkt’ verdacht maar is het dus niet. Ik snap niet dat ze over het algemeen zo veel wordt verdacht.
9. Evi - Evi is zo nep-verdacht. Medeplichtig aan het laten vallen van de kisten, bij opdracht 3 vooruit sprinten en dan drie keer de enveloppe willen pakken, worden toegeschreeuwd en het toch niet doen. In haar biechten dan nog erbij zeggen dat ze niet snapt waarom je het niet zou pakken. Ze wordt obvious verdacht gemaakt, dus niet verdacht. Haar oprechte blijheid na de eerste executie zie je als ze in de lucht springt en Evelien dan maar een beetje mee gaat doen. Evi is echt niet de mol voor mij.
10. Nikkie - Nikkie kan in geen geval de mol zijn. Bij het overleg van opdracht 1 zie je haar observeren - kijk dit alsjeblieft terug - en zie je dat ze bezig is met het ontmaskeren van de mol. Ook bij opdracht 2. Ze is stiekem een hele slimme kandidate die nu vooral neergezet wordt als grappig in de montage. In opdracht 1 doet ze niet echt iets. Ik ben overigens wel bang dat ze vroeg het spel uit gaat.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #77 Gepost op: 12-01-2019, 17:43:51 »
Ik vind bijna iedereen nog een mogelijke Mol. Ik heb Sinan ingevuld, maar een top 10-tje zegt meer

Echt even goed in de gaten houden:
Sinan
Robčrt
Rick-Paul

Nog zeker niet weg te strepen:
Evelien
Sarah
Evi
Merel

Waarschijnlijk niet de Mol:
Jamie
Niels
Nikkie

(Edit: Jamie verkeerd gespeld)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 19:52:52 door tumtum »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #78 Gepost op: 12-01-2019, 18:57:41 »
Niels! Weet zich meteen goed in de groep te laten vallen en beleeft plezier in elke opdracht.

Robert op nummer twee. Dat is ook weer zo iemand die zich makkelijk in de groep mengt (en daarmee vertrouwen en invloed).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #79 Gepost op: 12-01-2019, 19:43:51 »
Ik volg toch mijn Molpunten en heb op Evi gestemd. Dat wegfietsen uit de groep en dat zou de perfecte molactie zijn die in de chaos van de opdracht niet te veel opvalt, maar wel degelijk voor ons kijkers in beeld is geweest en terugkomt in aflevering 10. Eigenlijk verdenk ik haar niet, maar dit is wel een echte molactie.

Verder zijn Evelien, Sarah en Rick-Paul kanshebbers, maar meer op gevoel.
Voor Merel en Jamie heb ik nog geen kant gekozen eigenlijk...
Niels is voor mij kandidaat, ook weer op gevoel.

Mensen bij wie ik het me niet kan vóórstellen dat die de mol zijn:
Robčrt: bij de fietsopdracht is hij heel kandidaats, en als laatste een danspartner kiezen vind ik ook onmols.
Nikkie: ze lijkt me te impulsief/primair te reageren op dingen. Verder is ze denk ik te jong. En ze lijkt (zoals B&W al zegt) echt het spčl te spelen.
Sinan lijkt me ook absoluut een kandidaat. In zijn introductiefilmpje zei hij "toen ze me vroegen om mee te doen dacht ik eerst, moet ik dat nou wel doen". Ik schat zo in dat hij de mol niet wil zijn.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 19:50:33 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas