Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128167 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2019, 10:47:17 »
Alleen is de vraag niet ‘Hoe vaak kunnen jullie lepeltje-lepeltje liggen?’, maar ‘hoeveel van jullie’. Dan is bij bv 5 personen die op hun zij liggen het antwoord alsnog 5, want 5 van hen kunnen theoretisch gezien lepeltje-lepeltje liggen
Nee, dat kan niet. Personen 1, 3 en 5 kunnen geen lepeltje - lepeltje liggen. Van een vijftal kunnen maar 2 personen lepeltje - lepeltje liggen. Van een tweetal kan slechts 1 persoon lepeltje - lepeltje liggen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2019, 10:50:31 »
Laat ons het er gewoon op houden dat de vraag weer heel dubieus gesteld is en ervoor zorgt dat de Mol niet hoeft te mollen omdat er altijd wel iemand met een foute interpretatie zal komen.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2019, 11:14:56 »
Nee, dat kan niet. Personen 1, 3 en 5 kunnen geen lepeltje - lepeltje liggen. Van een vijftal kunnen maar 2 personen lepeltje - lepeltje liggen. Van een tweetal kan slechts 1 persoon lepeltje - lepeltje liggen.
Ik weet niet hoe jij lepeltje-lepeltje ligt, maar ik doe dat samen met mijn vriendin. Met z'n tweeën dus. Per tweetal liggen dus twee mensen lepeltje-lepeltje. Misschien dat je een andere definitie hanteert van wat lepeltje-lepeltje liggen is?

In een vijftal zijn meerdere opties:
- Je mag alle combinaties maken: dat betekent dat iedereen lepeltje-lepeltje kan liggen, dus alle vijf.
- Je mag niet alle combinaties maken en moet simpelweg uitgaan van de situatie waarin uit het vijftal zoveel mogelijk mensen tegelijk lepeltje-lepeltje moeten liggen: dan kom je op vier mensen uit
- Het is valide als iedereen op een rijtje ligt waardoor er vier paren lepeltje-lepeltje te vormen zijn (1+2, 2+3, 3+4, 4+5). Dan kom je ook op vijf mensen uit.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 11:19:25 door vickypollard »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2019, 11:30:28 »
Het is inderdaad een vage vraag. Ik onthoud 'lepeltje-lepeltje'. Vind ik een apart woord. Het is dubbel en dan is 'lepel' ook nog eens een palindroom. Weet niet of ik er iets aan heb, maar ik onthoud het.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2019, 11:45:26 »
Ik vond het ook zo'n rare vraag met een vreemde woordkeuze, dacht meteen aan onze meesterbakker hierdoor, maar staat niet op mijn verdachtenlijstje. Die vragen waren allemaal wel vreemd vond ik.
Meer L

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2019, 11:55:37 »
Ze moesten beide vragen beantwoorden. Zowel het verzorgen als het uitlaten:



Vind de Mol zichzelf ook een huisdier?


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2019, 12:08:15 »
Ik weet niet hoe jij lepeltje-lepeltje ligt, maar ik doe dat samen met mijn vriendin. Met z'n tweeën dus. Per tweetal liggen dus twee mensen lepeltje-lepeltje. Misschien dat je een andere definitie hanteert van wat lepeltje-lepeltje liggen is?

In een vijftal zijn meerdere opties:
- Je mag alle combinaties maken: dat betekent dat iedereen lepeltje-lepeltje kan liggen, dus alle vijf.
- Je mag niet alle combinaties maken en moet simpelweg uitgaan van de situatie waarin uit het vijftal zoveel mogelijk mensen tegelijk lepeltje-lepeltje moeten liggen: dan kom je op vier mensen uit
- Het is valide als iedereen op een rijtje ligt waardoor er vier paren lepeltje-lepeltje te vormen zijn (1+2, 2+3, 3+4, 4+5). Dan kom je ook op vijf mensen uit.

Ja, dat doe ik ook met een andere persoon. Maar ... als jij met jouw partner op bed ligt in dezelfde houding, met het gezicht dezelfde kant op, dan ben jij of jouw partner de enige die zorgt dat jullie lepeltje - lepeltje liggen.

