Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 92941 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2019, 14:35:22 »
En misschien wilde ie wel alleen meedoen als ie de Mol mocht zijn, je weet het niet.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2019, 16:11:12 »
- Valt me op dat er in elke uitleg van Rik het woord "kan" voorkomt.
- Sinans voor een achternaam rijmen op elkaar, daar zal de regie vast wel wat mee doen als Sinan de mol is (puente de occidente bijvoorbeeld)
- Dat comuna dertien een anagram is van n documentaire vind ik toch ook wel een sterke hint naar Sinan
- Uitgerekend kan op Sinan slaan omdat hij op een gegeven moment in de Ver Tellen opdracht wil stoppen, hij is uitgerekend
- Wat erg opvallend is, is dat Sinan in de wachtkamer aangeeft dat hij niks over heeft voor een joker maar wel 2000 voor een vrijstelling. Is dit om geloofwaardig te maken dat hij de joker uiteindelijk openbreekt, om dit nieuwe spelelement te introduceren?
- Op sleeptouw zou kunnen slaan op de derde opdracht van de aflevering waar Sinan het tempo bepaalt en dus de groep op sleeptouw neemt.

Eigenlijk verdenk ik Sinan niet, maar er zijn wel een aantal (mogelijke) hints in zijn richting



Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2019, 16:44:26 »
Zou ik niet zeggen. Er zijn in het verleden volgens mij nog al Mollen geweest die voor het programma eigenlijk niet keken.
::jaja:: Kees Tol was daar een voorbeeld van kan (lees: Can om on-topic te blijven) ik me herinneren. Voor mij de hoofdverdachte, maar zou hem alleen afschrijven op basis van acties in het programma en niet om randzaken buiten de afleveringen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2019, 17:01:56 »
Zijn achternaam spreek je helemaal niet uit als je in de zin ‘ik kan de joker pakken’ zou doen. Die hints kunnen de prullenbak in dus.

Wat is er nou echt verdacht aan Sinan? Ik kan zelf vrij weinig vinden waarom hij zich als een mol gedraagt. Zelf verdenk ik hem dus niet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2019, 18:08:38 »
Wat mij opvalt is dat hij steeds (een beetje) tegenstribbelt. BV als de groep verdeelt wordt op de brug en hem gevraagd wordt om naar links te gaan, loopt hij wel daarheen maar vraagt "Waarom?" Zo zijn er meer voorbeelden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2019, 18:16:14 »
Hij is gewoon 'rebels' bezig. Dat heeft hij ook aangekondigd in zijn introfilmpje. Misschien probeerde hij hiermee de mol uit te tent te lokken?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2019, 23:58:06 »
Sinan "pakte" toen hij groen kreeg het groene licht. Ging daar in staan en naar kijken. Een teken dat de mol altijd groen krijgt?  ::vergroot::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2019, 00:03:38 »
Zakt na deze aflevering weer een beetje op mijn verdachtenlijst...

Hij wordt aardig verdacht door de andere kandidaten, lijkt het. Hij lijkt mij wat passief om echt de mol te kunnen zijn, maar wie weet...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2019, 00:07:12 »
Zakt na deze aflevering weer een beetje op mijn verdachtenlijst...

Hij wordt aardig verdacht door de andere kandidaten, lijkt het. Hij lijkt mij wat passief om echt de mol te kunnen zijn, maar wie weet...
Dat spreekt voor mij ook tegen hem als mijn hoofdverdachte. Wordt al vroeg verdacht dan (mede door zijn gedrag), al zou de gezellige brombeer (hoe zei Rick Paul dat :P) natuurlijk wel een mooie tactiek kunnen zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2019, 01:02:00 »
Dat spreekt voor mij ook tegen hem als mijn hoofdverdachte. Wordt al vroeg verdacht dan (mede door zijn gedrag), al zou de gezellige brombeer (hoe zei Rick Paul dat :P) natuurlijk wel een mooie tactiek kunnen zijn.

