Auteur Topic: Feedback Topic Seizoen 19  (gelezen 173191 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #260 Gepost op: 31-03-2019, 23:57:23 »
O ja, vanavond een proef met konijnen. ;)

Awel zulle, de uitdrukking is nochthans 'proefkonijnen', niet waar? Ça va?   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #261 Gepost op: 1-04-2019, 00:11:41 »
2005: vissen naar krokodil
2006: achtervolging door cowboys te paard
2007: eten van een of andere tor & olifant die zware blokken versleept
2011: allemaal dieren in de bus o.a. een geit
2017: rodeo

 ::jaja::
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #262 Gepost op: 1-04-2019, 00:53:39 »
Past dat ook niet bij de iets ruwere sfeer van De Mol in vergelijking met WIDM?

Zou kunnen dat het beter werkt voor De Mol... Maar het zou wat mij betreft niet altijd hoeven.  ;)

@molE13, daar heb je ook gelijk in. Daar heb ik niet bij stil gestaan.  :-\\

Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat we in 2020 te zien krijgen voor de Nederlandse versie.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #263 Gepost op: 1-04-2019, 13:56:48 »
Opdrachten te paard moeten kunnen, tot op zekere hoogte. En het eten van insecten is niet anders dan het eten van kip of varkensvlees.
Maar bij andere opdrachten hadden ze de dieren wel weg mogen laten.

Om weer bij seizoen 19 te komen: ik vond het een tegenvallend seizoen, maar dat vond ik van seizoen 17 en 18 niet. Dus het is geen 'vroeger was alles beter'. De opdrachten en de montage waren in seizoen 17 en 18 wel echt een stuk beter dan in seizoen 19.

Beelden niet in chronologische volgorde tonen, veel belangrijke dingen weglaten, beelden spiegelen, knippen en plakken zodat dingen anders lijken dan ze zijn* en audio onder beelden zetten die daar helemaal niet bij hoort. Dat hoop ik volgend seizoen een stuk minder te zien, want je kon dit seizoen niet meer vertrouwen wat je zag. 

*bijvoorbeeld de opdracht Stamhoofd. Daar leek door knip- en plakwerk Sarah een molactie uit te voeren, terwijl Merel eigenlijk degene was die daarvoor verantwoorlijk was
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #264 Gepost op: 1-04-2019, 20:15:41 »

Om weer bij seizoen 19 te komen: ik vond het een tegenvallend seizoen, maar dat vond ik van seizoen 17 en 18 niet. Dus het is geen 'vroeger was alles beter'. De opdrachten en de montage waren in seizoen 17 en 18 wel echt een stuk beter dan in seizoen 19.

Eens! (ook met de rest trouwens)

Ik vond seizoen 19 ook wat minder, vergeleken met 17 en 18 (dat ligt voor mij ook niet aan de mol of de kandidatengroep; dat was oké). Hoewel ik wel met plezier heb gekeken hoor. ::ok::

Met name 18 vond ik erg goed! Als volgend seizoen weer een beetje op 18 gaat lijken (al is zo'n opening met vijf landen eigenlijk niet te overtreffen, vrees ik), zou het helemaal geweldig zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #265 Gepost op: 1-04-2019, 23:06:27 »
In bijna alle opzichten vind ik de Vlaamse versie van WIDM beter dan de Nederlandse.
Leuke en interessantere opdrachten. Meer gemotiveerde kandidaten. Duidelijkere uitleg van opdrachten. Geen storende biechten om te vertellen wat we zien of om de opdracht uit te leggen. Geen gemanipuleerde beelden. Chronologische weergave van opdrachten. Meer samenhang tussen opdrachten. Geen vervelende keuzes tussen jokers en geld.
Ik vind het geen enkel probleem dat de kandidaten geen bekenden zijn. Na een paar afleveringen zijn ze vanzelf "bekend".

anoniem 30784

  • Gast
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #266 Gepost op: 5-04-2019, 23:17:23 »
Een beetje een late reactie, maar het spookte toch door mijn hoofd heen en dit is toch de beste plek om het te uiten.

Als iemand die erg fan is van het spelconcept van WIDM vrees ik een beetje voor het aankomende seizoen na dit seizoen en dat vind ik jammer.  ::ohno::

