Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413601 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #740 Gepost op: 22-02-2019, 17:45:29 »
Dan kun je het spel beter veranderen in zoek de kandidaat tussen de 9 mollen. Ik persoonlijk vind het juist het leukste dat er gesaboteerd wordt en een slim spel gespeeld wordt, waarbij je denkt... he? hoe kan dat nou? Ook voor de kandidaten, dat ze dus iets gemist hebben of totaal op een verkeerd spoor gezet zijn. Heb dat nog niet echt gezien... helaas. Misschien in aflevering 10. Maar mijn punt is dat er toch wel dingen na te speuren moet zijn zoals FTM. Een puzzel is altijd op te lossen, je moet zoeken naar dat laatste stukje om het af te maken. Maar als er geen puzzelstukjes meer gegeven worden, vind ik er niks aan dus.

Je kan de puzzel wel oplossen. Je ziet Merel graaien naar die enveloppen bij de tuktukopdracht terwijl de rest eerst rustig een plattegrond pakt. Is vol in beeld te zien. Vervolgens blijkt dat er waarschijnlijk bij die opdracht geld is verduisterd. Dit forum is er ook aan de hand van de beelden die zijn getoond van de laseropdracht achter gekomen dat Merel waarschijnlijk bij de laseropdracht geld verduisterd heeft. Je ziet haar daar zich ook toevallig als 2e aanbieden, wat een goede positie is om geld te verduisteren. Je ziet haar toevallig continue in sleutelposities staan en je ziet haar zich daar ook voor aanbieden. Uit de beelden die je van de bananenopdracht ziet kan je afleiden dat zij hier best wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn voor die missende 3e geldkoker. Je ziet haar 2 foute antwoorden intikken bij de koffieopdracht. Je ziet haar 5 letterwoorden in beeld maken bij de lingo-opdracht waardoor ze geld uit de pot weet te houden aangezien die het minste waard waren. Je ziet haar zeggen dat de groep voor 30 minuten heeft gekozen bij de blokkenopdracht terwijl dat niet waar is. Je ziet haar voor de 30 minuten stemmen. Ik heb van iedere andere kandidaat al iets in beeld voorbij zien komen bovendien waaruit blijkt dat zij geen voorkennis hebben en zij het dus zeer waarschijnlijk niet zijn. Dus de puzzelstukjes zijn er wel, alleen de puzzel is dit jaar anders omdat de mol dit jaar bovenaan staat bij FTM en dat niet past in het beeld van wat veel mensen hebben van een mol (wat begrijpelijk is... maar je moet wel naar het totaalplaatje kijken om dit in perspectief te kunnen plaatsen). Dat wekt misschien de indruk dat de puzzel veel te moeilijk is dit jaar, terwijl het werkelijke probleem is dat de hardnekkige aannames over hoe een mol zich wel en niet zou gedragen eigenlijk in de weg zitten bij het vinden van de oplossing.

Bovendien hebben zowel Sinan, Sarah als Niels ook wat steken laten vallen als zij de mol zijn. Zouden zij nou echt betere mollen zijn? Merel zou verreweg de beste mol zijn van de overgebleven 4 als je kijkt naar wie wat heeft gedaan over het gehele seizoen.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 17:48:51 door Saskiaax95 »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #741 Gepost op: 22-02-2019, 18:12:45 »
Bovendien hebben zowel Sinan, Sarah als Niels ook wat steken laten vallen als zij de mol zijn. Zouden zij nou echt betere mollen zijn? Merel zou verreweg de beste mol zijn van de overgebleven 4 als je kijkt naar wie wat heeft gedaan over het gehele seizoen.
En dat is dus wat Hulpmol bedoelt met dat we in feite een discussie zitten te voeren over smaak. Ze hebben allemaal veel steken laten vallen, dus kiezen we voor de mol waar we het beste mee kunnen leven.

