Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413498 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1780 Gepost op: 12-03-2019, 18:43:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=aYaJ6xHu8qs deze bedoel ik

Blijft een grappig fragment ja. Jamie die wil blijven samen'spelen'.  ;D En had Merel niet een vriend voor wie is de mol startte? Die was niet in de studio bij de ontknoping, alleen haar zussen. Ondertussen weet ze wel precies wat de lievelingsvogel is van Jamie en gaan ze nu regelmatig bij elkaar 'koffie drinken'. Hebben we hier een nieuw lovecouple?   ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1781 Gepost op: 12-03-2019, 19:06:49 »
Er is voor mij een gulden middenweg hier. Het had me minder gestoord dat ze 2 briefjes van €250 had in iedere envelop en dat ze daar dan telkens één van weg gooide. Aangezien de dikte van een biljet te verwaarlozen is, had dit ook niet opgevallen aan "de dikte van de envelop".

Op die manier blijft het geld uit deze opdracht (wat dus dat morele bezwaar wegneemt dat je er geld van 4 aflevering geleden voor nodig had) en het spannende deel van de molactie (het wegmoffelen van biljetten met kans op betrapt te worden) blijft ook.

Maar ja, het is nu gegaan zoals het gegaan is en voor mij blijft daar toch ook een moreel bezwaar aan vast hangen dat je geld mag ruilen met eerder verduisterd geld.
Dat geld ruilen was nog niet zo erg geweest als er de tweede ronde 500, 250, 2x 100 en 2x 50 in de enveloppen had gezeten. Dan hadden wij als kijker kunnen beredeneren dat Merel 2x 500 heeft vervangen door 250 en 50. Met de bedragen die er nu de tweede ronde in de enveloppen zaten is het totaal onzinnig om te veronderstellen dat hier ook 500 tussen zat. Dit is gewoon volksverlakkerij van de redactie. Niet goed te praten.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1782 Gepost op: 12-03-2019, 19:51:23 »
Dat geld ruilen was nog niet zo erg geweest als er de tweede ronde 500, 250, 2x 100 en 2x 50 in de enveloppen had gezeten. Dan hadden wij als kijker kunnen beredeneren dat Merel 2x 500 heeft vervangen door 250 en 50. Met de bedragen die er nu de tweede ronde in de enveloppen zaten is het totaal onzinnig om te veronderstellen dat hier ook 500 tussen zat. Dit is gewoon volksverlakkerij van de redactie. Niet goed te praten.

lol

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1783 Gepost op: 12-03-2019, 22:26:27 »
En had Merel niet een vriend voor wie is de mol startte? Die was niet in de studio bij de ontknoping, alleen haar zussen. Ondertussen weet ze wel precies wat de lievelingsvogel is van Jamie en gaan ze nu regelmatig bij elkaar 'koffie drinken'. Hebben we hier een nieuw lovecouple?   ;)
Merel heeft sinds 2012 een relatie met Patrick Maes, maar ze zijn verder gesloten over hun prive-leven. Dat blijkt wel uit het feit dat zo'n beetje alle artikelen hetzelfde samenraapsel uit een paar interviews bevatten. Dat hij niet (in beeld) bij de finale was, zegt op zichzelf dus niet zoveel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1784 Gepost op: 12-03-2019, 22:51:48 »
Ik begrijp de ophef totaal niet. Productie heeft het juist MOEILIJK gemaakt, kun je ook zeggen. Als ze gewoon biljetjes hadden zitten in de enveloppen zoals blijkbaar bij de laser WEL dan was er niks aan de hand geweest.

Het is dus hooguit een gimmick dat Merel de oude biljetten voor de enveloppen gebruikt. Het betekent niets. Had ook 10x 50 euro in kunnen zitten. Het is mooi voor het verhaal, dat ze dit afleveringen later gebruikt. Want dat willen we toch allemaal? Oude afleveringen verbinden met nieuwe, doorlopende lijntjes als extra twists, etc. Nou geven ze dit en dan is het weer niet goed.

