Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 92912 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 20-02-2019, 13:08:07 »
Mocht hij toch de Mol blijken te zijn, dan zou ik dat zwaar frustrerend vinden. Niets doen can(!) echt niet voor een Mol. Dit zou alleen Anne-Marie Jung een plezier doen. Is ze eindelijk van het predikaat 'slechtste Mol allertijden' af.

Wil je dan alles in beeld hebben wat de Mol doet?
Volgens mij is dat niet de bedoeling?
En best wel saai...


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 20-02-2019, 13:43:18 »
Is het misschien een idee om op te houden met die Sinandoetniets-praat, en hoe stom het zou zijn als hij de mol is? Op alle overgebleven deelnemers valt op dit moment wel wat aan te merken in molopzicht. Volgens mij zijn er in dit topic genoeg argumenten voor een eventueel molschap gepost. Dat men dat liever negeert, dan wel het daar niet mee eens is, vind ik prima. Maar zullen we eerst even afwachten of hij überhaupt de mol is en hem daarop niet nu al afbranden? Ik vind het sowieso verbazingwekkend hoe sommige mensen die in een andere tunnel zitten hun mol verdedigen onder het mom van 'vertrouw nooit de montage' en tegelijkertijd stellen dat Sinan nooit de mol kan zijn vanwege de manier waarop hij door de programmamakers in beeld wordt gebracht.

Bij deze dus de oproep om alle tunnelaars in hun waarde te laten, ongeacht hun favoriete mol. Opdat niemand hier het plezier tot het plaatsen van bijdragen vergaat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 20-02-2019, 13:44:59 »
+1

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 20-02-2019, 13:47:43 »
Niets doen can(!) echt niet voor een Mol.

Sinan observeert en ziet dat de kandidaten de boel sowieso al verprutsen. Waarom zou je dan als mol nog gaan ingrijpen en daarmee het gevaar van ontdekking vergroten? Als je eenmaal ontdekt bent, kun je zeker niets meer doen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 20-02-2019, 14:42:00 »
Bij deze dus de oproep om alle tunnelaars in hun waarde te laten, ongeacht hun favoriete mol. Opdat niemand hier het plezier tot het plaatsen van bijdragen vergaat.

+2
Daaraan toegevoegd, dat ik niet aan hem twijfel (en al helemaal niet erger)) vanwege zijn stijl, houding of niets doen, maar juist twijfel omdat hij zoveel hints lijkt nodig te hebben. Beetje paradoxaal misschien, maar ja zo ging het vorig jaar ook. Dus die valkuil probeer ik nu maar te vermijden. Dat hij wel degelijk in theorie van alles kan hebben gedaan, hier en daar ook al wat in beeld gebracht, heb je denk ik goed aangetoond. En ik zou het fantastisch vinden als hij het toch was. Dus vooral doorgaan met plaatsen, Blip! En misschien kom ik na de volgende aflevering nog wel bij je tunnelen ook.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 20-02-2019, 19:18:47 »
Lijkt me idd wat voorbarig en niet netjes om iemand een slechte mol te noemen, als A het nog helemaal niet bekend is of diegene de mol is en B we aflevering 10 nog niet gehad hebben. Het volledige plaatje is er nog niet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 20-02-2019, 19:24:13 »
Ik denk niet dat hij het is, maar ik denk dat ik het wel leuk zou vinden als hij het wel zou zijn!

Een mol moet toch niet volgens het boekje het spel spelen. Deze tactiek zou nog nooit eerder gebruikt zijn en kan zeker ook op een goede manier gespeeld zijn! Ik ben wel fan van hem, mol of niet ;)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 19:25:49 door Convans »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 20-02-2019, 20:20:29 »
Is het misschien een idee om op te houden met die Sinandoetniets-praat, en hoe stom het zou zijn als hij de mol is?

Eens!  ::ok:: Ook met de rest van het verhaal.

Op dit moment verdenk ik Niels het meest, maar Sinan afstrepen omdat ‘hij niks doet’ is nogal bijzonder... Stel: hij is de mol, dan zie je pas in aflevering 10 wat hij echt heeft gedaan.

Zeggen ‘hij doet niks’ is sowieso voorbarig. En nu dit aflevering na aflevering wordt genoemd, vind ik ook een beetje zinloos.