Hoewel de een niet zonder de ander kan is het antwoord niet 2.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2019, 12:20:51 »
Ja, dat doe ik ook met een andere persoon. Maar ... als jij met jouw partner op bed ligt in dezelfde houding, met het gezicht dezelfde kant op, dan ben jij of jouw partner de enige die zorgt dat jullie lepeltje - lepeltje liggen.

Hoewel de een niet zonder de ander kan is het antwoord niet 2.

He?!? De vraag is "hoeveel van jullie kunnen dan lepeltje-lepeltje liggen." Twee dus. De vraag is niet "hoeveel mensen zorgen ervoor dat een koppel lepeltje-lepeltje kan liggen?"

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2019, 12:27:52 »
He?!? De vraag is "hoeveel van jullie kunnen dan lepeltje-lepeltje liggen." Twee dus. De vraag is niet "hoeveel mensen zorgen ervoor dat een koppel lepeltje-lepeltje kan liggen?"
Nee, qua woorden klopt het eerste. Maar qua betekenis niet.

Dát er sprake is van lepeltje - lepeltje komt door de 2e persoon. Je moet van het tweetal dus niet beide personen tellen maar slechts 1 van hen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2019, 13:57:44 »
Ik moet zeggen dat ik dat echt n heel rare manier vind van de vraag opvatten...
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2019, 14:02:14 »
Ik ook, maar ik heb het maar even gelaten voor wat het is. Ik raakte wat geïrriteerd :)

Offline radjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2019, 15:30:16 »
Kunnen we weer  ::ontopic::  gaan, want dit gaat over opdracht één en niet over Nielson.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2019, 19:32:48 »
Ik begin 'm steeds minder te vertrouwen. Er is al uitgebreid gesproken over zijn actie in de wachtkamer: zelf 250 euro pakken maar er (impliciet) op aandringen dat Rick Paul en Evi blijven zitten zodat ze alle informatie voor hem kunnen onthouden. Wat ik nog niet gelezen heb en wat me net te binnen schoot is dat Niels en Rick Paul in aflevering 1 een bondje hebben gesloten. Dit maakt de mogelijke molactie al wat minder riskant, ervan uitgaande dat Rick Paul in de wachtkamer toezegde te blijven zitten. Niels kon er op vertrouwen dat zijn 250 euro door zijn bondgenoot teniet zou worden gedaan (terwijl ie zichzelf heel onverdacht maakte).

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2019, 21:05:10 »
jaa...scherp  opgemerkt!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2019, 07:56:53 »
Ik begin 'm steeds minder te vertrouwen. Er is al uitgebreid gesproken over zijn actie in de wachtkamer: zelf 250 euro pakken maar er (impliciet) op aandringen dat Rick Paul en Evi blijven zitten zodat ze alle informatie voor hem kunnen onthouden. Wat ik nog niet gelezen heb en wat me net te binnen schoot is dat Niels en Rick Paul in aflevering 1 een bondje hebben gesloten. Dit maakt de mogelijke molactie al wat minder riskant, ervan uitgaande dat Rick Paul in de wachtkamer toezegde te blijven zitten. Niels kon er op vertrouwen dat zijn 250 euro door zijn bondgenoot teniet zou worden gedaan (terwijl ie zichzelf heel onverdacht maakte).
Zou kunnen. Het is wel riskant. In ieder geval is het niet zo 'in the face'. Toch verdenk ik hem niet. Hij komt op mij over als een fanatieke kandidaat.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2019, 14:53:15 »
Niels stond ook op op het moment dat in de andere kamer met 3 kandidaten (Robert, Sinan, Evelien) het leek alsof hij een joker pakte. Dit kan er toe hebben geleid dat Robert en Sinan later ook een joker pakten. Ik zat helemaal niet op Niels als mol, maar het kan wel eens een briljante molactie zijn geweest die er toe heeft geleid dat hij voor 250 euro 2 kandidaten (of zelfs 3 als Evelien is blijven zitten omdat ze dacht dat al 3 kandidaten een joker hadden en hoopte op een vrijstelling) op -250 en 2 kandidaten op 0 heeft gezet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2019, 15:29:01 »
Niels stond ook op op het moment dat in de andere kamer met 3 kandidaten (Robert, Sinan, Evelien) het leek alsof hij een joker pakte. Dit kan er toe hebben geleid dat Robert en Sinan later ook een joker pakten. Ik zat helemaal niet op Niels als mol, maar het kan wel eens een briljante molactie zijn geweest die er toe heeft geleid dat hij voor 250 euro 2 kandidaten (of zelfs 3 als Evelien is blijven zitten omdat ze dacht dat al 3 kandidaten een joker hadden en hoopte op een vrijstelling) op -250 en 2 kandidaten op 0 heeft gezet.