Productie effect over het totaal kortom: neutraal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1785 Gepost op: 13-03-2019, 08:47:49 »
Merel vertelde in het live-interview iets interessants over het jokerdebacle met Niels/Evelien.

Het kwam erop neer dat als Jamie dit had voorgesteld om samen te doen, zij had meegedaan om haar bondje met Jamie sterk te houden.

Dus op de vraag, zou de mol hier aan meedoen?

Ja, onder omstandigheden wel dus
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1786 Gepost op: 13-03-2019, 09:47:29 »
Ik begrijp de ophef totaal niet. Productie heeft het juist MOEILIJK gemaakt, kun je ook zeggen. Als ze gewoon biljetjes hadden zitten in de enveloppen zoals blijkbaar bij de laser WEL dan was er niks aan de hand geweest.

Het is dus hooguit een gimmick dat Merel de oude biljetten voor de enveloppen gebruikt. Het betekent niets. Had ook 10x 50 euro in kunnen zitten. Het is mooi voor het verhaal, dat ze dit afleveringen later gebruikt. Want dat willen we toch allemaal? Oude afleveringen verbinden met nieuwe, doorlopende lijntjes als extra twists, etc. Nou geven ze dit en dan is het weer niet goed.

Productie effect over het totaal kortom: neutraal.
Als dit een reactie is op mijn laatste post, dan ben ik bang dat je mijn punt niet hebt begrepen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1787 Gepost op: 13-03-2019, 11:53:40 »
Dus op de vraag, zou de mol hier aan meedoen?

Ja, onder omstandigheden wel dus
Maar niet zoals Sarah deed. Dat ging zelfs zo ongevraagd en brutaal dat Niels ervan opkeek. Je kon haar meteen strepen als mol. Misschien had Merel wel een kleine rol willen spelen, onder dwang. Maar niet een ongevraagde hoofdrol zoals Sarah dat deed.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1788 Gepost op: 13-03-2019, 12:13:05 »
Maar niet zoals Sarah deed. Dat ging zelfs zo ongevraagd en brutaal dat Niels ervan opkeek. Je kon haar meteen strepen als mol. Misschien had Merel wel een kleine rol willen spelen, onder dwang. Maar niet een ongevraagde hoofdrol zoals Sarah dat deed.

Daarmee, onder omstandigheden dus  ;)
klaar voor de strijd

Offline mol92

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1789 Gepost op: 13-03-2019, 12:15:39 »
Dit is een aanname. We hebben geen beelden gezien van de aktie zelf. Wel Niels die een beetje vertelt hoe het gegaan is en het onderonsje van Niels en Sarah waarin Sarah nogal vaag reageert. Wat er precies gebeurd is blijft gissen. Heeft Sarah echt bewust meegeholpen of ontstond er toevallig een situatie die Niels heeft benut om de joker om te wisselen en speelt Sarah haar rol in deze? Ik vind het niet overduidelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1790 Gepost op: 13-03-2019, 12:29:16 »
Het was toch heel duidelijk. Sarah heeft achteraf nog veel krediet opgeeist. Zei dat het dankzij haar gelukt was en Niels haar owde. Dat was voor mij een zeker moment om haar te strepen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1791 Gepost op: 14-03-2019, 05:16:07 »
Op Sinan na heeft niemand voor aflevering 8 vol op haar ingevuld, dus op het niet verdacht zijn aspect heeft ze het goed gedaan.
Robèrt en Nikkie had haar ook als hoofdverdachte, dus ze is voor 5 van de 9 kandidaten op een gegeven moment hoofdverdachte geweest. Toch vrij veel verdacht.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de mol altijd al door de productie wordt geholpen waar nodig en soms boven de regels van een spel staat, dat is de opzet van het programma. Natuurlijk kan je dat minder leuk vinden en in sommige gevallen ben ik het ook met je eens dat het te ver kan doorslaan (zie anne-marie en het höfdihuis). Maar in het geval van Merel deel ik die mening niet ::ohno::.
Het Höfdihuis wordt altijd op deze manier genoemd, maar Anne-Marie kon alleen de gesprekken meeluisteren, ze wist niet hoe iedereen gestemd had.
Klaas met het kistje wordt vaak ook genoemd, maar de andere kandidaten hadden dat sleuteltje ook kunnen vinden en ze konden vanaf de grond ook een beetje zien wat hij aan het doen was.
Iets wat eigenlijk nooit wordt genoemd, maar veel oneerlijker was, was Dennis die op het strand een horloge had.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2019, 05:53:06 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1792 Gepost op: 14-03-2019, 08:07:06 »
Leuk juist als de Mol iets "oneerlijks" doet, zeker als het een risicio voor 'm met zich meebrengt. Dennis moest stiekem op zijn horloge kijken en Merel moest al dat geld maar ergens zien te verstoppen. (Zie tekening Vriendlief. ;))