Ik ben het eigenlijk geheel eens met wat Erik zegt over de Vlaamse mol. Ik waardeer ook enkele verschillen tussen de Vlaamse mol en de Nederlandse maar ik merk dat ik in veel meerdere mate tevreden ben met hoe de Vlaamse mol (het huidige seizoen) verschilt met de Nederlandse mol (seizoen 19). Het is misschien flauw dat die twee series continue met elkaar vergeleken worden, maar aangezien ik ook graag evenzo (of in ieder geval meer dan nu) zou willen genieten van de Nederlandse mol als van de Vlaamse mol vind ik dat het gerechtvaardigd is om deze vergelijking te maken. Nu moet ik daarbij wel zeggen dat seizoen 19 van WIDM wel echt minder goed was dan seizoen 18, en dat het alsnog vermakelijk was, maar ook als ik seizoen 18 van WIDM vergelijk met het huidige seizoen van De Mol Vlaanderen zie ik zo veel manieren waarop de Nederlandse WIDM interessanter gemaakt zou kunnen worden. Ik heb bij WIDM 2019 mezelf eigenlijk soms door de afleveringen heen moeten slepen omdat die me totaal niet wisten te pakken. Ik voelde geen spanning. Maar ik bleef kijken omdat ik toch wel erg van het spelconcept houd.
Ik ben het dan ook eigenlijk met Erik eens dat een deel van het probleem ligt bij dat er aan de Nederlandse WIDM BN'ers meedoen in plaats van gewone kandidaten om exact de redenen die hij noemt. Ik hoop dat in de toekomst dit ooit weer niet zo zal zijn. Als je kijkt naar de Vlaamse mol zie je dat de kijkcijfers van dat programma ook erg hoog zijn (1,2 kijkers per uitzending ongeveer meen ik terwijl er zo'n 6,5 miljoen Vlamingen zijn en er veel minder Vlaamse molseizoenen zijn gemaakt). Dus het concept is duidelijk ook een groot succes zonder dat bekende mensen meedoen.

Ik hoop dus echt dat er veel met onze kritiekpuntjes gedaan wordt, want ik vind het niveauverschil tussen de Vlaamse mol en de Nederlandse mol nu zo groot dat het een beetje pijn begint te doen aan mijn hart. Veel dingen zouden in mijn ogen makkelijk positief veranderd kunnen worden door bij de Vlamingen af te kijken, zoals meer spanning in het programma brengen, meer lagen in de opdrachten introduceren, meer psychologische opdrachten erin doen, meer mindfucks erin stoppen, meer van de kandidaten vragen, een doorlopende plotlijn tussen opdrachten creëren, meer aandacht besteden aan de opdrachten dan aan biechten of de omgeving, minder knoeien met de montage, een uitgebreidere ontknoping maken waarin meer losse eindjes en molacties worden getoond en waarin de focus op de belevingen van de kandidaten ligt (het zou überhaupt fijn zijn als we een antwoord zouden krijgen op vragen als wie er af zou zijn gevallen bij de ziplineopdracht, waarom zou je dat niet vertellen....), etc.. Ik hoop echt dat seizoen 20 niet teleur gaat stellen, want anders haak ik wellicht af op den duur. Aan de hand van dit seizoen heb ik niet het idee dat dit programma nog wordt gemaakt voor de molloten.

Ik waardeer overigens heel erg de moeite die de productie ieder jaar weer steekt in dit programma, dat wil ik nog even erbij zeggen om toch niet volledig negatief te zijn. Deze gevoelens en gedachten uit ik dan ook alleen maar omdat ik het programma ooit keigaaf vond en ik hoop dat het niveau vanaf nu weer omhoog gaat in plaats van alleen maar achteruit.  :-*

anoniem 30784

  • Gast
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #267 Gepost op: 6-04-2019, 00:21:25 »
-Vervolg (paste niet meer in de post zelf helaas)-

Ohja, dit verschil is volgens mij nog niet benoemd maar ik vind dit erg fijn aan de Vlaamse De Mol tov de Nederlandse WIDM...

Ik heb het idee dat - zeker aan het begin van het seizoen - sommige kandidaten een beetje 'verborgen' worden gehouden door de montage in biechten of in de opdrachten, of dat bewust slechts specifieke biechten geselecteerd worden voor in de uitzending waardoor sommige kandidaten op beginnen te vallen (die van Rick Paul bv. die een aantal afleveringen lang degene was die telkens iets vertelde over de afvaller aan het begin van de aflevering) of dat de biechten op een andere manier selectief worden gebruikt in de uitzending om de beeldvorming van kandidaten te beïnvloeden. Daar stoor ik mij aan, toon ons hoe de kandidaten werkelijk zijn in plaats van dat er telkens vage biechten te zien zijn van dezelfde kandidaten om hen verdacht over te laten komen of om hen zo lang mogelijk mysterieus te houden. De Belgen doen dit niet, die laten sowieso nauwelijks biechten zien eigenlijk. Dat maakt De Mol fijner om naar te kijken aangezien ik veel meer het idee heb dat ik de kandidaten in De Mol 'echt' zie zoals ze zijn. Bij WIDM worden de beelden zo gemanipuleerd dat ik zelfs al aan het nadenken ben over met welke intentie jullie bepaalde biechten in de uitzending stoppen om zo de mol te achterhalen en dat vind ik eerlijk gezegd een beetje te ver gaan en afleiden van waar het werkelijk om zou moeten gaan: het gedrag van de kandidaten in de opdrachten. Ook kijkt het seizoen niet fijn weg als je bij bijna ieder beeld dat je ziet bezig bent met of dit beeld te vertrouwen is of dat de makers je hiermee in de luren proberen te leggen (neem Sarah die we heel kort af zagen rijden op een plek waar Rik stond bij de tuktukopdracht terwijl ze daar nooit gereden heeft tijdens die opdracht als goed voorbeeld). Je moet toch wel kunnen vertrouwen op een zekere mate van oprechtheid van de montage, vind ik. Als dat niet meer kan en zelfs iemands biechten al gebruikt worden om de beeldvorming van diegene te beïnvloeden, daalt het kijkplezier ook aanzienlijk naar mijn mening.