Ik geloof in de theorie dat de mol €250 euro pakt, maar in beurt drie er al uitgaan kan daar echt niet mee gerijmd worden. Je hebt niets meer in de hand. Enkel bij de tweede keer €250 zie ik de mol naar buiten gaan als ze onderdruk wordt gezet door een medekandidaat en/of er op het scherm zichtbaar is dat er nog genoeg mensen zitten.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2019, 15:41:43 »
Als hij de tweede keer bij 250 was gegaan, dan hadden de kamer met Merel & Nikkie en de kamer met Sarah en Jamie al hun 2e joker scherm gehad en de kamer met Evelien, Robert en Sinan dus op dat moment de 2e joker. Dus dan was er alsnog een goede kans dat het Robert en Sinan getriggerd had een joker te pakken, maar ook het risico dat mensen uit de andere 2 kamers getriggerd zouden worden om geld te pakken + als je later gaat dan is de kans groter dat er mensen uit jouw kamer meegaan, want ie natuurlijk ook niet wilde.

Zit zeker nog niet in de Niels-tunnel maar m.i. was het een logisch moment om als mol te gaan. Als kandidaat (die voor het geld gaat) was het veel logischer om pas de 2e keer te gaan omdat je dan zeker weet dat het bedrag niet meer dan 250 euro wordt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2019, 12:33:58 »
Als hij de tweede keer bij 250 was gegaan, dan hadden de kamer met Merel & Nikkie en de kamer met Sarah en Jamie al hun 2e joker scherm gehad en de kamer met Evelien, Robert en Sinan dus op dat moment de 2e joker. Dus dan was er alsnog een goede kans dat het Robert en Sinan getriggerd had een joker te pakken, maar ook het risico dat mensen uit de andere 2 kamers getriggerd zouden worden om geld te pakken + als je later gaat dan is de kans groter dat er mensen uit jouw kamer meegaan, want ie natuurlijk ook niet wilde.

Zit zeker nog niet in de Niels-tunnel maar m.i. was het een logisch moment om als mol te gaan. Als kandidaat (die voor het geld gaat) was het veel logischer om pas de 2e keer te gaan omdat je dan zeker weet dat het bedrag niet meer dan 250 euro wordt.

Niels gaat bij de derde beurt, dat wil zeggen dat er nog vijf! beurten overblijven. Moest dan iedereen opstaan en voor jokers of geld kiezen heb je niets meer in de hand. Je kan bijvoorbeeld geen gebaren meer doen of inpraten.

Het is wel zo dat dit vertrouwen opwekt bij de groep, maar een risico dat zo verkeerd had kunnen uitlopen, heb ik een mol toch nog zelden zien maken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2019, 14:41:35 »
Ik zou Niels wel een leuke mol vinden. Maar perongeluk geld verdienen in rondje rond de kerk en zo snel geld pakken in de wachtkamer spreekt voor mij wel tegen hem. Opstaan en voor geld kiezen is juist naar mijn mening een trigger voor andere om ook op te gaan staan. Iets met schaap en dam..
Ik denk persoonlijk niet dat een mol dat zou doen. En rick paul en evi waren denk ik echt wel opgestaan als ze hadden gewild of als het aanbod voor hun aantrekkelijk genoeg was. Niemand die in widm blijft zitten en daarmee dingen misloopt omdat een andere kandidaat dat toevallig lief vraagt. Het is toch wel een spel van ieder voor zich. Dus ik denk niet dat zijn vraag heeft bijgedragen aan het blijven zitten van die andere 2 en ik denk dat je dat als mol ook weet dat je daar niet vanuit kan gaan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy