Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 168613 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #280 Gepost op: 10-02-2019, 11:16:05 »
Waarschijnlijk had Sarah een rood scherm bij de executie en is ze dus gered door de vrijstellingenopdracht. Samen met Merel haalt ze daarnaast ook al het meeste geld op. Dit betekent voor mij een definitieve streep door haar naam als mogelijke mol.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #281 Gepost op: 10-02-2019, 11:19:24 »
Lijkt mij toch logisch om te redeneren in afleveringen? Je kan namelijk afvallen per aflevering. Ik had het pas vreemd gevonden als ze had gezegd 'ik ga nog twee dagen door'.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #282 Gepost op: 10-02-2019, 11:19:43 »
Niet zeuren, Hulpmol!

Sorry, Heinz!  ::zweep:: Zal me inhouden. ::hypocriet::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #283 Gepost op: 10-02-2019, 23:39:33 »
Hm.... Die ene oorbel die Sarah altijd draagt naast die met dat groene dingetje eraan... zit daar nou een vogel aan? Iemand op Youtube merkte op dat het het Hollister logo is.. wat een vogel is.
We zien ook opvallend veel vogels in beeld komen in dit seizoen. Is het een hint?  :P

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #284 Gepost op: 10-02-2019, 23:49:48 »
Hm.... Die ene oorbel die Sarah altijd draagt naast die met dat groene dingetje eraan... zit daar nou een vogel aan? Iemand op Youtube merkte op dat het het Hollister logo is.. wat een vogel is.
We zien ook opvallend veel vogels in beeld komen in dit seizoen. Is het een hint?  :P

..ik vind alle deelnemers rare vogels, zou op iedereen kunnen slaan.  ::rofl:: ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #285 Gepost op: 11-02-2019, 10:12:02 »
De double checking woman hint hebben is al meerdere keren voorbijgekomen, dus heb ik hem maar eens concreet samengevat.

Op de muurschildering waarmee de kandidaten bekend werden gemaakt, staat Sarah negende. Langs de muurschilderingen staat een albumcover en wat is nummer negen op dit album? Juist, double checking woman.

Nu komt er op neer dat Sarah tijdens elke opdracht meerdere dingen dubbel checkt. Hieronder een kort overzichtje op basis van reacties op dit forum, mijn eigen observaties en de video van Creno dier hier ook ergens in dit topic staat. Ik weet dat er veel meer zijn, maar ik ga even niet elke aflevering terugkijken, dus moest je nog aanvullingen hebben, dan mag je ze altijd melden.

1.1
* Rik: vier van jullie kan ik feliciteren met een vrijstelling. Sarah: wie, wie wie?
* Rik: als iemand een vrijstelling blijkt te hebben en die maakt de test het slechtst, dan moet er niemand naar huis. Sarah: niemand naar huis?
1.2
* Rik: jullie moeten nu jullie danspartner vinden. Sarah: mogen we?
1.3
* Jamie: ik denk dat we op het moment dat we ergens naar toe moeten moeten opsplitsen. Sarah: denk je echt....?
2.1
* Rik: hiervan waren er maar twee goed. Sarah: welke welke?
2.2
* Sinan: de lasers bewegen een beetje.... Sarah: en ze bewegen wel?
2.3
* Jamie: als je binnen de tijd de zaal verlaat dan krijg je 250 euro. Sarah: denk je?
3.1
* ~Jamie en Nikkie worden de groep uitgehaald~. Sarah: Waarom?
* Sarah (tijdens de opdracht): het voorbeeld is toch rood blauw geel?
3.2
* Nikkie: jij mag beginnen schat. Sarah: zeker?
* Nikkie: RP heb jij al iets?. Sarah: Jamie?
3.3
* ~Sarah voelt nog eens na of er geld in het bakje zit~
* ~Sarah vraagt wie die palen uit de muur heeft getrokken~
4.1
* Sarah (aan het einde van de opdracht): Jullie hadden het ook door?
4.2
* ~Sarah controleert RP die 13 zou gezegd hebben ipv 12~
4.3
5.1
* Rik: vorm drie groepen. Sarah: drie groepen?
* ~Sarah en RP checken de weg bij bijna elke inwoner die ze tegenkomen~
5.2
* Sarah (tijdens de opdracht): ... dubbel checken ...
5.3
* Rik: en af te tasten. Sarah: af te tasten?
* ~Sarah kijk de code nog eens na~
6.1
* Sarah: we hebben geen geld ingezet hier he?
6.2
6.3
* Sarah: it's safe, it's really safe?
* Sarah: it's oke that it's raining?

