Auteur Topic: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is niet de Mol!  (gelezen 36288 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 18-01-2019, 11:50:14 »
Ik vermoed dat het gaat over een testscherm dat toen niet klopte omdat een kandidaat daar niet tussen stond

Ja daar doelde ik op idd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 18-01-2019, 12:48:08 »
Ja daar doelde ik op idd

Laten we nu terug focussen op Evelien. Zij heeft voorlopig nog geen testscherm wat haar als kandidaat of mol verraadt. Met voorlopig bedoel ik eigenlijk nooit, want de productie gaat die fout niet nog eens maken.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 18-01-2019, 12:57:32 »
Ik vrees er ook voor dat alleen al het feit dat de meesten nu Evelien verdenken, zou kunnen betekenen dat ze niet de mol is.

Hoewel, de productie doet nu wel een goede poging om ons ervan af te leiden, door het afvallen van Evi waarbij de test mogelijk volledig op Evelien is ingevuld..
Maarrrr... Is dit wat het lijkt, in een spel waar "Niets is wat het lijkt" een veelgenoemd motto is?

De productie kan er 2 redenen mee hebben.
1. Evelien is niet de mol, ze willen de molloten deze tunnel uit helpen, zodat in ieder geval iemand afgestreept kan worden.
2. Evelien is de mol, de montage is bewust misleidend gemaakt en Evi heeft op iemand anders de test ingevuld. Ze willen hiermee ervoor zorgen dat we haar niet massaal blijven verdenken.

Echt een psychologisch spel, frustrerend en tegelijkertijd blijft het heerlijk speuren tot het einde toe! ::hypocriet::

Voor nu blijf ik nog in deze tunnel, bij gebrek aan bewijs aan iemand anders als mol. Ik hoop wel dat de volgende aflevering weer wat duidelijkheid verschaft  :) haha!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 18-01-2019, 14:21:39 »
Ik vrees er ook voor dat alleen al het feit dat de meesten nu Evelien verdenken, zou kunnen betekenen dat ze niet de mol is.

Hoewel, de productie doet nu wel een goede poging om ons ervan af te leiden, door het afvallen van Evi waarbij de test mogelijk volledig op Evelien is ingevuld..
Maarrrr... Is dit wat het lijkt, in een spel waar "Niets is wat het lijkt" een veelgenoemd motto is?

De productie kan er 2 redenen mee hebben.
1. Evelien is niet de mol, ze willen de molloten deze tunnel uit helpen, zodat in ieder geval iemand afgestreept kan worden.
2. Evelien is de mol, de montage is bewust misleidend gemaakt en Evi heeft op iemand anders de test ingevuld. Ze willen hiermee ervoor zorgen dat we haar niet massaal blijven verdenken.

Echt een psychologisch spel, frustrerend en tegelijkertijd blijft het heerlijk speuren tot het einde toe! ::hypocriet::

Voor nu blijf ik nog in deze tunnel, bij gebrek aan bewijs aan iemand anders als mol. Ik hoop wel dat de volgende aflevering weer wat duidelijkheid verschaft  :) haha!

Als Evelien inderdaad de mol is, dan moesten ze dit doen. Want objectief gezien (voor zover dat gaat) is zij de meest verdachte kandidate.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 18-01-2019, 14:42:13 »
De vraag over het verzorgen en uitlaten van huisdieren klinkt me in de oren als iets dat zomaar bedacht zou kunnen zijn door Evelien. Evelien is ambassadeur van de Stichting Met dieren meer mens. bron: https://dierendiploma.nl/onze-ambassadeur/

Ik dacht dat ik wel eens ergens heb gelezen dat mol een klein beetje mee kan denken in de opdrachten... Misschien is dit wel Evelien die als mol haar stempel drukt, en ook nog een leerzame boodschap wil meegeven?



Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 18-01-2019, 19:33:18 »
Ik wil Evelien nog niet uitsluiten als mol, ook al spreekt het meestal tegen je als je in de montage vaak als verdachte genoemd wordt. Zo werden er in 2015 in aflevering 3 al vier verdenkingen richting de mol uitgesproken en in 2015 drie keer in aflevering 1.

Evi vloog eruit omdat ze ogenschijnlijk vooral op Evelien had ingezet. Als er in aflevering 3 opnieuw iemand uitvliegt die Evelien nadrukkelijk als (hoofd)verdachte noemt, dan lijkt me dat de kans dat Evelien juist wel de mol is behoorlijk toegenomen. Diezelfde truc paste de productie ook in 2015 en 2016 toe. Kandidaten die - voor de kijker - op de mol zaten vlogen eruit. Ergo, dan kon de mol de mol niet zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 19-01-2019, 00:44:55 »
Ik wil Evelien nog niet uitsluiten als mol, ook al spreekt het meestal tegen je als je in de montage vaak als verdachte genoemd wordt. Zo werden er in 2015 in aflevering 3 al vier verdenkingen richting de mol uitgesproken en in 2015 drie keer in aflevering 1.

Evi vloog eruit omdat ze ogenschijnlijk vooral op Evelien had ingezet. Als er in aflevering 3 opnieuw iemand uitvliegt die Evelien nadrukkelijk als (hoofd)verdachte noemt, dan lijkt me dat de kans dat Evelien juist wel de mol is behoorlijk toegenomen. Diezelfde truc paste de productie ook in 2015 en 2016 toe. Kandidaten die - voor de kijker - op de mol zaten vlogen eruit. Ergo, dan kon de mol de mol niet zijn.

Evelien kan gewoon nog de mol zijn dus helemaal eens.
Evi noemt vier verdachten maar als ze eruit wil zal ze hier niet op ingezet hebben. Maar dat Evelien juist daarom wel de mol is durf ik nog niet te zeggen.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 19-01-2019, 01:40:59 »
Evelien zou eigenlijk niet meer verdacht kunnen zijn en juist daarom is ze nog steeds verdacht. Evi geeft aan dat ze volledig heeft gefocust op één kandidaat en ze geeft vlak voor de test aan dat dit Evelien is. Er zijn nog meer kandidaten die de test net zo slecht hebben gemaakt maar een aantal daarvan had waarschijnlijk Evi als hoofdverdachte. Er zijn maar twee manieren waarop Evelien niet de mol kan zijn. De eerste manier is dat Evi op het allerlaatste moment van gedachte is gewisseld en niet de test heeft ingevuld zoals ze heeft gezegd dat ze hem zou invullen. De andere manier zou stom toeval kunnen zijn. De test heeft niet maar één vraag maar er zijn 20 vragen die je ook fout kan invullen ook al zou je precies weten wie de mol is. De kans dat Evelien daadwerkelijk de mol is en dat Evi alles heeft ingezet op Evelien is bijzonder klein maar niet nul. Zeker als je weet dat er een aantal anderen ook de test bijzonder slecht hebben gemaakt omdat die op Evi hebben ingezet. Voorlopig is Evelien van mijn radar verdwenen als mol maar als daar aanleiding voor is dan komt ze weer terug op de radar.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 19-01-2019, 07:27:21 »
Ik denk dat dat toch een foute interpretatie is van wat ze zegt. Ze heeft alles ingezet op haar Mol met het idee: Als ik er in blijf, dan heb ik mijn Mol en moet ik niet maniakaal opschrijven wat die andere kandidaten doen. Als ik er uit ga, dan zat ik fout en had ik sowieso niet gewonnen.

Waarschijnlijk heb je daar gelijk in. Denk alleen dat een mindset veranderd zodra je merkt dat het spel waar je 20 jaar lang aan mee wilde doen, helemaal niets voor jou is. Geen geconcentreerde mindset om een test bijzonder goed in te vullen. Daarbij blijft staan dat ze nagenoeg niets opgeschreven heeft en als een soort toerist mee heeft gedaan (met veel plezier zonder op te letten). Plus dat het aan het begin veel gokken is, ook voor de kandidaten. Ze kan dus een hoop vragen fout ingevuld hebben.

Citaat
Rick Paul, Jamie, Merel en Evi hebben haar genoemd. Minder dan de helft dus. Als we dan nog incalculeren dat er 3 mensen even slecht hebben ingevuld als Evi, vind ik het helemaal niet zo verdachtmakend.