Persoonlijk zou ik Merel het minst leuk vinden, omdat ze het meeste geld heeft binnen gehaald. Het uiteindelijke doel van de mol is zo min mogelijk geld in de pot krijgen. Dat is geen aanname, maar letterlijk de enige taak van de mol. Dat weegt voor mij zwaarder dan redenen waarom ik de andere drie had weggestreept.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #742 Gepost op: 22-02-2019, 18:16:05 »
Dat is ook per definitie onderdeel van het molspeuren, denk ik. Wat de mol wel en niet kan doen blijft altijd een beetje subjectief, er zijn geen objectieve maatstaven voor. Dus waar de één een bepaalde actie nog acceptabel vindt voor een mol, zal de ander dat niet vinden en die persoon afstrepen.

Maar ik denk dat we langzamerhand een beetje afdwalen van Merel, dus laten we weer ontopic gaan ;)

Goh, in het verleden konden we het aan het einde toch eens worden dat een bepaalde Mol ook gewoon deed wat we van een Mol verwachten. Ik heb het gevoel dat het dit jaar anders is. Ik wil maar zeggen dat iedere tunnel wel weet waar zijn/haar kandidaat beter had kunnen mollen, dus dat we ook eigenlijk in de kern van de zaak al een hele week niet meer zo discussiëren over wat je Mol gedaan heeft, maar eerder wat we ervan zouden vinden.

En ik vind eigenlijk dat we niet afdwalen van Merel, want uiteindelijk is dit de grootste tunnel dus past het wel om het hier te hebben over hoe ik denk dat de tunnels nu gevormd zijn. ;D

En dat is dus wat Hulpmol bedoelt met dat we in feite een discussie zitten te voeren over smaak. Ze hebben allemaal veel steken laten vallen, dus kiezen we voor de mol waar we het beste mee kunnen leven.

Persoonlijk zou ik Merel het minst leuk vinden, omdat ze het meeste geld heeft binnen gehaald. Het uiteindelijke doel van de mol is zo min mogelijk geld in de pot krijgen. Dat is geen aanname, maar letterlijk de enige taak van de mol. Dat weegt voor mij zwaarder dan redenen waarom ik de andere drie had weggestreept.

Dit dus. ::bravo::

Maar ik begin zo langzaam te accepteren dat anderen er wel mee om kunnen. Dat is toch ook deel van wat ik wil aankaarten. Dat de geslepen messen in de discussies misschien weg mogen en dat we gewoon moeten accepteren dat we een andere kijk hebben op wat kan en niet kan.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 18:17:41 door Hulpmol »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #743 Gepost op: 22-02-2019, 18:49:52 »
En ik vind eigenlijk dat we niet afdwalen van Merel, want uiteindelijk is dit de grootste tunnel dus past het wel om het hier te hebben over hoe ik denk dat de tunnels nu gevormd zijn. ;D
Sure, maar dit moet natuurlijk ook niet te veel afdwalen naar een discussie over het programma in het algemeen en wat wel/niet beter had gekund, want dat is meer iets voor het feedback-topic achteraf ;)

En om weer terug naar Merel te gaan: het lijkt me in ieder geval grappig als ze er volgende aflevering uit ligt ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #744 Gepost op: 22-02-2019, 20:27:00 »
En dat is dus wat Hulpmol bedoelt met dat we in feite een discussie zitten te voeren over smaak. Ze hebben allemaal veel steken laten vallen, dus kiezen we voor de mol waar we het beste mee kunnen leven.

Sinan deed niet mee aan de abseilopdracht waardoor het eigenlijk makkelijker werd om die 750 euro binnen te halen. Ja, hij heeft het niet zelf binnengehaald, maar ik zou dat hem wel toeschrijven. Hij heeft waarschijnlijk ook 500 euro binnen laten komen bij de bananenopdracht aangezien er 7 vd 12 oranje trossen binnenkwamen bij het oranje station, 5 van Rick Paul kwamen en die 2 overige waarschijnlijk die 2 waren die op de grond waren neergelegd.. en die kwamen van Sinans station. Verder waren er in totaal 4 stations, dus dat er bij ieder station behalve het oranje station 1 geldkoker lag aangezien er 3 geldkokers waren in totaal is vrij aannemelijk... dus 2 vd 3 kokers kwamen van 2 vd 3 stations (en we hebben Merel nooit oranje trossen zien binnenbrengen). Bovendien vindt hij zelf ook 500 euro tijdens het geld zoeken, die had hij evt kunnen verduisteren als hij de mol is. Ook heeft hij 250 euro binnengehaald bij de walsopdracht in de steenfabriek. Ook haalde hij bij de tuktukopdracht 100 euro binnen. In aflevering 1 heeft hij bij de dansopdracht natuurlijk 100 euro binnengehaald. Bij de bootopdracht zat hij in tegenstelling tot de rest niet in een geldbootje, waardoor hij hier ook niks kon verdienen in tegenstelling tot de rest en dus om die reden iets minder individueel geld heeft verdiend. Maar als je al deze bedragen bij elkaar optelt... kom je erop uit dat hij 750 + 500 + 250 + 100 + 100 = 1700 euro (semi) individueel heeft verdiend.

Sarah had 1500 euro uit de pot kunnen houden bij de blokkenpuzzelopdracht uit aflevering 3. Daar stemmen 4 mensen op de opdracht doen binnen 30 minuten en 5 mensen (onder wie Sarah) op de opdracht doen binnen 45 minuten. Een nipte meerderheid stemt dus voor 45 minuten. Als Sarah hier voor 30 minuten was gegaan, had ze niet haar best kunnen doen (de opdracht slaagde toch wel grotendeels door haar briljante idee om met die steentjes de blokken te bekladden), en was de opdracht waarschijnlijk niet binnen de tijd geslaagd (aangezien de opdracht ondanks dat het zo goed ging nu ook pas binnen 26 minuten slaagde). Ik realiseerde me ook veel later pas dat dit het geval was, en dit vind ik een sterk argument tegen haar mol zijn. Als zij de mol is.. heeft ze dus eigenhandig 1500 euro in de pot laten komen. Ja, ze heeft dit natuurlijk niet puur in haar eentje verdiend, maar ze is hier wel grotendeels verantwoordelijk voor (daarom is nuanceren bij FTM zo belangrijk). Dat is veel meer geld dan Merel ooit in haar eentje heeft verdiend. Daarnaast stond ze onnodig op in de wachtkamer en pakte ze 250 euro. Sinan faalde bijna zelf de walsopdracht, maar zij hield hem tegen, en zo kwam er weer 250 euro in de pot. Ook was zij voor een groot deel verantwoordelijk voor het laten slagen van de abseilopdracht, wat de pot 750 euro opleverde. Ik snap eigenlijk niet meer waarom ik haar überhaupt verdacht nu ik dit zo typ. Als je daarbij de 150 euro die ze verdiende in de bootjesopdracht en de 100 euro die ze verdiende bij de dansopdracht optelt... kom je uit op dat ze 1500 + 250 + 250 + 750 + 150 + 100 = 3000 euro (semi) individueel voor de pot heeft verdiend.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #745 Gepost op: 22-02-2019, 20:27:45 »
(Ik doe dit in 2 posts omdat het anders niet past)