Ja, inderdaad. Misschien ook wat Niuno zegt: dat hij vooral rebels bezig is. Het kan nog steeds hoor, maar het lijkt mij sterk.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2019, 12:29:28 »
Net ook al in het 'verborgen aanwijzingen'-draadje gezet, maar ook nog even hier omdat Sinan mijn mol is, over de afleveringstitel "Niet gered":

Tijdens de Jenga-opdracht "geeft" Sinan een joker aan Robert. Deze zet Robert ook in bij de test. Op de lift waar een kandidaat uit gaat lopen staat "10M", wat achterstevoren "M01" is. Is het volgende week Robert die uit de lift loopt, die het zonder de joker van Sinan (dus mogelijk de mol hier) "niet gered" zou hebben? Staat er "mol" op de lift omdat Robert dankzij de mol nog in het spel zit? Heeft de mol zijn stempel op de lift gedrukt?

Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2019, 13:43:57 »
Ik vind op dit moment iedereen onwaarschijnlijk als mol, maar Sinan staat toch op een goeie nummer 2 achter Merel als meest mols. Ik heb hem nog niet echt iets zien doen wat echt onlogisch zou zijn als mol, maar ik wordt graag verlicht door jullie.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2019, 11:59:18 »
Hij stopt de discussie ten tijde van joker weggeven of €2000,- uit de pot.
"We gaan nu democratisch stemmen"
Dat zou je als mol toch nooit doen?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2019, 18:52:14 »
Hij stopt de discussie ten tijde van joker weggeven of €2000,- uit de pot.
"We gaan nu democratisch stemmen"
Dat zou je als mol toch nooit doen?

Daar zou ik niet zo zeker over zijn. Mollen mollen nooit in ALLE opdrachten. Als in twee derde van de opdracht wordt gemold (of poging daartoe althans), is dat al behoorlijk veel.
In deze aflevering, de eerste opdracht was wel duidelijk gemold. En ook in de laatste opdracht heeft de mol zeker een poging gewaagd (buis in gras, bieden). Zo verwonderlijk is het niet als juist in deze opdracht de mol de opdracht heeft gekregen om niet te gaan mollen. Doel van de opdracht is om extra jokers in het spel te krijgen, in verband met de verborgen vrijstellingen. Maar het spel moest met een even aantal gespeeld worden, dus moest één kandidaat van te voren uit het spel gehaald worden. Met de kans op alles uit de pot wordt al extra druk gezet op de kandidaten.
Daarnaast werd ook in de podcast gemeld dat de verdeling van de eerste joker MOEST slagen. Het zou me niks verbazen dat de mol, of het nou Sinan is, of een ander, van de productie de opdracht heeft gekregen om deze opdracht te doen slagen. Er komt immers geen geld in de pot.

Kortom, Sinan kan je niet uitsluiten op basis van zijn constructieve bijdrage in deze opdracht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2019, 18:56:11 »
Sinan vandaag in de het AD

En nu zit je opeens in het spelprogramma Wie is de Mol?

,,Ik vind het een leuk programma en doe er vol overgave aan mee. Maar het is eenmalig: ik ben niet van het entertainment. Ik ga ook niet zeggen dat ik het programma al jaren volgde, want dat is niet zo. Het is een manier om jongeren te bereiken. En dan hoop ik dat ze ook naar mijn documentaires kijken.”