Aanvullende hint: veel spaties in titels, dus dubbele woorden.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #286 Gepost op: 11-02-2019, 17:39:11 »
Lijkt me best veel werk voor mol Sarah, om telkens maar weer dingen te herhalen zodat dit in aflevering 10 een hint blijkt omdat ze als 9e op de schildering stond en het 9e nummer van het album wat daarnaast stond, "double checking woman" is

Ten eerste lijkt het me de moeite niet waard en ten tweede te ver gezocht.

Kan het niet gewoon zijn dat Sarah niet meteen alles begrijpt. Eerst dacht ik ook dat dat naïeve van Sarah wel gespeeld moest zijn, maar ik begin te geloven dat ze nou eenmaal niet alles meteen begrijpt
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 17:46:09 door Harko »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #287 Gepost op: 11-02-2019, 18:02:34 »
Had Sarah niet twijfelachtigheid als slechtste eigenschap opgegeven? Dat dubbelchecken kan dus ook zijn omdat ze snel aan zichzelf twijfelt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #288 Gepost op: 11-02-2019, 18:07:54 »
Lijkt me best veel werk voor mol Sarah, om telkens maar weer dingen te herhalen zodat dit in aflevering 10 een hint blijkt omdat ze als 9e op de schildering stond en het 9e nummer van het album wat daarnaast stond, "double checking woman" is

Ten eerste lijkt het me de moeite niet waard en ten tweede te ver gezocht.

Kan het niet gewoon zijn dat Sarah niet meteen alles begrijpt. Eerst dacht ik ook dat dat naïeve van Sarah wel gespeeld moest zijn, maar ik begin te geloven dat ze nou eenmaal niet alles meteen begrijpt

Als je sommige double checks gaat terugbekijk doet ze het er echt soms om. De beelden zijn krachtiger, maar die kan ik niet typen.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #289 Gepost op: 11-02-2019, 19:19:52 »
Ik denk dat dat inderdaad is hoe men de hint kracht bij geeft, door situaties te vinden waar Sarah voor een tweede keer iets doet.



Ik denk dat de hint net zoals de “schaakhint van Stine “ is.  ::zwaai::

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #290 Gepost op: 14-02-2019, 15:31:34 »
Misschien is het al genoemd of slaat het nergens op, en ik zit helemaal niet op Sarah, maar vond dit wel een leuke ::tandpastasmiley::

Bij het terugkijken van aflevering 6 viel me iets op tijdens de executie. Jamie heeft het over ‘de tijd stond even stil’. Net daarvoor hoor je een klok/stopwatch 9 keer tikken (als ik het goed tel). Als 9e op de mural in Comuna 13 staat Sarah Chronis, wiens achternaam afgeleid is van de Griekse god van de tijd. Past ook nog eens bij alle klokjes ⏰ op social media...  ::vergroot::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #291 Gepost op: 15-02-2019, 23:59:03 »
Ik had in de App Evelien en Sarah als Mol vanaf afl.1 maar door een stommiteit had ik 1 inzet niet op Sarah doorgevoerd, en toen viel ik uiteraard af. Maar al doe ik niet meer mee voor de punten, Sarah blijft mijn tweede optie. Ik weet dat er in de opsomming al veel eerder is langsgekomen.

  • Ik vind haar de enige die niet natuurlijk overkomt, haar verontwaardiging, verbazing, naïviteit kortom de meeste van haar emoties vind ik onecht overkomen
  • Ik vind Sarah de enige die consequent kandidaats doet, ik kan haar nooit betrappen op een 'verdachtmakende actie' in de groep om bij iedereen mols over te komen, dat doen tot nu toe bijna alle kandidaten opzichtig. Dus er zijn heel veel kandidaten die mols doen om verdacht te worden, Sarah is de enige die kandidaats doet, en kandidaats biecht, nooit een knipoog, een guitige schuldige blik, altijd de onschuld spelend.
  • Met zoveel mollen in het spel die geld uit de pot halen/houden kan ze makkelijk de pot spekken om zo kandidaats over te komen, het gaat er om als mol geld uit de pot te houden; hoe maakt niet uit: als alle kandidaten dat het beste doen, heb je het als mol makkelijk
  • De al genoemde opvallende dingen, waaronder
    de letter C bij de opdracht Optreden (zie afbeelding),
    de Double Checking Woman theorie,
    veel koffievragen goed doen maar op het allerlaatst toch voor een rood scherm zorgen