Dan nu Niels. Niels heeft eigenlijk niet gigantisch veel verdiend. 250 euro in de wachtkamer, 100 euro bij de dansopdracht, 150 euro bij de bootopdracht, 300 euro bij de fietsopdracht... touche, hij doet het beter dan Merel qua geld verdienen. Al valt hem ook wel 500 euro aan te rekenen die verdiend is bij de bananenopdracht, aangezien het zeer aannemelijk is dat er 500 euro is binnengebracht door hem doordat hij die 2 bananentrossen (de enige 2 van Sinans station) die op de grond lagen binnenbracht aan het einde. Ik zou het de mol wel kwalijk nemen als die zoiets zou doen. Ook had hij die 500 euro die hij hier vond tussen de bananen als mol kunnen verduisteren.. Dan heeft hij dus in totaal dus 250 + 100 + 150 + 300 + 500 = 1300 euro voor de pot verdiend. Maar wat heeft hij verder concreet gedaan om geld uit de pot te houden? Om de boel te verstieren? Hij stelde zelfs voor om geen geld in te zetten in de steenfabriek. Als de kandidaten daarin mee waren gegaan had er dus geen geld uit de pot kunnen gaan en was er dus geld verdiend uiteindelijk met deze opdracht. Hij vond dat er minder geld ingezet moest worden toen Jamie een inzetbedrag voorstelde. Hij riep als eerste om voor het geld te gaan in plaats van voor de vrijstellingen in aflevering 1. Voor 2500 euro. Als de groep daarin mee was gegaan... had je dat op zijn naam kunnen rekenen, en had hij ineens 3800 euro verdiend. Als je zo stellig roept dat je voor het geld gaat kun je moeilijk nog erop terugkomen als de rest van de groep dat ook wil doen. Zou hij nou echt een betere mol zijn alleen maar omdat hij minder geld heeft binnengebracht? Wat voor invloed had hij verder op hoe veel geld er uit de pot is gehouden?

Merel heeft (semi) individueel 200 euro bij de tuktukopdracht, 250 euro bij de laseropdracht, 750 euro bij de abseilopdracht, 250 euro bij de bootopdracht en 100 euro bij de dansopdracht opgehaald. Dat is in totaal 1550 euro. Dat is dus minder geld dan Sinan en Sarah zouden hebben opgehaald en zo veel scheelt het niet met Niels (toegegeven, dit is alleen waar natuurlijk als mijn aannames over de bananenopdracht kloppen, maar ik ga daar eigenlijk wel vanuit). Verder heeft ze ook bij geen enkele groepsopdracht geld in de pot laten komen dat zij er ook uit had kunnen houden, zoals Sarah wel deed bij die blokkenpuzzelopdracht. Ze heeft dus minder binnengehaald dan iedereen behalve Niels, alleen in FTM ziet het ernaar uit dat zij meer heeft opgehaald dan de meeste kandidaten omdat sommige bedragen niet meegerekend worden bij deze kandidaten... terwijl deze kandidaten deze bedragen waarschijnlijk wel hebben binnengehaald of deze bedragen door hun toedoen in de pot zijn gekomen.

Ik heb verder ook wel alleen de opdrachten meegenomen in deze optelsom waarbij de groep of in duo's/kleine groepjes, of individueel geld binnenbracht. (Semi) individueel binnengebracht geld dus. Maar dit geeft toch wel een heel ander beeld van hoe veel geld Merel en de rest hebben binnengehaald dan wat hier telkens wordt geroepen.

Misschien vergeet ik nog wel iets, maar volgens mij is dit overzicht wel redelijk uitputtend met betrekking tot de individuele bijdrage van de overgebleven kandidaten aan het binnengebrachte geld.

Samenvatting: ik kom dus uit op dat de kandidaten (semi) individueel de volgende bedragen hebben verdiend tot nu toe:

Merel: 1550
Niels: 1300
Sarah: 3000
Sinan: 1700

Al met al is mijn conclusie dat - vanuit het oogpunt dat de mol zo min mogelijk geld moet verdienen bekeken - geen van de overige 3 kandidaten een leukere mol zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 21:45:09 door Saskiaax95 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #746 Gepost op: 22-02-2019, 20:50:50 »
Rat heeft wel gelijk: ik kan inderdaad wel blij worden met alle acties die we van Merel gezien hebben. Ik zei al eerder, ze heeft in elke opdracht wel gesaboteerd.

Ik ben het ook met Saskia eens, veel komt overeen maar ik zal zelf ook even opdracht voor opdracht gaan.