Zoiets gaf Sinan ook aan toen hij (volgens mij vorige week) bij 5 Uur Live zat. Dat hij vooral meedeed om inderdaad de kijkers/jongeren naar zijn documentaires te trekken. Kreeg toen inderdaad ook een gevoel van: je bent dan toch niet de Mol, als je eigenlijk alleen meedoet voor wat reclame, eigenlijk? Lijkt me dat daar wel doorheen gekeken kan worden door de productie? Je bent de Mol omdat dat iets is wat je ECHT FANTASTISCH lijkt. Niet als je het handig vind voor wat PR? ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2019, 19:01:12 »
tja, maar zelfs die interviews kunnen rookgordijn zijn.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2019, 19:45:01 »
Zoiets gaf Sinan ook aan toen hij (volgens mij vorige week) bij 5 Uur Live zat. Dat hij vooral meedeed om inderdaad de kijkers/jongeren naar zijn documentaires te trekken. Kreeg toen inderdaad ook een gevoel van: je bent dan toch niet de Mol, als je eigenlijk alleen meedoet voor wat reclame, eigenlijk? Lijkt me dat daar wel doorheen gekeken kan worden door de productie? Je bent de Mol omdat dat iets is wat je ECHT FANTASTISCH lijkt. Niet als je het handig vind voor wat PR? ::hypocriet::

1) er wordt gevraagd of je meedoet en je zegt ja.
2) er wordt gevraagd of je eventueel de mol zou willen/kunnen zijn.
3) de makers kiezen uit de kandidatengroep degene die ze het meest geschikt achten als mol en die die rol ook wil en denkt aan te kunnen.

Ik denk: als je hebt besloten mee te gaan doen, om welke reden dan ook, geef je je toch over aan het spel. Maandenlang moet je het geheim houden, het meedoen zelf is een rollercoaster, of je nu kandidaat of mol bent. Je stapt daar niet lichtzinnig in. Sinan had dit er blijkbaar voor over in de hoop jongere kijkers te trekken. Niets mis mee op zich. Zo zullen er in het verleden velen zijn geweest die hoopten meer of ander publiek te trekken met behulp van hun deelname en in ieder geval wat meer bekendheid te krijgen. Sinan zegt ook dat hij vol overgave meegedaan heeft. Waarom zou dat niet in de rol van mol kunnen zijn dan als hij dat zelf wel wilde en als hij er ook geschikt voor bleek. Het een lijkt mij los te staan van het ander. En wie zegt dat hij die rol niet fantastisch zou vinden? Je kunt een programma (nog) niet kennen maar als je dan hoort wat de bedoeling is kun je toch zeggen : echt iets voor mij, lijkt me geweldig.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2019, 19:48:09 »
Kees Mol had het programma (volgens eigen zeggen) ook nog nooit gezien, maar hij was wel de Tol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2019, 07:54:56 »
Zijn achternaam spreek je helemaal niet uit als je in de zin ‘ik kan de joker pakken’ zou doen. Die hints kunnen de prullenbak in dus.

Wat is er nou echt verdacht aan Sinan? Ik kan zelf vrij weinig vinden waarom hij zich als een mol gedraagt. Zelf verdenk ik hem dus niet.

Ik zie het ook niet hoor, echt niks. Net als bij Robert heb ik hem nog niks echt geks zien doen. Hij staat bij mij onderaan de verdachtenlijst samen met Robert.

Zijn achternaam spreek je uit als Tsjan, niet Kan inderdaad. Ik vind dat ook wel erg vergezocht.
Bij de laseropdracht legde hij alles toch gewoon prima uit? Mannen kunnen ook vaak geen twee dingen tegelijk dus dat geklets van Niels door de portofoon zal erg afleidend geweest zijn en ik begrijp dat hij niet continue antwoord gaf.
Nee ik heb mijn pijlen totaal niet op hem gericht, ik let wel op hem maar ik zie echt een typische kandidaat. 
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2019, 11:14:38 »
Voorlopig een kandidaat voor mij, maar ik sluit hem zeker niet uit op basis van zijn hoop op wat positieve PR (daar hopen veel kandidaten op) en zijn wat stugge brombeerimago. Persoonlijk vind ik hem steeds leuker worden. Als het afgelopen seizoen me iets geleerd heeft, is dat het erg voorbarig is om iemand na de eerste paar afleveringen al af te schrijven.

Het Turkse woord 'can' betekent trouwens 'leven'. Voor de hintzoekers wellicht interessant.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 11:16:09 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison