Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 173991 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #680 Gepost op: 16-02-2019, 23:01:44 »
Weet ik veel. ::rofl:: Maar blijkbaar moet je het getal 2 aan Sinan linken.

He? Haha... Maar betekend zijn naam 2 dan ofzo?

Of is het er zo eentje van. 3 komt vaak voor. 3x3 is 9.. 9 bakjes... 9 verschillen. 300 euro
En een 3 op zijn zij is een vogel.. en een M dus de mol is... 😜
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 23:03:56 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #681 Gepost op: 16-02-2019, 23:04:42 »
He? Haha... Maar betekend zijn naam 2 dan ofzo?

Of is het er zo eentje van. 3 komt vaak voor. 3x3 is 9.. 9 bakjes... 9 verschillen. 300 euro
En een 3 op zijn zij is een vogel.. en een M dus de mol is... 😜

Nee, Sinan betekent "speer" volgens het internet.

Het zijn anderen die over 2 begonnen. Ik ging er voor de grap wat in mee. ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #682 Gepost op: 16-02-2019, 23:10:46 »
Ah ok. Haha dankje voor de uitleg. 😜 Geen idee wat de 2 dan met Sinan te maken heeft maar we zullen het Sinan aan het einde. 😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #683 Gepost op: 16-02-2019, 23:14:43 »
maar we zullen het Sinan aan het einde. 😂

Ik ga deze laten passeren omdat het voor iedereen een woelige avond was. ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #684 Gepost op: 16-02-2019, 23:15:49 »
 :P
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #685 Gepost op: 16-02-2019, 23:30:47 »
Bovendien is de 2e letter van "Sinan" I.

Als je die I dan nog 2 keer neemt, krijg je II wat het Romeinse getal is voor 2.
Iemand ontdekte op een muur twee woorden die met S en C begonnen. Het is ergens op het forum gepost. Als dit een hint is, op wie slaat die dan?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #686 Gepost op: 16-02-2019, 23:31:36 »
Jullie weten toch dat je Hulpmol niet zo serieus moeten nemen in het hintstopic.  ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #687 Gepost op: 16-02-2019, 23:35:56 »
Ik ben ondertussen wel gecharmeerd geraakt door de Chronis-tijd-hint. De tweets en instagrampost bevatten veel verwijzingen naar tijd en er zijn ook wel wat klokken in beeld.

Iemand ontdekte op een muur twee woorden die met S en C begonnen. Het is ergens op het forum gepost. Als dit een hint is, op wie slaat die dan?

Ik denk niet dat het een hint is, maar als het er een zou zijn, is het natuurlijk goed dat Sarah en Sinan finalist zouden zijn.

Jullie weten toch dat je Hulpmol niet zo serieus moeten nemen in het hintstopic.  ::rofl::

Ik word hier inderdaad niet graag serieus genomen. Sorry voor zij die dat wel graag doen. ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #688 Gepost op: 16-02-2019, 23:40:07 »
Het is ook wel sterk dat ze er allebei, met dezelfde initialen, nog in zijn.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #689 Gepost op: 17-02-2019, 01:04:31 »
En weer in het toespraakje van Rik aan het begin: 1 voor 1 en het woord “dilemma”
Het begint wel op te vallen.

Ah, dat wilde ik ook al posten.
Vorige keer, bij de tweede keer "een voor een" heb ik alle stills van 59.00 bekeken. Daar zit geen lijn in.
Er was geloof ik al eens gekeken naar 00'59", iemand?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #690 Gepost op: 17-02-2019, 01:48:41 »
Deze aflevering zag ik tijdens het bananenliedje, maar 1 banaantje... de enige met knalgele schillen laarzen. Sinan.
Laten we jabberen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #691 Gepost op: 17-02-2019, 10:45:22 »
Vorige keer, bij de tweede keer "een voor een" heb ik alle stills van 59.00 bekeken. Daar zit geen lijn in.
Er was geloof ik al eens gekeken naar 00'59", iemand?

Heb verschillende mogelijkheden gecheckt: 00:59, 59:59, 11:00, 01:01. Ik ga nog eens kijken, want het is een opvallende terugkerende uitspraak, maar vooralsnog kan ik er niet echt chocola van maken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #692 Gepost op: 17-02-2019, 10:57:30 »
‘Een voor een’ moet wel een hint zijn dt jaar. En ik zie ook andere ‘hints’ naar tijden: ‘de tijd dringt’ bij de app bijvoorbeeld. Hints richting Sarah Chronis dan toch?


Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #693 Gepost op: 17-02-2019, 11:05:35 »
Is het iemand opgevallen dat net voordat de groepsfoto gemaakt wordt (na de leader) er opeens 2/3 rode vogels door het beeld vliegen?

Ik kan niet geloven dat deze vogels daar echt vliegen. Ze zijn daar vast al een half uur bezig om het licht etc te regelen en daar worden die vogels denk ik door afgeschrikt. Ik denk dat ze er in zijn gemonteerd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #694 Gepost op: 17-02-2019, 11:09:08 »
Is het iemand opgevallen dat net voordat de groepsfoto gemaakt wordt (na de leader) er opeens 2/3 rode vogels door het beeld vliegen?

Ik kan niet geloven dat deze vogels daar echt vliegen. Ze zijn daar vast al een half uur bezig om het licht etc te regelen en daar worden die vogels denk ik door afgeschrikt. Ik denk dat ze er in zijn gemonteerd.