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #292 Gepost op: 16-02-2019, 00:15:19 »
Sorry, maar ik zie hier geen C in.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #293 Gepost op: 16-02-2019, 02:10:13 »
Is ze het dan toch? In het onderste plaatje zie je Sarah in een tuktuk rijden naar de locatie waar Rik de 2e keer te vinden was! Maar toch kwam ze te laat bij hem aan... en ze kwam te laat binnenrijden vanaf de linkerkant van het gebouw, niet van voren! Dit beeld van haar is te zien om 11:40 in het opdrachtenfilmpje op de Avrotros site. De kandidaten hadden toen nog wel even om Rik te vinden.

Ik heb al via Google streetview gecheckt of het ook echt de locatie was waar Rik stond.. en dat is zo! Verder staat Sarah overduidelijk op deze foto (voor een duidelijker beeld raad ik je aan om dit filmpje zelf op Youtube te kijken. Alle credits gaan naar deze Youtuber voor deze vondst natuurlijk!).

Verder is er ook fotografisch bewijs dat erop kan wijzen dat ze geld heeft verduisterd bij de laseropdracht. De toevalligheden beginnen zich toch wel een beetje op te stapelen bij haar.... mol, of mollende kandidaat? Ze werd ook wel erg weinig in beeld gebracht tijdens deze opdracht......

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #294 Gepost op: 16-02-2019, 07:46:13 »
Is ze het dan toch? In het onderste plaatje zie je Sarah in een tuktuk rijden naar de locatie waar Rik de 2e keer te vinden was! Maar toch kwam ze te laat bij hem aan... en ze kwam te laat binnenrijden vanaf de linkerkant van het gebouw, niet van voren! Dit beeld van haar is te zien om 11:40 in het opdrachtenfilmpje op de Avrotros site. De kandidaten hadden toen nog wel even om Rik te vinden.


Weer een sterke hint naar Sarah. Mooie vondst. Ik sta al lang met een been in de RP tunnel, maar er blijft toch telkens input komen om hier te blijven. Een alternatieve tunnel is natuurlijk ook gewoon veel leuker ;).

Ook nog een dubbelchecking: ze kijkt bij iedereen na of ze jokers hebben gevonden.

Om mezelf scherp te houden ook enkele redenen waarom Sarah niet de mol is.

1) Ver Tellen

Sarah verbetert Merel, wat naar alle waarschijnlijkheid een aanleiding is tot een goed antwoord.

2) Steenfabriek

Sarah blijft bij Sinan. Hoewel ze hem wat opjaagt verliest ze hier toch wat invloed op de andere opdrachten.

3) Wachtkamer

Ze staat op bij 250 euro. Al moet er wel bij gezegd worden dat de situatie met Jamie er vrij hopeloos uit zag.

Verder dan drie geraak ik niet. En heel sterk zijn ze evenmin.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 08:00:07 door Belgian Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #295 Gepost op: 16-02-2019, 09:05:03 »
Voeg daar bij steenfabriek maar aan toe dat ze Sinan niet zozeer opjaagt maar de opdracht nog enigszins vlot en goed (ze grijpt meermaals in) laat slagen wat 250 euro oplevert. Onmolser kan bijna niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #296 Gepost op: 16-02-2019, 09:23:18 »


Verder dan drie geraak ik niet. En heel sterk zijn ze evenmin.
Mja, hoe maak je een verschil tussen of iemand de mol niet "kan zijn", of dat die persoon als die dat wel is een hele slechte is?  :P

Dat ze zich op de steiger veel te verdacht maakt bij Merel bijvoorbeeld is iets dat een goede mol niet zou doen. Subtieler mollen was daar mogelijk.. Dat ze bij Op Treden de groep nodeloos geld laat verdienen ook niet. Een mol zonder durf... tja. Dat ze Merel bij de kijker neerzet als nepmol, terwijl Merel lang in het spel zit.

Dat Sarah zich zo makkelijk buitenspel laat zetten (o.a. bij het abseilen door Sinan, en wachtkamer door Jamie, die je al noemde, dat ze door het verbondje met Merel zich genoodzaakt voelde om Sinan in de gaten te houden bij de steenfabriek) vind ik ook niet sterk.

Ik geloof dat het Blip was die zei dat als Sarah de mol is het dan wat geld verdienen betreft een Jan in het kwadraat is... en Jan kon er bij zijn grootste missers achteraf gezien ook nog eens niet heel veel aan doen. En was voor de kijkers een leuke, brutale mol.

Sarah zou een mol zijn die zich weg laat zetten door kandidaten..

Maar.... ik heb verschillende shots nog eens teruggekeken en vind dat je gelijk hebt wat betreft dat dubbelchecken. Het komt vaak erg nep over. Sarah acteert... en ze doet dat slecht.

Ze heeft nog maar twee keer een groen scherm gezien bij een (enigszins) normale executie (met Rik)

Zo uit mijn hoofd was dat in afl. 1 en afl. 5. Dan doet ze vooral na haar groene scherm zo'n acteer dingetje. Zoals ik na afl. 1 ook al opmerkte.

Grappig, want bij het terugkijken van een aantal shots gisteren, zag ik dat ze dat ook deed aan het eind van afl. 4, als Rik net heeft gezegd dat de joker van Evelien niks meer waard is. Dan wordt er geloof ik niet op haar ingezoomd, maar heeft ze zo'n zelfde eendimensionaal acteer momentje dat blijkbaar verwondering moet uitdrukken (terwijl ze natuurlijk zelf betrokken was bij de diefstal van die joker)

Dus ja... ze zou het zo maar kunnen zijn, maar dan vrees ik de finale. We hebben haar al openlijk en slecht zien mollen of nepmollen (zoals op de steiger, bij de lasers en met de tuktuks), maar...
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 09:25:10 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #297 Gepost op: 16-02-2019, 09:23:20 »
Voeg daar bij steenfabriek maar aan toe dat ze Sinan niet zozeer opjaagt maar de opdracht nog enigszins vlot en goed (ze grijpt meermaals in) laat slagen wat 250 euro oplevert. Onmolser kan bijna niet.

Sinan wil traag, zij snel, dat is voor mij toch meer opjagen. Ze grijpt een keer echt goed in door stop te roepen, maar Sinan even goed door te remmen. Je kan ook niet continu de opdracht proberen te laten falen.



Dat ze zich op de steiger veel te verdacht maakt bij Merel bijvoorbeeld is iets dat een goede mol niet zou doen. Subtieler mollen was daar mogelijk..


Ze wordt toch niet verdacht door de andere kandidaten, dus waarom zou ze.

Citaat
  Dat ze bij Op Treden de groep nodeloos geld laat verdienen ook niet. Een mol zonder durf... tja. Dat ze Merel bij de kijker neerzet als nepmol, terwijl Merel lang in het spel zit.


Bij optreden was de molactie ervoor te zorgen dat er geen 2500 euro kon gehaald worden, want de opdracht was perfect doenbaar binnen het halfuur. Daarna kon er vertrouwen worden gewonnen om later bij Serenade te kiezen om geen molboekjes te gebruiken.

Citaat

Dat Sarah zich zo makkelijk buitenspel laat zetten (o.a. bij het abseilen door Sinan

Daar konden Sarah en Merel weinig aandoen.

Citaat
  en wachtkamer door Jamie


Jamie gaf in de filmpjes nog heel stoer aan veel geld over te hebben voor een joker, maar wil al bij het eerste scherm, na 5 seconden buitengaan. Dit was echt niet houdbaar voor Sarah. [/quote]

Citaat
  dat ze door het verbondje met Merel zich genoodzaakt voelde om Sinan in de gaten te houden bij de steenfabriek) vind ik ook niet sterk.


Dat was vooral Merel die wilde dat er iemand bijbleef. Het kan ook als verdacht worden gezien dat ze bij Sinan blijft, want die verdenkt Sarah niet.

Citaat

Ik geloof dat het Blip was die zei dat als Sarah de mol is het dan wat geld verdienen betreft een Jan in het kwadraat is... en Jan kon er bij zijn grootste missers achteraf gezien ook nog eens niet heel veel aan doen. En was ook nog eens een voor de kijkers een leuke, brutale mol.