Ze begint al met het eisen van een voorlopige stemming en als ze eenmaal alles in kaart heeft gaat ze fraai voor 2500 euro voor de pot stemmen. Superieure molpositie + molactie.

Bij rondje om de kerk blijft ze achterin bij Evelien en geeft door dat "iemand" met Evi mee moet waardoor de foute Sarah gaat. Zelf verdient ze niets.

Dan vertelt ze zich in haar aantal huisdieren en beslist om een vraag over te slaan. Resulteert allemaal in maar 300 euro, wat duidelijk te wijten was wat beneden gebeurde (immers de kandidaten boven zijn al naar huis haha).

Laser hebben we al genoeg gezegd dat zij enorme sommen geld heeft verduisterd als zij de mol is, key weer de molpositie. In de wachtkamer moet zij bijkbaar een joker scoren voor de vrijstelling, geen geld.

Merel gaat zoveel mogelijk was verzamelen en jat zelfs een spijkerbroek want slagen betekent: geen geld.

Voor de persoon die 1 joker krijgt stemt Merel niet. Zij probeert blijkbaar discussierend over de 2 minuten te komen om zo 2000 euro uit de pot te spelen. Daarna kan ze mooi Evelien drie jokers bezorgen want daar heeft de mol toch niks aan.

Daarna probeert ze alsnog af te dwingen de opdracht in een half uur te doen met het trap bouwen. Dat verloor ze en toen was het geen doen meer deze opdracht te laten mislukken.

Meer L is de prachtigste molactie, de kooi, al veel besproken. SUPER!

Bij de koffiepedia typt ze meerdere fout waardoor alles teniet wordt gedaan. Ze wijst andermans pakken aan voor een antwoord dat op het hare blijkt te staan... niets verdiend.

In het straatbeeld heeft Merel last van een dorpsgenoot die helemaal meeloopt om te controleren dat ze wel goed gaan al doet ze meerdere pogingen verkeerd te gaan. Wel kan ze hier mooi Robert uit het spel werken, die haar flink verdacht maar door deze opdracht een rood scherm kreeg.
 
Bij Lingo mag ze in de sleutelpositie staan om woorden van 50 te gaan vormen. Merel ziet geen mogelijkheid om van GESTART even GESTORT te maken met het wisselen van klinkers.

Bij abseilen gedraagt ze zich als echte mol... alle mollen houden van zulke opdrachten en gaan er vol met plezier in, en zo ook Merel. Maar als het dan aankomt om haar getal te geven, waar de code mee moet beginnen, weet ze het allemaal opeens niet meer. Sarah en Sinan zijn snel in koor om haar te corrigeren dus verdienen het geld voor de pot.
 
Bij steentje bijdragen heb ik ook al vaak genoemd hoe zij zich afzondert, en bovendien gaat haar eigen opdracht finaal verkeerd.
 
Bij de tuktuk is zij de enige die weer van voorkennis blijkt geeft en voor de enveloppen gaat ipv de plattegronden. Op 9 seconden haalt ze helaas de 1e gang, maar de 2e weet ze mooi voor dubbele tuktuks te laat te komen, want ze vertraagt Jamie ook nog eens.

Bij de reddingslijn doet ze zoals het hoort; de kaartjes goed hangen, want ze hingen verkeerd. Zeer mols. Dan bij de bakjes weer zo'n halfzachte 'verplichte' molactie door juist daar de 2 rode schermen te kiezen. Er moest maar eens door de zure appel heen gebeten worden: haar vaste slapie Jamie naar huis! Maar dan wel onder verduistering van een tweede.

Over de rest hebben we het denk ik ook al wel uitgebreid gehad, maar dit is even een korte samenvatting wat ik allemaal al gezien heb, en dan is het wachten nog op aflevering 10, de bevestiging...
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 20:54:29 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #747 Gepost op: 22-02-2019, 21:03:25 »
Het kan op vele plekken, maar ik plaats het maar hier omdat het lijkt te leiden naar Merel en niet naar Sarah.

In deze serie veel opdrachten die in het verleden ook al plaatsvonden: lasers, ritje met een Tuk Tuk, wachtkamer, wandeling langs bakjes et cetera. Ook morgenavond opdrachten die vergelijkbaar zijn met die van voorgaande jaren.

Terug in de tijd. De Spaanse vertaling (lijkt te zijn): atras en el tiempo. Anagram voor Let op Merel rat. (Er blijft een E over.) De mol is een rat. Het spel voor bedrijfsuitjes, dat sterk lijkt op dit tv-programma, wordt 'Wie is de rat?' genoemd.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #748 Gepost op: 22-02-2019, 21:50:33 »
Wat mij opvalt aan alle tunnelaars in deze tunnel: Het hele betoog hangt aan elkaar door mogelijke verdenkingen. 'We denken dat Merel dit heeft gedaan'. Echt een goed bewijs heb ik niet gezien. Ik ga er zeker nog niet uit sluiten als mol, maar in mijn optiek overdrijven sommige toch echt met het bewijs voor de claim 'Merel is de mol'. Ik heb het in alle posts in dit topic nog niet kunnen achterhalen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #749 Gepost op: 22-02-2019, 21:55:33 »
Wat mij opvalt aan alle tunnelaars in deze tunnel: Het hele betoog hangt aan elkaar door mogelijke verdenkingen. 'We denken dat Merel dit heeft gedaan'. Echt een goed bewijs heb ik niet gezien. Ik ga er zeker nog niet uit sluiten als mol, maar in mijn optiek overdrijven sommige toch echt met het bewijs voor de claim 'Merel is de mol'. Ik heb het in alle posts in dit topic nog niet kunnen achterhalen.

Het bewijs haal je ook deels uit bewijs voor dat de rest het niet is.
Maar goed, ik heb ook eigenlijk geen zin meer om mezelf telkens te herhalen, we zien over 2 weken wel wie het is!

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #750 Gepost op: 22-02-2019, 22:12:56 »
Wat mij opvalt aan alle tunnelaars in deze tunnel: Het hele betoog hangt aan elkaar door mogelijke verdenkingen. 'We denken dat Merel dit heeft gedaan'. Echt een goed bewijs heb ik niet gezien. Ik ga er zeker nog niet uit sluiten als mol, maar in mijn optiek overdrijven sommige toch echt met het bewijs voor de claim 'Merel is de mol'. Ik heb het in alle posts in dit topic nog niet kunnen achterhalen.

Precies dit. Het kan  zijn dat ik er helemaal naast zit en als ze er volgende week nog in zit het anders is maar ik zie haar nu niet als mol.
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #751 Gepost op: 22-02-2019, 23:06:09 »
Wat een fijne uitgebreide analyse van Saskiaax95! Het past natuurlijk mooi in mijn tunnel, maar het klinkt allemaal vrij aannemelijk. (Alhoewel ik die 1500 euro van Op Treden niet bij 1 kandidaat zou durven leggen, en de 750 van de abseilopdracht in ieder geval niet volledig zou meetellen bij Sinan. Maar de grote lijn is duidelijk.)

Ook dank voor het mooie overzicht Lo. Wat ik interessant vind is dat er veel molacties lijken te zijn die we niet terugzien in het geld dat is verdiend, maar in geld dat is blijven liggen, of in subtiele acties die niet direct opvallen in een follow-the-money (zoals het niet stemmen bij Jenga, maar ook het samen opgaan met Jamie in de tuktuk en dan te laat komen (mooie vondst)).

Er zit natuurlijk ook een hoop speculatie in (laseropdracht...) maar ik denk dat we dat bij allemaal kunnen zeggen.