En ja, ik zie zeker mol-potentie in hem. Eigenlijk hoop ik dat Sinan de mol is (maar ik vrees dat Niels de mol is). Volgens mij levert dat echt wel toffe beelden op hoor. Hij is zeker niet saai.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 21-02-2019, 02:24:52 »
Is het misschien een idee om op te houden met die Sinandoetniets-praat, en hoe stom het zou zijn als hij de mol is? Op alle overgebleven deelnemers valt op dit moment wel wat aan te merken in molopzicht. Volgens mij zijn er in dit topic genoeg argumenten voor een eventueel molschap gepost. Dat men dat liever negeert, dan wel het daar niet mee eens is, vind ik prima. Maar zullen we eerst even afwachten of hij überhaupt de mol is en hem daarop niet nu al afbranden? Ik vind het sowieso verbazingwekkend hoe sommige mensen die in een andere tunnel zitten hun mol verdedigen onder het mom van 'vertrouw nooit de montage' en tegelijkertijd stellen dat Sinan nooit de mol kan zijn vanwege de manier waarop hij door de programmamakers in beeld wordt gebracht.

Bij deze dus de oproep om alle tunnelaars in hun waarde te laten, ongeacht hun favoriete mol. Opdat niemand hier het plezier tot het plaatsen van bijdragen vergaat.

Helemaal eens, Blip!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 21-02-2019, 04:50:29 »
Wanneer je er vanuit gaat dat de mol wist welke enveloppe hij moest pakken bij de bakjesproef komen eigenlijk alleen Sinan en Sara in aanmerking.

Sarah was echter degene die voorkwam (meermaals) dat Sinan tegen een muurtje reed tijdens de bulldozerproef, plus zij stond bij station oranje bij de bananenproef en was dus nooit alleen bij de oranje zakken om er geld weg te nemen.

Dan blijft alleen Sinan over, of de mol moet 3 jokers hebben gepakt of een dubbele executie, maar ook Niels was nooit met de oranje zakken alleen, en Merel deed de abseilproef foutloos, waar Sinan Jamie aanmoedigde een fout getal in te vullen, en ook op voorhand al zorgde voor een ongelijke verdeling van de teams.

Tevens waren het Jamie en Sinan die de kandidaten aanmoedigen gelijk weg te varen, vooral Sinan, terwijl Merel en Sarah dat eigenlijk niet wilden doen.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 21-02-2019, 05:45:18 »
Ja, die Sinan, die man blijft toch intrigerend. Wat mij opviel bij de executie was zijn sterke reactie op de 2 rode schermen van zijn (hoofd?)verdachten. Bij Jamie kijkt hij al geschrokken en daarna ronduit verontrust, en bij het rood van RP slaat hij zich hard op de benen en een diepe zucht. Zo van: potverdorie, hoe is het mogelijk. Dat is voor Sinan echt een hele ontlading. Beide reacties kwamen op mij over als oprecht, zeker ook omdat hij zich bij andere executies altijd zo inhoudt en niets laat merken. Dat leek nu niet in hem op te komen, en daar had hij verder ook niet veel aan gehad, want niemand kijkt natuurlijk zijn kant op. Pas toen hij zich tussendoor en na afloop wat herpakt had, was hij weer de oude mysterieuze (en soms een beetje leuk irritante ;D) Sinan: "Ik had het jullie gezegd jongens, als je niet genoeg spreidt...". En natuurlijk de uitsmijter: "...een hele goeie mol".

Sarah vond ik trouwens ook volkomen oprecht overkomen tijdens de executie. Terwijl ze op andere momenten ook zo vaak lijkt te spelen. Ze leek nu echt in shock. Maar goed, Sarah is actrice, dus beetje oppassen hier. Voorlopig blijf ik in elk geval bij mijn nee voor Sinan.

EDIT: Als de Mol niet van tevoren wist wie er af zouden vallen, zegt het natuurlijk allemaal niet zoveel wat we hier zien. Dan kan iedereen naturel reageren, ook de Mol. Maar Sinan's sterke reactie in vergelijking met eerdere executies blijft voor mij toch opmerkelijk.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 06:15:13 door Newbie2 »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 21-02-2019, 09:14:22 »
Is het misschien een idee om op te houden met die Sinandoetniets-praat, en hoe stom het zou zijn als hij de mol is? Op alle overgebleven deelnemers valt op dit moment wel wat aan te merken in molopzicht.

Bij deze dus de oproep om alle tunnelaars in hun waarde te laten, ongeacht hun favoriete mol. Opdat niemand hier het plezier tot het plaatsen van bijdragen vergaat.

Ik begrijp de opmerking en het elkaar in waarde laten ook, maar je oproep komt er daarnaast ook op neer dat een afwijkende mening eigenlijk niet welkom is. Ik mag het toch stom vinden als Sinan de mol zou zijn? 😊

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 21-02-2019, 09:44:06 »
Die oproep is inderdaad een beetje merkwaardig, want als ik zeg dat ik vind dat Sinan niets doet, zeg ik iets over Sinan en niet over degenen die in deze tunnel zitten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 21-02-2019, 11:03:00 »
Dank Blip, eens! En wat ik Blip hoor zeggen, is een verzoek: wil iedereen de ander in de waarde laten, en nog steeds inderdaad lekker tunnelen. Dat staat los van elkaar. Ik merk dat ik de laatste weken eigenlijk niet echt meer actief post omdat ik het gevoel heb dat de sfeer niet optimaal is, en er geen stem mag zijn.

Enfin, terug on topic: ik vind dat iedereen molse dingen doet en niet doet. Voor Sinan geldt dat hij juist een stille genieter is, in mijn optiek. Hij kan vanuit dit perspectief ook een 'stille mol' zijn. Ogenschijnlijk niks doen, maar dan wel even ervoor zorgen dat die laatste koker in de bananentros niet wordt opgemerkt. Niet mijn mol, maar ik kan mij wel voorstellen dat hij op de achtergrond wat mooie acties kan hebben gedaan.

 ::bravo:: verder voor alle mede-forummers hier. Het is geen kritiek waar ik mee begon, maar meer een wens: dat ik (ik zal het bij mezelf houden) me uitgenodigd voel om mee te doen om dit oh zo mooie platform!
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 21-02-2019, 15:30:23 »
Ik begrijp de opmerking en het elkaar in waarde laten ook, maar je oproep komt er daarnaast ook op neer dat een afwijkende mening eigenlijk niet welkom is. Ik mag het toch stom vinden als Sinan de mol zou zijn? 😊

Uiteraard. Ik heb echter ook opmerkingen voorbij zien komen in de trant van 'hoe kun je nú nog geloven dat Sinan de mol is'. Het gaat me meer om die categorie. Mijn volledig subjectieve en persoonlijke mening daarover is dat ik vind dat men zich ogenschijnlijk erg makkelijk laat meeslepen door de Sinandoetniks-meme, terwijl dat echt wel meevalt. In navolging van Moltalk hebben we nu ook Niels en Sarah opmerkingen in die richting zien maken.

De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat hij [1] de laatste afvaller of [2] de mol is. Ik kan me tenminste niet herinneren dat de programmamakers zelf ooit hun best hebben gedaan om een finalist die niet de mol is zo onverdacht te maken. Mocht Sinan de finale halen, dan zou dat te denken moeten geven. Maar ook als hij nog afvalt, zou je verwachten dat hij in de aanloop naar zijn vertrek nog zo verdacht mogelijk wordt afgeschilderd, opdat de schok voor de kijker het grootst is. Dat de verdenkingen rond zijn persoon in de montage juist zijn afgebouwd (0-4-3-2-2-2-0 verdenkingen) vind ik enigszins opmerkelijk. Tenzij iedereen van hem is afgestapt, natuurlijk.

TLDR; Sinan-doet-niets is m.i. een opgeblazen thema dat de kijker wordt opgedrongen, op basis waarvan soms voorbarige conclusies worden getrokken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 21-02-2019, 15:35:52 »
Als Sinan de mol is zou ik zijn strategie ook niet de leukste ooit vinden, maar het ís een strategie. Zeker nu er voor iedereen voldoende valide redenen zijn om ze af te strepen, en één van hen het toch moet zijn, durf ik Sinan niet meer af te strepen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 21-02-2019, 15:39:49 »
en één van hen het toch moet zijn

Zijn we daar wel zo zeker van? Wordt het geen tijd voor de nul Mollen theorie? ::rofl::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 21-02-2019, 16:58:16 »
Ik ben het met blip eens, hij doet niet zo veel maar echt niet niks. Wel heel kandidaats om zo opvallend zo weinig te gaan doen, maar het kan ook tactiek zijn. Hij heeft er in ieder geval weinig mee in de pot gebracht. Daarnaast zou ik de uitspraak van "een hele goede mol" wel heel geweldig vinden als hij het blijkt te zijn

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 21-02-2019, 17:40:00 »
Zijn we daar wel zo zeker van? Wordt het geen tijd voor de nul Mollen theorie? ::rofl::
::rofl::

Het is gewoon dit jaar alsnog Simone 8)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 21-02-2019, 19:17:40 »
Hebben we straks een finale met 6, met Ron en Simone  ::rofl::

Ben het verder helemaal eens met Blip en Starlight, om toch on-topic te blijven. ::jaja::