Dat niet. Vind het verdacht makend dat de productie dat zo in beeld brengt. Die geven echt niet snel iets kado in de tweede aflevering (als het op executie aan komt).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 19-01-2019, 11:25:40 »
Evelien zou eigenlijk niet meer verdacht kunnen zijn en juist daarom is ze nog steeds verdacht. Evi geeft aan dat ze volledig heeft gefocust op één kandidaat en ze geeft vlak voor de test aan dat dit Evelien is. Er zijn nog meer kandidaten die de test net zo slecht hebben gemaakt maar een aantal daarvan had waarschijnlijk Evi als hoofdverdachte. Er zijn maar twee manieren waarop Evelien niet de mol kan zijn. De eerste manier is dat Evi op het allerlaatste moment van gedachte is gewisseld en niet de test heeft ingevuld zoals ze heeft gezegd dat ze hem zou invullen. De andere manier zou stom toeval kunnen zijn. De test heeft niet maar één vraag maar er zijn 20 vragen die je ook fout kan invullen ook al zou je precies weten wie de mol is. De kans dat Evelien daadwerkelijk de mol is en dat Evi alles heeft ingezet op Evelien is bijzonder klein maar niet nul. Zeker als je weet dat er een aantal anderen ook de test bijzonder slecht hebben gemaakt omdat die op Evi hebben ingezet. Voorlopig is Evelien van mijn radar verdwenen als mol maar als daar aanleiding voor is dan komt ze weer terug op de radar.

Als de productie het zo duidelijk in beeld brengt dat iemand al ingaat, dan is dat ook altijd zo geweest en zou ook bedrog zijn als het niet zo was. Wie een tegenvoorbeeld kan leveren, veel succes daarmee.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 19-01-2019, 11:47:46 »
Dat Evi besloten heeft om niet op Evelien te stemmen maar volledig voor een ander te gaan? Dat is volgens mij wat ik deze jongen hoorde zeggen. (Kan zijn dat ik het fout heb, ik heb stukjes geskipt want ik kon het nog hogere tempo dan Chris bij MolTalk niet aan. Ja ik word oud. ;)
En dat Evelien wel heel erg onverdacht wordt gemaakt door de regie door de verdenking op Evi, wat ze juist kunnen gebruiken als zij de mol is. Schijnt meerdere keren gebeurd te zijn dat een vroege afvaller aangaf op de (latere) mol te zitten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 19-01-2019, 12:16:30 »
Hm, best veel kandidaten die haar noemden (in combinatie met Evi). Ik denk wel dat Evi volop op haar heeft ingezet. Als ze nu al volop in de picture staat lijkt mij dat niet al te best.

Slechte raadgever misschien, maar ik kreeg de indruk dat ze oprecht blij reageerde toen Merel met al dat geld kwam aanzetten bij de laser-opdracht.

Ik heb haar nu voor nu afgestreept door dit alles, maar dat kan best veranderen hoor!  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 19-01-2019, 16:51:25 »
Tijdens de executie van aflevering 1 horen we het nummer After The Shooting van James Newton Howard. Terwijl de muziek draait horen we Evelien in haar biecht zeggen: "Maar het is gewoon schieten met hagel."



Hoeft niets te betekenen. Misschien vond de productie het gewoon leuk om deze muziek te gebruiken n.a.v. de uitspraak van Evelien. In elk geval sluiten beide wel goed op elkaar aan.

De muziek komt uit de film All The Way. Een aanwijzing dat Evelien ver gaat komen?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 16:53:15 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 19-01-2019, 20:48:48 »
Ok ik ben eruit, Evelien is niet de mol.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 19-01-2019, 21:35:50 »
Het ligt er té dik bovenop he.....
You'll never walk alone

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 19-01-2019, 21:41:01 »
Mee eens, deze tunnel gaat leeg lopen denk ik  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 19-01-2019, 22:14:17 »
Ik houd m nog wel in de gaten - kan ook weer een tactiek zijn, iemand zo verdacht maken dat we het niet meer geloven. ::rofl:: Niets is wat het lijkt!

Maar ik heb inmiddels ook een andere hoofdverdachte. ::jaja::

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 19-01-2019, 22:18:38 »
Minst leuke kandidaat van dit seizoen.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 19-01-2019, 22:21:00 »
Ik heb een tunnelvisie en ben bang dat ik er nu echt niet meer uit te halen ben. Evelien is de Mol, elke keer die sleutelpositie en toevallig elke keer de keuze die de Mol het beste uit zou komen kiest zij.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 19-01-2019, 22:21:19 »
Minst leuke kandidaat van dit seizoen.

Ach... ze is wel n leuke bliksemafleider voor de gem kijker