Van mij mag juist meer naar voren komen dat de Mol een spion van de programmamakers is die in de groep kandidaten infiltreert. Laat maar weer eens wat geheime briefings zien. Spannend! (Rik die volgend jaar elke aflevering met een boodschap aan de Mol begint?)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1793 Gepost op: 14-03-2019, 09:36:47 »
Van mij mag juist meer naar voren komen dat de Mol een spion van de programmamakers is die in de groep kandidaten infiltreert. Laat maar weer eens wat geheime briefings zien. Spannend! (Rik die volgend jaar elke aflevering met een boodschap aan de Mol begint?)
::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1794 Gepost op: 14-03-2019, 10:00:20 »
Leuk juist als de Mol iets "oneerlijks" doet, zeker als het een risicio voor 'm met zich meebrengt. Dennis moest stiekem op zijn horloge kijken en Merel moest al dat geld maar ergens zien te verstoppen. (Zie tekening Vriendlief. ;))

Van mij mag juist meer naar voren komen dat de Mol een spion van de programmamakers is die in de groep kandidaten infiltreert. Laat maar weer eens wat geheime briefings zien. Spannend! (Rik die volgend jaar elke aflevering met een boodschap aan de Mol begint?)

Haha je blijft het noemen ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1795 Gepost op: 14-03-2019, 10:14:57 »
Haha, dat had ik niet zo door. Ik dacht dat dit pas de tweede keer was. (Ik heb ook nog amper wat in het feedback-topic geplaatst maar dat is omdat daar al heel veel uitgebreide goede dingen staan en ik door het hele seizoen heen al hier en daar wat feedback heb gegeven, zoals dit puntje dus.)

Maar we dwalen af. Merel! Ik hoop zaterdag (molfandag) nog wat extra molacties van haar te vernemen. 8)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1796 Gepost op: 14-03-2019, 14:13:17 »
Leuk juist als de Mol iets "oneerlijks" doet, zeker als het een risicio voor 'm met zich meebrengt. Dennis moest stiekem op zijn horloge kijken en Merel moest al dat geld maar ergens zien te verstoppen. (Zie tekening Vriendlief. ;))

Van mij mag juist meer naar voren komen dat de Mol een spion van de programmamakers is die in de groep kandidaten infiltreert. Laat maar weer eens wat geheime briefings zien. Spannend! (Rik die volgend jaar elke aflevering met een boodschap aan de Mol begint?)
Mee eens dat de Mol iets oneerlijks doet. Dat is zijn taak. En voor mij moet er dan een risico aan vast zitten. Bij de geld omwisselactie was van beide geen sprake. De Mol doet niets oneerlijks, maar de redactie (totaal onlogische verdeling van geld). De Mol loopt vanwege deze verdeling geen risico, want niemand verwacht €500 in een envelop. Ook het verwisselen van de inhoud is totaal risicoloos om deze reden. Zeker als je alleen in je tuktuk zit. Verder is het ook totaal onlogisch om te veronderstellen dat het mogelijk is om geld uit een aflevering heel lang geleden te gebruiken bij een veel latere opdracht.
Resumé: Merel is hier niet de Mol maar de redactie.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2019, 14:15:02 door MartinJ »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1797 Gepost op: 14-03-2019, 14:53:33 »
1) Jij weet niet of kandidaten dit niet kunnen weten, want je weet niet of zij doorkrijgen hoeveel geld er mee te verdienen valt. Dat het niet in beeld is, wil niet zeggen dat het niet wordt verteld.