Dus... Je ziet ze vliegen? ::rofl::

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #695 Gepost op: 17-02-2019, 11:10:03 »
Dus... Je ziet ze vliegen? ::rofl::

 ::rofl:: Ja daar komt het wel een beetje op neer hahah. Ik zag het en vond het gewoon een raar beeld. Verder zit ik niet in een tunnel hoor. ::)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #696 Gepost op: 17-02-2019, 16:54:05 »
    Afleveringstitels:

    Heinz heeft eerder al een bestand gestuurd waarin alle afleveringstitels van de vorige paar jaren staan. Daaruit heb ik een paar conclusies kunnen trekken:

    • De aflevering titel slaat vaak op een bepaalde actie de mol heeft gedaan in een opdracht. Dit werkt alleen als dit ook alleen op de mol slaat, en niet op andere kandidaten. Bijvoorbeeld: Bij het Jenga spel slaat “niet gered” op Merel, want die liet de jengablokken vallen. Dit kan dus niet een aanwijzing zijn, want het slaat op meerdere kandidaten.
    • De afleveringstitel kan ook slaan op een molactie die de mol naast de opdracht(en) in de aflevering heeft gedaan. Bijvoorbeeld: Geld verduisteren.
    • De afleveringstitel slaat op de naam of het beroep van de mol.


    Alf. 1. Op sleeptouw :
    • Tijdens de aflevering  is er een shot met twee vogels die op een sleeptouw zitten, wat verwijst naar de naam van de mol Merel.
    • Tijdens de derde opdracht wordt mol Sarah op sleeptouw genomen door Evi.

    Afl 2. Uitgerekend:
    • Uitgerekend stond centraal bij mol Merel deze aflevering. Bij Ver Tellen heeft de mol verkeerd uitgerekend hoeveel huisdieren ze heeft. Bij Uit Stralen heeft de mol geld verduistert en uitgerekend de mol komt met het meeste geld aan. Als klap op de vuurpijl zit uitgerekend in de joker die de mol heeft gewonnen bij de wachtkamer? opdracht een vrijstelling.

    Afl 3. Niet gered:
    • Bij de vlag uithangen opdracht krijgt Merel de kleur rood als woord, wat de kleur is van de mensen die de volgende aflevering niet redden.

      Edit: Bovendien voordat de excecutie begint zijn we bij Niels, Nikkie, Robert, Rick-Paul, Jamie, Evelien en Sinan een rode gloed/kleur. Dit zien de afvallers van dit jaar. We zien uiteindelijk Sarah in de lift zitten als winnaars en mol Merel zit boven op het gebouw.

    Afl 4. Drukker worden:
    • Merel ziet iedereen één bij één met de lift de kamer binnen komen. Het wordt dus steeds drukker.
    • Sinan is de vliegende keep bij de koffiepedia opdracht en hoeft hij geen drukker worden.

    Afl. 5. Verblindend:
    • In de aflevering word mol Merel verblindt door haar eigen make-up doos.
    • Sarah heeft dyslexie en wordt dus verblind door de woorden in de taxi opdracht.

    Alf. 6. Uithalen
    • Niels haalt het touw bij het steentje bijdragen opdracht uit de knoop.

    Afl 7. Inhalen:
    • Merel haalt het kandidaten aantal in door voor twee rode schermen te kiezen.

    Als iemand nog andere ideeën heeft die ik kan toevoegen dat zou fijn zijn. [/list]
    « Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 15:28:14 door Sanmol »

    Offline Muldvarpen

    • Forumlid
    • Trust nobody - niet alleen in dit spel
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #697 Gepost op: 17-02-2019, 17:01:14 »
    ik zie toch ook in de titels van de spellen een aanwijzing naar Merel..

    Het aantal woorden in de titel bepaalt de letter die we uit de zin moeten halen.

    De letters tot nu toe zijn dan

    R   I   E   E   T   W   I   S   R   M   S   K   S   P   S   I   E   R   G   R   O


    Hier kan ik in elk geval uithalen

    M   E   R   E   ?      W   E   S   T   R   I   K      I   S      G   R   O   S   S   I   ?   R      P


    of iets met ROSSIGE??

    Er komen nog een paar spellen aan dus wie weet wat Merel dan is ...

    Laten we het in de gaten houden.
    Verwijzingen naar de mol waren naar mijn beleving bijna altijd naar de voornaam.
    Misschien eens achternaam, als daar niet de naam an sich (dus een set van letters) maar de betekenis uitgebeeld werd (een vogel, een visser).
    Hint naar de voor + achternaam zijn te lang en daarom ook niet nodig.

    Offline Westerling

    • Forumlid
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #698 Gepost op: 17-02-2019, 17:11:21 »
    Als je alleen westrik neemt, kun je van de overige letters o.a groepsreis vormen. Of reisgroep.  Hou je er een paar over.

    Offline Regis Filia

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #699 Gepost op: 17-02-2019, 17:18:55 »
    Jon had rare uitspraken die een anagram waren van 'Van Eerd de mol'.
    In seizoen 13 stond de opsomming van woorden in de trein voor 'Tol is de mol'.
    De eerste letters van de tweets van de mol spelden de naam Patrick Stoof.
    Het moldagboek eindigde elke week met P.S., wat ook stond voor Patrick Stoof.
    Route 99 stond voor Inge Ipenburg.

    Er zijn vaker hints geweest die alleen naar de achternaam of naar de voor- en achternaam van de mol wezen.
    « Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 17:21:12 door Regis Filia »
    Brevis esse laboro, obscurus fio.