Iedereen heeft dit seizoen vrij weinig geld verdient. Als je naar de laatste twee afleveringen gaat kijken waarbij FMT pas relevant wordt (eerder heel veel keuzes afhankelijk van slagen/niet slagen en groepsopdrachten, zie FMT topic voor ruimere uitleg), dan heeft ze ook aardig wat niet verdient. Als zij bijvoorbeeld ook de doorslag geeft voor Serenade opdracht zonder molboekjes te doen, kan je eigenlijk al een groot deel van die 1000 euro aftrekken bij haar verdiende geld. Bij gemist geld doet ze het trouwens wel heel goed, wat minstens even belangrijk is.

Citaat
Sarah zou een mol zijn die zich weg laat zetten door kandidaten..


Dat valt goed mee, ze heeft in het begin veel vertrouwen gewonnen zodat ze nu ongestoord kan mollen bij bijvoorbeeld links/rechts. Ze is toch ook op de steiger geraakt? Dus echt weggezet is ze zeker niet.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 09:32:26 door Belgian Mol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #298 Gepost op: 16-02-2019, 09:55:52 »
Nou, het staat in ieder geval vast dat ze niet dom is, maar dat ze gewoon keihard heeft ge(nep)mold tijdens de tuktukopdracht. Of dat was om zichzelf verdacht te maken, om verwarring te zaaien, of omdat ze de mol is is nog maar de vraag. De kaart hieronder liegt ook niet, het lijkt me vrij sterk dat dat shot van haar voor locatie 2 een shot van haar was toen ze op zoek was naar locatie 1 aangezien beide locaties ver van elkaar af liggen en ze op dat shot dichtbij locatie 2 lijkt te zijn. Dus ze was bij deze opdracht aan het klooien met opzet.

Mocht ze de mol zijn, dan hadden we dat in ieder geval wel kunnen achterhalen aan de hand van die laseropdracht en de tuktukopdracht.  ::rofl:: Maar ik ben er eigenlijk ook nog niet 100% van overtuigd. Ze is inderdaad niet mijn wensmol, maar er zijn sterkere aanwijzingen (daarmee bedoel ik niet hints  :P) te vinden naar haar mol zijn dan naar het mol zijn van menig andere kandidaat. 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #299 Gepost op: 16-02-2019, 10:34:37 »
Is ze het dan toch? In het onderste plaatje zie je Sarah in een tuktuk rijden naar de locatie waar Rik de 2e keer te vinden was! Maar toch kwam ze te laat bij hem aan... en ze kwam te laat binnenrijden vanaf de linkerkant van het gebouw, niet van voren! Dit beeld van haar is te zien om 11:40 in het opdrachtenfilmpje op de Avrotros site. De kandidaten hadden toen nog wel even om Rik te vinden.

Ik heb al via Google streetview gecheckt of het ook echt de locatie was waar Rik stond.. en dat is zo! Verder staat Sarah overduidelijk op deze foto (voor een duidelijker beeld raad ik je aan om dit filmpje zelf op Youtube te kijken. Alle credits gaan naar deze Youtuber voor deze vondst natuurlijk!).

Aangezien ik een double checking man ben, ben ik toch ook even de opdracht gaan bekijken. Ik kan zelfs bewijzen dat ze aan die kerk geweest is (nog dichter dan jouw afbeelding dus):



De hoek van het gebouw dat we aan de rechterkant van het shot zien, is de kerk waar Rik staat bij punt 2, het gebouw links van het shot is op Streetview te herkennen als het gebouw links van de kerk én de 4 seconden die we van Sarah zien voor dit shot zijn op de weg die ook naar deze kerk leidt en waar we haar hier zien uitkomen.

Helaas ben ik ook een beetje een scepticus. Je ziet rechtsonder mijn shot de tijdsaanduiding staan van ronde 2 en dat zou hier dus betekenen dat Sarah die kerk gepasseerd is terwijl daar 3 kandidaten stonden te kijken. Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Dus ook hier is er (en we hadden allemaal niet anders verwacht) ontzettend veel gemonteerd wat me doet besluiten dat het toch ook realistisch is dat Sarah deze kerk gepasseerd is tijdens ronde 1 en dat de shots er zijn ingestoken om zoekende molloten op een verkeerd spoor te zetten.