Ik wil je er nog even aan herinneren dat jij het notabene was die een hele theorie had over het uit de pot spelen van bedragen die verdubbeld zouden worden omdat links/rechts lastiger was. Hoewel dat verdubbelen helemaal nergens gemeld was, vond je dat destijds wel een goeie RP molactie.

2) Merel neemt geld weg bij de laseropdracht (risico 1), verstopt het ergens (risico 2), moet deadset gaan voor 2 specifieke enveloppen (risico 3) en moet het dan, terwijl ze in de tuk tuk zit in de enveloppe doen. Je ziet aan het shot met Jamie dat dat ook best een risico is (risico 4). En dan heeft ze daarna nog 2 briefjes van 500 euro over die ze ook weg moet laten raken (risico 5).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1798 Gepost op: 14-03-2019, 16:19:25 »
1) Jij weet niet of kandidaten dit niet kunnen weten, want je weet niet of zij doorkrijgen hoeveel geld er mee te verdienen valt. Dat het niet in beeld is, wil niet zeggen dat het niet wordt verteld.

Ik wil je er nog even aan herinneren dat jij het notabene was die een hele theorie had over het uit de pot spelen van bedragen die verdubbeld zouden worden omdat links/rechts lastiger was. Hoewel dat verdubbelen helemaal nergens gemeld was, vond je dat destijds wel een goeie RP molactie.

2) Merel neemt geld weg bij de laseropdracht (risico 1), verstopt het ergens (risico 2), moet deadset gaan voor 2 specifieke enveloppen (risico 3) en moet het dan, terwijl ze in de tuk tuk zit in de enveloppe doen. Je ziet aan het shot met Jamie dat dat ook best een risico is (risico 4). En dan heeft ze daarna nog 2 briefjes van 500 euro over die ze ook weg moet laten raken (risico 5).
Ik zie die risico's die jij noemt niet. Voor die wisseltruc heeft ze maar 2 briefjes molgeld nodig en die zou ze zelfs van haar eigen stapeltje kunnen hebben gepakt. Het hoeft ook niet precies 250 en 50 te zijn. Dan hadden we gewoon andere bedragen gezien bij de afrekening van de LR opdracht.

En wat het eerste punt betreft spreek je je volgens mij zelf tegen, door ervan uit te gaan dat het totaalbedrag van tevoren misschien genoemd is. Waarom denk je dat ze van die bedragen in de enveloppen stoppen. Gaan ze tegen de kandidaten zeggen: let op, want we hebben bedragen in die enveloppen gestopt?
Achteraf een eventuele bonus uitdelen is heel wat anders. Heb ik destijds in het topic ook allemaal uitgelegd en het heeft weinig zin om die discussie hier opnieuw te voeren.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2019, 22:10:06 door Lukie4, Reden: wat bijzondere woorden weggehaald, graag netjes blijven tov het programma en elkaar »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1799 Gepost op: 14-03-2019, 16:51:43 »
Merel is hier toch niet de eerste in geweest? Kees deed ook al iets dergelijks met zijn pot. Er openen over de jaren nieuwe dimensies in het spel en als een Mol er origineel gebruik van maakt, dan maakt dat het spel alleen maar interessanter voor ons kijkers, toch?

Het lijkt me trouwens wel duidelijk dat Rik niet het maximum bedrag hier heeft genoemd, noch bij de laseropdracht. En daaraan valt ook wel af te leiden dat deze actie van Merel op voorhand met de productie is afgesproken. Anders krijg je immers van die saaie, voorspelbare Molacties als te laat aankomen bij de finish of in een laser terecht komen. Ze zetten hiermee een vette streep door FTM en dat mag ik graag zien.