Ik vind het in elk geval heerlijk, al die bevestiging van mijn tunnel ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #752 Gepost op: 22-02-2019, 23:07:51 »
In het rijtje van Merel (en Sarah ) mis ik de Lingo opdracht terwijl ik vind dat Merel (en Sarah) beiden verantwoordelijk zijn voor de opbrengst. Ook in het succes van de optreden opdracht had Merel een aandeel, ze gaf zelfs nog een uitstekende tip aan Sarah door ook links/rechts te kerven. Ze verdienden 1500,- en de trap was er eerder dan de laatste paal. Is heb deze opdrachten gemist in het overzicht bij Merel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #753 Gepost op: 22-02-2019, 23:24:35 »
In het rijtje van Merel (en Sarah ) mis ik de Lingo opdracht terwijl ik vind dat Merel (en Sarah) beiden verantwoordelijk zijn voor de opbrengst. Ook in het succes van de optreden opdracht had Merel een aandeel, ze gaf zelfs nog een uitstekende tip aan Sarah door ook links/rechts te kerven. Ze verdienden 1500,- en de trap was er eerder dan de laatste paal. Is heb deze opdrachten gemist in het overzicht bij Merel.

Bij de lingo-opdracht molde Merel juist, die maakte op een gegeven moment veel 5 letterwoorden en met de 5 letterwoorden kon het minste geld verdiend worden. De meest effectieve molstrategie was hier proberen om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Wat had je dan verwacht, dat er nauwelijks iets met zo'n opdracht verdiend wordt binnen 45 minuten? Verder waren Sinan en Niels hier al helemaal niet aan het mollen.

Merel deed inderdaad wel haar best bij Op Treden, maar ik denk dat ze na Sarahs goede idee ook wel doorhad dat ze hier beter haar best kon doen aangezien de opdracht toch wel ging slagen binnen 45 minuten met Sarahs tactiek (uiteindelijk deden ze er ook maar 26 minuten over..). Verder stemde Merel wel op de opdracht binnen 30 minuten doen en probeerde ze haar zin zelfs door te drammen door tegen Rik te zeggen dat de groep voor 30 minuten had gekozen, wat zeer mols is. Verder waren Niels en Sinan hier nou ook niet echt aan het mollen... beide dames hadden verreweg de beste molpositie bij deze opdracht en Merel was het meest mols.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #754 Gepost op: 22-02-2019, 23:42:11 »
In het topic funstuff heb ik een nieuwe portrettekening van Merel geplaatst. Ditmaal niet Merel de nieuwslezeres, maar Merel in haar widm-periode.
Ik ben dan ook benieuwd of ze nu door meer mensen herkend wordt.....

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #755 Gepost op: 22-02-2019, 23:50:02 »
Hier eerder genoemd is dat Merel bij de Laser opdracht graag als 2e achter Sinan wilde, daar vraagt ze ook om en krijgt dat gedaan t.o.v. de groep.

1.) Even aannemende dat Merel hier een molpositie wilde veroveren en vermeend geld wegtoverde? (credits aan eerdere postsers die dit uitvogelden)

2.) dan zie ik vervolgens Merel echter ook geld binnenbrengen en daarna ook Evi aanmoedigen door te zeggen "Rustig aan" (Evi slaagt dan zelfs 2x geld te pakken). Ook zegt Merel tegen kandidaten die nog moeten gaan lopen: pas op de lasers bewegen een beetje.

Dan zou ik zeggen (als Merel de mol is) dan had ze - wat ik hier onder 2.) noem - toch niet moeten doen? Laat anderen lekker klooien en in die 'moving' lasers trappen.  ???

« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 23:53:55 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #756 Gepost op: 23-02-2019, 00:28:14 »
Er wordt nog al eens gewezen naar de zg letter L achter het bootje.
Voor sommigen in de Mereltunnel een zekerheidje dat die letter L bij Merel hoort.
(Kan ook bij Niels trouwens.)
Maar wat nu, als het slechts een gedeelte blijkt te zijn van een andere letter of een andere voorstelling. Zo dat een en ander aan elkaar gepast moet gaan worden?
Dan hoeft het niet op Merel te slaan. Ik zie daar dus geen verwijzing in naar Merel.
De zg letter zien wij al van het begin af aan en ik geloof het dus daarom ook al niet. In mijn idee is dat nu net een hint (naar Merel) die de regie niet meer weg zou geven.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #757 Gepost op: 23-02-2019, 00:45:51 »
Citaat
ik denk dat we in een situatie zitten waar we over smaken zitten te twisten. Mensen die op Merel zitten lijken over het algemeen te vinden dat ze het goed deed ondanks enkele opdrachten waar ze makkelijk geld had kunnen laten liggen en mensen die het helemaal niet zien in Merel (waaronder ik) hopen gewoon dat iemand die zo'n kansen onbenut laat de Mol niet is

Dat geldt inmiddels voor iedereen ben ik bang. De mensen die het minste verdienden, en het meeste lieten liggen, liggen eruit.

Ja, dat abseilen... Maar Sarah was daarbij. Valt die dan ook af?

De walsopdracht met (weer) Sarah en ook Sinan was +250 (meer dan de tuktuk). Vallen zij af?

Niels in de wachtkamer +250 (en Sarah ook overigens) en voorstellen om +2500 te nemen in plaats van vrijstellingen (aflevering 1). Valt af?

Ze hebben allemaal geld gepakt terwijl het niet nodig was. Is in plaats van FTM  niet beter te kijken naar... Het kon niet anders? En wat moest gezien de ontwikkelingen wel?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #758 Gepost op: 23-02-2019, 08:54:30 »
Dat geldt inmiddels voor iedereen ben ik bang. De mensen die het minste verdienden, en het meeste lieten liggen, liggen eruit.

Ja, dat abseilen... Maar Sarah was daarbij. Valt die dan ook af?

De walsopdracht met (weer) Sarah en ook Sinan was +250 (meer dan de tuktuk). Vallen zij af?

Niels in de wachtkamer +250 (en Sarah ook overigens) en voorstellen om +2500 te nemen in plaats van vrijstellingen (aflevering 1). Valt af?

Ze hebben allemaal geld gepakt terwijl het niet nodig was. Is in plaats van FTM  niet beter te kijken naar... Het kon niet anders? En wat moest gezien de ontwikkelingen wel?

Ja precies. Ik vind dat voor alle bedragen die Merel heeft opgehaald wel een logische verklaring is te bedenken vanuit het perspectief dat zij de mol is bekeken. Bij alle overige kandidaten is dat niet zo. Het is heel jammer dat in FTM geen nuances worden meegenomen, want nu nemen mensen voornamelijk gewoon lijstjes van elkaar over zonder naar de context te kijken waarbinnen het geld is verdiend voor mijn gevoel, waardoor Merel een slechte mol lijkt. Ook vind ik wel dat Sarah, degene die op Merel na het meest verdacht wordt hier, in ieder geval een groot deel van die 1500 euro die verdiend is bij die blokkenpuzzelopdracht aan te rekenen valt, en dat zou haar in mijn optiek een veel slechtere mol maken (Merel probeerde hier dit bedrag wel uit de pot te houden). Merel heeft nooit zo'n hoog bedrag in de pot laten komen. 

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #759 Gepost op: 23-02-2019, 09:09:18 »
Ook vind ik wel dat Sarah, degene die op Merel na het meest verdacht wordt hier, in ieder geval een groot deel van die 1500 euro die verdiend is bij die blokkenpuzzelopdracht aan te rekenen valt, en dat zou haar in mijn optiek een veel slechtere mol maken (Merel probeerde hier dit bedrag wel uit de pot te houden). Merel heeft nooit zo'n hoog bedrag in de pot laten komen.
Merel had wel het goede idee om niet alleen nummers op de blokken te schrijven maar ook plekken. (Links / rechts. Voorschot op een volgende opdracht?)